به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
بهبود کیفیت رابطه جنسی

بهبود کیفیت رابطه جنسی

راه های بهبود کیفیت رابطه جنسی چیست؟

بسیار مهم است که زوجین در طی زندگی مشترک خود بتوانند نیازهای جنسی یکدیگر را به خوبی ارضاء نمایند و رابطه جنسی بسیار خوبی داشته باشند.

همانطور که می دانیم هر چه رابطه جنسی بین زوجین دارای کیفیت بالایی باشد زوجین به مراتب رابطه عاطفی بهتری با یکدیگر دارند زیرا دغدغه ها و نیازهای جنسی شان که اغلب فکر و روانشان را بسیار درگیر می کند در طی برقراری رابطه جنسی به خوبی ارضاء شده و با احساس سبکی بیشتری به دیگر جنبه های زندگی مشترکشان می پردازند.

لذا راه های متعددی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم.

بهبود کیفیت رابطه جنسی

منظور از رابطه جنسی با کیفیت چیست؟

گاهی برخی زوجین رابطه جنسی با کیفیت را تنها در سکس کردن و ارضاء نیاز جنسی شان می دانند و همچنین برخی مواقع به لذت جنسی همسر و به ارگاسم رسیدن آن توجه ندارند ولی اینکه خودشان به خوبی به ارگاسم برسند را رابطه جنسی خوبی می دانند.

گاهی هم زوجین به لذت جنسی خود و همسرشان اهمیت می دهند ولی زمانی که هر دو به ارگاسم می رسند رابطه جنسی را به پایان رسانده و مشغول کارهای خود فرضا خواب و..می شوند.

در حالی که زمانی می توانیم رابطه جنسی را با کیفیت بدانیم که به نکته ذیل توجه داشته باشیم:

مهم است که زوجین پیش و پس از برقراری رابطه جنسی به عواطف و احساسات یکدیگر توجه داشته باشند فرضا یکدیگر را در آغوش بگیرند، یکدیگر را نوازش کنند و با هم حرف بزنند خصوصا پس از برقراری رابطه جنسی..

رابطه جنسی با کیفیت تنها در سکس بی نقص خلاصه نمی شود بلکه نیاز است زوجین به عواطف یکدیگر توجه داشته باشند و با برانگیختن و توجه به احساسات یکدیگر کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهند..

برقراری رابطه جنسی بدون توجه به این احساسات صرفا برای به ارگاسم رسیدن به مرور عدم تمایل زوجین به برقراری رابطه جنسی را به همراه دارد.

لذا در ادامه نیز به سایر نکات مهم جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی اشاره می کنیم.

۱۵ راهکار جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی

1.به عواطف یکدیگر توجه کنید

بسیار مهم است که زوجین هیجانات، احساسات و عواطف یکدیگر حتی فارغ از زمان رابطه جنسی نیز اهمیت دهند، هر چه زوجین صمیمیت بیشتری با یکدیگر داشته باشند و به احساسات هم توجه کنند رابطه جنسی نیز با شناخت بیشتری همراه بوده و لذت بیشتری برای زوجین دارد چرا که این نیاز را با عشق و کشش جنسی به یکدیگر ارضاء می کنند.

2.برای یکدیگر وقت بگذارید

مهم است که زوجین برای یکدیگر وقت بگذارند هر چه ارتباط زوجین با یکدیگر نزدیک تر باشد برقراری رابطه جنسی نیز برایشان راحت تر و لذت بخش تر می باشد.

خوب است که در طی روز در محل کار با یکدیگر در تماس باشند، در منزل با یکدیگر صحبت کرده، شوخی کنند و تفریح کنند.
با یکدیگر به امورات خانه بپردازند و..

به طور کل حضور پر رنگی برای یکدیگر داشته باشند و تنها نزدیکی و صمیمیت شان حین سکس نباشد..بلکه این صمیمیت را در تمامی جنبه های زندگی شان پیاده سازند.

3.به بهداشت شخصی خود اهمیت دهید

مهم است که زوجین در زندگی مشترک خصوصا حین رابطه جنسی به بهداشت شخصی خود اهمیت دهند..بوی خوبی دهند، دندان های سفیدی داشته باشند و..به طور آراسته باشند.

بهداشت شخصی تنها وابسته به موارد ذکر شده نیست بلکه خوب است زوجین به اندام یکدیگر توجه کنند، برای حفظ سلامتی و داشتن اندام خوب ورزش کرده و رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و..

همه این ها می تواند اعتماد به نفس هر‌ یک از زوجین را در حین رابطه جنسی نیز افزایش دهد و رابطه با کیفیت تری شکل گیرد.

4.در حین رابطه حواستان را به همسرتان دهید

گاهی زوجین به هنگام برقراری رابطه جنسی به جای اینکه بر روی رابطه جنسی خود با همسرشان توجه کنند، به همسرشان عشق بورزند و تمام خود را در اختیار وی قرار دهند، حواسشان به این است که زودتر ارضاء شوند و به ارگاسم برسند.

مهم است که زوجین در حین رابطه جنسی علاوه بر اهمیت به نیازهای خود به نیازهای همسرشان توجه بیشتری داشته باشند.زمانی که هم خود هم همسرشان به ارگاسم برسند نیز می توانند آرامش روانی بیشتری داشته و هر دو از این عشق بازی لذت ببرند.

5.پوشش متفاوتی را در حین رابطه انتخاب کنید

بهتر است زوجین به هنگام برقراری رابطه جنسی جهت بهبود کیفیت رابطه جنسیشان نیز از پوشش متفاوتی برخوردار باشند.
لباس های جذاب تر پوشیده و ظاهر زیبایی برای خود فراهم کنند.

خوب است که بانوان در حین رابطه جنسی آرایش کرده و زیبایی خود را دو چندان کنند.

بهبود کیفیت رابطه جنسی

6.نخواهید که رابطه جنسی را زود به اتمام برسانید

برخی زوجین به هنگام برقراری رابطه جنسی نیز تنها به دنبال به ارگاسم رسیدن بوده و قصد دارند سریعا رابطه جنسی را به اتمام رسانده و به کارهایشان بپردازند.

خوب است زوجین در رابطه جنسی عجله نداشته باشند و نخواهند سریعا به سراغ نهایی کردن رابطه جنسی بروند بلکه سعی کنند با یکدیگر عاشقانه صحبت کنند، از یکدیگر تشکر کرده و ابراز علاقه کنند و..به طور کل تنها به دنبال هدف اصلی رابطه نبوده و آرام آرام پیش بروند این نیز بسیار می تواند بر لذت بخش بودن رابطه جنسی تاثیرگذار باشد.

7.از یکدیگر خجالت نکشید

برخی زوجین خصوصا در اوایل شروع زندگی مشترک از برقراری رابطه جنسی با یکدیگر خجالت می کشند.

این خجالت کشیدن ها سبب می گردد زوجین نتوانند آنطور که در ذهن و قلبشان می خواهند به یکدیگر عشق بورزند و تمامی فانتزی های جنسی که در ذهنشان دارند نیز بی نتیجه باقی بمانند.

بهتر است زوجین جهت کاهش خجالت از یکدیگر پیش از شروع رابطه جنسی، با یکدیگر در خصوص آن صحبت کرده و عاشقانه با یکدیگر حرف بزنند، شوخی کرده و بخندند و به طور صمیمیت خود را پیش از شروع رابطه جنسی افزایش دهند، این نیز می تواند تاثیر مثبتی بر پیش قدم شدن زوجین برای شروع عشق بازی و سکس با یکدیگر باشد.

8.رابطه جنسی تان را جذاب تر کنید

بهتر است زوجین از پوزیشن های تکراری استفاده نکرده و در رابطه جنسی شان نیز از پوزیشن های جدیدتر استفاده نمایند..

لوکیشن همیشگی شان را در منزل برای برقراری رابطه جنسی تغییر دهند و..به طور کل با بهره گیری از روش های جدید و جذاب برای به ارگاسم رساندن یکدیگر، شوق و علاقه شان به رابطه جنسی نیز افزایش می یابد و تحریک پذیری نیز به مراتب بیشتر می گردد.

9.محبت فیزیکی و کلامی

خوب است که زوجین علاوه بر حین سکس نیز در تمامی مراحل زندگی، به یکدیگر محبت کرده و عشق بورزند.محبت کلامی اعم از ابراز علاقه و محبت های فیزیکی مثل در آغوش گرفتن و بوسه و..بسیار می تواند بر کیفیت رابطه جنسی و حتی عاطفی زوجین تاثیرگذار باشد.

10.زوجین به علایق یکدیگر در رابطه جنسی توجه کنند

بسیار مهم است که زوجین به علایق و خواسته های یکدیگر در حین سکس توجه کنند فرضا اگر یکی از زوجین به یک پوزیشن خاص علاقه دارد خوب است که تا حد امکان به این مسئله توجه گردد و عشق و لذت حین سکس را چندین برابر سازند.

بهبود کیفیت رابطه جنسی

 

11.آزادانه عشق بورزید

خوب است که زوجین خود را در محدودیت قرار ندهند. برخی زوجین سخت گیری های زیادی برای رابطه جنسی شان دارند فرضا خود را با فیلم ها و تصاویری که دیده اند مقایسه می کنند در حالیکه تماشای این فیلم ها و عکس ها نه تنها کیفیت رابطه جنسی را بهبود می بخشد بلکه سبب کاهش میل جنسی زوجین می گردد.

یا فرضا به سبب اندامی که دارند تمام خود را در اختیار همسرشان قرار نمی دهند و..بنابراین بهتر است زوجین در حین سکس تنها به همسر خود و عشقی که بینشان وجود دارد توجه کنند و خود را برای عشق ورزی آزاد و رها سازند.

نیاز نیست برای داشتن رابطه ای جذاب شبیه به کسی بود همینکه زوجین خود واقعی شان باشند و عاشقانه با همسرشان به رابطه جنسی بپردازند می توانند احساس خوبی را در خود و همسرشان ایجاد نمایند.

12.از نیازهای جنسی تان با یکدیگر صحبت کنید

خوب است که زوجین خواسته ها و تمایلات خود را پیش از رابطه جنسی به یکدیگر بگویند و به طور کل در خصوص نحوه رابطه جنسی شان با یکدیگر صحبت کنند و از علایق یکدیگر مطلع گردند.

هر چه آگاهی زوجین از خواسته ها و تمایلات یکدیگر در برقراری سکس بیشتر باشد رابطه جنسی کیفیت بالاتری خواهد داشت.

13.تنها بر سکس تمرکز نکنید

یکی از راه های بهبود کیفیت رابطه جنسی نیز این است که زوجین نه تنها در سکس بلکه در تمام جنبه های زندگی مشترک خود با یکدیگر رابطه خوبی داشته باشند.

ابراز عشق را تنها در رختخواب ندیده و همیشه به یکدیگر محبت کرده و عشق بورزند. با یکدیگر شوخی و درد و دل کرده، برای حل اختلافات خود بدون دعوا و قهر وقت گذاشته و..

زمانی که زوجین عشق را در تمامی لحظات زندگی شان لمس کنند می توانند در سکس هم به مراتب با عشق و علاقه بیشتری برای یکدیگر وقت بگذارند.

14.از زیبایی های یکدیگر تعریف کنید

زمانی که زوجین از زیبایی های یکدیگر فرضا رنگ چشم ها، مو ها و..یکدیگر تعریف کنند و به یکدیگر یادآوری کنند که چقدر برای هم دوست داشتنی هستند بسیار می تواند در کیفیت رابطه جنسی موثر باشد.

بنابراین اگر زوجین حین سکس زیبایی های یکدیگر را یادآور شوند نیز تمایل ایشان برای ادامه رابطه جنسی بیشتر می گردد.

15.از مشاور روانشناس کمک بگیرید

بهره مندی از تخصص روانشناس می تواند به زوجین کمک کند تا کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش داده و بهبود بخشند.
با مراجعه به دکتر روانشناس و مشاوره جنسی نیز می توان به مراتب با بهره گیری از راهکارهای موثر به بهبود کیفیت رابطه زناشویی پرداخت.

زوجین می توانند جهت بهره مندی از خدمات مشاوره روانشناسی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

بهبود کیفیت رابطه جنسی

 

آیا می توان جهت بهبود رابطه جنسی از مشاور کمک گرفت؟

بله یکی از بهترین کارهایی که زوجین می توانند جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی شان انجام دهند این است که از مشاور و روانشناس مجرب و ماهر کمک گیرند لذا می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره زناشویی در کلینیک روانشناسی روان آرام با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

آیا جلسات مشاوره زناشویی به صورت آنلاین برگزار می شوند؟

بله علاوه بر جلسات حضوری در صورتی که زوجین شرایط حضور در کلینیک را نداشته باشند می توانند از جلسات مشاوره آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره گیرند.

آیا نیاز است جهت بهبود رابطه جنسی آموزش دیده و مهارت کسب نمود؟

بله با آموزش و یادگیری مهارت های زندگی و زناشویی توسط مشاور و روانشناس زوجین می توانند علاوه بر بهبود وضعیت عاطفی شان نیز کیفیت رابطه جنسی شان را بهبود بخشند.

4.7/5 - (77 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
1 ماه قبل

چه عکسهای زیبایی

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره