به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

بررسی چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

می دانیم که هر یک از زوجین علاقه دارند عشق و دوست داشتنی که بینشان است تا ابد ادامه دار باشد.

ولیکن باید توجه داشت نیاز است برای پایدار بودن یک رابطه عاطفی هر دو زوج مهارت هایی را در خود تقویت نموده و به نکاتی اهمیت دهند.

اینکه چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ برمی گردد به نحوه ارتباط برقرار کردن زوجین با یکدیگر

به همین سبب در ادامه به 26 مهارتی که نیاز است زوجین در خود تقویت کنند تا بتوانند میزان پایداری رابطه خود را بیشتر سازند، اشاره می کنیم.

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

26 اصل مهم پایداری رابطه

برای اینکه رابطه پایداری داشته باشیم باید به عواملی اهمیت داد که باعث می شوند زوجین رابطه بهتری با هم داشته و بتوانند عشق خود را هر روز زنده نگه دارند.

  1. یکدیگر را دوست داشته باشید
  2. ابراز علاقه به یکدیگر را فراموش نکنید
  3. هر دو برای یکدیگر زمان بگذارید
  4. دوست و رفیق هم باشید
  5. به جای بحث و دعوا، حرف بزنید
  6. محبت فیزیکی را جدی بگیرید
  7. گوش شنوای یکدیگر باشید
  8. بی قید و شرط متعهد باشید
  9. دوست داشتن، خط مقدم ندارد!
  10. خودتان را به خوبی بشناسید
  11. به احساسات و نیازهای همسرتان توجه کنید
  12. برای پایداری رابطه، یکدیگر را با دیگران مقایسه نکنید
  13. تغییرات مثبت را از خودتان شروع کنید
  14. احترام به حریم شخصی یکدیگر، نشانه بلوغ عاطفی شماست
  15. محبت به یکدیگر را وظیفه هم ندانید
  16. ناراحتی خود را سرکوب نکنید بلکه درد و دل کنید
  17. به یکدیگر احترام بگذارید
  18. همسرتان را تامین کننده نیازهایتان نیستید
  19. لجبازی کردن تنها شما را از یکدیگر دورتر می کند
  20. با یکدیگر مشورت و نظرسنجی کنید
  21. برای شخصیت یکدیگر ارزش قائل شوید
  22. به خانواده های هم احترام بگذارید
  23. در جمع، همسرتان را به شوخی مسخره نکنید
  24. به همسر خود هدیه دهید
  25. معجزه چشم ها را جدی بگیرید
  26. به ارضاء نیازهای جنسی یکدیگر توجه کنید

1.دوست داشتن دو طرفه

بسیار مهم است که زوجین به یکدیگر علاقه داشته باشند و به قولی نسبت به هم کشش داشته باشند.

زمانی که دوست داشتن در رابطه عاطفی یک طرفه باشد میزان احتمال پایداری رابطه به حداقل ممکن می رسد زیرا ممکن است به مرور زوجین هر دو از این بابت خسته شوند..یکی از ابراز علاقه بی پاسخ و دیگری از شنیدن دوستت دارم هایی که احساسی به آن ها ندارد.

بنابراین مهم است که زوجین یکدیگر را دوست داشته باشند و برای رابطه شان تلاش کنند.

2.ابراز علاقه

زمانی که زوجین و یا دو فردی که با یکدیگر در رابطه عاطفی هستند، نیاز است که برای تداوم رابطه و پایدار بودن عشق دو طرفه شان این عشق و دوست داشتن را به هم ابراز کنند.
بنابراین بهتر است زوجین ابراز علاقه به یکدیگر را جدی بگیرند‌.

3.زمان گذاشتن برای یکدیگر

همیشه دوست داشتن برای پایداری رابطه عاطفی کافی نیست.‌.مهم است که زوجین اوقاتی را با یکدیگر بگذرانند‌..با یکدیگر تفریح کنند، حرف بزنند و..

4.دوست و رفیق هم بودن

بسیار مهم است که زن و شوهر بتوانند با یکدیگر صمیمی بوده و بهم احساس نزدیکی داشته باشند به همین سبب می توان شاهد روابط بسیار خوب بین این دو بود.

لذا صمیمیتی که بین زوجین وجود دارد باعث می گردد آن ها علاوه بر اینکه تنها به نیازهای جنسی یکدیگر توجه کنند به نیازهای عاطفی هم توجه نموده و در هر شرایطی کنار یکدیگر باشند.

5.حرف زدن به جای دعوا

عموما یکی از مشکلاتی که سبب بهم خوردن رابطه عاطفی زن و شوهر می گردد، دعواهای مکرر به جای حل مسأله می باشد.
زمانی که زوجین بیاموزند بجای قهر و دعوا با یکدیگر در خصوص مشکلات و ناراحتی هایشان با هم حرف بزنند بسیار می توانند رابطه عاطفی شان را بهبود ببخشند.

حل نکردن اختلافات و تنها بحث و دعوا با یکدیگر نه تنها سبب کشش و علاقه بیشتر بهم نشده بلکه زوجین را از یکدیگر دور می سازد.

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

6.محبت فیزیکی

زمانی که زوجین علاوه بر ابراز کلامی به یکدیگر، از محبت فیزیکی مثل در آغوش گرفتن، بوسه و یا نوازش کردن و..بهره می گیرند می توانند جوانه های شاداب تر و خوشحال تر بودن را در هر یک از زوجین شاهد بود.

فرضا زوجین می توانند جهت رفع خستگی یکدیگر به سبب شاغل بودن، کار در منزل و..به یکدیگر یک آغوش هدیه داده و اینگونه نیز به آرامش بیشتری در کنار هم دست یابند.

7.گوش شنوای هم بودن

تا زمانی که عشق باشد اما زوجین برای یکدیگر وقت نگذارند نمی توان شاهد آرامش خاطر هر دو بود!..بسیار حائز اهمیت است که زوجین از مهارت خوب گوش دادن برخوردار باشند.

به حرف ها، درد و دل ها، غر زدن ها و..یکدیگر گوش دهند و اجازه دهند که همسرشان احساسات خود را در نقطه امن آغوش وی بیان کند.

یکی از رازهای پایداری رابطه عاطفی نیز به همین آرامش داشتن ها کنار هم و احساس نزدیکی و صمیمیت می باشد..مگر آدمی از زندگی جز عشق و آرامش و خوشحالی چه چیزی می خواهد؟

8.متعهد بودن

زمانی که زن و مرد با یکدیگر ازدواج می کنند تعهد و وفاداری حرف اول را می زند..آدمی عاشق باشد اما دست و دلش بلرزد و تعهد نداشته باشد ممکن است انتظاری که از عشق حقیقی دارد را به دست نیاورد.

تعهد نداشتن می تواند مانند یک زهر برای زندگی مشترک باشد..زمانی که مرد یا زن به هم تعهد نداشته باشند ممکن است هر خطری از جمله خیانت رابطه را تهدید کند.

جهت پایداری رابطه عاطفی نیز مهم است که زوجین به یکدیگر وفادار باشند و بیدی نباشند که با هر بادی می لرزد..

9.شما آغاز گر عاشقی باشید

همانطور که گفتیم دوست داشتن خط مقدم ندارد..نیاز نیست زوجین ساعت ها منتظر بمانند که همسرشان از آن ها دعوت به رابطه جنسی کند یا اول او ابراز علاقه کند و..

برای اینکه یک رابطه عاطفی پایدار باشد نیاز است که زوجین هر دو به یک اندازه برای عشق و دوست داشتن هم زمان بگذارند..

پس فرقی نمی کند چه کسی پس از گذراندن یک روز طولانی با چاشنی خستگی، اول با ابراز جمله دوستت دارم، خستگی را از تن دیگری به در می کند..

10.خودشناسی

در راستای پاسخ به چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

نیاز است بیان داریم یکی از رکن های پایداری رابطه عاطفی، خودشناسی است.

زمانی که فرضا زن می داند به هنگام عصبانیت ممکن است رفتار تندی داشته باشد، می تواند از پیش راهکارهای کنترل خشم را آموخته و به کار گیرند و..

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

11.توجه به نیازهای همسر

از جمله نکاتی که زوجین برای پایداری رابطه عاطفی شان باید به آن توجه کنند اهمیت دادن به احساسات و نیازهای هم می باشد.

زمانی که زوجین به احساسات غم و شادی یکدیگر اهمیت می دهند می توانند بیشتر در کنار هم احساس امنیت کرده و احساسات خود را به خوبی بروز دهند.

12.عدم مقایسه یکدیگر

مقایسه شدن و مقایسه کردن از کارهای بسیار مخربی است که می تواند به طور کل ذهنیت افراد را از وجود خود و شخصیتشان به هم بریزد زیرا به سبب مقایسه ای که شده اند مدام خود را در ذهنشان کوبیده و از خود فردی نالایق و کوچک می سازد.

توصیه می گردد زوجین به مقایسه یکدیگر با دیگران نپردازند زیرا ممکن است پایه های ثبات زندگی مشترکشان لغزیده و منجر به اختلافات شدید و طلاق عاطفی گردد.

13.شروع تغییرات مثبت

بهتر است زوجین به جای مقصر دانستن یکدیگر به هنگام اختلافات ابتدا نگاهی به خودشان بیندازند و ببینند که خودشان هم به طور کامل و صد در صد خوب و عالی نیستند.

زمانی که زوجین شروع به اصلاح رفتارهای نامطلوب خود کنند می توانند به مرور شاهد تغییراتی مثبت در زندگی عاطفی شان گردند زیرا افراد با اصلاح عیوب خود نیز، همسرشان هم شروع به ایجاد تغییرات مثبت در خود می کند.

14.حفظ حریم شخصی یکدیگر

زوجین باید به این درک برسند که ازدواج کردن به معنی این نیست که می توانند بر حریم شخصی و طرز فکر و..همسر خود نیز دخالت داشته باشند..

حریم شخصی هر فرد می تواند هر چیزی باشد که نیاز دارد به تنهایی یا حداقل کمتر از آنچه که هست با همسر خویش در میانش بگذارد..

فرضا بهتر است زوجین به جای فشار آوردن برای بیرون رفتن با یکدیگر زمانی که همسرشان نیاز به تنهایی دارد، آن ها را درک نموده و به او اجازه دهند با خود خلوت کند.

اگر مرد نیاز دارد یک روز در هفته را چند ساعتی با دوستانش وقت بگذراند بهتر است او را درک کرده و به حریم شخصی اش احترام گذاشت..

ازدواج، مالکیت نیست، شریک زندگی بودن، شریک عواطف و عاشق بودن است.

15.محبت کردن وظیفه نیست

گاهی برخی زوجین محبت کردن به یکدیگر را نوبتی می دانند و زمانی که به یکدیگر محبت می کنند فرضا به یکدیگر هدیه می دهند به هنگام اختلافات نیز منت محبت ها و هدیه ها و..را بر سر یکدیگر می گذارند..

این در حالی است که محبت کردن اصلا وظیفه نمی باشد و زوجین نباید عشق و محبت خود را منتی بر سر دیگری دانسته و سبب احساس گناه در طرف مقابل گردد.

دوست داشتن و محبت کردن به همسر، دلی بوده و وظیفه ای بر دوش زوجین نیست..

16.درد و دل کردن

برخی زوجین متاسفانه به هنگام ناراحتی از یکدیگر، برای پیشگیری از بروز اختلافات حرف ها و احساساتشان را سرکوب می کنند این در حالی است که اگر زوجین ناراحتی هایشان را به یکدیگر نگویند این ناراحتی ها جمع شده و ممکن است در یک جا به یک بهانه فواره بزنند.

زوجین برای بهبود روابط عاطفی شان نیاز دارند که از احساسات هم بیشتر بدانند، بهتر هم را بشناسند بنابراین زمانی که زوجین ناراحتی هایشان را به هم می گویند و با همسرشان درد و دل می کنند بسیار می توانند صمیمیت بیشتری برقرار نموده و رابطه بهتری را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

17.احترام گذاشتن

بهتر است زوجین در زندگی مشترک احترام یکدیگر را حفظ کنند، به هم توهین نکرده و بی احترامی نکنند زیرا با هر بار بی احترامی نیز ممکن است از چشم یکدیگر بیفتند و پس از هر بار آشتی پس از دعوا، تلاش کنند که احساسات بدی که به هنگام بی احترامی به هم داشته اند را از بین ببرند و سرکوب کنند..و این نیز خود مخرب می باشد.

18.همسرتان تامین کننده نیازهای شما نیست

گاهی برخی ازدواج می کنند که نیازها و خواسته هایشان را توسط همسرشان ارضاء و تامین کنند..

یکی از راه های پایداری روابط عاطفی زوجین نیز ارضای نیازهای هم می باشد ولیکن نه اینگونه که زوجین همدیگر را موظف به تامین کردن تمامی نیازهای خود بدانند.‌.

فرضا زن پس از ازدواج انتظار دارد همسرش تمامی خواسته هایش را برآورده کند چون شوهر او می باشد.

19.لجبازی کردن

گاهی زوجین زمانی که از یکدیگر ناراحت هستند کارهایی را انجام می دهند که همسرشان دوست ندارد و..به قولی با همسرشان لجبازی می کنند..لجبازی کردن در زندگی مشترک نه تنها نتیجه خوبی نداشته بلکه اختلافات را شدت می بخشد.

بنابراین توصیه می گردد جهت پایداری رابطه عاطفی نیز تا جای ممکن از لجبازی کردن پرهیز گردد.

20.مشورت و نظرخواهی

بسیار خوب است که زن و مرد در مسائل مهم زندگیشان با یکدیگر حرف زده و مشورت کنند..

این مشورت می تواند در هر زمینه فرضا میزان مخارج هر ماه و یا پی ریزی زمان هایی که در طی ماه دوست دارند با هم بروند و..باشد‌.

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

21.ارزش قائل شدن

در راستای اشاره به اینکه چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ باید اشاره کنیم هر انسانی دارای شخصیتی منحصر به فرد می باشد که تمام احساسات، علایق و سلایق ایشان را برقرار می سازد.

زمانی که زوجین علاقمندی های یکدیگر، نیازها، تمایلات، طرز فکر و..هم را دست کم نگیرند و برای همسرشان ارزش قائل شوند به نوعی تفاوت های همدیگر را بپذیرند می توانند شاهد بهبود روابط عاطفی شان با یکدیگر باشند.

22.احترام به خانواده ها

مهم است که زوجین به خانواده های خود و یکدیگر احترام گذاشته و از کلمات و جملات نامناسب جلوی خانواده هایشان استفاده نکنند.

هر یک از زوجین برای خانواده خویش ارزش قائل هستند پس زوجین نباید به هیچ یک از آن ها توهین کنند.

23.شوخی های بی سر و ته

متاسفانه برخی زوجین عادت به شوخی کردن با همسرشان در جمع دارند و توجه نمی کنند که شاید همسرشان ناراحت شده و یا حساس گردد.

منظور از شوخی فرضا بیان جمله خانم من که اصلا دستپخت خوبی نداره، شوهر من که همیشه جوراب هاش بوی زباله می ده و..این عبارات می باشد که اغلب زوجین خودشان نیز به این موارد جنبه طنز داده و آن را در حضور دیگران بیان می کنند..

شاید شوخی ها بسیار ناچیز دیده شوند ولیکن زمانی که در جمعی از افراد حتی افرادی صمیمی و نزدیک بیان شوند سبب ایجاد فشار روانی نیز می گردند.

24.هدیه دادن

یکی از کارهایی که تا همیشه می تواند همسر را خوشحال کند، هدیه خصوصا هدیه های سوپرایزی می باشد.

بنابراین زوجین می توانند جهت افزایش صمیمیت و نیز پایداری رابطه شان با هدیه دادن به یکدیگر، هم را خوشحال کنند و نشان دهند که در هر لحظه به یاد او هستند.

25.با نگاهتان با هم حرف بزنید

منظور از معجزه چشم ها نیز حرف زدن با نگاه و چشم ها بدون حرف زدن کلامی می باشد.

زمانی که زوجین به یکدیگر خیره شده و با نگاهشان به هم احساس آرامش و دوست داشتن می دهند می توانند به خوبی در هر لحظه به یکدیگر عشق ورزیده و از احساسات درونی هم با خبر شوند.

26.ارضای نیازهای جنسی

ارضای نیازهای عاطفی و نیازهای جنسی زوجین در زندگی مشترک شدن بسیار در پایدار بودن روابط عاطفی شان موثر می باشد..
مهم است که زوجین به برقراری روابط جنسی با یکدیگر و ابزار علاقه کلامی و فیزیکی و..اهمیت داده و از آن ها غافل نشوند.

لذا زوجین می توانند از جلسات مشاوره زوج درمانی جهت حل مسائل و اختلافات یکدیگر و  یا از مشاوره ازدواج جهت بهره مندی از راهکارهای پایداری زندگی مشترک بهره مند شوند.

آیا جلسات مشاوره روانشناسی جهت پایداری رابطه عاطفی موثر هستند؟

بله با بهره مندی از راهنمایی های تخصصی روانشناس زوج نیز می توان به نتایج بسیار مطلوبی دست یافت..

آیا تنها می توان از جلسات حضوری مشاوره روانشناسی بهره مند شد؟

خیر افراد می توانند علاوه بر بهره مندی از جلسات حضوری مشاوره روانشناسی از جلسات آنلاین در بالاترین کیفیت ممکن نیز بهره مند شوند. تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

چگونه می توان در پایدار شدن رابطه عاطفی نقش داشت؟

پیشنهاد می کنیم تمامی مطالب ذکر شده در محتوا نیز مطالعه گردد.

4.5/5 - (91 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره