به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
رابطه جنسی قبل از ازدواج داشته باشیم؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج داشته باشیم؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج داشته باشیم یا خیر؟

وقتی صحبت از رابطه جنسی قبل از ازدواج به میان می‌آید، ممکن است برای شما جالب باشد که مزایا و معایب داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج چیست..

آیا می توان قبل از ازدواج نیز رابطه جنسی داشت یا خیر؟ اگر چه داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج یک تصمیم کاملا شخصی و فرهنگی است، با این حال در این مقاله به مزایا و معایب رابطه جنسی قبل ازدواج اشاره شده است تا افراد بتوانند با در نظر داشتن تمامی جوانب این تصمیم را اتخاذ نمایند..

چه بسا برخی افراد که در رابطه عاطفی با یکدیگر هستند ممکن است در بازه های زمانی مختلف نیز با این سوال مواجه شوند که رابطه جنسی قبل از ازدواج داشته باشیم یا خیر؟ با این وجود توصیه می گردد افراد در صورت ابهام داشتن در اینباره از روانشناس متخصص کمک گرفته و به راهنمایی های ایشان توجه نمایند.

چرا که روانشناس در جلسات مشاوره جنسی یا دوستی قبل از ازدواج نیز به افراد در این زمینه کمک می کند.

معایب داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج

رابطه جنسی قبل از ازدواج دارای مزایا و معایبی است که بهتر است افراد به آن توجه داشته و با بررسی تمامی جوانب تصمیم به برقراری یا عدم برقراری رابطه جنسی قبل ازدواج نیز بگیرند.

از جمله برخی معایب سکس قبل ازدواج عبارتند از:

۱. از دست دادن علاقه

از معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که ممکن است دو طرف علاقه خود را نسبت به یکدیگر از دست بدهند، جذابیت را از بین برود و باعث دور شدن شما و همسر آینده تان از یکدیگر شود.

۲. ترس از بارداری

در رابطه جنسی قبل ازدواج ممکن است ترس دائمی از بارداری وجود داشته باشد و فشار روانی مضاعفی بر دو طرف بگذارد و در صورت بارداری ناخواسته، ممکن است هرج و مرج زیادی در رابطه و سایر جنبه های زندگی ایجاد شود.

رابطه جنسی قبل از ازدواج

۳. عدم تمرکز بر سایر جنبه های زندگی

یکی از مشکلات رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که افراد می توانند تمرکز خود را بر سایر جنبه های زندگی از دست بدهند و فراموش کنند که بین جنبه های دیگر زندگی تعادل برقرار کنند.

۴. ترس از جدایی

ترس از جدایی حتی در زمان نامزدی نیز وجود دارد و رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند این ترس را بیشتر کند. همچنین به دلایل فرهنگی و مذهبی برای بسیاری از جوانان به خصوص دختران، داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج یک تابو بوده و موجب می شود که فرد بعد از داشتن رابطه جنسی با نامزد، حتی در صورت اشتباه بودن رابطه نیز تن به ازدواج دهد.

5. احتمال تغییر ذهنیت فردی نسبت به یکدیگر

گاهی برخی افراد پیش از ازدواج نیز با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کرده و حتی با هم ازدواج می کنند اما با گذشت زمان نیز مدام به یکدیگر شک داشته و یا نسبت به هم بدبین می شوند..حتی گاهی این مشکل بین زوجین پیش می آید که از برقراری رابطه جنسی با یکدیگر به مانند قبل لذت نمی برند.

رابطه جنسی قبل از ازدواج

مزایای رابطه جنسی قبل از ازدواج

در این بخش قصد داریم به برخی مزایای تماس فیزیکی قبل از ازدواج اشاره کنیم که عبارتند از:

۱.آشنایی با هویت جنسی

بسیاری از مردم تا زمانی که رابطه جنسی نداشته باشند، تمایلات جنسی خود را کشف نمی کنند و متوجه نمی شوند که احتمالاً به طور طبیعی جذب جنس مخالف نیستند. تمایلات و هویت جنسی موضوعی است که افراد باید پیش از ازدواج با آن آشنا شوند.

۲. ارزیابی سازگاری جنسی

یکی از مزایای داشتن سکس جنسی قبل از ازدواج با نامزدتان، سنجش سازگاری جنسی دو نفر است. اگرچه ازدواج به چیزی بیش از صمیمیت فیزیکی نیاز دارد، با این حال رضایت و صمیمیت جنسی جزء ضروری ازدواج است که نیازمند تلاش و توجه است.

اجتناب از صمیمیت فیزیکی در ازدواج به دلیل مشکل کمبود جاذبه جنسی، به طور بالقوه باعث ایجاد فاصله در ازدواج شما می شود. کشف سازگاری جنسی از قبل می تواند به جلوگیری از چنین مشکلاتی کمک کند.

۳. شناسایی مشکلات جنسی

در یک رابطه عاطفی، مشکلات جنسی بیشماری ممکن است رخ دهند. برخی ممکن است زودگذر باشند و برخی دیگر ممکن است نیاز به زمان و تلاش برای حل کردن داشته باشند. اما مشکلاتی هستند که ممکن است دائمی باشند.

از مزایای داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج با همسر آینده تان این است که از مشکلات احتمالی جنسی پیش از ازدواج آگاه می شوید و می توانید بهتر تصمیم گیری کنید.

۴. ارتباط بهتر

سکس قبل از ازدواج می تواند دو نفر را در سطح عاطفی نیز به هم متصل می کند. بنابراین، رابطه جنسی قبل ازدواج می تواند به شما کمک کند که هم به روشی بهتر با هم تعامل داشته باشید و هم تمام موانع را کنار بگذارید.اما با این وجود نباید مشکلات و آسیب های احتمالی برقراری سکس قبل از ازدواج را نادیده انگاشت.

۵. افزایش سطح شادی در رابطه

رابطه ای که شامل رابطه جنسی است، شاهد سطوح بالاتری از شادی است. داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج و در دوران نامزدی می تواند موجب شود که شما و همسر آینده تان نسبت بهم احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

۶.کاهش عمومی سطح استرس

یکی از مزایای رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که استرس شما و همسرتان و پیرو آن میزان مشاجرات رابطه تان کمتر خواهد بود.

به طور کل با وجود در نظر داشتن این مزایا و معایب، نیاز است که افراد با دقت نظر بیشتری در اینباره فکر کنند چرا که ممکن است از جنبه ظاهری هیچگونه خطر یا اشکالی بر رابطه جنسی پیش از ازدواج وجود نداشته باشد اما تنها با یک اشتباه در فرایند سکس نیز مشکلات متعددی ایجاد گردد.

همچنین ممکن است برخی افراد هیچ اشکالی را بر برقراری رابطه جنسی قبل ازدواج ندیده  و بالعکس برخی از سکس پیش از ازدواج خودداری کنند..

بنابراین توصیه می گردد در صورتی که افراد در خصوص این مساله دچار ابهام بوده و یا نیاز به مشورت و راهنمایی داشتند هرگز از دوستان صمیمی و افراد غیر متخصص مشورت نگیرند بلکه با روانشناس متخصص در اینباره صحبت کنند و با راهنمایی های اصولی ایشان تصمیم درست متناسب با شرایط خود را اتخاذ نمایند تا تحت تاثیر هیجانات و افکار دیگران به برقراری رابطه جنسی نپردازند.

رابطه جنسی قبل از ازدواج

رابطه جنسی قبل از ازدواج از دیدگاه روانشناسی

در روانشناسی رابطه قبل از ازدواج نیز نظر مشاورین روانشناس در خصوص رابطه جنسی قبل از ازدواج یا حتی در دوران نامزدی، عقد و..این است که رابطه قبل از ازدواج به تاخیر بیفتد تا افراد بتوانند بهتر به شناخت یکدیگر بپردازند زیرا دوران دوستی قبل از ازدواج، عقد و نامزدی نیز دورانی است که زن و مرد قصد شناخت بیشتر یکدیگر را دارند و اگر با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند میزان احساسات و هیجاناتشان نسبت به یکدیگر بیشتر شده و ممکن است در تصمیم گیری بیشتر احساسی عمل کنند تا عقلانی..

چنانچه رابطه جنسی قبل ازدواج می تواند به افراد کمک کند اختلافات کمتر به چشم آمده و کشش بیشتری به برقراری رابطه جنسی داشته و در صورت وجود مشکلات جنسی می توانند از جلسات مشاوره جنسی برای کسب مهارت در این زمینه بهره مند شوند.

با این وجود بسیار مهم است که افراد در دوران دوستی و عقد بیشتر هشیار بوده و تا جای ممکن برقراری رابطه جنسی را به تاخیر بیندازند و در این زمینه از مشاور روانشناسی متخصص کمک بگیرند تا بتوانند هوشمندانه تصمیم گیری کنند.

مزایای داشتن رابطه جنسی با همسر

رابطه جنسی با همسر قطعاً فواید جسمی و روانی بسیار بیشتری نسبت به رابطه جنسی قبل از ازدواج دارد. فعالیت جنسی مکرر مزایایی مانند کاهش استرس، ارتباط عاطفی، صمیمیت بیشتر و کاهش نرخ طلاق دارد. در ادامه به مهمترین فواید رابطه جنسی با همسر اشاره شده است:

۱. رابطه جنسی کاهش دهنده استرس است

برخلاف رابطه جنسی قبل از ازدواج که می تواند موجب استرس های روانی زیادی شود، رابطه جنسی منظم با همسر به افراد کمک می کند تا به دلیل ترشح اندورفین های خوشایند در بدن به استرس واکنش بهتری نشان دهند.

رابطه جنسی با همسر نه تنها به آرامش شما کمک می کند، بلکه زمان زیادی را برای پیوند با همسرتان در رختخواب می دهد.

۲. رابطه جنسی موجب ایجاد پیوندهای جنسی می شود

انفجار اندورفین در مغز پس از فعالیت جنسی مسئول کمک به زوج ها در هنگام رابطه جنسی است. هم زن و هم مرد به شور، عشق و شیمی نیاز دارند تا به یکدیگر نشان دهند که عشقشان زنده است. رابطه جنسی می تواند در ازدواج موجب ایجاد پیوندهای جنسی شود.

۳. رابطه جنسی به حل مشکلات کمک می کند

با گذشت زمان در یک رابطه طولانی، زوج ها بیشتر از قبل، در مورد مسائل اختلاف نظر دارند. تعارضات به دلیل اختلاف عقاید عادی می شود و زوج ها از هم دور می شوند. رابطه جنسی با همسر برخلاف رابطه جنسی قبل از ازدواج به صمیمیت جنسی زوج‌ها کمک می‌کند و موجب می شود در مشکلات با محبت بیشتری با یکدیگر رفتار کنند.

۴. رابطه جنسی سطح عمیق تری از ارتباطات را ایجاد می کند

زوج هایی که از نظر جنسی راضی هستند به شما خواهند گفت که رابطه جنسی فقط به اتاق خواب محدود نمی شود. ریشه های آن فراتر از زندگی روزمره گسترش می یابد. ارتباط خارج از اتاق خواب شما، کلید اصلی است. بدون آن، ارتباط فیزیکی شما در رختخواب ضعیف خواهد بود.

رابطه جنسی عالی از ذهن شروع می شود، که شامل برقراری ارتباط صادقانه با شریک زندگی در هر زمان است. ساختن این ارتباط چیزی است که رابطه جنسی را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۵. رابطه جنسی به افزایش عزت نفس کمک می کند

رابطه جنسی برای داشتن احساس عالی نسبت به خود مهم است. هیچ کس از بودن در ازدواجی که فاقد اشتیاق فیزیکی است، لذت نمی برد. بنابراین، رابطه جنسی پرشور و نشاط‌ نشان می‌دهد که شریک زندگی شما همچنان به شما علاقه دارد. دوست داشته شدن و مورد توجه قرار گرفتن به افزایش عزت نفس کمک می کند.

۶. رابطه جنسی فواید جسمی زیادی دارد

رابطه جنسی نه تنها می تواند تمرین بدنی خوبی برای سوزاندن کالری باشد، بلکه فواید سلامت جسمانی متعددی هم برای شما و هم برای همسرتان دارد. ماهیچه های درگیر در رابطه جنسی به خوبی تقویت می شوند و کنترل مثانه را در مردان و زنان بهبود می بخشد. اندورفین آزاد شده در طول فعالیت جنسی به کاهش دردهای جسمی و گاهی اوقات حتی میگرن و کمردرد کمک می کند و باعث آرامش و رفاه می شود.

۷. رابطه جنسی فواید روانی زیادی دارد

برخلاف رابطه جنسی قبل از ازدواج، رابطه جنسی با همسر علاوه بر پیوند و صمیمیت، اثرات روانی زیادی دارد که هم برای شما و هم برای ازدواجتان مفید است. رابطه جنسی با همسرتان باعث افزایش کیفیت زندگی و شادی شما می شود.

با این حال داشتن رابطه جنسی رضایت بخش و معنی دار به تلاش و مشارکت کامل هر دو شریک مربوط می شود. رابطه جنسی باعث ترشح اندورفین می شود که برای احساس خوب، کاهش تحریک پذیری و مبارزه با دوره های افسردگی ضروری است. هورمون اکسی توسین که در طول تحریک جنسی ترشح می شود به پیوند و احساس امنیت و ارتباط کمک می کند.

۸. صمیمیت را تقویت می کند

داشتن رابطه جنسی منظم می تواند صمیمیت را برای مدت طولانی در ازدواج تقویت کند. در طول هر برخورد جنسی که منجر به ارگاسم می شود، بدن ما هورمون اکسی توسین را ترشح می کند. این هورمون باعث می شود احساس نزدیکی به یکدیگر کنیم و پیوند ما را تقویت می کند.

۹. به ما کمک می کند تا الگوی رابطه سالم برای فرزندانمان باشیم

  • رابطه جنسی با همسر بر خلاف رابطه جنسی قبل از ازدواج به فرزندان ما کمک می کند تا الگوی بهتری برای داشتن یک رابطه سالم در زندگی خود داشته باشند و از روابط سمی و شکست های متعدد در جوانی در امان باشند.
  • همچنین برای زوج های متاهل دارای فرزند، صمیمیت جنسی می تواند آنها را به الگوهای بهتری در مورد ازدواج و زندگی زناشویی تبدیل کند. فرزندان ما با تماشای ما بیشتر در مورد ازدواج یاد خواهند گرفت.
  • سومین فایده رابطه جنسی با همسر این است که وقتی رابطه جنسی منظمی داریم، ابراز محبت در ملاء عام برای ما آسانتر است و علاوه بر فرزندانمان، اطرافیان ما نیز می توانند این محبت را متوجه شوند. رابطه جنسی ما را وادار می کند که برای تقویت ازدواج خود به خاطر خانواده تلاش بیشتری کنیم.

رابطه جنسی قبل از ازدواج

نتیجه گیری

بهترین چیز در مورد ازدواج داشتن یک جذابیت مشترک طولانی مدت برای یکدیگر است. رابطه جنسی یکی از راه هایی است که زوج ها می توانند با یکدیگر راحت و شاد باشند.

تحقیقات نشان می دهد که زوج هایی که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، زندگی شادتری دارند. داشتن رابطه جنسی با همسرمان به ما یادآوری می کند که چه معنایی برای یکدیگر داریم. هر چه بیشتر برای رابطه جنسی وقت بگذاریم، معنای عمیق تری از رابطه خود می گیریم. اگر در رابطه جنسی با همسرتان مشکل دارید، از مشاوره جنسی و زناشویی کمک بگیرید.

لذا در خصوص برقراری رابطه جنسی قبل ازدواج باید در نظر داشت که خوب است افراد حتما از روانشناسی متخصص کمک گرفته و با ایشان صحبت کنند چرا که ممکن است افراد به سبب هوس و..علاقمند به برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج شوند و بعدها پشیمان شوند..در جلسات مشاوره روانشناسی نیز مشاور به دختر و پسر کمک می کند با در نظر گرفتن مزایا و معایب فردی و اجتماعی نیز انتخاب مناسبی داشته باشند..

باید اشاره شود که روانشناس هرگز دخالتی در تصمیم گیری مراجعین خصوصا در زمینه برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج نمی کند.

افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره قبل از ازدواج با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند و از جلسات مشاوره آنلاین و حضوری کلینیک بهره مند گردند.

آیا رابطه جنسی قبل ازدواج بد است؟ 

هر سکه ای دو روی دارد و اینکه رابطه جنسی قبل از ازدواج انتخاب درستی است یا خیر، کاملاً به شخص و رابطه با شریک زندگی او بستگی دارد. بنابراین، با مزایا و معایب ذکر شده در بالا، هر دو طرف را بسنجید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

آیا مشاوره قبل از ازدواج به مسائل جنسی نیز می‌پردازد؟

بله. یکی از مهمترین چالش‌ها و ریشه مشکلات در روابط زناشویی، مسائل جنسی است. بنابراین رابطه جنسی یکی از موضوعات مهم در مشاوره قبل از ازدواج است. یک زوج باید پیش از ازدواج مطمئن شوند که از نظر جنسی به یکدیگر کشش داشته و اختلال یا مسائل جنسی غیرقابل حلی وجود ندارد.

باید با همسرمان در مورد رابطه جنسی قبل ازدواج صادق باشیم؟

مطرح کردن یا نکردن رابطه جنسی پیش از ازدواج با فردی دیگر به همسر آینده تحت تاثیر شرایط فرهنگی، محیط زندگی، اعتقادات دو طرف، خانواده‌ها و ... است. بهتر است برای تصمیم گیری در مورد این موضوع حتما با مشاوره ازدواج خود مشورت کنید.

4.7/5 - (158 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
29 روز قبل

من به سکس قبل ازدواج بی اعتقادم ولی بوسیدن و در آغوش گرفتن خب این عشق دیگه ، به هرحال خیلی مذهبی نیستم ولی به نظرم رقص، بوسه، رز های سرخ لازمه مثل رفتن از اینستا که لازمه فضولی موقوف الاغ هرچند اینم ظاهرا ریسکه گنگ اومدن یا نیومدن فرد اما خب معلومه prettiest اینکه شما یه هفته کنترل شده date و بعد عروسی اون یه مرد درست نه غلط هرچند زندگی بدون شر نمیشه ??

حجت
3 ماه قبل

یکی از بزرگترین اشتباهات همین ازدواج بخاطر فقط نیاز جنسی هست ازدواجی که عقل درون نقشی نداره موجبات دردسرهای بسیاری میشود واقعا هر دوطرف بعدش بیچاره میشن چون تازه میفهمن که همدیگر رو نشناختن هیچ تفاهمی ندارن و بخاطر رفتارهای متضادخیلی استرسها و ناسازگاریها بوجود میاد

نصیر
5 ماه قبل

بعضی از دخترها فکر می‌کنند که قبل از ازدواج با برقراری روابط جنسی با دوست پسر خود می‌توانند طرف مقابللشان را به رابطه پایبند کنند. و آن‌ها را برای بودن و ماندن در کنارشان ترغیب نمایند.

ولی پسرها اصلا این‌ گونه فکر نمی‌کنند.
پسرها در پی احساسات و هیجانات به یک دختر نزدیک شوند،
عطش نیازهای جنسیشان را در پشت عبارات و هیجانات عاشقانه پنهان می کنند.
اگر طرف مقابل شما، شما را دوست داشته باشد، باید به حیثیت شما احترام بگذارد و با آینده ی شما بازی نکند.
تجربه ثابت کرده است تا وقتی شما به نیازهای جنسیشان پاسخ نداده اید برای به دست آوردن شما هر کاری انجام می دهند اما وقتی نیازشون برطرف میشه، دیگه تموم. خیلی عادی از دختر سرد می شوند و بدون شک دختر را رها خواهند کرد.
چرا؟ چون پسر بدون هیچ تعهد و مسئولیتی به شما دست می یابد و شما را یک دختر سهل الوصول می داند.
و متاسفانه سکانس پایانی و غم انگیز این رابطه ی هیجانی که گاهی هم دردناک هست آغاز می شود.

شما می مانید و عشقی که سراب بوده و کرامتی که حفظ نشده،

و آینده ای که با ترس ها و نگرانی ها همراه هست.

*** باید تا می توانیم حس ارزشمندی را در خودمان تقویت کنیم.

موفق باشید.

هستی
9 ماه قبل

من و پارتنرم قصدمون برای ازدواج جدیه و هر دو نیاز شدید جنسی داریم ولی از طرفی من از سکس می ترسم چون هنوز رابطه مون رسمی نیست چیکار باید کنم؟

شهاب
9 ماه قبل

رابطه جنسی کنترل شده و با احتیاط قبل از ازدواج هم درست نیست؟

سعید
9 ماه قبل

نیاز جنسی قبل از ازدواج رو چجوری کنترل کنیم؟

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره