به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره زندگی مشترک

مشاور درباره مشاوره زندگی مشترک مشاور ازدواج فواید مراجعه به مشاوره مرکز مشاوره درباره مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

مشاوره زندگی مشترک

در طول زندگی شاید در برخی مواقع اتفاق بیافتد که احساس کنید همسر شما به خواسته های شما عمل نمی کند و به عقاید و نظرهای شما درباره ی مسایل مختلف احترام نمی گذارد. این مساله شاید باعث شود شما فکر کنید اصلا برای او مهم نیستید و شاید گاهی اوقات دقیقا بر عکس چیزی که شما می خواهید را انجام می دهد. اینجاست که کمک یک فرد متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا این اختلاف هارا برطرف کنید و با کمک یک مشاوره زندگی مشترک مشکلات خودتان را حل کنید.

وقتی زن و شوهر در این چرخه قرار می گیرند زندگی مشترک دیگر زندگی مشترک نیست و تبدیل به یک میدان مسابقه می شود که هر کدام از طرفین می خواهند خواسته ی خود را به دیگری تحمیل کنند و در واقع در نهایت آنها برنده ی این مسابقه باشند. در صورتی که تنها جایی که نباید این اتفاق رخ دهد زندگی مشترک زناشویی است. اگر زوجین بخواهند به این روش ادامه دهند رابطه ی آن ها دچار مشکل می شود. کمک گرفتن از مشاوره زندگی  مشترک در این مشکلات می‌تواند کمک بسزایی به شما و همسرتان بکند.

تعریف دقیق تری که بخواهیم برای این قبیل رفتارها داشته باشیم که اغلب از آن ها به عنوان لجبازی یاد می کنند، این است که فرد یک رفتار مقابله ای از خود نشان می دهد که از آن طریق از خودش دفاع کند و در عین حال به طرف مقابلش بهماند که قدرت این زندگی مشترک متعلق به کیست. و طرف مقابل این نکته را بداند که نمی تواند او را کنترل کند و برنده این بازی اوست. به خاطر همین، همسر شما دست به کارهایی می زند که دقیقا خلاف گفته ی شماست. و در واقع او از این رفتارها استفاده می کند که مخالفت خود را با شما نشان دهد.

اینجاست که مشاوره زندگی مشترک می‌تواند به شما کمک کند. با استفاه از خدمات مشاوره شما می‌توانید از یک شخص بی طرف کمک گرفته و مشکلات خود و همسرتان را به طور تخصصی حل کنید.

ارتباط با مشاور روانشناس

اگر قصد دارید بصورت حضوری و حتی غیرحضوری با مشاور روانشاس مجرب در رابطه با عشق در زندگی در ارتباط باشید تنها کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و اقدام به تماس برای برخورداری از خدمات مشاوره ای نمایید.

مشاوره زندگی مشترک چه کمکی در زندگی می کند؟

با توجه به اختلافات و دغدغه های طرفین به شما درحل مشکلاتتان کمک می کند.

چگونه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید؟

برای داشتن زندگی مشترک خوب لازم است هر شخص وظایف خود در زندگی مشترک را به درستی انجام دهد.

چگونه عشق را در زندگی مشترک بشناسیم؟

با احساس خوبی که نسبت به طرف مقابل دارید.

4.6/5 - (341 امتیاز)

فواید مراجعه به مشاوره زندگی مشترک

در اینجا برخی مواردی را ذکر می کنیم که مراجعه به روانشناس به در راستا آن ها شما کمک می کند و باعث می شود زندگی مشترک شما و شریک زندگیتان بهبود یابد.

توافق مشترک در زندگی زناشویی منجر به حل مسائل شما می شود 
البته باید گفت که لجبازی در رابطه در میان رفتارهای دیگر رخ می دهد. یعنی وقتی یکی از زوجین لجبازی می کند، طرف دیگر رابطه هم در لجبازی او تاثیر دارد. اگر اینگونه لجبازی هایی بعدا در رابطه بوجود آید و هیچ کدام از زوجین مشکل شخصیتی نداشته باشند، باید به دنبال آسیب هایی در این رابطه بود. که این آسیب ها باعث ایجاد رابطه لج و لجبازی در رابطه می شود. شخصیت هایی که مشکل دار هستند همیشه تلاش می کنند که حرف خود را هر چند نادرست به کرسی بنشانند. و اصلا نمی خواهند حرف های طرف مقابلشان را بشنوند.

وقتی در زندگی مشترک یکی از طرفین مدام خواسته های خود را مطرح می کند اما این خواسته ها از جانب طرف مقابل دیده نمی شود، لجبازی اتفاق می افتد که باعث سست شدن پایه های زندگی مشترک می شود. و نباید این اتفاق را ساده انگاشت. وقتی دو طرف وارد این رابطه لجبازانه می شوند یعنی دو نفر نتوانسته اند ارتباط خوب و موثری باهم داشته باشند. و در مواجهه با مسائل مختلف مانند یک کودک ناپخته عمل می کنند.

حتی با این که بعضی وقت ها می‌دانند کاری که از سر لجبازی انجام می دهند نادرست است اما بازنده شدن طرف مقابل به قدری مهم است که ترجیح می دهند آن کار اشتباه را انجام دهند. لجبازی خصوصیتی نیست که بگوییم به ارث می رسد. در واقع اکتسابی است. که افراد از محیط اطراف خود آن را یاد می گیرند. در واقع تعاملات نادرستی که در رابطه رخ می دهد باعث ایجاد چنین خصوصیتی در فرد می شود که برای هر دو نفر آزار دهند خواهد بود.

اگر شما و همسرتان هر دو شاغلید، چگونه در مسائل مالی به تفاهم می رسید؟

در صورتی که دو نفر به حریم های هم احترام بگذارند و برای نظر، عقیده و خواسته معقول طرف مقابل ارزش قائل باشند. و با خود بیندیشند که وقتی همسرم از من خواسته ای دارد، نیازش واقعا چیست و این به خاطر این است که می‌داند من می توانم از پس آن برآیم و او مرا اولین نفری دانسته که خواسته اش را مطرح کند. در این صورت هیچ کدام از طرفین به دنبال قدرت طلبی نبوده و در عوض به دنبال این هستند که رضایت مندی را در زندگی زناشویی بالا ببرند.

لجبازی های افراطی در رابطه یکی از عواملی است که زوجین را به سمت طلاق می کشاند. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد و با خود بگوییم که مگر بچه ایم که لجبازی کنیم؟! و یا این که با این رفتارهای بچگانه در هر رابطه ای هست و حل می شود. در صورتی که هیچ مشکلی در رابطه به خودی خود حل نخواهد شد. تا شما خودتان پی به اشتباهتان نبرید و در صدد رفع مساله بر نیایید ، مشکلات روز به روز بیشتر شده و مشکلات جدیدی بوجود می آید و مانند کبریتی می شود که به هیزم زندگی مشترکتان می زنید. اگر هم به دنبال طلاق نروند زندگی همراه با رضایت و شادکامی هم نخواهند داشت. اگر قبل از ازدواج دو نفر نسبت به خود و نسبت به دیگری شناخت کافی نداشته باشد و از لحاظ سطح فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی متفاوت باشند به خاطر اختلاف نظرهایی که بوجود می آید، لجبازی هم بیشتر می شود. در خانواده ای که مرد به خاطر مرد بودنش احساس می کند که حرف باید حرف او باشد و به هیچ وجه از گفته خود عقب نشینی نمی کند هم، رابطه به سمت لجبازی می رود.

مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی

بالاخره یک از زوجین باید به دنبال رفع این گونه رابطه ی پر از لجبازی باشد. بهترین کاری که می توان در مواجهه با همسر لجباز کرد این است که سکوت کنید. زیرا اگر مقابله به مثل کنید و شما هم خشمگین و ناراحت شوید، از لجبازی همسرتان کم نمی شود. ممکن است همسر شما اعتماد به نفس کافی نداشته باشد و برای این که مقتدر بودن خودش را نشان دهد از راه فرعی که اسمش لجبازی است را انتخاب کند. لحن و حالت صحبت کردن هم مهم است. وقتی لحن و کلماتی که استفاده می کنید دارای بار منفی است و کنایه آمیز است ، باعث ناراحتی و شکستن شخصیت همسرتان می شود. سعی نکنید او را تحقیر کنید و با نهایت آرامش و در زمان مناسب ویژگی های منفی او را بگویید. تا زمانی که همسرتان در فضای لجبازی است سعی کنید راجع به موضوعی که باعث خشمگین شدن و لجبازی همسرتان شده حرف نزنید.

عشق در زندگی مشترک

برای ایجاد و یا وجود عشق در زندگی مشترک یکسری قواعد وجود دارد. معمولا عشق در زندگی مشترک زمانی بوجود می آید که هر دو طرف حس خوبی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این حس خوب نیز حاصل مجموعه بازخوردهایی از رفتار طرف مقابل است. به اینصورت که هر قدر طرفین، رفتار و بازخوردهای خوبی به یکدیگر داشته باشند به یکدیگر کمک می کنند تا عشق در زندگی زن و مرد شکل بگیرد. باید توجه داشت که تنها و صرفا اخلاق و رفتار تعیین کننده نیستند و می بایست به مجموعه عوامل توجه داشت. کلیات موضوع بشرح زیر است:

  • توجه به بهداشت، زیبایی، پوشش و حفظ تناسب اندام
  • الگوی اخلاقی و رفتاری صحیح و مناسب با شرایط

عشق در زندگی با زیبایی ظاهری

باید با خودمان روراست باشیم و با دید منطقی تری به زندگی نگاه کنیم. یکی از مهمترین بخشهای یک زندگی مشترک، روابط زناشویی است. این موضوع نباید ساده گرفته شده و به راحتی از روی آن عبور کرد. توجه به بهداشت، زیبایی، پوشش، بهبود و یا حفظ تناسب اندام از جمله مواردی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود. نمی توان انتظار زیادی داشت بدون توجه به این موارد عشق در زندگی را تجربه کرد و یا بوجود آورد. در واقع زیبایی ظاهری و باطنی هر دو مکمل هم هستند و باید به هر دوی آنها توجه داشت.

تاثیر عشق در زندگی انسان

عشق تاثیر بسیار خوبی بر روی سلامتی جسمی و سلامت روحی دارد. وجود آرامش، انرژی، امید، هدف و … از تاثیرات عشق در زندگی ما انسانهاست. مواردی نظیر سوخت و ساز مناسب بدن، فشار خون مناسب، کاهش بیماری های قلبی عروقی و ده ها مورد دیگر از تاثیرات شگفت انگیز عشق در زندگی است! زیرا عدم وجود آرامش حاصل از عشق می تواند زمینه ساز مشکلات جسمی باشد.

عشق در زندگی با زیبایی باطنی

کاملا منطقی است که زیباترین افراد نیز با اخلاق و رفتار نامناسب نخواهند توانست محبوبیت بالایی را کسب کند. اگر هم به اینصورت باشد موقتی بوده و دوام طولانی مدتی نخواهد داشت. اخلاق و رفتار خوب و مناسب می تواند بستر مناسبی را فراهم کند تا بتوان آرامش واقعی را در زندگی تجربه کرد. این آرامش حقیقی نیز یکی از ده ها بازخورد عشق در انسان است.

چگونه می توان عشق در زندگی را ایجاد و آنرا پایدار کرد؟

موارد ذکر شده فوق عواملی هستند که می بایست بصورت صحیحی انجام شوند. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه مراجعه به مشاور روانشناس است. اینکار سبب خواهد شد تا راهکارهای اصولی را یاد گرفته و آنها را در زندگی خود بکار ببرید. همچنین توجه به اینکه ضروری است که زوجین، عادات و فرهنگ های مختلفی دارند و فراهم نمودن تناسب میان نیازها و خواسته های مورد قبول و سازگار آنها، تنها با مشاور روانشاس قابل بررسی و تحیل است که در انتها نیز به ارائه بهترین راهکار منجر می شود.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره زندگی مشترک
بپیوندید
اطلاع از

57 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
رضا
6 ماه قبل

سلام من الان ده ساله ازدواج کردم خانومم به علت اینکه خانوادم بین و من داداشم و خودش و جاریش تفاوت گذاشتن و منم مشکل اینا دارم که پشتش نیستم در ایم مسایل و قضایای پیش آمده دیگر چند وقته به مشکل برخوردیم و ممکنه کارمون به طلاق بکشه میشه راهنماییم کنید ممنون

Last edited 6 ماه قبل by رضا
حدیثه
9 ماه قبل

من ۲ساله نامزدم از وقتی که نامزد کردم مشکل دارم خیلی جدیه وقتی دعوامون میشه همش میگه میزارم میرم دیگه نمیبینی منو فقط تو رابطه جنسی بهم میگه دوست دارم همیشه ازم رابطه میخادتا نکنم جایی نمیره یا بهونه میاره واسه اشتی بغلم نمیکنه همش من بهش چسبیدم مشاوره هم نمیره من افسرده شدم هرروز زندگیم با گریه شروع میشه از زندگی کردن نا امید شدم هرروز زندگیم دعواس وقتی میگم مریضم جایم درد میکنه محل نمیده گریه میکنم سمتم نمیاد

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
9 ماه قبل
پاسخ به  حدیثه

سلام دوست عزیز؛ بهتره ابتدا خودتون به مشاور مراجعه کنید، راهنماییتون می کنند.

پیمان
6 ماه قبل
پاسخ به  حدیثه

شمارو فقط برای اون ی شریک جنسی هستی تامام

اهورا شکری
11 ماه قبل

سلام من تو زندگیم مشکل دارم شوهرم 4ماهه رفته هیچ کس نمیدونه کجا رفته منو با سه تا بچه گذاشته فرار کرده الان من نمی‌دونم چه تصمیمی بگیرم نمیتونم بچه هامو بزارم برم کمک کنین که تا یه راه حلی واسه زندگیم پیدا 6ساله که این کارو بامن می‌کنه بچه هام کوچیکن بچه کوچیکم پنج سالشه طلاقم نمیده فقط منو آزار میده مدتی یه بار میاد منو با این بچه آواره می‌کنه بعد میرم منم خیاطی میکنم الانم نمی‌دونم چیکار کنم

محدثه
1 سال قبل

سلام من ۱۹سالمه و نامزدم ۲۹و ۶ماهه ک نامزدیم مشکلم اینه ک تا زنگ نزنم نمیزنه تا پیام ندم پیام نمیده بهم ابراز علاقه نمیکنه حس میکنم دوسم نداره همش بهش میگم همش باید زنگ زدن و پیام و ابراز علاقه از طرف من باشه با اخم میگ پس من این همه کار میکنم برای کیه گاهی وقتا هم جلوی خانوادش منو ضایع میکنه بعد قهر میکنم میگ تو شوخی حالیت نیس حساسی مشکل از توعه (با این حال محبتم رو ازش دریغ نکردم ابراز علاقه و پیام و زنگ…) تو جمع بهش احترام میزارم برعکس اون و اینکه همکار خانم زیاد داره وقتی پیش منه با اونا خیلی راحت حرف میزنه صدای گوشی رو کم میکنه ک من نشنوم حس بدی دارم همش فکر میکنم از این قبیل مشکلات بنظرتون داره خیانت میکنه؟مشکل از کیه

ناز
1 سال قبل
پاسخ به  محدثه

بله عزیزم صد در صد داره خیانت میکنه بهت

بی نام
3 ماه قبل
پاسخ به  ناز

نمی‌گم صحیح گفتی ولی درست نیس که در منزل صحبت با همکار مخصوصا خانم

پیمان
6 ماه قبل
پاسخ به  محدثه

باهاش صحبت کن به تفاهم رسیدین ادامه بده نرسیدین جداشو سر خودتو درد نیار

مهدیه
1 سال قبل

سلام ، من ۳۰ سالمه ، دختر هستم و مجرد ، دنبال کارم و کلن دارم افسرده میشم ، واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم ، دیگه اصلا استعدادهام یادم رفته، انگیزه و تلاشم دیگه ندارم ، بنظره شما چیکار کنم ؟

صادق
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۷ سالمه ۱۲ سال ازدواج کردم خانومم خیلی هوامو داره خیلی همو دوست داریم تو هر شرایطی کنارم بوده هست احترماشو خیلی دارم نه بی احترامی بهش دارم فقط نمیدونم چرا اگه ببینم ی مرد نگاش میکنه یا ی مردونگا میکنه یا صحبت میکنه عصابم خراب میشه ناراحت میشم دوست ندارم تنها جایی بره مشگلمون فقطو فقط همینه خیلی ازم راضیه فقط میگه مشگلت همینه ک بهم اعتماد نداری چیکار کنم اخلاقم درست بشه دوتا بچه داریم خیلی هم د وست داریم همو و احترام میزاریم فقط مشگلم همین بد دلی هستش فک میکنم البته بعضی وقتا حتما بهم خیانت میکنه ولی اون همچین زنی نیس نمیدونم من چمه لطفا کمکم کنید ممنون میشم ازتون

زهرا
1 سال قبل

سلام من هفت ساله ازدواج کردم والان یه پسر یک سال‌ونیم دارم چند ماهی هست که شوهر خواهر شوهرم بهم زنگ میزنه و میگه خیلی دوست دارم میخواد طلاق بگیرم واونم جدا بشه باهم ازدواج کنیم یه بار باهم رابطه داشتیم ولی بعدش من‌خیلی پشیمون شدم الان نمیدونم باید چیکار کنم میخوام این رابطه کلا تموم شه وبه زندگیم برسم خواهش میکنم کمکم کنید

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام دوست عزیز؛ از مشاوره خانواده و زوج درمانگر کمک بگیرید.

پیمان
6 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

خطتو عوض کن از اون محلی ام ک هستین جابجا بشین

بی نام
3 ماه قبل
پاسخ به  پیمان

این چه ربطی داره آدم باید ذات درستی داشته باشه

مبینا حسینی
1 سال قبل

سلام من16سالمه یکسال هست که نامزدی کردم از دوماه بعد از عقدمون ک به هم محرم شدیم نامزدم خیلی عصبی شده همش ازم ایرراد میگیره همش دعوامون میشه سر چیزای خیلی کوچیک هرچی از دهنش بیرون میاد بهم میگه و من واقعا دیگه نمیتونم تحمل کنم یروز باهم خوبیم یروز دعوا داریم من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم نمیدونم مشکل از منه یا نامزدم??خیلی بهم زنگ نمیزنه من باید بهش زنگ بزنم من باید بهش پیام بدم تا پیام ندم بهم پیام نمیده احساس میکنم داره از دستم فرار میکنه. و البته اینم بگم که نامزد من چاهار سال پیش بابا و مامانشو داخل تصادف از دست داده خودم فکر میکنم شاید بخاطر اونم باشه چون تو این چاهار سال تنها بوده.

Last edited 1 سال قبل by مبینا حسینی
منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  مبینا حسینی

سلام دوست عزیز؛ در اینکه میزان و شدت مشکلاتتون بایستی پیش از ازدواج بیشتر بررسی بشه شکی وجود نداره. حتی اگر این مشکلات ناشی از مواردی باشه که ذکر کردید.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره