به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

درمان طرحواره استحقاق

مشاور منظور از طرحواره استحقاق چیست؟ مشاور ازدواج علل بروز طرحواره استحقاق مرکز مشاوره آشنایی با مرکز کلینیک ما سرویس ها سوالات متداول

راهکارهای درمان طرحواره استحقاق

یکی از چالش برانگیز ترین سوالاتی که بین افراد وجود دارد در خصوص درمان طرحواره استحقاق می باشد..

لذا از آنجایی که تمامی طرحواره های ذهنی افراد نیازمند درمان هستند لازم است بر درمان طرحواره استحقاق نیز تاکید ورزیم زیرا در صورتی که این طرحواره به مرور زمان درمان نگردد ممکن است علاوه بر مختل ساختن زندگی شخصی افراد نیز در جوانب متعدد زندگی وی فرضا ارتباطات اجتماعی شخص خلل ایجاد نماید.

بدین سبب نیاز است علاوه بر آشنایی با راهکارهای درمان طرحواره استحقاق که در انتها به آن ها اشاره می نماییم، با ویژگی های این تله و نیز علل بروز آن آشنا شد.

در ادامه نیز به اطلاعات جامع تری از تله استحقاق می پردازیم بنابراین پیشنهاد می دهیم همراه ما باشید تا پس از آشنایی با ویژگی های رفتاری این تله، با درمان طرحواره استحقاق نیز آشنا گردید‌.

منظور از طرحواره استحقاق چیست؟

طرحواره استحقاق یکی از تله های ذهنی است که سبب می گردد آدمی تمایل و تلاش بسیاری در راستای رسیدن به قدرت داشته باشد. چنین فردی به دلیل اینکه قصد رسیدن به برتری و موفقیت دارد نیز تنها و تنها به خود و اهداف خویش توجه می نماید.

به طور کل فردی که دچار طرحواره استحقاق است میل زیادی به رسیدن به برتری داشته و تصمیم گرفته است که فقط به خواسته های خویش دست یابد و در راستای رسیدن به آن ها تلاش می کند.

طرحواره استحقاق سبب می گردد افراد باور زیادی به خود و توانایی هایشان داشته باشند و خود را به سبب توانایی های ویژه ای که دارند لایق رسیدن به برترین موقعیت ها و شرایط می دانند.

گاهی این ویژگی به گونه ای نمایان می گردد که انگار افرادی که دچار طرحواره استحقاق هستند اشخاصی خودخواه و خودشیفته هستند که فقط به خود و خواسته هایشان فکر می کنند.

ویژگی های رفتاری طرحواره استحقاق

تمامی طرحواره های ذهنی نیز دارای ویژگی ها و نشانه های رفتاری خاصی هستند که با بروز آن ها در افراد می توان به اهمیت درمان طرحواره استحقاق نیز دست یافت.

شاید برخی با خودشان بگویند خب اینکه آدمی تلاش زیادی برای رسیدن به خواسته هایش بکند خوب است و مسلما افراد برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش زیادی می کنند، پس دیگر چه نیازی به شناخت ویژگی های تله استحقاق است؟!

لذا در ادامه با اشاره بر برخی از مهم ترین ویژگی های رفتاری تله استحقاق نیز می توان به پاسخ این سوال دست یافت و دلیل

آشنایی با ویژگی های این تله و اهمیت درمان طرحواره استحقاق را دریافت.

لذا این ویژگی ها عبارتند از:

برتر دانستن خود نسبت به دیگران سبب می گردد این افراد فقط خود را لایق جایگاه های بالا و موقعیت های عالی بدانند و نیز به سبب این احساس درباره خود در اغلب اوقات دیگران را به چشم افرادی می بینند که باید به ایشان جهت رسیدن به خواسته های خود نیز خدمت کنند.

به طور کل فقط بر خواسته و افکار و باورهای خویش پافشاری می نمایند.

لذا تا به اینجا با برخی از ویژگی های طرحواره استحقاق در افراد آشنا شدیم، چنانچه نیاز است جهت درمان طرحواره استحقاق از علل بروز این تله آگاه بود..بنابراین در ادامه به علل بروز تله استحقاق اشاره می نماییم.

درمان طرحواره استحقاق

آیا می توان به صورت آنلاین در جلسات درمان طرحواره استحقاق شرکت نمود؟

بله افراد می توانند علاوه بر حضور در جلسات درمانی حضوری از جلسات آنلاین درمان تله استحقاق بهره مند گردند بدین جهت می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا فردی که دچار تله استحقاق است بهبود می یابد؟

بله در صورتی که از راهکارهای درمانی دکتر روانشناس بهره مند گشته و تمارین موثر درمان را اجرایی نمایند و به طور کل با درمانگر همکاری نمایند به مرور می توانند نتایج کاهش میزان شدت تله استحقاق را مشاهده نمایند.

تعداد جلسات درمان طرحواره استحقاق چقدر است؟

تعداد جلسات درمان وابسته به میزان شدت و مدت زمان بروز تله استحقاق بوده و از آنجا که این موارد ممکن است در بین افراد متفاوت باشد میزان تعداد جلسات متغیر می باشد.

4.5/5 - (90 امتیاز)

علل بروز طرحواره استحقاق

درمانگران پیش از درمان طرحواره استحقاق، پس از تشخیص وجود این تله ذهنی در افراد به ریشه یابی یا علت یابی بروز این طرحواره در افراد می پردازند.

لذا طرحواره های ذهنی از دوران کودکی به سبب تجربیاتی که کودک در این دوران داشته است به وجود می آید..

زمانی که کودک با ارضای بیش از حد نیازها یا بالعکس عدم ارضای نیازها به اندازه کافی رو به رو می شود طرحواره های ذهنی در وی شکل می گیرند..

حال در ادامه به علل بروز تله استحقاق می پردازیم تا دریابیم چه تجربیاتی در کودکی می تواند بر ایجاد این تله ذهنی موثر باشد.

وابستگی کودک

گاهی والدین به سبب محبت های بیش از اندازه و به دوش گرفتن تمامی کارها و وظایف فرزند خویش سبب می گردند کودک به آن ها وابسته شده و خودش را برتر از دیگران ببیند و بپندارد که در جامعه بیرون از محیط خانه هم دیگران باید به خدمت او درآمده و جهت رسیدن شخص به خواسته هایش به وی خدمت کنند.

عدم نظارت والدین بر کودک

یکی از مهم ترین و اساسی ترین علل بروز این تله و نیازمندی به درمان طرحواره استحقاق در بزرگسالی نیز، عدم نظارت والدین بر کودک و آزادی بیش از حد وی در سنین حساس کودکی می باشد.

میزان آزادی این افراد در کودکی به حدی است که کودک آزاد است مسئولیتی در قبال وظایفش در خانه قبول نکرده و والدین نیز به کارهای وی فرضا تمیز کردن اتاق رسیدگی کنند.

این آزادی در کودکی به مراتب بیشتر و بیشتر شده و به مرور سبب می گردد افراد حتی در بزرگسالی هم فکر کنند آزاد و رها بوده و دیگران باید به وظایف او رسیدگی کنند تا وی به اهدافش که خاص و مختص او هستند برسد..

شخص خود هم در این مسیر تلاش می کند ولیکن به سبب تفکر برتر بودن خویش از دیگران برای رسیدن به خواسته هایش استفاده می نماید و به نوعی به واسطه میل قدرت طلبی نیز قدرت نمایی می پردازد.

لذا بدین سبب درمان طرحواره استحقاق بسیار مهم و ضروری می باشد.

طرحواره های ذهنی

گاهی افراد جهت پنهان نمودن دیگر تله های ذهنی خود از طرحواره استحقاق بهره می گیرند.

فرضا افراد نیازمند درمان طرحواره نقص و شرم و یا نیازمند درمان طرحواره بازداری هیجانی می باشند ولیکن نمی خواهند بپذیرند که این تله ها را داشته و باید درمان شوند و به نوعی می خواهند با این تله ها مبارزه کنند..

به همین سبب جهت مبارزه با این تله ها نیز از طرحواره استحقاق که قدرت طلبی و برتری فرد را به رخ می کشد استفاده می نماید.

درمان طرحواره استحقاق

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

درمان طرحواره استحقاق

برترین راهکار درمان طرحواره استحقاق

طرحواره درمانی

یکی از برترین راه های درمان تله استحقاق نیز مراجعه به دکتر روانشناس و طرحواره درمانی می باشد لذا جلسات طرحواره درمانی بسیار می تواند بر کاهش میزان قدرت طلبی، خودخواهی و..افراد کم کرده و سبب گردد طرحواره استحقاق نیز به مراتب درمان گردد.

لذا درمانگر در این جلسات پس از تشخیص تخصصی وجود تله استحقاق به ریشه یابی بروز این تله پرداخته و سپس جلسات درمان طرحواره استحقاق را به صورت جدی و اصولی با ارائه راهکارهای درمانی و تمرین های تخصصی موثر آغاز می نماید و به مرور به سبب انجام این تمارین و راهکارها میزان شدت تله استحقاق کاهش یافته و نیز درمان می گردد.

بدین سبب افراد می توانند جهت حضور در جلسات طرحواره درمانی نیز با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نموده و با تعیین وقت قبلی در این جلسات شرکت نمایند.

درمان طرحواره استحقاق

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره