به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟

طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟

طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟ و چرا؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افرادی که قصد دارند از جلسات طرحواره درمانی بهره گیرند رخ دهد این است که طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟ از این رو قصد داریم در راستای اشاره به طرحواره درمانی به این سوال نیز پاسخ دهیم.

منظور از طرحواره درمانی چیست؟

در راستای اشاره به طرحواره درمانی چیست؟ باید بیان داریم طرحواره درمانی جلساتی هستند که در آن به درمان اختلالات روانشناختی پرداخته می شود و عموما زمانی از این روش بهره گرفته می شود که سایر رویکردهای درمانی نیز تاثیر خوبی بر درمان اختلال نداشته اند.

لذا در جلسات طرحواره درمانی نیز به طرحواره هایی که فرد دارد توجه نشان داده شده و طرحواره درمانگر نیز به ارزیابی و بررسی این طرحواره با دقت بسیار می پردازد زیرا این طرحواره ها سبب بروز مشکلات جدی بر افراد می گردند و با بهره گیری از تکنیک های درمانی نیز به اصلاح و بهبود این طرحواره ها و به طور کل تغییر رفتارها در جهت مثبت نیز پرداخته می شود.

مهم است که طرحواره درمانگر از تخصص و تجربه بالایی در این زمینه برخوردار باشد.

در ادامه نیز به برخی از طرحواره هایی که در طی جلسات طرحواره درمانی مورد ارزیابی قرار می گیرند اشاره می گردد..

طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟

انواع طرحواره ها

  • طرحواره رها شدگی
  • طرحواره شکست
  • طرحواره اطاعت
  • طرحواره ایثار
  • طرحواره وابستگی
  • و..

لذا طرحواره های بسیاری وجود دارند که تنها به برخی از آن ها اشاره نمودیم ولیکن می توان در محتوای طرحواره درمانی چیست؟ با آن ها به خوبی آشنا شد.

طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟

در پاسخ به این سوال که طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟ باید بیان داشت که عموما تعداد جلسات طرحواره درمانی بسیار زیاد می باشند فرضا حداکثر زمانی که جلسات طرحواره درمانی طول می کشد دو تا سه سال می باشد ولیکن با این وجود در طی این سال ها هم ممکن است مراجعین به بهبودی دست نیابند.

چرا مدت زمان درمان طولانی است؟ زیرا درمان طرحواره ها در افراد بسیار متفاوت می باشد و از آنجا که نیاز است فرد به پذیرش رسیده و باورها و همچنین رفتارهای خود را اصلاح کند درمان طرحواره ها بسیار زمان بر می باشد.

لذا با این حال جلسات طرحواره درمانی نیز با توجه به میزان شدت علائم و اختلال متغیر می باشد فرضا اگر اختلالی در فرد خفیف تر باشد مدت زمان درمان حداکثر یک سال می باشد.

تکنیک هایی که در جلسات طرحواره درمانی بکار می روند

جالب توجه است که طرحواره درمانگران نیز در طی جلسات درمانی ممکن است با توجه به نوع اختلال از تکنیک های متعددی بهره گیرند.

البته از همه این تکنیک ها برای تمامی مراجعین استفاده نمی کنند زیرا ممکن است برخی از این تکنیک ها برای درمان اختلالات مراجعین موثر نباشند.

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که طرحواره درمانگران از آن بهره می گیرند روش شناختی می باشد.

لذا..

با بهره گیری از این تکنیک درمی یابند که منبع اصلی بروز مشکل بر مراجعین ینز چیست..به همین سبب جهت کسب اطلاع از این مسئله درمانگر توجه بسیاری به رفتارهای مراجع می کند.همچنین بسیار مهم است که جهت کسب اطلاعات مفید رابطه درمانگر با مراجع رابطه خوبی باشد تا مراجع بتواند اطلاعات لازم را در اختیار درمانگر قرار دهد زیرا اگر درمانگر احساس اعتماد را به مراجع ندهد مراجع در برابر بیان حقایق مقاومت می کند.

از دیگر تکنیک هایی که طرحواره درمانگر از آن بهره می گیرد روش رفتاری می باشد.

با بهره گیری از این روش، رفتارهای مراجعین به سمت رفتارهای مثبت می رود و به گونه ای الگوهای رفتاری مراجعین به مرور تغییرات مثبتی می کند.

جهت تغییر مثبت رفتارها، ممکن است طرحواره درمانگر از مراجع بخواهد تمرین هایی را انجام داد زیرا با انجام این تمرینات مراجع می آموزد رفتارهای خود را به خوبی تغییر دهد.

طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟

طرحواره درمانی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر افراد دارای ویژگی های ذیل هستند بهتر است که از جلسات طرحواره درمانی بهره گیرند:

  • فردی که قبلا به روانشناس مراجعه کرده بوده اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مشکات وی مجددا بازگشته اند.
  • تجربیات تلخی که از دوران کودکی وجود داشته و بر رفتارهای فرد در زمان حال تاثیرگذار می باشند و همچنان سبب آزردگی خاطر ایشان می گردند.
  • فرد مرتبا رفتارهای مشکل آفرین دارد.
  • فرد به کرات در محل کار و حتی محیط خانه خود به مشکل خورده است.
  • فرد دچار مشکلات و اختلالات هیجانی و..می باشد و با وجود مراجعه به دکتر روانشناس این مشکلات همچنان حل نشده باقی مانده اند.
  • و..

در راستای اشاره به موضوع اصلی یعنی پرسش طرحواره درمانی چقدر طول میکشد؟ باید بیان داریم مدت زمان درمان اختلالات در این رویکرد درمانی وابسته به نوع اختلال و شدت آن می باشد.

بنابراین:

افرادی که از جلسات طرحواره درمانی بهره می گیرند بسیار مهم است که صبور باشند و در مسیر درمان نیز عجله نکنند.حتی خانواده ها و اطرافیان این مراجعین نباید آن ها را تحت فشار قرار داده و او را از بابت مدت زمان درمان نیز سرزنش کنند بلکه نیاز است با او همراه بوده و درک کنند که تعداد جلسات طرحواره درمانی و درمان اختلال ممکن است بر اساس نوع اختلال زمان بر باشند.

لذا در صورتی که افراد قصد دارند از جلسات طرحواره درمانی با درمانگران متخصص و مجرب بهره مند گردند تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

طرحواره درمانی می تواند موثر باشد؟

اگر طرحواره درمانگر از تخصص بالایی برخوردار باشد و مراجع همکاری های لازم را با وی داشته باشد ممکن است نتایج مطلوبی حاصل گردد ولیکن این بستگی به نوع اختلال و شدت آن هم دارد.

طرحواره درمانی به صورت آنلاین انجام می گیرد؟

در صورتی که فرد شرایط مورد نظر جهت بهره مندی از درمان به صورت جلسات آنلاین را داشته باشد می تواند به صورت غیر حضوری از این جلسات بهره مند گردد زیرا در جلسات طرحواره درمانی بررسی طرحواره ها ممکن است نیاز به دقت و وارسی دقیقی دارد.
در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

4.7/5 - (78 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره