به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
همسر سرد مزاج

چرا همسرم سرد مزاج شده است؟

رابطه جنسی یکی از عوامل مهمی است که افراد مختلف را برای ازدواج کردن ترغیب می کند . سرد مزاجی یکی از مشکلاتی است که ممکن است زندگی جنسی زن و مرد را بهم بریزد. زندگی کردن با همسر سرد مزاج ، مشکلات و سختی های خودش را برای هر کسی ایجاد می کند .

اگر شما جزو افرادی هستید که همسر سرد مزاج دارید ، این مقاله به شما کمک می کند تا عواملی که باعث سرد مزاجی شریک زندگی تان شده است را بشناسید و با رفتار منطقی بتوانید این مشکل را رفع کنید:

 

چه عواملی باعث سرد مزاج شدن همسر ما می شود؟

نیاز جنسی یکی از نیازهای غریزی همه ما انسان هاست . همه افراد همان طور که به دنبال رفع کردن نیاز خود به آب و هوا و غذا هستند ، می خواهند نیاز جنسی شان را نیز برطرف کنند . راهکار پسندیده ای که ادیان الهی برای این کار در نظر گرفته اند و از نظر اخلاقی نیز تایید شده است ، ازدواج است .

به همین دلیل هر یک از زن و مرد وظیفه دارند تا علاوه بر حمایت روحی و عاطفی ، نیازهای جنسی همدیگر را نیز برطرف کنند . در ادامه عامل هایی را بیان می کنیم که افرادی که همسر سرد مزاج دارند باید آن ها را بشناسند:

 

1- بیماری های زمینه ای:

تعدادی از افرادی که از همسر سرد مزاج شکایت می کنند و از ارضا نشدن گله مند اند ، افرادی اند که زن یا شوهرشان یک بیماری مانند آرتروز ، سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا یا مشکلات عروقی دارند. این بیماری های زمینه ای با وارد کردن فشارهای روحی و جسمی به فرد ، باعث می شود میل جنسی اش فروکش کند و نتواند مثل گذشته باشد.

 

2- مصرف داروها:

مشکلات جنسی یکی از شایع ترین عارضه هایی است که در داروهای مختلف دیده می شود . بسیاری از داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می شوند ، باعث کاهش میل جنسی می شوند. اگر شوهر سرد مزاج شما داروی خاصی مصرف می کند ، بهتر است در مورد آن دارو تحقیق کنید تا متوجه شوید که سرد مزاجی او به دلیل عوارض دارویی است یا خیر.

 

3- سبک زندگی:

مصرف مواد مخدر و الکل می تواند باعث ایجاد مشکلات جنسی شود . مواد مخدر بر روی مغز تاثیر می گذارند و باعث می شوند که غزیزه جنسی کاهش یابد و همسر سرد مزاج شود . به همین دلیل کسانی که شوهر سرد مزاج دارند باید بدانند که ترک مصرف مواد مخدر می تواند باعث بهبود این مشکل شود.

یکی از مواردی که مشکلات زیادی را در زندگی مشترک ایجاد می کند، اعتیاد است. پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله با یک پدر معتاد چه کنیم را مطالعه کنید تا با اثرات اعتیاد بهتر آشنا شوید.

 

4- خستگی:

یکی از مواردی که باعث می شوند همسر سرد مزاج داشته باشید ، خستگی بیش از حد اوست. با افزایش تعداد فرزندان و افزایش مخارج زندگی ممکن است شوهر شما نیاز داشته باشد بسیار بیشتر از گذشته کار کند . کار بیشتر و خستگی فیزیولوژی بدن او را تحت تاثیر قرار می دهد و میل جنسی را در شوهرتان کاهش می دهد.

خستگی شوهر

5- عمل های جراحی:

عمل های جراحی به خصوص اگر در ناحیه تناسلی مردان یا سینه زنان انجام شود ، باعث می شود که تصویر ذهنی افراد بهم بریزد . این بهم ریختن تصویر ذهنی باعث می شود که نخواهند با ناحیه عمل شان مواجه شوند.

این مورد بعد از عمل های جراحی بسیار شایع است . در این شرایط ، بهترین کمکی که می توانید به فرد بکنید این است که بگذارید خود او با این مسئله کنار بیاید. معمولا بسیاری از افراد ، با گذشت زمان می توانند با مشکل شان کنار بیایند. اما شما هم باید در کنار شوهر سرد مزاج خود باشید و اجازه ندهید که فکر کند در مواجهه با این مشکل تنهاست.

 

6- یائسگی:

بدن خانم ها در دوران یائسگی با کاهش شدید استروژن مواجه می شود . یائسگی و بهم ریختن سطح هورمون ها می تواند باعث مقاربت های دردناک و سخت و خشکی اندام تناسلی شود. به همین دلیل است که خانم هایی که یائسگی را تجربه می کنند ، اشتیاق کمتری نسبت به رابطه جنسی نشان می دهند.

 

7- بارداری:

تعداد بسیاری زیادی از مردانی که همسرشان باردار است از همسر سرد مزاج شان گله مندند و بیان می کنند که شریک زندگی شان هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی از خودش نشان نمی دهد .

در دوران بارداری و شیردهی نیز تغییرات هورمونی اتفاق می افتد ، بنابراین طبیعی است که همسر سرد مزاج شود. هم چنین به دنیا آمدن فرزند و تمایل غریزی مادر به نگه داری از کودکش باعث می شود که برای رابطه جنسی اهمیت کمتری قائل شود و تبدیل به یک همسر سرد مزاج شود.

 

8- مشکلات عاطفی:

درگیری ها و اختلاف نظرهایی که ممکن است بین زن و مرد پیش بیاید باعث می شود که هردوی آن ها برای شریک زندگی شان یک همسر سرد مزاج شوند . مرد سرد مزاج به دلیل مشکلاتی که تجربه کرده است ، علاقه کمتری به رابطه جنسی نشان می دهد.

مسئله دیگر این است که مشکلات و جر و بحث هایی که بین زن و شوهر پیش می آید باعث می شود که برای هردوی آن ها بار روانی ایجاد شود و هردوشان استرس را تجربه کنند. استرس نیز رابطه مستقیمی با ارضا نشدن در رابطه جنسی دارد . در واقع ارضا نشدن نیز یکی از دلایل اصلی است که زن و شوهر را نسبت به رابطه بی علاقه می کند و هردوشان به دو همسر سرد مزاج تبدیل شوند. (Help for Women Dealing With Low Libido )

 

9- استرس و اضطراب:

استرس و اضطراب دو عامل مهمی است که باعث اختلالات مختلف جنسی می شود . در زندگی امروز همه اشخاص مشکلات مختلفی را تجربه می کنند . درگیر شدن با مسائل شغلی ، اقتصادی و روانی مختلف باعث می شود که همه با استرس مواجه شوند. این استرس تاثیر مستقیم منفی بر کیفیت رابطه جنسی می گذارد.

زن و شوهری که درگیر استرس باشند ، نمی توانند از نطر روانی همدیگر را حمایت کنند و رابطه شان به سرعت تیره و تار می شود. مرد سرد مزاج چون به صورت روزانه درگیری های فراوانی دارد نمی تواند با موضوعات مختلف کنار بیاید و زندگی سخت تری را تجربه خواهد کرد. بنابراین درمان استرس و هم چنین اجتناب از اضطراب ضروری است چرا که می تواند زندگی شما را کاملا بهم بریزد.

گاهی اتفاق می افتد که ما بدون داشتن یک دلیل موجه دچار استرس می شویم . پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله چرا بی دلیل استرس دارم را مطالعه کنید تا با این موضوع بهتر آشنا شوید.

 

چه راهکاری برای برخورد با همسر سرد مزاج وجود دارد؟

تا به اینجای مقاله ، با عوامل مختلفی که می توانند باعث شوند با یک همسر سرد مزاج مواجه شویم ، آشنا شدیم . در ادامه می خواهیم به چند توصیه کاربردی که به در مورد مواجهه با همسر سرد مزاج کمک می کند بپردازیم:

 

1- درمان دارویی:

مداخلات دارویی یکی از روش هایی است که برای درمان سرد مزاجی پیشنهاد می شود . این داروها براساس تجویز روان پزشک باید مصرف شوند و احتمالا عوارضی را هم در بر خواهند داشت. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که درمان های دارویی ، بر روی مرد سرد مزاج بسیار بهتر از زن سرد مزاج جواب می دهد.

 

2- مراجعه به مشاور:

مشاور روانشناس می تواند کمک بسیار شایانی به بهبود رابطه جنسی شما با همسرتان بکند . روانشناس از شما و شریک زندگی تان یک شناخت کامل پیدا می کند و به ریشه یابی موضوع می پردازد . سپس به هر کدام از شما کمک می کند که رفتارتان را اصلاح کنید. شما اگر با سرد مزاج بودن همسرتان مشکل دارید باید بدانید که کمک گرفتن از یک مشاور باتجربه و با سواد بسیار سودمند خواهد بود.

تغییر سبک زندگی

3- تغییر سبک زندگی:

تغییر سبک زندگی یک راهکار بسیار مهم است که در موارد زیادی پاسخگوی شما خواهد بود.  ورزش کردن ، کاهش استرس ، تغییر رژیم غذایی و کاهش وزن از عوامل مهمی است که به شما کمک می کند.

ورزش و تغذیه مناسب ، با بهبود وضعیت روانی و کاهش استرس به شما کمک می کنند تا بتوانید با همسر سرد مزاج کنار بیایید. یکی از کارهایی که یک مرد سرد مزاج انجام می دهد این است که وزنش را کاهش دهد. افزایش وزن هم ریسک مشکلات فیزیکی مانند دیابت و فشار خون را بالا می برد و هم خودبخود باعث می شود که شریک زندگی شما نسبت به رابطه جنسی بی میل شود.

 

نتیجه گیری:

داشتن یک همسر سرد مزاج ، یکی از چالش ها و مشکلاتی است که هر کس در طول ازدواجش می تواند با آن مواجه شود. دلایل مختلفی وجود دارد که همسر شما را به سمت سرد مزاج شدن می برد و روابط شما را بهم می ریزد.

دانستن این موضوع که قسمی از این اختلالات درمان شدنی نیستند نکته بسیار حائز اهمیتی است. خانم ها در دوران های یائسگی و بارداری و شیردهی به صورت طبیعی نیازشان به فعالیت جنسی کاهش می یابد. بنابراین ضروری است که شما به عنوان شوهر آن ها را درک کنید و با صبر کردن شرایط را به نفع زندگی تان تغییر دهید.

 

منابع:

www.webmd.com

www.mayoclinic.org

 

4.6/5 - (460 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
آرام
5 ماه قبل

من از روزی که ازدواج کردم.شوهرم سرد مزاج بود.و من به شدت هات هستم وعلاقه زیادی به سکس دارم.هر بار هم اعتراض کردم کلی بهش برخورد ودعوا درست کرد.وافاداری من حرامش

محمد
4 ماه قبل
پاسخ به  آرام

مال من برعکس این ماجراست

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
6 ماه قبل

سلام دوست عزیز؛ مسئله تون رو به کمک سکس تراپیست و زوج درمانگری که در حیطه مسائل جنسی تخصص دارند بررسی کنید. به کمک ایشون کیفیت رابطه شما از تمام ابعاد بررسی میشه، مشکل تون ریشه یابی و در صورت امکان رفع میشه.

مهدی
6 ماه قبل

سلام من قبلا با خانمم راحت بودم وهردو تا پایان ارضا شدن هم دیگه در کنار هم بودیم و ازسکس لذت میبردیم اما حدود یک سالی میشه که حاضرنیست که من بهش دست بزنم یا لمسش کنم وازروی اجبار و اصرار من نزدیکی میکنه و هیچ حسی نداره واز کلمه سکس بشدت نفرت داره در این مورد باید چکار کنم

فلاحی
1 سال قبل

سلام همسرم حدود یکسال است که میل ورغبتی برای رابطه زناشویی ندارد وکلا سرد شده وقتی دراین مورد سوال میکنم میگه سنم بالاس (متولد ۱۳۶۰) قبلا خیلی خوب وهات بود نمیدونم چگونه رفتار کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  فلاحی

سلام دوست عزیز؛ به زوج درمانگری که در حوزه ی سکس تراپی تخصص داره مراجعه کنید.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره