به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

درمان طرحواره شکست

مشاور منظور از طرحواره شکست چیست؟ مشاور ازدواج علل بروز طرحواره شکست مرکز مشاوره آشنایی با مرکز کلینیک ما سرویس ها سوالات متداول

راهکارهای درمان طرحواره شکست

یکی از طرحواره هایی که اکثر افراد به سبب وجود آن رنج می برند، طرحواره شکست می باشد..این طرحواره ذهنی نیز یکی از رایج ترین تله هایی است که زندگی اغلب افراد را مختل ساخته است.

لذا از مهم ترین سوالاتی که بین افراد بخصوص کسانی که دچار طرحواره شکست هستند، این است که راهکارهای درمان طرحواره شکست چیست؟ آیا می توان میزان شدت طرحواره شکست را کاهش داد و به مرور آن را درمان نمود؟

به همین سبب قصد داریم در راستای اشاره به طرحواره شکست، نشانه ها و علل بروز این تله ذهنی نیز در انتها به برخی از راهکارهای پیشنهادی درمان طرحواره شکست اشاره نماییم.

منظور از طرحواره شکست چیست؟

طرحواره شکست همانطور که از نامش مشخص است، عقیده ای مبنی بر شکست خوردن و عدم موفقیت می باشد که به صورت افراطی و مداوم در برخی افراد وجود دارد.

کسانی که دچار طرحواره شکست هستند مدام احساس شکست کرده و خود را فردی شکست خورده تصور می کنند..

این افراد در انجام کارهایشان دچار احساس عقب ماندگی کرده و خود را لایق موفقیت در موقعیت های متعدد نمی دانند، چه بسا وجود این طرحواره در زندگی افراد سبب می گردد ایشان مدام پریشان بوده و زندگی شان به واسطه طرحواره شکست مختل گردد.

افرادی که دارای تله شکست بوده و نیازمند درمان طرحواره شکست هستند دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه به برخی از رایج ترین این نشانه ها و ویژگی ها اشاره می گردد.

ویژگی های طرحواره شکست در افراد

چه افرادی که دچار طرحواره شکست هستند چه افرادی که نیازمند درمان طرحواره بی اعتمادی و..هستند دارای ویژگی ها و نشانه هایی هستند که نشان از وجود طرحواره شکست در آن ها می گردد.لذا در ادامه به برخی از ویژگی های افرادی که دارای طرحواره شکست هستند می پردازیم.

لذا افرادی که نیاز است به درمان طرحواره شکست در خود بپردازند دارای ویژگی های رفتاری دیگری هم هستند که سعی نمودیم به برخی از رایج ترین این نشانه ها و ویژگی ها اشاره نماییم..

لذا پیشتر اشاره نمودیم که طرحواره های ذهنی همچون طرحواره شکست علل متعددی دارند که سبب بروز ویژگی های رفتاری و ذهنی طرحواره شکست در افراد می گردند..

بنابراین مهم است که به علل بروز طرحواره شکست در افراد توجه نمود.

درمان طرحواره شکست

آیا می توان در جلسات آنلاین به درمان طرحواره شکست پرداخت؟

بله افراد می توانند از جلسات آنلاین و غیر حضوری درمان تله شکست بهره گیرند تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

تله شکست تا چه حد زندگی شخصی افراد را مختل می کند؟

از آنجایی که افرادی که دارای طرحواره شکست هستند احساس بی کفایتی و نالایق بودن می کنند و خود را شکست خورده می دانند موقعیت های مناسب خویش را در طی زمان از دست داده و دچار احساسات منفی بیشتری می گردند و این نیز می تواند تاثیرات شدیدا مخربی بر زندگی و حال روحی ایشان بگذارد.

درمان طرحواره شکست تا چه مدت طول می کشد؟

طول درمان افراد وابسته به تمایل ایشان به درمان و همکاری با دکتر روانشناس، میزان شدت علائم و ویژگی ها و علل بروز این طرحواره و..می باشد.

4.5/5 - (80 امتیاز)

علل بروز طرحواره شکست

علل متعددی می توانند سبب بروز تله شکست در افراد گردد که اکثرا این علل ریشه در دوران کودکی افراد به خصوص رابطه والدین با ایشان دارند..

بدین سبب نیاز است که حتما با این علل آشنا بوده و سریعا جهت درمان طرحواره شکست توسط روانشناس و طرحواره درمانگر مجرب و متخصص نیز اقدام نمود.

احساس شکست در برابر والدین موفق

زمانی که افراد والدینی بسیار موفق داشته باشند ممکن است به سبب موفقیت ایشان خود را در هر کاری شکست خورده بدانند و تصور کنند در هیچ موقعیتی نمی توانند به اندازه موفقیت های والدین خویش پیروزی و موفقیت کسب کنند.

این افراد به دنبال این هستند که مطابق با معیارها و اصول والدین خویش به موفقیت برسند و زمانی که آنطور که باید عمل نمی کنند دچار احساس آشفتگی و بی کفایتی می گردند.

بدین سبب این افراد دچار طرحواره شکست گشته و خود را پیش از به سرانجام رساندن هر کاری در برابر والدین خود نالایق و شکست خورده می دانند.

عدم مسئولیت پذیری فرد در سنین کودکی

زمانی که افراد در دوران کودکی مسئولیت پذیر نبوده و به هنگام بروز هر مشکل و سختی در فعالیت ها، آن را نیمه کاره رها می کردند و برای پیشرفت خود در فعالیت مربوطه تلاش نمی کردند در دوران بزرگسالی با شدت بسیاری دچار تله شکست شده و نیازمند درمان طرحواره شکست می گردند.

زیرا به سبب اینکه از سنین کم به هنگام رو به رو شدن با هر شکست و سختی، فعالیت خود را رها می کردند در بزرگسالی هم زمانی که با شکست و سختی های مسیر رو به رو می شوند نمی توانند به مسیر ادامه داده و احساس شکست و بی کفایتی مانع تلاش وی برای ادامه دادن به مسیر و تحمل سختی ها می گردد.

ناکامی و سرزنش از جانب والدین

گاهی والدین، فرزندان خود را از سنین کودکی سرزنش کرده و هر کار و فعالیتی که کودک از خود نشان می دهد را بی اهمیت جلوه می دهند..

به طور کل هیچ یک از فعالیت های کودک، والدین را راضی نمی کند و این نیز سبب می گردد کودک از سنین کم دچار احساس بی کفایتی و احساس حقارت شده و خود را در هر کاری شکست خورده بدانند.

متاسفانه برخی والدین به هنگامی که هیچ یک از فعالیت های فرزندشان سبب رضایت مندی شان نمی گردد، به کودک توهین کرده و زمانی که کودک در کاری شکست می خورد با توهین های متعدد او را دست کم می گیرند..

و این نیز علاوه بر وارد آوردن صدمات روحی روانی به کودک می تواند یکی از مهم ترین دلایل نیازمندی کودک در بزرگسالی به درمان طرحواره شکست باشد.

مقایسه شدن با دیگر اعضای خانواده

یکی از دیگر علل بروز طرحواره شکست در افراد، سبک فرزندپروری اشتباه برخی والدین می باشد..متاسفانه برخی والدین فرزندان خود را با یکدیگر مقایسه نموده و فکر می کنند با مقایسه کردن می توانند فرزندان کوچکتر یا بزرگتر خود را به شکل بهتری تربیت کنند..

در حالی که مقایسه کردن نزد کودکان تصوری جز سرکوفت زدن و یا ایجاد احساس حقارت ندارد و این نیز سبب می گردد کودک هر کاری که می کند خود را با دیگر خواهر و برادرش مقایسه نموده و خود را از آن ها کمتر بداند.

بنابراین به مرور این احساس حقارت سبب می گردد مدام خود را در مقایسه با دیگر اعضای خانواده شکست خورده دانسته و نیازمند درمان طرحواره شکست گردند.

احساس حقارت در برابر دیگر همسالان

برخی کودکان به دلایل متعدد مثل مقایسه وضعیت مالی، سبک زندگی و..خود با دیگر همسالان خویش، خود را از آنها کمتر دانسته و به همین سبب دچار احساس حقارت می گردند و این نیز سبب می گردد به مرور خود را ضعیف تر و نالایق تر از دوستان هم سن و سال خود دانسته و دچار تله شکست گردد.

درمان طرحواره شکست

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

درمان طرحواره شکست

راهکارهای پیشنهادی درمان طرحواره شکست

حائز اهمیت است که در صورت وجود تله شکست حتما جهت درمان این طرحواره توسط دکتر روانشناس متخصص اقدام نمود زیرا در صورت عدم درمان و شدت یافتن این طرحواره ذهنی، زندگی افراد به مرور مختل می گردد..

لذا برخی از راهکارهای پیشنهادی درمان طرحواره شکست عبارتند از:

بنابراین دانستیم که درمان طرحواره شکست بسیار مهم است و نیاز است که در سریع ترین زمان به درمان این تله ذهنی توسط درمانگری مجرب پرداخت..

لذا بدین جهت افراد می توانند با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نموده و جهت درمان تله شکست در خود به کلینیک روانشناسی روان آرام مراجعه نمایند.

درمان طرحواره شکست

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره