به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟

چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟

چطور و چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟

گاهی اوقات افراد وارد رابطه ای می شوند که با گذشت زمان احساس می کنند ادامه دادن آن رابطه نه تنها هیچ آرامش و دلخوشی ای به همراه نداشته بلکه می تواند ضربات روحی زیادی به آدمی وارد سازد.

از آنجایی که اغلب افراد جسارت تمام کردن رابطه اشتباهشان را ندارند ممکن است این سوال برایشان ایجاد گردد که چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟ که نه خودمان آسیب ببینیم نه طرف مقابل..

طبیعتا این سوال در ذهن بسیاری آمده و خوب است پیش از تصمیم گیری برای ابراز احساسات و حرف های خود ادامه مطالب مطالعه شود.

چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟

آیا تمام کردن یک رابطه اشتباه درست است؟

برخی افراد با ترس از اینکه تمام کردن رابطه ممکن است اوقات ناخوشایندی را برای هر دو طرف برقرار سازد دچار تردید شده و  ترجیح می دهند در آن رابطه رنج بکشند اما آن را به اتمام نرسانند.

می دانیم که همه افراد دوست دارند مورد توجه و محبت دیگران خصوصا کسی که دوستش دارند قرار بگیرند و زمانی می توان رابطه عاشقانه را نوعی رابطه سالم تلقی نمود که نیاز به دریافت محبت و ابراز عشق دو طرفه بوده و طرفین از لحظات بودنشان در کنار یکدیگر لذت ببرند.

البته رابطه سالم تنها در ابراز محبت و علاقه خلاصه نمی شود و معیارهای متعدد دیگری همچون احترام، تعهد و..نیز یک رابطه عاشقانه سالم را شکل می دهد.

در صورتی که افراد درمی یابند رابطه عاطفی شان سالم نیست نیاز است پیش از هر اقدامی با روانشناس متخصص صحبت نمایند.

اگر با فکر اینکه چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟ همچنان در آن رابطه ماند و به نوعی عقب نشینی کرد تنها کسی که بیشترین درد را تحمل خواهد کرد، کسی است که قربانی رفتارهای اشتباه طرف مقابل می باشد.

البته همیشه هم اینطور نیست ممکن است فردی که رفتارهای سمی دارد خودش هم به سبب رفتارهایش خسته شده باشد، در این زمان زوجین می توانند با یکدیگر از جلسات مشاوره زوج درمانی بهره مند گردند و رابطه سمی و اشتباهشان را با کمک یگدیگر به رابطه ای بهتر تبدیل سازند.

چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟

نشانه های یک رابطه اشتباه چیست؟

ممکن است افرادی که با سوال چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟ مواجه می شوند به دنبال نشانه هایی از یک رابطه اشتباه باشند تا تصمیمشان برای تمام کردن رابطه البته با مشورت از روانشناس متخصص قطعی تر شود.

در ادامه به برخی از نشانه های یک رابطه اشتباه به طور مختصر اشاره می کنیم.

عدم احساس امنیت

زوجین باید در کنار یکدیگر احساس امنیت کنند. امنیت تنها در بعد فیزیکی خلاصه نشده و می توان به امنیت روانی هم اشاره داشت.

مهم است که زن و مرد در مواقع لزوم از حمایت و همدلی یکدیگر بهره مند گردند تا انرژی و احساسات منفی که در وجودشان به هر دلیلی مشهود است با دلگرمی های پارتنر و همسر کمتر شود.

هر فردی فارغ از جنسیت نیاز به تکیه گاه دارد بنابراین در صورتی که زوجین تکیه گاه یکدیگر نباشند نمی توانند امنیت را در رابطه شان احساس کنند.

عدم پذیرش تضادها

یکی از مسائلی که سبب می گردد زوجین یا افرادی که در رابطه عاشقانه هستند با سوال چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم مواجه شوند این است که زن و مرد در بسیاری از مسائل دچار تضاد فکری هستند.

اشتراکات ذهنی یعنی زن و مرد در اغلب موارد با یکدیگر اتفاق نظر داشته و یکدیگر را همراهی کنند و در صورت وجود هرگونه تضاد فکری و رفتاری به جای ایجاد تنش، به یکدیگر احترام گذاشته و در خصوص حل اختلاف و درک و پذیرش یکدیگر با هم صحبت کنند.

بدین شکل حتی اگر زن و مورد در برخی مسائل تفکراتی متفاوت با یکدیگر دارند، می توانند به هم احترام گذاشته و از لحاظ روانی احساس پریشانی ترک و طرد شدن از سوی طرف مقابل را نداشته باشند.

عدم سلامت روانی

در صورتی که هر یک از طرفین از سلامت روان برخوردار نباشد ممکن است به صورت روانی یا جسمی به طرف مقابل آسیب برساند. البته معیار سلامت روان با تشخیص روانشناس متخصص سنجیده شده و خوب است که افراد پیش از جدی شدن رابطه عاطفی شان خصوصا قبل از ازدواج در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کرده و از آزمون های روانشناختی برای شناخت بیشتر یکدیگر و کمک روانشناس برای آگاهی بر برخی اصول رابطه و ازدواج بهره گیرند.

و..

نشانه های بسیاری برای تشخیص وجود رابطه ای سمی وجود دارد که توصیه می کنیم اگر افراد با سوال چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم مواجه شدند حتما به خوبی در اینباره فکر کرده و با روانشناس متخصص مشورت نمایند بدین جهت کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نموده و از مشاوره حضوری یا تلفنی و آنلاین روان آرام کلینیک بهره مند گردند.

چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟

چطور یک رابطه سمی را تمام کنیم؟

مرور کلی رابطه

در قدم اول بسیار مهم است که میزان لحظات خوب و بدی که در رابطه وجود داشته مرور شود. آیا بیشتر اوقات من در این رابطه احساس خوبی داشته ام یا خیر؟ چه دلایلی باعث حال خوب و چه دلایلی باعث حال بد ما در رابطه می شوند؟

اوقاتی که حال زوجین در رابطه عاطفی خوب نیست واکنش طرفین برای این حال بد چه بوده و آیا تلاشی برای بهبود وضعیت و تغییر بهتر شرایط انجام گرفته است یا خیر؟

پذیرش

بسیار مهم است که افراد بپذیرند در یک رابطه سمی و اشتباه هستند و ماندن در آن رابطه ممکن است چه پیامدهایی برای ایشان به همراه داشته باشند.

البته این نکته حائز اهمیت است:

زمانی که با سوال چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟ مواجه می شویم نیاز است علاوه بر طرف مقابل به رفتارهای خود نیز توجه کنیم، گاهی ممکن است رفتارهای سمی ما نیز باعث تبدیل شدن رابطه عاطفی سالم به یک رابطه اشتباه شده باشد اما از آنجایی که در این زمان افراد بیشتر احساسی فکر می کنند مهم است که از شخصی ثالث که متخصص هم باشد یعنی روانشناس کمک گرفت.

نیاز است پذیرش اشتباه و سمی بودن رابطه عاطفی بیش از پیش جدی تلقی شود تا تصمیم گیری بهتر صورت گیرد چرا که در اغلب مواقع هر دو طرف مسبب بروز مشکلات و اختلافات بوده و زمانی که طرفین ندانند چطور باید با یکدیگر رفتار کرده و به حل اختلاف بپردازند رابطه شان بیش از پیش آسیب زا می گردد.

با خود بپرسید «چرا؟»

افراد باید از خودشان بپرسند چرا با وجود اینکه می دانند رابطه ناسالمی دارند همچنان بر ماندن در این رابطه پافشاری می کنند؟ مسلما زمانی که هیچ یک از طرفین نخواهند و یا نتوانند به حل مشکلاتشان بپردازند و به رفتارهای سمی خود ادامه دهند این رابطه اشتباه به هردو به نحوی آسیب می زند.

دلایلی که ممکن است سبب گردند افراد با وجود آگاهی بر اشتباه بودن رابطه شان همچنان در آن بمانند، عبارتند از:

  • ترس از تنها ماندن
  • وابستگی بیش از حد
  • کمبود عزت و اعتماد به نفس
  • احساس کم ارزشی با جدایی از طرف مقابل
  • ترس از رها شدن
  • افسردگی
  • فداکاری و مسئولیت پذیری بیش از حد برای خشنودی پارتنر یا همسر
  • ترس از تصمیم گیری اشتباه
  • و..

دلایل متعددی بر این امر دخیل هستند که سبب می گردند افراد به تصمیمات خود شک داشته و نتوانند به احساس و فکرشان اعتماد کافی داشته باشند، اینها در اکثر مواقع به سبب تجربیات گذشته خصوصا دوران کودکی بوده و در بزرگسالی به شکل طرحواره ایفای نقش می کنند.

بنابراین در صورتی که با سوال چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟ مواجه شدید حتما از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید.

از دیگر مراحل اتمام یک رابطه اشتباه عبارتند از:

  • عدم توهین به طرف مقابل و کمک به یکدیگر برای عدم احساس شکست در رابطه
  • عدم خودسرزنشگری
  • مقایسه نکردن شرایط خود با دیگران
  • بهره مندی از کمک های روانشناس
  • آمادگی برای درمیان گذاشتن تصمیم خود با طرف مقابل

به طور کل مهم است جهت اتمام رابطه اشتباه به خوبی فکر کرده و پس از مشورت با روانشناس و تصمیم به جدایی؛ با آمادگی کامل برای اتمام رابطه با طرف مقابل صحبت نمود، مهم است که به هیچ عنوان به فرد بی احترامی نکرده و با خونسردی و بیان صحبت های لازم مساله را بازگو نمود.

در صورت وجود اضطراب توصیه می گردد کمی تامل کرده و سپس با مدیریت هیجانات به صحبت نشست، زیرا در این لحظات ممکن است احساسات منفی و هیجانات خودنمایی کرده و مانع از بیان صحبت ها شوند یا حتی صحبت ها آنطور که قرار بود باشد پیش نرود و..بنابراین بهتر است ابتدا با خود به پذیرش و آمادگی رسیده و سپس مساله را مطرح نمود.

بهترین مرکز مشاوره زوج درمانی در تهران

در صورتی که با سوال چگونه یک رابطه اشتباه را تمام کنیم؟ مواجه شدید توصیه می کنیم پیش از هر اقدام احساسی با روانشناسی متخصص در یک مرکز مشاوره خوب در تهران به صورت حضوری یا آنلاین مشورت کرده و به بررسی تمامی جوانب برای اتمام رابطه سمی و اشتباه به صورت تخصصی پرداخت.

روانشناس در تصمیم گیری بهتر کمک شایانی به افراد خواهد کرد بدین جهت کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

نشانه های رابطه سمی چیست؟

در مطالب ارائه شده به برخی نشانه های رابطه اشتباه اشاره شده است که خوب است به مطالعه آن ها بپردازید.

می توان از مشاوره تلفنی کمک گرفت؟

بله در صورتی که شرایط مراجعه حضوری به کلینیک را ندارید می توانید از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند گردید.

هزینه مشاوره زوج درمانی چقدر است؟

میزان هزینه جلسات مشاوره زوج درمانی بستگی به تعداد جلسات مشاوره برای زوجین دارد که می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

4.6/5 - (68 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره