به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
بهترین روانشناسان تهران

بهترین روانشناس در تهران

مشاهده همه مشاوران ما

بهترین روانشناسان تهران

با پیچیده‌تر شدن زندگی های امروزی، افراد در بسیاری از مواقع در برخورد با مشکلات و پیچ و خم های زندگی مستاصل می شوند و نیاز دارند تا با روانشناس مشورت کنند. از این رو بسیاری از افراد به دنبال لیست بهترین روانشناسان تهران هستند. دقت کنید چه مشکل شما مشکلی موقتی باشد چه دائمی که مدت های طولانی است که همراه شماست بایستی به بهترین روانشناس تهران مراجعه کنید.

حال موضوع اصلی آن است که بهترین روانشناسان تهران چه کسانی هستند. برای دریافتن این موضوع ابتدا باید با ویژگی ها و وظایفی که بهترین روانشناس دارند آشنا شوید.

در ادامه مقاله سعی می کنیم تا شما را با یک روانشناس حضوری و غیر حضوری خوب در تهران و  آشنا کنیم:

ویژگی‌های بهترین روانشناسان تهران :

شنونده بودن:

اولین ویژگی مهم بهترین روانشناسان تهران شنونده بودن آنان است. روانشناسان باید به خوبی بتوانند به صحبت های مراجعین خود گوش دهند و اجازه دهند آن ها در مورد تمام  زوایای مشکلات و شرایط خود به خوبی توضیح دهند.

مراجع باید احساس کند که روانشناس کاملا به صحبت های وی گوش فرا می دهد و خود را با دیگر چیزها مانند گوشی یا … درگیر نکند.

مهارت ارتباطی :

روانشناس شما باید بتواند با شما رابطه ای مناسب برقرار کند. مراجع باید در زمان مشاوره احساس راحتی و آسودگی کند و بتواند به راحتی تمام موضوعات و مشکلات خود را با وی در میان بگذارد که این عمل در نتیجه توانایی روانشناس در ایجاد ارتباط با مراجع رخ می دهد.

قابل اعتماد :

بهترین روانشناسان تهران معمولا قابل اعتماد ترین روانشناسان هم هستند. این افراد هرگز مسائل شخصی شما را در هیچ موردی بازگو نمی کنند. علاوه بر این یک روانشناس خوب در شما حس اعتماد را ایجاد می کند و بدین ترتیب شما می توانید به راحتی درباره خصوصی ترین مسائل با وی صحبت کنید تا به بهترین شما را راهنمایی کند و در حل مشکلات شما را یاری دهد.

امید دهنده و مثبت اندیش :

روانشناس خوب همواره به بهتر شدن شرایط شما امیدوار است و تلاش می کند تا از هر شیوه ای استفاده کند تا شما به بهبودی خود امیدوار باشید. آنها هیچ‌گاه شما را نا امید نمی کنند و در مسیر رسیدن به احساس رضایت شما را یاری می دهند. این روانشناسان به شما یاد می دهند چگونه امیدوار باشید و در جهت بهبودی شرایط خود گام بردارید.

توضیح مسیر درمان برای مراجع :

یک روانشناس خوب به شما توضیح می دهد که می خواهد چه روش درمانی را در پیش بگیرد و آن را با شما در میان می گذارد تا به همراه هم بتوانید فرآیند درمان را به خوبی طی کرده و اهداف خود را محقق کنید.

در واقع یک رونشناس خوب به مراجع خود اعتماد و اطمینان دارد و او را در جریان اهداف خود در طی درمان قرار می دهد.

بهترین روانشناس تهران

عدم توصیه مستقیم :

یکی از ویژگی های واضح بهترین روانشناسان تهران آن است که هرگز به شما دیکته نمی کنند که چه کاری را باید انجام دهید مگر در شرایط بسیار ضروری. در واقع یک روانشناس تنها به شما یاد می دهد که چگونه بتوانید تصمیم درست و مناسب اتخاذ کنید.

در واقع او شرایط شما را می سنجد عوامل مهم را برای شما روشن می کند و در انتها به شما اجازه می دهد تا به تنهایی در مورد موضوع تصمیم نهایی خود را بگیرید.

حرفای شمارا با جان دل گوش میکند :

یکی از مهم ترین مباحث در زمینه روانشناسی این است که به حرفای شما خوب گوش دهد  تا اگاهی لازم جهت دادن بهترین مشاوره را داشته باشد پس بهترین مشاوره و بهترین روانشناس تهران باید بهترین شنونده نیز باشد.

روان‌شناس یک راز دار تمام عیار :

یه روانشناس خوب دارای ویژگی های بسیاری هستند که از جمله میتوان به راز دار بودن انها اشاره کرد شما وقتی به عنوان مثال وقتی شما در مورد مشکل خود با یک روانشناس حرف میزنید مطمئن باشید که حرفای شما به بیرون از اتاق درز نمیکند و چیزی است بین شما و مشاورتان

شرایط شما را  روشن می کند :

بهترین روانشناسان تهران باید بتوانند پس از شنیدن توضیحات کامل مراجع مشکل وی را برایش توضیح دهند. مراجع به هیچ وجه نباید در طول جلسه و یا حتی پس از آن احساس سردرگمی نسبت به شرایط خود داشته باشد. بدین ترتیب به شرایط فعلی خود واقف می شود و بهتر می تواند مراحل درمان و حل مشکلات را طی کند.

احترام به عقاید :

مسلما افراد در خانواده و قومیت های متفاوتی رشد کرده اند و همین امر باعث می شود تا افراد فرهنگ ها و عقاید مختلفی داشته باشند که زندگی آنان را به صورت کاملا مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین روانشناسان تهران به راحتی می توانند این تفاوت های فرهنگی را درک کرده و به هیچ وجه نسبت به این عقاید و باورها توهین نکنند یا آن را به سخره نگیرند. یک روانشناس خوب با در نظر گرفتن عقاید یک فرد تلاش می کند تا وی را در مسیر درمان راهنمایی کند.

توانایی در خودآگاهی و خود مدیریتی :

جلسه روانشناسی مختص مراجع است و مشکلات وی باید مرکز توجه جلسه باشد. یک روانشناس خوب باید بتواند احساسات خود را کنترل کند و همه تمرکز خود را معطوف به مراجع خود کند. در شرایطی که روانشناس بیشتر در رابطه با خود و مشکلاتش صحبت می کند مشخص است که وی نتوانسته به خوبی خود را مدیریت کند و مسیر جلسه را در جهتی قرار دهد که مشکل مراجع را حل کند.

به این موضوع دقت کنید چرا که این هزینه و وقت شماست و نباید نسبت به آن بی توجه باشید.

ار لحاظ علمی به روز است :

دانش روانشناسی مانند دیگر دانش ها هر روز در حال پیشرفت و گسترش است. بهترین روانشناسان تهران تلاش می کنند تا دانش خود را هر روز به روش های مختلف گسترش دهند. برخی از آن ها به صورت انتشار مقاله که در رزومه های آنان به چشم می خورد و برخی دیگر از طریق مطالعه. روانشناسانی که خود را از لحاظ علمی کامل می بینند، نمی توانند گزینه های مناسبی به عنوان درمانگر باشند.

بهترین روانشناسان تهران

بهترین روانشناسان تهران چگونه به حل مشکلات روحی می پردازند ؟

ابتدا شایان ذکر است که هر روانشناسی هر چند که همه ی آن با تجربه و ممتاز باشند ممکن است راه متفاوتی را برای حل یک مشکل روحی یا روانی در پیش بگیرند و به همین علت نیز نمی توان یک راه را برای بهترین روانشناسان تهران تعیین نمود. با این وجود جلسات مشاوره یک روانشناس خوب به طور معمول از ویژگی هایی برخوردار است که با بهترین روانشاسان دیگر نیز مشترک است. این ویژگی ها به این شرح می باشد :

1-ریشه یابی مشکل

هر مشکل یا مسئله روحی و روانی از ریشه ای در حال یا گذشته نشئت می گیرد به همین علت است که اهمیت زیادی دارد تا  این ریشه ها به خوبی پیدا و کشف گردند. بهترین روانشناس تهران می داند که چگونه ریشه تمامی مشکلات روحی را پیدا کند و به پاکسازی آن ها بپردازد.

2-ارائه راهکار شخصی

هر فردی با فرد دیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد به همین علت است که راهکار یک مراجعه کننده ی دیگر نمی تواند برای شخص دیگری مناسب باشد. شاید از استفاده تجربه مراجعه کنندگان دیگر بتواند به خوبی راهگشا باشد ولی باید با تغییرات همراه باشد و به عبارت دیگر شخصی سازی شود. بهترین روانشناسان تهران باید بتوانند بر اساسی علت بروز مشکلات و مسائل ، راهکار شخصی و مناسب هر فرد ارائه کنند.

3-ارائه تمارین مناسب

برای اینکه یک مشکل به طور دائمی حل گردد و جلسات مشاوره تاثیر حداکثری داشته باشند ، نیاز به تمارینی وجود دارد که راهکار ها را به طور مداوم به فرد یادآوری کند. این تمارین به طور معمول برای زمانی می باشد که فرد در جایی خارج از جلسه مشاوره است و میخواهد آنچه از روانشناس خود آموخته است را به صورت عملی اجرا نماید. بهترین روانشناس تهران به خوبی میداند که این تمارین چقدر در بهبود وضعیت فرد موثر است پس این تمارین را به طور شخصی و فردی برای مراجعه کننده ی خود تعیین می کند.

4-برگذاری جلسات منظم مرتب

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که جلسات مشاوره با بهترین روانشناسان تهران باید از آن برخوردار باشد ، نظم و ترتیب در جلسات است. امری که باعث می شود تا حتی عمیق ترین مشکلات به خوبی حل گردند تداوم و نظم در جلسات مشاوره است.

5-استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب

گاهی صرفا حرف زدن و سخن گفتن باعث حل مکشلات و مسائل نمی شود و نیاز به ابزار دیگری حس می گردد تا تاثیر گذاری جلسات بیشتر شود. بهترین روانشناس تهران به خوبی میداند در چه مواقعی استفاده از کدام ابزار یا تجهیزات می تواند تاثیر جلسات درمانی را افزایش دهد.

حتی گاهی پیش می آید که برای تسریع روند بهبودی به دارو درمانی نیز نیاز می باشد که در صورت امکان یا خود تجویز می کند و یا با یک روانپزشک صحبت می کند.

6-برقراری ارتباط مداوم

بهترین روانشناسان تهران به خوبی تشخیص میدهند که آیا ارتباط با شما در حد جلسات مشاوره کافی می باشد یا شما به ارتباط بیشتری نیاز دارید. در این صورت راه هایی را برای تماس و برقراری ارتباط خارج از جلسات حضوری مشاوره نیز تعیین می کنند تا تاثیر مشاوره به مراتب بیشتر گردد.

7-کشف موانع

در طول روند بهبودی ، موانع بسیار زیادی بر سر راه شما وجود دارد و یا حتی به وجود می آید. بهترین روانشناسان تهران آگاهانه و هوشیارانه این موانع را شناسایی می کنند و به شما برای عبور از آن ها کمک خواهند کرد.

ممکن است یافتن روانشناس خوب در تهران با این ویژگی ها کمی دشوار به نظر برسد. اما ما اینجاییم تا به شما زمینه یافتن روانشناس مناسب نیز کمک کنیم.

بهترین روانشناسان تهران

چگونه بهترین روانشناسان تهران را پیدا کنیم؟

طبیعتا مردم شهر تهران با وجود دغدغه هایی که در یک شهر شلوغ وجود دارد مدام با انواع مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند. و همین موضوع باعث می شود تا به فکر یافتن بهترین روانشناس تهران بیوفتند. یکی از دغدغه های افراد در برخورد با مشکلات پیداکردن بهترین روانشناس حضوری می باشد.برای پیداکردن بهترین روانشناس باید چند نکته را درنظربگیرید:

کلینیک معتبر

بهترین روانشناسان تهران در یک کلینیک معتبر با سابقه طولانی و ممتاز فعالیت می کنند. پس اول از همه باید راجع به کلینیکی که میخواهید به آن مراجعه کنید اطلاعات کافی بدست آورید و ببینند آیا مرکز مشاوره مربوطه راجع به مشکل شما فعالیت دارد یا خیر؟

تجربه دیگر مراجعه کنندگان

در قدم دوم می توانید راجع به شخص مشاوره دهنده و حوزه کاریشان با پرسش از بیماران قبلی اطلاع بدست اورید تا راحت تر بتوانید بهترین روانشناسان تهران را پیدا کنید.

روانشناس حضوری خوب در تهران یا هر جای دیگر به طور معمول در یک یا دو حوزه به صورت اختصاصی اقدام به درمان می کنند. این از آن روست که هر یک از زمینه ها دنیایی گسترده از اطلاعات و نگرش هاست و از این رو تخصصی تر شدن روانشناسان به آنان کمک می کند تا بتوانند مراجعین خود را بهتر یاری کنند.

رضایت مراجعین قبلی

اگر قصد دارید تا بهترین کلینیک روانشناسی حضوری و غیر حضوری با بهترین روانشناسان تهران پیدا کنید ، میزان رضایت مراجعه کنندگان قبلی می تواند به خوبی راهنمای شما باشد. به طور معمول اینکه چند درصد از مراجعه کنندگان یک مرکز روانشناسی به خوبی قادر به حل مکشل خود شدند می تواند حاکی از ممتاز بودن کلینیک روانشناسی می باشد.

ارائه خدمات در زمینه های مختلف

فوقا ذکر کردیم که به طور معمول بهترین روانشناسان تهران هر کدام به طور تخصصی در یک حوزه فعالیت می کنند. اگر برای یافتن روانشناس مطلوب خود به یک کلینیک روانشناسی مراجعه کرده اید باید متوجه طیف گسترده جلسات مشاوره در انواع حوزه ها شوید. در این صورت است می توانید اطمینان حاصل فرمایید که در جای درستی می باشید.

بهترین روانشناسان تهران در کلینیک تخصصی روان آرام

مرکز تخصصی روانشناسی و مشاوره روان آرام با بالغ بر چندین سال تجربه موفق در زمینه حل انواع مشکلات روحی و روانی به شما برای حل انواع مکشلات کمک خواهد کرد. ما با استفاده از مجرب ترین و تخصصی ترین کادر روانشناسی در سطح استان تهران نمونه های موفق بسیار زیادی از حل مشکلات مراجعه کنندگان را در پرونده کاری خود دارا میباشیم.

بهترین روانشناس حضوری در تهران

بهترین روانشاسان تهران در کلینیک روان آرام در چه زمینه هایی تخصص دارند ؟

شما با تماس با مرکز روان آرام می توانید در انواع حوزه و زمینه ها به روانشناسی و مشاوره حضوری ، غیر حضوری بپردازید :

کافیست با ما تماس بگیرید تا مشکلات و مسائل روحی زندگی خود را بهترین نحو رفع نمایید.

چرا مراجعه به بهترین روانشناسان تهران اهمیت دارد ؟

به طور کلی بسیار مهم است که شما برای درمان خود چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی به بهترین متخصصین مراجعه کنید. زندگی نعمتی می باشد که یکبار در اختیار هر کسی قرار می گیرد. اگر امری این نعمت الهی را تحت الشعاع قرار بدهد و بخواهد زندگی شما را تیره و تار کند ، باید به رفع آن بپردازید.

به عنوان یکی از ساکنین شهر تهران روزمره موانع و مشکلات زیادی برای شما به وجود می آید که سلامت روحی شما را به بازی می گیرد. اگر این مشکلات به روان شما رخنه کنند ممکن است تاثیرات جبران ناپذیری را در آینده به همراه بیاورد. اهمیت مراجعه به بهترین روانشناسان تهران نیز در این مورد می شود تا اگر آسیب روحی در شرف روان شما باشد از آن جلوگیری کنید و اگر حتی این ضربه به شما وارد شده است در سریع ترین زمان ممکن بتوانید آن را حل نمایید.

چگونه می توان با بهترین روانشناس تهران تماس گرفت؟

کافیست با کلینک روان آرام تماس بگیرید تا بتوانید با بهترین روانشناسان تهران به مشاوره بپردازید.

کلینیک تخصصی روان آرام در چه زمینه هایی فعالیت می کند؟

شما با تماس با روان آرام می توانید به انواع مشاوره جنسی، ازدواج ، خانواده ، فردی و ... بپردازید.

جلسات مشاوره در روان آرام به چه صورتی برگذار می شود ؟

این امکان برای شما میسر شده است تا به انواع جلسات حضوری ، غیر حضوری ، آنلاین و تلفنی بپردازید.

4.7/5 - (474 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

24 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
زهرا
2 سال قبل

سلام ابجی من 15سالشه و یک ماه شبها نمی تونه بخوابه میگه کلی افکار چرت میاد سراقش نمیزاره بخوابه و بی دلیل گریه می کنه میگه دلم میگیره هی باید چیکارکنیم مشکلش حل بشه

تیم محتوا روان آرام
2 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سعی کنید ازشون بخواهید که از احساسات و نیازهای که دارند صحبت کنند

Fateme
3 سال قبل

سلام خسته نباشيد،من يه دختر ٢٤ ساله هستم و به شدت درونگرا،حساس و زودرنج.. خيلي زود تحت تاثير قرار ميگيرم و كوچيكترين مسئله اي ميتونه حالم رو دگرگون كنه،از طرفي به شدت اضطراب دارم و چندساليه كه دچار اريترو فوبيا شدم!ميخواستم خواهش كنم يكي از بهترين روانشناساتونو بهم معرفي كنيد تا در اسرع وقت بيام و به اميد خدا درمانم رو شروع كنم

تیم محتوا روان آرام
2 سال قبل
پاسخ به  Fateme

سلام دوست عزیز امیدوارم که حالتون خوب باشه متوجه احساس شما از این موضوع شدم وشما می توانید در صفحه مشاوران مشاورین ما را ببینید و رزومه شان را بخونید و بر اساس رزومه هر مشاور میتونید بهترین مشاور رو برای خودتون انتخاب کنید .

آنا
3 سال قبل

سلام من ۳۲سالمه شوهرم ۳۴ یه پسر ۳ساله داریم همدیگرو خیلی دوست دارم ولی چن هفته پیش گفت که یکی از همکارای سابق البته خانوم بهش پیام داده در حد احوالپرسی منم خیلی ناراحت شدم و گفتم که دیگه حوابشو نده ولی گفت چرا جواب ندم…الان شوهرم بهم میگه تو بد دلی ، ولی واقعا چ لزومی داره جواب پیام یه خانوم دیگه رو بده ..ممنون میشم راهنماییم کنید

Nasrin
3 سال قبل

سلام.من ۵ ساله ازدواج کردم با همسرم خوبیم ومشکل جدی که آزار دهنده باشه نداریمبه جز یکی که موقع سکس با هم داریم اینه که کاملا حس میکنم موقع سکس آدمایی که توی طول روز رو دیده تصور میکنه و گاهی هم کلماتی میگه که مطمین میشم درست فکر میکنم چند بار با هم صحبت کردیم میگه منظوری ندارم و اشتباه تلفظ کردم و غیره یه مدت تلاش می‌کرد بهتر بشه و تقریبا یکسال خوب شده بود که تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم اما الان دوباره به اون حالت برگشته من واقعا خیلی ناراحتم نمیدونم چکار کنم خیلی روحم رو ازار میده و خیلی نگران آینده هستم

yalda
3 سال قبل

من دلم نمیخواد بمیرم.ولی دلیلی واسه زندگی نمیبینم.خیلی سعی میکنم جلو افکاری که راه حلش خودکشیه رو بگیرم ولی احساس میکنم اونا قوی تر منن‌.۱۷ سالم بود یبار اینکارو کردم واسه همین ترسم از خودکشی ریخته ولی از بعدش میترسم. من چیکار کنم؟ نه دوست دارم زنده باشم نه بمیرم.من میترسم به اطرافیانم چیزی بگم.از کی کمک بگیرم؟

آلاله حاجیها
3 سال قبل

به نظر من مهمترین ویژگی در دسترس بودن و با سواد بودن دکتره که زود وقت بدن و کاربردی راهنمایی کنه. تو کرونا هم که اکثرا مجازی کار می کنن. من بخاطر حمله پنیک رفتم پی دکتر عاشوری و خوبم بود

نام *علی طاهری
4 سال قبل

سلام بهترین روانشناس شما کیه ؟

سهیلا
4 سال قبل

سلام
من و شوهرم با هم اختلاف داریم اخلاق شوهرم خیلی تنده هر دفعه هم بهش میگم به یه روانشناس برو میگه مگه من روانی ام.
چجوری راضی کنم ه ی مشاوره مراجه کنه

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره