به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره قبل از ازدواج

مشاور آیا به مشاوره قبل از ازدواج نیاز دارم؟ مشاور ازدواج چرا مشاوره قبل از ازدواج اهمیت دارد؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

منظور از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

ازدواج از گذشته تا امروز انتخابی سخت و اساسی بوده است. جلسات روانشناسی و مشاوره قبل ازدواج و گرفتن مشاوره از دکتر روانشناس و کارشناسان مجرب، می تواند این تصمیم را برای هر شخصی آسان تر کند.

اگر قصد دارید ازدواج کنید و از آینده زندگی مشترک‌تان واهمه دارید، بهترین راهکار، گرفتن مشورت و راهنمایی از کارشناسان این موضوع است. این مرحله مانند سایر مراحل زندگی نیاز به تلاش و شناختی جدی برای رقم زدن آینده ای سرشار از آرامش دارد.

مشاوره شناخت پیش از ازدواج ، نوع خاصی از مشاوره است که به زوجین کمک می کند تا برای ازدواج آماده شوند . با مشارکت در مشاوره قبل ازدواج ، زوجین می توانند شروع به ایجاد یک رابطه سالم و قوی کنند که به ایجاد یک پایه سالم تر برای زندگی مشترک ، کمک می کند . علاوه بر این ، مشاوره می تواند در بعضی از موارد در آینده از تشدید مسائل کوچک و نگرانی های جدی جلوگیری کند.

مشاوره پیش از ازدواج ، همچنین به زوجین کمک می کند تا انتظارات خود را برای ازدواج مشخص کنند و اختلافات مهمی را که ممکن است داشته باشند برطرف کنند.

مشاوره قبل ازدواج چه کمکی به ما می کند؟

در شرایط فعلی، مشاوره قبل ازدواج راهی است برای درک ازدواج و شرایط مرتبط با آن. اگر تصمیم به ازدواج دارید، مشاوره یکی از اساسی ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. روانشناسی پیش از ازدواج توسط مشاور یا روانشناس مجرب که تحت عنوان مشاور ازدواج شناخته می شود انجام می گیرد. مراجعه به روانشناس و انجام مشاوره کامل، به افراد کمک می کند تا بتواند با شناخت کامل و دید کاملا باز تصمیم به ازدواج بگیرد.

گاهی اتفاق می افتد که فرد تا پیش از رسیدن به سن ازدواج و انجام تست مشاوره قبل ازدواج، از تعدادی از نقاط ضعف شخصیتی خودش خبر ندارد. مشاوره اصولی و زیرنظر روانشناس مجرب، باعث می شود که زن و مرد همدیگر را به طور کامل بشناسند و بر اساس همین شناخت منطقی تصمیم درستی برای ادامه زندگی شان بگیرند.

در طول جلسات روانشناسی توسط مشاور ازدواج، هر دو طرف با خواسته ها و علایق طرف مقابل در زمینه مسائل اعتقادی، اقتصادی، جنسی و فرهنگی آشنا می شوند و متوجه می شوند که آیا می توانند در آینده نیازهای یکدیگر را پوشش دهند یا خیر. شما می توانید برای این کار با یک مشاور متخصص مشورت کنید.

مشاوره قبل از ازدواج

مزایای مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

آشکارترین فایده ای که مشاوره پیش از ازدواج و مراجعه به دکتر روانشناس دارد، این است که زوج جوان قدم های محکمی برای بیمه کردن رابطه آینده شان بر می دارند. روانشناسی قبل از ازدواج باعث می شود تا همدیگر را به خوبی بشناسند و بتوانند با بحران هایی که در آینده با آن مواجه خواهند شد، مقابله کنند. در زیر برخی دیگر از فواید مشاوره اشاره می کنیم:

1- دستیابی به هدف های مشترک

شما و همسر آینده تان ممکن است انتظارات و دیدگاه های متفاوتی نسبت به زندگی مشترک ایده آل داشته باشید. با راهنمایی های که در طول دوره های مشاوره قبل ازدواج دریافت می کنید،  می توانید با تفاهم بیشتری به زندگی آینده تان نگاه کنید و افق های بهتری برای آینده خود و فرزندانتان ترسیم کنید.

2- رسیدن به درک متقابل

به مرور زمان و با آشنایی عمیقی که از همدیگر پیدا خواهید کرد، می توانید خصوصیات اخلاقی یکدیگر را بشناسید. انتظارات هر کدام از زن یا شوهر، با بررسی های روانشناسی قبل از ازدواج مشخص خواهد شد. در چنین شرایطی دو طرف می توانند تصمیم بگیرند که آیا به درد زندگی مشترک با طرف مقابل می خورند یا خیر.

روابط اجتماعی، دیدگاه های مالی و شغلی و اعتقادات، از جمله چیزهایی است که بر زندگی آینده زوج جوان بسیار تاثیرگذار است. مشاوره پیش از ازدواج و توصیه های مشاور کمک می کند تا افراد بتوانند بهترین تصمیم را در قبال زندگی مشترک بگیرند.

3- رد شدن از موانع

تقریبا همه افراد در ابتدای زندگی مشترک شان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند. جلسات مشاوره قبل ازدواج کمک می کند تا با درک کافی و بدون استرس از این مراحل عبور کنند. زن و مرد که به درک مناسبی از روحیات همدیگر رسیده اند، با همدلی و تفاهم مناسب می توانند از مشکلات عبور کنند. تفاوت یک ازدواج موفق که بر پایه مشاوره های آگاهانه صورت گرفته باشد با سایر انواع ازدواج در چنین مشکلاتی عبور می کند.

زن و مرد به جای این که بر طرف مقابل تمرکز کنند، تمام تمرکزشان را بر روی مشکل می گذارند. در این صورت راه‌حل های بهتری به ذهن هر دو طرف خواهد رسید و بهتر از این مرحله عبور خواهند کرد.

4- پشت سر گذاشتن اضطراب ازدواج

ازدواج و تعهد آن برای بسیاری از افراد، موضوعی نگران کننده و دلهره آور است. فکر به این که قرار است در آینده چه اتفاقاتی بیفتد، در کنار ترس از زندگی مشترک می تواند هر کسی را از تصمیمش منصرف کن.

دوره های مشاوره پیش از ازدواج به افراد کمک می کند تا بتوانند با استرس موضوع کنار بیایند. البته برخی استرس هایی که در این دوران تجربه می کنید، ممکن است مربوط به این دوران نباشد ولی به دلیل فشار روحی که تجربه می کنید، به یکباره دچار آن شده باشید.

پیشنهاد می کنم مشاوره استرس قبل از ازدواج را مطالعه کنید تا با ریشه های استرس و اضطراب بیشتر آشنا شوید.

چرا باید قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم؟

مشاوره آشنایی قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا انتظارات خود را برای ازدواج مشخص کنند و اختلافات مهمی را که ممکن است داشته باشند برطرف کنند .

مشاوره قبل ازدواج چند جلسه است؟

مشاوره ی قبل از ازدواج با توجه به شرایط هر یک از طرفین ممکن است بین 4 تا 12 جلسه به طول بیانجامد.

مشاوره قبل از ازدواج بصورت فردی است یا مشترک؟

جلسات مشاوره پیش از ازدواج با توجه به صلاح دید روانشناس ازدواج معمولا چند بار بصورت مشترک برگزار میشود و چندبار هم مشاور بصورت جداگانه با هریک از طرفین صحبت میکند.

بعد از گذشت چه زمانی از خواستگاری باید به مشاوره قبل ازدواج مراجعه کنیم؟

در صورت توافق طرفین برای ورود به مرحله شناخت قبل از ازدواج، زوجین پس از یکی دو جلسه ملاقات و رسیدن به شناخت اولیه میتوانند به مشاوره قبل ازدواج مراجعه کند.

سوالات مشاوره پیش از ازدواج چه کمکی به ما میکند؟

سوال هایی که در مشاوره پیش از ازدواج پرسیده میشود به ما کمک میکند تا در مورد انتظارات خود و طرف مقابلمان را درباره ی مسائلی مانند روحیات زوجین، مسائل مالی، مذهب،ارتباطات، مسائل جنسی، دوستان و خانواده و کودکان دید روشن تری داشته باشیم.

4.6/5 - (153 امتیاز)

چرا مشاوره پیش از ازدواج اهمیت دارد؟

متاسفانه تصور غلطی که در بین برخی افراد جامعه وجود دارد این است که استقلال مالی را برای ازدواج کافی می دانند. زن و مرد وقتی احساس می کند که توانایی مالی اداره زندگی را دارد اقدام به ازدواج می کند. مشاوره قبل ازدواج باعث می شود که هر کدام از دو طرف در اولین قدم خودش را بشناسد و در قدم های بعدی تصمیم بگیرد که آیا طرف مقابل شریک زندگی مناسبی برای او هست یا نه.

مراجعه به دکتر روانشناس و مشاور قبل از ازدواج می تواند قبل یا بعد از مراسم خواستگاری باشد. مشاور با انجام تست های تایید شده مشاوره قبل ازدواج، ویژگی های شخصیتی زن و مرد را بررسی می کند.

با دریافت این ویژگی های شخصیتی در می یابید که آیا فردی که به عنوان شریک زندگی انتخاب کرده اید از ریشه و اساس برای شما مناسب است یا خیر. همچنین اگر شما یا زوج شما به یکی از مشکلات مخفی یا اختلالات ناآشکار ذهنی دچار شده باشید ، در جلسات مشاوره رابطه قبل ازدواج می توانید ریشه ای آن را درمان کنید.

مشاوره قبل از ازدواج

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره قبل از ازدواج

در جلسات مشاوره قبل ازدواج درباره چه موضوعاتی بحث می شود؟

جلسات مشاوره قبل ازدواج به زن و مرد کمک بزرگی می کند تا بتوانند به شناخت دقیق و جامعی از یکدیگر برسند. دکتر روانشناس در مورد موضوعات مختلفی با زوج صحبت می کند. برخی از این موضوعات عبارتند از:

1- انتظارات مالی و اقتصادی

یکی از عوامل مهمی که در شرایط کنونی باعث می شود ازدواج ها ناموفق باشد و به طلاق برسد، مسائل اقتصادی است. هر کسی با توجه به سطح مالی خانواده ای که در آن بزرگ شده است و خواسته هایی که در نظر دارد، یک زندگی مالی برای آینده خودش تصور می کند. در تست های مشاوره پیش از ازدواج مسائل مالی مورد توجه قرار می گیرد.

استقلال مالی، کارکردن یا کار نکردن زن پس از ازدواج، نکاتی است که باید قبل از ازدواج به آن ها توجه کرد.

2- سطح روابط اجتماعی

فرد با توجه به تربیتی که دارد و دوستانی که دارد، روابط اجتماعی خودش را تنظیم می کند. اتفاقاتی که در تعدادی از ازدواج ها می افتد و باعث می شود که ازدواج به بن بست برسد، دوستان هر دو طرف است. اگر زن یا مرد تمایل به رفت و آمد با یک یا چند دوست داشته باشند و همسر او از این موضوع رضایت نداشته باشد، رابطه به سرعت تیره و تار می شود.

در مشاوره پیش از ازدواج، روانشناس از هر دو طرف می خواهد رابطه های دوستانه شان را برای یکدیگر توضیح دهند. در ادامه با هم توافق خواهند کرد که در آینده دوست دارند روابط دوستانه شان تا چه حد باشد. به این ترتیب از آسیب های احتمالی جلوگیری می شود و تفاهم در زندگی مشترک بیشتر خواهد بود.

3- تربیت خانوادگی و اصول اخلاقی خانواده

هر کسی با توجه به خانواده ای که در آن بزرگ شده و فرهنگی که در آن رشد کرده است به یک اصول اخلاقی پایبند است. خانواده های هر دو طرف ممکن است از قومیت های مختلف و سطح های فرهنگی متفاوتی باشند.

اصول مشاوره قبل ازدواج بر شناخت دو طرف از روحیات یکدیگر تاکید زیادی دارد. طبیعی است که اگر زن و مرد شناخت مناسبی از یکدیگر و خانواده یکدیگر نداشته باشند، کار سخت تری برای زندگی مشترک خواهند داشت.

4- نیازهای جنسی و دیدگاه فرد به آن

میل جنسی از جمله اساسی ترین دلایلی است که افراد برای پاسخ دادن به آن ازدواج می کنند. به همین دلیل است که این مسائل نقش مهمی در آینده ازدواج دارند. در جلسات مشاوره قبل ازدواج و با استفاده از روش های مختلف، دیدگاه زن و مرد نسبت به این موضوع سنجیده می شود.

متاسفانه یکی از مهم ترین عواملی که باعث طلاق در بین زوج ها می شود مسائل جنسی است. رابطه ناپایدار زن و شوهر ممکن است هر کدام از آن ها را به انحراف بکشاند. در این زمینه می توانید مقاله خیانت به همسر را مطالعه کنید.

5- تمایل به بچه دار شدن

در شرایط امروز و با مشکلات اقتصادی که همه را درگیر کرده است، تعدادی از افراد تمایلی به بچه دار شدن از خود نشان نمی دهند. برخی دیگر از افراد نیز دلایل متفاوتی برای بچه دار نشدن دارند که ممکن است منطقی یا غیر منطقی باشد. در طی گفتگوهای دکتر روانشناس و سوالات مشاوره قبل ازدواج، که به صورت جداگانه یا با هردوی زن و مرد انجام می شود، خواسته های زن و مرد مشخص می شود.

تصور غلطی که در بین جامعه رواج دارد، این است که زوج جوان ازدواج می کنند و با این امید که نظر شریک زندگی اش در آینده تغییر خواهد کرد، وارد زندگی می شوند. در ادامه و با پافشاری یکی از دو طرف، ازدواج تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است آینده نامناسبی رقم بزند.

6- دین و اعتقادات

مسائل اعتقادی از عمده ترین مسائلی هستند که به رفتار هر کس شکل می دهند. از طرف دیگر اعتقاداتی که هر کس دارد برای خودش محترم است. یکی از نکاتی که در مشاوره پیش از ازدواج به آن توجه می شود همین مسئله است. به زن و مرد توصیه می شود تا سطح اعتقادات خود و خانواده های خود را بشناسند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر زن و مرد اعتقادات متفاوتی داشته باشند، حتما در زندگی آینده شان به مشکل بر خواهند خورد. چنین تصوری غلط است. شما می توانید مثال های متفاوتی از زوج های جوان بیابید که حتی دین های مختلفی داشته اند اما زندگی خوب را تجربه می کنند. مسئله اینجاست که باید بتوانند با اعتقادات همدیگر کنار بیایند و رفتارهای مذهبی یکدیگر را درک کنند.

مشاوره قبل از ازدواج

چرا باید از مشاوره قبل ازدواج بهره مند شویم؟

مشاوره ازدواج چطور می تواند به زوجین کمک کند؟

در گذشته که ازدواج سنتی در کشور ما رواج بیشتری داشت، نظر خانواده ها نسبت به نظر زن و مرد، اولویت داشت. در واقع مشاوره خانواده ، عملی ناشناخته محسوب می شد. البته این موضوع به این معنا نیست که همه ازدواج های سنتی اشتباه بوده است اما یک مشاوره مناسب می تواند از آسیب های احتمالی آینده جلوگیری کند.

در مشاوره قبل از ازدواج به ازدواج کردن یا ازدواج نکردن توصیه نمی کنند.

مشاور که فردی با تحصیلات در زمینه روانشناسی یا علوم تربیتی است، زن و مرد و خانواده هایشان را از آسیب ها و وقایع احتمالی که در آینده رخ خواهد داد آگاه می کند. به بیان بهتر، به زن و مرد نشان می دهد که چه آینده ای در انتظارشان است و به آن ها اجازه می دهد که انتخاب کنند.

با گسترش فناوری مشاوره ممکن است از حالت قدیمی خود خارج شده باشد مشاوره تلفنی و روانشناسی آنلاین اگر چه جایگزین مناسبی برای مشاوره حضوری نیست اما می تواند در شرایط ضروری تاثیر گذار باشد.

 مشاوره قبل ازدواج چگونه می تواند به داشتن یک ازدواج موفق کمک کند؟

برای پاسخ به این سوال توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنم .

مشاوره در کل باعث کسب دانش و آگاهی بیشتر نسبت به مسئله ایست که مورد مشاوره قرار گرفته است . یک مشاور خوب با دانش و تجربه خود به راهکارهایی می پردازد تا مسئله ای که مورد مشاوره قرار گرفته شده است به خوبی انجام شود . بنابراین مشاوره قبل ازدواج به ما این امکان را می دهد تا آگاهی بیشتری نسبت به این مقوله پیدا کنیم و با دانش بیشتری در مورد آینده مان تصمیم بگیریم .

در مشاوره قبل ازدواج می توان به بررسی مسائلی نظیر بلوغ فکری ، بلوغ جنسی ، مسئولیت پذیری ، علاقه ها و سلیقه ها و اهداف ازدواج پرداخت .یک مشاور خوب به کمک دانش و تجربه خود مباحث ذکر شده در طرفین ازدواج را بررسی کرده و راهکارهای مناسبی ارائه می دهد تا زوجین بتوانند به یک ازدواج موفق دست یابند.

در مشاوره قبل ازدواج چه مواردی آموزش داده می شود؟

  1. شما یاد می گیرید که چگونه یک درگیری را به صورت سالم حل کنید . مشاوره قبل ازدواج، شما را به مهارت های ارتباطی مجهز می کند که به شما کمک می کند نه تنها به همسرتان گوش دهید بلکه آن چه همسرتان می گوید را پردازش کنید.

2. در مشاوره پیش از ازدواج، شما یاد می گیرید که چگونه ارتباط موثرتری برقرار کنید. هنگامی که نیازهای خود را به وضوح و آشکارا بدون ابراز نارضایتی و عصبانیت بیان می کنید، ازدواج شما رونق خواهد گرفت.

3. شما بیاموزید که چگونه انتقاد کنید، بدون اینکه اهانت آمیز باشد. لازم است هر دو نفر شما در مشاوره پیش از ازدواج، بدون ترس از آسیب رساندن به دیگری بتوانند در مورد مسائل خود صحبت کنند. در مشاوره پیش از ازدواج، شما می آموزید که می توانید بدون نیاز به درگیری با یکدیگر، آنچه را که لازم دارید، دریافت کنید.

4. در مشاوره ازدواج، شما یاد خواهید گرفت که در مورد مسائل حل نشده پردازش و کار کنید. مشاوره پیش از ازدواج برای بیان هرگونه نارضایتی که احساس می کنید، محیط امنی را فراهم می کند. پردازش و شنیده شدن احساسات شما با کمک یک متخصص آموزش دیده ممکن است تمام چیزهایی باشد که شما نیاز دارید.

ممکن است متوجه شوید که نامزدتان علاقه ای به همکاری در مشاوره و کار کردن روی آن را برای داشتن ازدواجی موفق تر ندارد. در این زمینه با مشاور خود مشورت کنید.

5. مشاوره ازدواج کمک می کند تا شما درک عمیق تری از این که نامزدتان چه کسی است و چه نیازهایی دارد، درک کنید. و از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید. همچنین در مشاوره پیش از ازدواج شما در مورد خود و نیازهای خودتان بیشتر خواهید دانست. ممکن است به این نتیجه برسید که ممکن است این نیازها در داخل ازدواج برطرف شود یا ممکن است شما دو نفر مناسب یکدیگر نباشید.

6. می توان مهارت های روابط مورد نیاز برای حفظ یک ازدواج کامل را یاد گرفت. یک مشاور پیش از ازدواج می تواند ضمن نظارت بر پیشرفت شما، میانجیگری درگیری و بازخورد عینی، این مهارت را به شما یاد دهد.

اهمیت پرسشنامه های قبل از ازدواج در چیست؟

بررسی ها نشان می دهد برای یک زندگی موفق باید اشتراک هایی بین زن و مرد صورت گیرد. با تهیه ی پرسشنامه ها و پاسخ دادن به صورت صادقانه به آن خیلی راحت تر می توانیم این نظرها و اشتراک ها را بین زن و مرد پیدا کنیم.

اغلب سوالات پرسشنامه های مشاوره قبل ازدواج به این صورت است که شما را در چند دسته ارزیابی می کند مانند:

اهداف مشاوره قبل ازدواج چیست؟

در طول فرایند مشاوره پیش از ازدواج ، مشاور به شما کمک می کند تا رابطه را به شکلی عینی تر بررسی کنید و همچنین یاد بگیرید که چگونه تعامل خود را درک کنید .

خانواده ، منشأ عقاید فرهنگی هر شخصی است که بر چگونگی درک افراد از همه روابط در زندگی تأثیر می گذارد . همچنین بر رفتارهای روزمره مانند خوردن ، کار کردن و مدیریت پول تأثیر می گذارد . تفاوت در انتظارات فرهنگی می تواند باعث ایجاد مشکل در رابطه شود . هرچه زودتر زوج یاد بگیرند که این اختلافات را شناسایی و مدیریت کنند ، بهتر می شوند.

مشاوره پیش از ازدواج می تواند به آشکار کردن این مشکلات کمک کند و به زوج آموزش دهد که چگونه از هنر سازش استفاده کنند

مشاوره آشنایی قبل از ازدواج ، به زوجین کمک می کند تا رفتارهای ناسازگارانه را شناسایی و تصحیح کنند .

ارتباط موثر یکی از مهمترین عوامل ایجاد یک رابطه سالم است . یک درمانگر با مشاوره قبل ازدواج به زوجین کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه با هم صحبت کنند و افکار و احساسات خود را به شکلی سالم بیان کنند .

یک مشاوره شناخت قبل از ازدواج ، می تواند به زوج کمک کند تا نقاط قوت در رابطه را شناسایی کنند . درک کامل از جنبه های قوی تر رابطه ، به ایجاد انعطاف پذیری و پایه و اساس محکم برای ایجاد ازدواج کمک می کند .

بسیاری از افراد در بیان احساسات خود مشکل دارند ، بنابراین برخی از شرکا به سادگی از انجام این کار خودداری می کنند . این نوع انزوا تقریباً همیشه به مشکلات جدی در روابط منجر می شود .با مشاوره قبل ازدواج یک درمانگر قبل از ازدواج به زوج کمک می کند تا یاد بگیرند چگونه احساسات خود را به روشی بیان کنند که آن ها را به هم نزدیک کند نه اینکه از هم جدا شوند.

ازدواج یکی از مهمترین نقاط عطف در زندگی ما است . بسیاری از افراد تصور می کنند “مشاوره” فقط برای افرادی است که از قبل درگیر چالش ها هستند . همیشه اینگونه نیست. مشارکت در مشاوره شناخت قبل از ازدواج ، به شما و همسرتان کمک می کند تا یاد بگیرید که چگونه مسائل را شناسایی کرده و چالش هایی که ممکن است در مسیر ازدواج شما اتفاق بیفتد را حل کنید

نمونه های دیگر از موضوعاتی که در جلسات مشاوره آشنایی قبل از ازدواج مورد بحث قرار می گیرد عبارتند از :

 روش های مشاوره قبل از ازدواج

بسته به پیشینه فکری و فرهنگی ، دلایل شما برای مشاوره پیش از ازدواج و شخصیت شما و شریک زندگی شما ، انواع مختلفی از مشاوره آشنایی قبل از ازدواج وجود دارد که می توانید در آن شرکت کنید . انتخاب نوع صحیح مشاوره حرفه ای برای شما می تواند اثربخشی آن و فایده ای که از آن به دست می آورید را به شدت افزایش دهد .

در بسیاری از خانواده ها که مذهبی هستند و مشترکات دینی در ازدواج برای آن ها اهمیت دارد ، مشاوره ازدواج دینی می تواند برای رسیدن به تفاهمات بسیار سازنده باشد .

اگر شما و شریک زندگی خود یک تجربه خصوصی تر را ترجیح می دهید ، دوره های آنلاین مشاوره پیش از ازدواج وجود دارد که می تواند برای رسیدن به اهداف مرتبط با ازدواج خود به شما کمک کنند . دوره های آنلاین به طور کلی بیش از نیمی از روز طول نمی کشد و به تسهیل بحث و گفتگو با شما و شریک زندگی شما کمک می کند.

هنگامی که به صورت آنلاین در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت می کنید، اطلاعات متفکرانه در مورد چگونگی پیش بینی و پاسخ مثبت به مناقشه های ازدواج خود دریافت می کنید.

این سنتی ترین روش مشاوره پیش از ازدواج است . جلسات مشاوره یک به یک روشی است که مشاوران پیش از ازدواج برای ایجاد پایه های روابط استفاده می کردند . جلسات مشاوره آشنایی قبل از ازدواج ، چگونگی مقابله با موضوعات مشترک مربوط به تعهد بلند مدت را به شما یاد می دهد.

مسائل کوچک مانند تصمیم گیری در مورد غذا و نوشیدنی یا کارهای خانگی این امکان را دارد که در صورت عدم بررسی ، در آینده مشکلات زناشویی ایجاد کند . هنگام ملاقات با یک مشاور حرفه ای می دانید که جلسات شما کاملاً محرمانه است.

محرمانه بودن حتی در صورت ملاقات حضوری با یک مشاور یا درمانگر یا مجوز بصورت آنلاین تضمین می شود .پس با اطمینان کامل مشاوره آشنایی قبل از ازدواج را انجام دهید تا از زندگی زناشویی سالم تری برخوردار شوید.

این تست های شخصیتی در مشاوره ازدواج ، مناطقی را شناسایی می کنند که ممکن است به محض ازدواج رسمی ، روابط شما را تهدید کنند . این ارزیابی ها باید به عنوان منبعی مورد استفاده قرار گیرد که به شما در تسهیل رشد فردی و توانایی ارائه پشتیبانی مناسب از شریک زندگی خود در طول دوره ازدواج کمک کند .

در مشاوره آشنایی قبل از ازدواج می توان گفتگوهای گروهی بزرگتری با زوجین درگیر و زوج های متاهل انجام داد . برای یادگیری دیدگاه ها و ایده های مختلف . شما و شریک زندگی تان استراتژی های جدید حل و فصل تعارض را یاد خواهید گرفت .

مشاوره قبل از ازدواج

در دوران مشاوره شناخت قبل از ازدواج ، چه مهارت هایی به دست می آوریم؟

1.اهداف و تصمیمات متقابل را برای ازدواج خود ایجاد کنید

شما و شریک زندگی تان ممکن است ایده های مختلفی در مورد یک ازدواج شاد و موفق داشته باشید . پیش از ازدواج با همسر خود چند تفاهم نامه را تعیین کنید که ترکیبی از آنچه شما هر دو می خواهید ، باشد . این به شما اهداف مشترک می دهد تا در جهت دستیابی به آن تلاش کنید .

2.سبک های ارتباطی را بفهمید ، سازگار شوید و بهبود ببخشید 

با مشاوره قبل ازدواج می توانید سبک های ارتباطی را بفهمید و سازگار شوید و بهبود ببخشید و این به شما کمک می کند که بدانید که چگونه با نقاط ضعف یکدیگر سازگار شوید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید به جای نادیده گرفتن آن ها یا بحث در مورد آن ها ، با یکدیگر صحبت کنید .

3.قبل از بروز مشكلات ، اختلافات احتمالی را برطرف كنید

آیا می دانید كه در پس انداز كردن مشكل دارید و این باعث می شود با شریک زندگی خود به مشکل بخورید ؟ در مشاوره پیش از ازدواج ، غالباً زوج ها از صحبت درمورد موضوعاتی که با یکدیگر اختلاف دارند ، خودداری می کنند و تصمیم می گیرند باور کنند که با شروع زندگی مشترک ، اختلاف آن ها از بین می رود..

این دقیقاً برعکس تنظیم خود برای ازدواج موفق است . مشاوره قبل ازدواج به شما کمک خواهد کرد که اکنون روی این مسائل کار کنید و به شما کمک می کند درک کنید که اختلافات شما نیازی به مشکلات بزرگتر ندارد.

اضطراب ازدواج را رد كنید 

برای بعضی از افراد مهم نیست كه چقدر عاشق باشند ، فکر تعهد مادام العمر هنوز هم می تواند زمینه ساز اضطراب باشد . اگر شما یا شریک زندگی خود با این اضطراب سروکار دارید ، مشاوره ازدواج گزینه عالی برای شما است.

در طول جلسات مشاوره خود می توانید با علل احتمالی اضطراب و کار کردن روی آن ، با این ترس مقابله کنید . روبرو شدن با مشکلات کمک می کند تا شما و شریک زندگی خود اطمینان داشته باشید که ازدواج قدم مثبت بعدی برای رابطه شما است .

مشاوره قبل ازدواج برای زوجین در مرحله نامزدی بسیار توصیه می شود . مشاوره ازدواج نوعی از زوج درمانی  است که برای کمک به زوجین در مواقع بحران است . این شکل رایج مشاوره زوجین ، یک زن و شوهر آینده را با استراتژی های حل و فصل تعارض آماده می کند.

هدف از این استراتژی مشاوره پیشگیرانه ، جلوگیری از درگیر شدن زوجین به رفتارهای منفی است که اغلب باعث شکست ازدواج ها می شود .

لازم به ذکر است با توجه به مشکلات ذکر شده ممکن است برایند شخصیت دختر و پسر به گونه ای باشد که بتوانند بدون استفاده از مشاوره پیش از ازدواج نیز به ازدواج موفق دست یابند.

اما توجه کنید که هر شخص هزار بار حق زندگی ندارد و فقط یک بار حق زندگی دارد و سپردن زندگی به دست قمار حرکت عقلانی محسوب نمی شود . بنابراین شما می توانید به کمک مشاوره قبل ازدواج با خیالی آسوده تر اقدام به ازدواج کنید و یک ازدواج موفق برای خود رقم بزنید .

شما میتوانید برای انجام انواع مشاوره ، از طریق سایت روان آرام اقدام کنید و به بهترین صورت به حل مشکلات بپردازید.

سوالات متداول مشاوره پیش از ازدواج 

شما باید به محض در نظر گرفتن ازدواج ، خانواده و روابط طولانی مدت ، مشاوره شناخت قبل از ازدواج را شروع کنید .

برای تعیین مدت مشاوره قبل ازدواج ، قانونی وجود ندارد .  مدت زمان مشاوره را مشاور می تواند پیش بینی کند . همچنین بهتر است جلسات مشاوره را در طول زندگی مشترک نیز ادامه دهید تا در رویارویی با چالش های بزرگ زندگی ، قادر به گرفتن تصمیمات بهتری باشید .

تحقیقات نشان داده است که مشاوره قبل ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا با پرداختن به مشکلات زناشویی ، میزان طلاق را کاهش دهند . زوج هایی که تصمیم می گیرند در مشاوره شناخت قبل از ازدواج  ، با آماده سازی از پیش برای زندگی زناشویی ، احتمال طلاق را در زندگی خود کاهش می دهند .

بلی . زوج های مجردی که به فکر آینده هستند ، می توانند به مشاوره بروند . یادگیری چگونگی برقراری ارتباط با همسر و آنچه در ازدواج باید انتظار داشته باشند می تواند به شکل گیری جهت روابط کمک کند.

بپیوندید
اطلاع از

336 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
محیا
3 ماه قبل

سلام دو ماهه با پسری آشنا شدم همه چی خوب پیش میرفت و مدام پیگیر منه دیروز پیامش و نخونده پاک کردم امروز میگه چرا پیامام پاک کردی حتما بهم خیانت کردی و سرقرار رفتی نیاز نیست چتام پاک کنی خیلی ناراحتم بهم تهمت زد الانم سرد شده و بهم کم محلی میکنه هر چی بهش توضیح میدم کارم از عمد نبوده قانع نمیشه بهش میگم اگه دنبال بهانه ایی که کات کنیم بچه بازی در نیار رک و راست بگو میگه خودت و به اون راه نزن تو همش بهم بی توجهی میکنی و دوسم نداری به نظرتون من مقصرم یا اون چیکار کنم دلش و به دست بیارم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
2 ماه قبل
پاسخ به  محیا

سلام دوست عزیز؛ چرا باید دلشو بدست بیاری؟

شیفته
5 ماه قبل

دختر و پسری به مدت هفت ماه در ارتباط بودن و اوایل رابطه بکارت دختر آسیب میبینه. علی رغم اصرار دختر و خانواده دختر پسر زیر بار ازدواج نمیره و نهایتا با تهدید به شکایت و مسائل آبرو پسر رو مجبور به ازدواج میکنن. ضمنا تفاوت مالی و فرهنگی شدیدی هم دو خانواده دارن. میشه به آینده این ازدواج خوشبین بود؟

فرشته ریسی
6 ماه قبل

سلام من عاشق یه پسره شدم که ۱۳ سال از خودم بزرگتر خیلی عاشق همیم اما خانواده ام مخالف هستن

نادیا
6 ماه قبل

لام وقت بخیر من با آقایی ک ازخودم دو سال کوچکتره ۴ ساله ک دوستم ایشون یکبار به من خیانت کردن و من تصمیم گرفتم ک گذشت کنم و ببخشم چون همه جوره پشیمون بودن بعد از بخشمم ایشون خیلی تغییرات مثبتی کردن و خودشونو نشون دادن ک دیگ اون آدم سابق نیستن حالا هم تصمیم دارن ک خواستگاری بیان ولی حس مطمئن بودن نسبت به ازدواج ندارم و تو یه موقعیت سختی قرار گرفتم نمیدونم ترسه یا بی اعتمادی یا چیزهای دیگ پیشنهاد شما چیه؟

نادیا
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر من با آقایی ک ازخودم دو سال کوچکتره ۴ ساله ک دوستم ایشون یکبار به من خیانت کردن و من تصمیم گرفتم ک گذشت کنم و ببخشم چون همه جوره پشیمون بودن بعد از بخشمم ایشون خیلی تغییرات مثبتی کردن و خودشونو نشون دادن ک دیگ اون آدم سابق نیستن حالا هم تصمیم دارن ک خواستگاری بیان ولی حس مطمئن بودن نسبت به ازدواج ندارم و تو یه موقعیت سختی قرار گرفتم نمیدونم ترسه یا بی اعتمادی یا چیزهای دیگ پیشنهاد شما چیه؟

مهسا
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر.من ۲۴سالمه.تقریباپنج ساله با یکی دوستم.میخوادبیادخواستگاری .خیلی مشکل مالی داره ازاین میترسم ک نتونه ازپسه مسائل زندگی بربیادوگرن خیلی دوستش دارم.الانم ی خواستگاردیگه ام دارم ک وضع مالی خیلی خوبی دارن
نمیدونم و نمیتونم درست تصمیم بگیرم.عقلم ی چیز میگه ولی دلم ی چیز دیگه.. ممنون میشم راهنمایی کنید‌.سپاس فراوان.

مریم
6 ماه قبل

سلام من با یک نفر تو رابطه هستم ک هرچی خطا و اشتباه درگذشته داشتم بخشیدن اما من خریت کردم و توی رابطمون با عشق سابقم بهش خیانت کردم الان من چیکار میتونم بکنم تا از یاد ببره و کنارم بمونه راه جبرانش چیه ما نمیخایم ک رابطمون خراب بشه چون فهمیدیم همدیگرو دوست داریم توروخدا راه حل بدید

زهرا
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر زهرا هستم با یک آقا سه ماه در ارتباط هستیم میخوایم ازدواج کنیم یک دختر ۱۷ساله داره که ساز ناسازگاری میزنه اونم مادرش بهش خط میده کلا اعصاب بچه بهم ریخته چکار کنیم البته هنوز بخاطر امتحان ها بهش چیزی نگفتیم اما خودش از گوشی باباش متوجه شوده

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره