به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره کنترل خشم و عصبانیت

مشاور منظور از خشم و عصبانیت چیست؟ مشاور ازدواج علت بروز خشم و عصبانیت مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

تاثیر جلسات مشاوره کنترل خشم و عصبانیت

در عصر امروز افراد در هر سنی دچار عصبانیت و خشم می شوند و این خشم را در درجات مختلفی ابراز می دارند که برای هر یک از افراد نوع بیان عصبانیت و خشم هم متفاوت است فرضا برخی افراد فریاد می زنند، برخی با عصبانیت گریه می کنند، برخی به پرت کردن اشیاء میپردازند و..

لذا در اغلب مواقع میزان شدت خشم و عصبانیت به حدی است که سبب می گردد افراد دچار تنش شده و ادامه یافتن عصبانیت می تواند سبب آسیب روانی یا جسمی به ایشان گردد و حتی زنگ خطری برای روابط فرد با اطرافیان باشد.

به طور کل زمانی که خشم کنترل شده نباشد نیز می تواند به انسان آسیب زده و سبب مشکلات متعددی مثل دردهای جسمانی، مشکلات روحی و روانی، بی اعتمادی نسبت به خود و..گردد چرا که فرد خشمگین در موقعیت های متعدد نگران واکنشش نسبت به مساله ای بوده و مدام درگیری ذهنی اش سمت این است که نکند مجددا کنترل خود را از دست دهد..

بنابراین خوب است که از جلسات مشاوره کنترل خشم و عصبانیت بهره مند گشت تا بتوان با مدیریت بهتر این هیجان از بروز آسیب های دیگر جلوگیری نمود.

مشاوره کنترل خشم و عصبانیت

منظور از خشم و عصبانیت چیست؟

افراد زمانی دچار احساس خشم می شوند که احساس می کنند دیگران به طور عمد خلاف رفتار یا چیزی که ایشان می گویند حرف زده و عمل می کنند.

زمانی که خشم و عصبانیت کنترل شده نباشد این خشم منفی بوده و می توان شاهد بروز اتفاقات و مشکلات بیشتری بود. فرضا میزان فشار خون افراد بالا رفته، تپش قلب شدت یافته، سردرد یا سرگیجه ایجاد شده و..به طور کل بدن از تنظیم خارج می گردد و به همین سبب فرد نمی تواند به خوبی رفتار کرده و از خود واکنش نشان دهد.

عدم تصمیم گیری صحیح در لحظه و واکنش غلط وی نیز می تواند مشکلات بیشتری داشته باشد که به همین سبب می توان دریافت که جلسات مشاوره کنترل خشم و عصبانیت تا چه حد می تواند برای افراد نقش موثری داشته باشد..

از آن جهت که می توان با مدیریت هیجان خشم، عصبانیت را کاهش داده و خشم منفی را به خشم مثبت تبدیل نمود و با ابراز صحیح خشم می توان راه حل مشکل و مساله ای را به خوبی به دست آورد.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله این جلسات علاوه بر حضوری به صورت آنلاین هم تشکیل می شوند که می توان با تماس با شماره درج شده در صفحه سایت در این جلسات شرکت نمود.

میزان هزینه جلسات مشاوره کنترل خشم چقدر است؟

تعداد جلسات مشاوره کنترل خشم وابسته به نیاز مراجع و تشخیص مشاور روانشناس تشکیل می شوند که میزان هزینه نهایی وابسته به تعداد و طول زمان تشکیل جلسات می باشد که توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل گردد.

آیا می توان خشم را کنترل نمود؟

در صورتی که بتوان همکاری لازم را با روانشناس متخصص داشت و تمرینات اصولی معین را به انجام رساند می توان به مدیریت هیجان ها پرداخت..البته تخصص مشاور روانشناس در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

4.7/5 - (79 امتیاز)

علت بروز خشم و عصبانیت چیست؟

طبیعتا بارها پیش آمده که از خود بپرسید چرا عصبانی می شوم؟ چرا وقتی عصبی هستم نمی توانم خودم را کنترل کنم؟ و از این قبیل سوالات که احتمالا بین اکثر افراد این سوال در اذهان رد و بدل گردیده است.

باید بیان داریم بروز خشم در واقع واکنشی است که آدمی به نسبت به مساله ای چه درونی و چه بیرونی ابراز می دارد.

فرضا زمانی که خشم بیرونی باشد یعنی عاملی از سمت محیط سبب ناراحتی خاطر افراد گردیده و وی را از لحاظ عاطفی و روانی آسیب پذیر کرده است و همینطور خشم درونی، زمانی که افراد به هر دلیل از خود یا مشکلات زندگی شان در ذهن و قلب شان دچار ناراحتی خاطر گشته باشند و بدین سبب دچار آشفتگی روحی روانی شده باشند نیز دچار خشم می شوند.

فرضا عصبانیت از خود درباره تصمیمات اشتباه، اهمال کاری ها و..که این مساله برای هر یک از افراد متفاوت می باشد.

چه بسا برخی علل بروز خشم عبارتند از:

مشاوره کنترل خشم و عصبانیت

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره کنترل خشم و عصبانیت

بهترین روش های کنترل خشم و عصبانیت چیست؟

برخی افراد با خود می گویند هر کاری می کنم نمی توانم خشم و عصبانیت خود را کنترل کنم به نوعی که انگار من در احاطه و کنترل احساساتم هستم به جای اینکه من آن ها را مدیریت کنم خصوصا هیجان خشم که در هر زمان خصوصا آزردگی روحی روانی می تواند بی اختیار بروز کند.

چنانچه روش های متعددی برای کنترل خشم وجود دارد که با آگاهی بر آن ها می توان راحت تر این هیجان را مدیریت نمود و با آرامش خاطر بیشتری رفتار کرد.

مشاوره کنترل خشم و عصبانیت از این نظر می تواند موثر باشد که افراد در این جلسات با کمک مشاور روانشناس می تواند ریشه خشم را در درون خود شناخته و پس از علت یابی بروز و عدم کنترل خشم نیز توسط درمانگر، مطابق با نوع شخصیت خود بهترین روش ها را جهت کنترل و مدیریت بهتر خشم تمرین نمود.

در این بخش قصد داریم به برخی تکنیک ها و روش های موثر بر کاهش این هیجان اشاره کنیم که اهمیت و توجه به آن ها خالی از لطف نیست.

1.نفس عمیق کشیدن

شاید با خودتان بگویید این روش روی من جواب نمی دهد ولیکن بهتر است از این دید نگاه کنید که نفس عمیق کشیدن می تواند تلنگری باشد تا بتوانید تصمیم بهتری در موقعیت گرفته و خود را آماده واکنش بهتری کنید نه اینکه این روش را تنها راه آرام شدن خود بدانید.

به طور کل سعی کنید هر یک از روش های پیشنهادی را در کنار هم کارساز دانسته و سعی نکنید تنها به یکی از آن ها اکتفا کنید چرا که میزان شدت خشم در هر یک از افراد متغیر بوده و تکنیک هایی که در جلسات مشاوره کنترل خشم و عصبانیت ارائه شده یا مواردی که در این مطالب مطالعه می کنید نیز برای تمامی افراد در انواع متعدد به هر میزان موثر هستند.

بنابراین خود را محدود نکرده و با دیگران مقایسه نکنید.

مشاوره کنترل خشم و عصبانیت

2.خشم خود را سرکوب نکنید

یکی از مولفه های مهم در کنترل بهتر مدیریت خشم نیز سرکوب نکردن آن است.. بدین شکل که حائز اهمیت است افراد به هنگام عصبانیت شدن حرف های خود را نخورده و راه را برای گریه کردن و ابراز احساسات نبندند..

شاید با خود بگویید مشکل اینجاست که نمی توانم به هنگام عصبانیت آرام حرف زده و شمرده شمرده صحبت کنم..بهترین راه حل در این زمان بهره مندی از جلسات مشاوره کنترل خشم و عصبانیت می باشد ولیکن می توان با تمرین و انجام روش هایی که در حال ارائه آنها هستیم میزان خشم خود را مدیریت و بر حرف زدن به هنگام پرخاشگری تسلط داشت.

زمانی که به هنگام تنش و عصبانیت نیاز به استراحت و خلوت کردن دارید ولیکن با این وجود به محل کار می روید، با دیگران ارتباط می گیرد تا خود را آرام سازید و..این نیز سرکوب کردن هیجانات بوده و نه تنها در کنترل خشم کارساز نیست بلکه می تواند آسیب ها و مشکلات بیشتری مثل افسردگی را در بر داشته باشد.

بنابراین توصیه می گردد بیشتر به خود اهمیت داده و با حضور در جلسات مشاوره کنترل خشم و عصبانت میزان احساسات خویش را به خوبی ابراز دارید.

3.گوش دادن به موسیقی

جالب توجه است که موسیقی می تواند به آرام کردن ذهن کمک کند و زمانی که افراد سعی کنند به هنگام عصبانیت به موسیقی گوش دهند و از نوای موسیقی حس خوبی بگیرند به مرور می توانند میزان خشم خود را کاهش دهند.

مشاوره کنترل خشم و عصبانیت

4.دوری از محرک خشم

در اغلب مواقع علت بروز خشم و عصبانیت، محرکی بیرونی می باشد که در این زمان بهتر است جهت کاهش و کنترل خشم به مدت کوتاه و به طور موقت از محرک خشم دوری نمود تا میزان خشم و عصبانیت کاهش یافته و بتوان آن را مدیریت نمود.

با این کار افراد می توانند با ذهن بازتر و آرام تری به مساله نگاه کرده و با در نظر داشتن عقل و منطق و همچنین میزان کنترل شده ای احساسات، در زمان دیگری به محرک خشم واکنش نشان دهند.

از آنجا که به هنگام بروز خشم برخی افراد زود از کوره در رفته و نمی توانند نوع ناراحتی خاطرشان را بدون عصبانیت و واکنش خشم نشان دهند توصیه می کنیم به هنگام احساس خشم و عصبانیت در صورت امکان محل و موقعیت محرک را ترک کرده و یا در صورتی که این امکان وجود نداشت کمی راه رفته و نفس های سریع و کوتاهی کشید و به مرور تنفس را آرام تر و عمیق نمود.

در این زمان می توان از حرکات بدن خصوصا دست کمک گرفته و چشم ها را هم برای تمرکز بهتر بست ( البته بستن چشم ها در تمامی موقعیت ها توصیه نمی شود )

5.فکر کردن

خوب است تمرین کنید که به هنگام عصبانیت کمی فکر کرده و بعد حرف بزنید.

زمانی که احساس تنش می کنید بهتر است با کمک از تکنیک تنفس عمیق نیز سعی کنید ابتدا در خصوص محرک خشم فکر کنید. درباره حرفی که می خواهید بزنید و احساس می کنید با نگفتن آن بیشتر اذیت می شوید به خوبی فکر کنید.

بسنجید که زدن این حرف در این موقعیت می تواند به بهتر شدن وضعیت کمک کند یا تنها سبب شدت یافتن عصبانیت می گردد؟ زمانی که بتوانید در ذهن خود در خصوص نتایج واکنش های رفتاری و حرف زدنتان فکر کنید و آگاهانه از بروز خشم منفی جلوگیری کرده و خشم خود را به طور مثبت و با شدت کمتری ابراز دارید، آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت.

از دیگر روش ها عبارتند از:

افراد می توانند جهت حضور در جلسات مشاوره کنترل خشم و عصبانیت و مشاوره فردی کلینیک روانشناسی روان آرام با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره