به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران

صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران

رابطه جنسی یکی از قسمت های مهم هر ازدواج است. در دنیای امروز همه زوج ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. این مشکلات و استرس های ناشی از آن، بر کیفیت رابطه جنسی زوجین تاثیر می گذارد. مشکلاتی که برای زوج ها اتفاق می افتد باعث می شود که به صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران فکر کنند.

صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران همیشه یک چالش بسیار مهم برای زنان و مردان به شمار می رود. رابطه جنسی و مسائل مربوط به آن،‌ خصوصی ترین بخش زندگی زن و مرد است و جزو خط قرمز های آن ها به شمار می رود. به همین دلیل در مورد صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران همیشه تردید وجود دارد.

در این مقاله می خواهیم به چند نکته بسیار مهم در مورد صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران بپردازیم تا شما بتوانید با دید بازتری برای این کار اقدام کنید:

 

آیا قبلا با همسرتان صحبت کرده اید؟

قبل از این که بخواهید حتی به صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران فکر کنید باید بدانید که اولین اولویت شما همسرتان است. شما به عنوان یک زن یا مرد وظیفه دارید از شریک زندگی تان در مورد مشکلاتی که دارید سوال کنید و از او بخواهید تا شما را در جریان موضوعات بگذارد.

معمولا شروع این نوع صحبت ها برای هر دو طرف سخت و دشوار است و نمی توانند به راحتی با همدیگر صحبت کنند. اما باید بدانید که هر چه زمان بگذرد وضعیت بدتر خواهد شد و کارتان سخت تر خواهد شد. در ادامه به دو نکته که می تواند به شما کمک کند تا با همسرتان راحت صحبت کنید اشاره می کنیم:

 

1- در انتخاب زمان و مکان دقت کنید

انتخاب زمان و ماکن مناسب برای صحبت کردن در مورد مشکلات زناشویی اهمیت بسیار زیادی دارد. هیچ وقت بعد از اتمام رابطه جنسی از همسرتان نپرسید که مشکل کجاست و چرا رابطه تان مثل گذشته نیست. این کار باعث می شود که او اعتماد به نفسش را بیشتر از گذشته از دست بدهد و ترمیم رابطه سخت تر خواهد شد.

 

2- مشکلات تان را بیان کنید

هیچ کس به اندازه همسر شما به شما نزدیک نیست و هیچ کس به اندازه او نمی تواند به شما کمک کند تا از پس مشکلات بر بیایید. پس اگر مسئله ای وجود دارد که ناراحت تان می کند، بدون هیچ ترس و واهمه ای آن را با همسرتان در میان بگذارید.

این صحبت گرم و صمیمی و درد دل کردن به شما کمک می کند تا فشار روانی که زیر آن هستید را کنار بگذارید و منطقی تر از گذشته رفتار کند. همسر شما اگر ببیند که شما با صداقت با او صحبت کرده اید تشویق می شود تا مشکلاتش را بیان کند و به این ترتیب می توانید با کمک همدیگر راه حل مناسبی پیدا کنید. ( Let’s talk about )

 

آیا صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران کار درستی است؟

این سوال همیشه برای زوج ها به وجود می آید. در جامعه ما که در مورد مسائل جنسی همیشه تابو وجود دارد، صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران از نظر عرف جامعه کاری پسندیده نیست و افرادی که اختلالات جنسی در رابطه شان دارند،‌ به سختی تن به چنین کاری می دهند.

حقیقتی که وجود دارد این است که همه زنان و مردانی که زندگی مشترک را تجربه می کنند،‌ ممکن است در طول ازدواج شان با مشکلات و اختلالات جنسی روبرو شوند. مشکلات جسمی و روحی و دعواها و اختلافاتی که بین زن و شوهر وجود دارد ممکن است باعث شود که زن و مرد مثل گذشته از رابطه شان لذت نبرند.

هم چنین اختلالاتی مانند سرد مزاجی و یا اختلال های نعوظ و زودانزالی باعث می شود که زن و مرد نسبت به رابطه سرد شوند و نتوانند هم چون گذشته با همدیگر آمیزش جنسی داشته باشند. در چنین شرایطی زن و مرد به فکر صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران می افتند و نیاز دارند که در مورد مشکلات شان با فرد یا افرادی صحبت کنند.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله چرا همسرم سرد مزاج شده است؟ را مطالعه کنید.

مشکلات زناشویی

در همین زمینه به چند نکته بسیار مهم اشاره می کنیم که به شما کمک می کند در مورد صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران تصمیم درستی بگیرید:

 

1- دنیای مجازی را فراموش کنید

یک اشتباه بزرگ که ممکن است مرتکب شوید این است که در مورد مشکلات جنسی تان در شبکه های اجتماعی صحبت کنید. امکان دارد به این فکر بیفتید که مشکلات تان را در قالب یک کاربر ناشناس مطرح کنید و از دیگران در این مورد کمک بخواهید. اما در یک نکته بسیار مهم که از آن غافلید این است که ممکن است شریک زندگی تان هم این صفحات را دنبال کند یا بخواهد در بین مواردی که قبلا مطرح شده به دنبال راه حلی برای مشکلات رابطه تان بگردد.

در چنین شرایطی اعتماد بین زن و مرد از بین می رود. این از دست رفتن اعتماد ضربه بسیار بزرگ تری به رابطه تان می زند و رابطه جنسی تان سردتر از گذشته می شود. ممکن است همسر شما خجالت بکشد و از دست شما کاملا عصبانی شود و باید بدانید که در چنین زمانی او کاملا حق دارد! چون این شما بوده اید که بدترین راه برای صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران را انتخاب کرده اید.

 

2- محیط کار محل مناسبی نیست

یکی از بدترین محیط هایی که می توانید برای صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران در آن اقدام کنید، محل کار است. یک سوتفاهم خیلی کوچک کافی است با رییس تان یا همکاران تان به مشکل بر بخورید. اگر شغل شما به گونه ای است که با ارباب رجوع سر و کار دارید ممکن است یکی از ارباب رجوع ها صحبت های شما و همکارتان را بشنود و سوبرداشت کند.

بنابراین به هیچ وجه در محل کار در مورد مشکلات رابطه جنسی صحبت نکنید و این موضوع را به بعد از این که از کارتان فارغ شدید، موکول کنید. گاهی ممکن است که یکی از دوستان نزدیک تان همکارتان باشد و یا این که بخواهید پشت تلفن با یک دوست دیگر در مورد مسائل جنسی صحبت کنید.

بگذارید خیال تان را راحت کنم. هیچ کدام از این بهانه ها نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای این باشد که به شما اجازه بدهد در حالی که در شرکت مشغول کار هستید و یا در زمان اداری در دفترتان نشسته اید، با دیگران در مورد رابطه جنسی و مشکلات زناشویی تان صحبت کنید. صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران را به بعد از تعطیلی اداره موکول کنید!

اجازه گرفتن از همسر

3- از همسرتان اجازه بگیرید

اگر می خواهید به صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران فکر کنید و قصد دارید از کسی در این مورد مشورت بگیرید،‌ اولین کاری که باید انجام دهید این است که از همسرتان اجازه بگیرید و او را مطلع کنید.

این مشکل معمولا در مورد خانم ها بیشتر اتفاق می افتد. چرا که نتایج پرسش های انجام شده نشان می دهد که خانم ها بیشتر از آقایان در مورد روابط زناشویی شان با دیگران صحبت می کنند و از آنان مشورت می گیرند.

اگر همسر شما متوجه شود بدون این که او را در جریان بگذارید در مورد رابطه زناشویی تان با شخص دیگری صحبت کرده اید،‌ به شما بی اعتماد می شود و این موضوع رابطه شما را با مشکلات جدی تر و چالش های سخت تری روبرو می کند. بنابراین همیشه و قبل از صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران از همسرتان اجازه بگیرید و پس از این که صحبت کردید او را در جریان صحبت هایی که انجام داده اید قرار دهید.

اجازه گرفتن از همسر می تواند از اختلافات دیگر نیز جلوگیری کند. پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله روانشناسی اختلاف زن و شوهر را مطالعه کنید.

 

4- به مشاور مراجعه کنید

یک راه بسیار منطقی برای حل مشکلات زناشویی و صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران ، مراجعه به مشاور روانشناس است. مشاور روانشناس خانواده مشکلات زناشویی شما را ریشه یابی می کند و کمک می کند تا بتوانید به راحتی مشکلات تان را حل کنید.

گاهی اتفاق می افتد که مشاور خانواده متوجه می شود که زوج درمانگر متوجه این مسئله می شود که ریشه مشکلات زناشویی شما به خاطر مشکلات جسمی شما و یا همسرتان است. در این حالت شما را راهنمایی می کند تا به متخصص های مربوطه مراجعه کنید و از طریق آن متخصص ها روند درمان تان را پیگیری کنید.

در واقع مسئله ای که از آن غافل هستید این است که روانشناس با روش های کاملا علمی مشکلات را درمان می کند. هم چنین ممکن است فکر کنید که جلسات مشاوره خانواده ماه ها طول می کشد. اما واقعیت این است که اصلا این چنین نیست. جلسات زوج درمانی معمولا کوتاه مدت و پس از این که مشکلات برطرف شد، شما رابطه تان را از سر می گیرید.

به همین دلیل نقش یک روانشناس مجرب و متخصص برای بهبود رابطه شما و شریک زندگی تان، انکارناپذیر است.

 

5- با یک دوست مشورت کنید

یک دوست قابل اعتماد می تواند کمک بسیار زیادی به بهتر شدن رابطه شما و همسرتان بکند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است دوست تان باید کاملا قابل اعتماد باشد. چرا که شما قصد دارید یکی از مهم ترین اسرار زندگی تان را با او در میان بگذارید و اگر او رازدار نباشد ممکن است مشکلات زیادی گریبان شما را بگیرد.

اگر تصمیم گرفتید مشکلات جنسی تان را با یک دوست در میان بگذارید، رو در رو با او صحبت کنید و از صحبت کردن با تلفن پرهیز کنید. صحبت رو در رو به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر صحبت کنید و دوست شما هم می تواند به شما کمک کند تا مشکلات تان را بیان کنید.

البته مسئله ای که وجود دارد این است که گاهی افراد دوست ندارند در مورد مسائل خصوصی زندگی شان به صورت رو در رو صحبت کنند. این مسئله ممکن است به خاطر شرم و حیا و یا مشکلات دیگر باشد. اما باید بدانید که بهترین راه صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران ، به صورت حضوری است. صحبت حضوری از به وجود آمدن سوتفاهم جلوگیری می کند و باعث می شود که بتوانید فشار روانی تان را تخلیه کنید.

صحبت با دوست

نتیجه گیری:

صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران یک مسئله بسیار جدی است که ممکن است ذهن هر کسی که در این شرایط قرار بگیرد را به خودش مشغول کند. پذیرش این موضوع که زندگی و رابطه زناشویی شما مثل گذشته نیست سخت است. اما اگر زندگی زناشویی تان مثل گذشته نیست، اولین قدم پذیرش این موضوع است.

راهکارهای زیادی برای حل مشکلات زناشویی وجود دارد و شما نباید نگران باشید. تنها وظیفه ای که در قبال همسرتان دارید این است که تمام تمرکزتان را باید روی این بگذارید که چه کارهایی انجام دهید که رابطه تان هر روز بهتر از دیروز شود و بتوانید مثل گذشته اوقات خوش و سرشار از لذتی را تجربه کنید. باید در چنین شرایطی تلاش کنید که در کنار همدیگر باشید تا بتوانید از پس مشکلاتی که سر راهتان قرار گرفته بر بیایید.

 

منابع:

www.verywellmind.com

www.ashasexualhealth.org

4.5/5 - (388 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره