به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره ازدواج تلفنی

مشاوره ازدواج تلفنی

مشاوره ازدواج تلفنی

معمولا جوانان قبل از ازدواج به دلیل عدم برخورداری از تجربه کافی در زمینه ازدواج و مسائل زناشویی نیازمند راهنمایی یا مشاوره ازدواج تلفنی توسط مشاوران برجسته و خبره می باشند . مشاوره ازدواج تلفنی عبارت است از بهره مندی از راهنمایی ها و توصیه های لازم در زمینه ازدواج زوجین به صورت غیر حضوری . در مشاوره ازدواج غیرحضوری می توان در وقت و هزینه صرفه جویی کرد لذا این مسئله به جوانان مجرد که قصد ازدواج دارند توصیه می شود .

همچین در مورد مشکلات بعد از ازدواج یا مشکلات جنسی که پس از ازدواج رخ می دهد احتیاج به مشاوره زناشویی احساس می شود که می تواند به شیوه مشاوره ازدواج تلفنی انجام شود. در این مقاله به ما به توضیح مزایا این شیوه از مشاوره می پردازیم و همچنین علت اهمیت حضور در این جلسات را توضیح می دهیم. برای بهبود کیفیت زندگی خود این مقاله را از دست ندهید.

مزایا استفاده از مشاوره ازدواج تلفنی 

1-صرفه جویی در وقت : در زندگی امروزی که همواره با ازدحام و شلوغی همراه است بدیهی است که وقت ارزشمند است و اتلاف آن انسان را با مشکل رو به رو می کنید. به مثابه ورود به بحث ازدواج نیز این وقت بیش از پیش تنگ می شود و زوجین را با مشکل روبه رو می کند. راه حال این تنگی وقت آسان است و با استفاده از خدمات مشاوره غیر حضوری و انجام مشاوره ازدواج تلفنی در وقت خود صرفه جویی کنید.

2-صرفه جویی در هزینه : شاید مشاوره حضوری مزایا زیادی داشته باشد اما معایبی نیز دارد و یکی از این معایب هزینه بیشتر است. معمولا جلسات مشاوره حضوری هزینه بیشتری از نسبت به مشاوره به صورت تلفنی دارد و علاوه بر آن هزینه های مربوط به حمل و نقل و رفت و آمد نیز اضافه می شود. این در حالی است که در مشاوره تلفنی این مشکل به خوبی حل می شود و شما هزینه کمتری را پرداخت می کنید.

3-عدم نیاز به رفت آمد : اگر در شهر شلوغی مثل تهران زندگی می کنید رفت و آمد در آن قطعا به یکی از دغدغه های شما تبدیل شده است. با توجه به ترافیک امروزه شهر تهران شاید برای شما مشکل باشد که ساعت هایی را در روز اختصاص دهید و به مرکز مشاوره بروید. اگر محل سکونت شما از کلینیک مشاوره شما دور باشد این مشکل بیش از پس حائز اهمیت می شود. این در حالی است که با انجام مشاوره ازدواج تلنفی این مشکل به خوبی حل می شود.

4-امکان انجام مشاوره از شهر های مختلف : اگر در شهری زندگی می کنید و که مشاور و روانشناس خوب در دسترس شما نیست ، احتمالا دچار نگرانی می شوید. اما به کمک کلینیک روانشناسی روان آرام این امکان ایجاد شده است که به راحتی و در هر کجای دنیا که باشید بتوانید به مشاوره ازدواج تلفنی بپردازید و دیگر دغدغه یک ازدواج موفق را نداشته باشید.

5-ارتباط مداوم با مشاور : 

از مزایا مشاوره ازدواج تلفنی نسبت به مشاوره حضوری این است که شما علاوه بر جلسات منظمی که با مشاور خود دارید می توانید به طور منظم با او در ارتباط باشید که در صورت رخداد مشکل جدید فورا بتوانید اطلاع رسانی کنید و به دریافت راهکار مناسب بپردازید.

 

 

اهمیت شرکت در جلسات مشاوره ازدواج تلفنی 

حضور در جلسات مشاوره ازدواج بسیار مهم است ولی به علت و مشکلات متعددی ممکن است این امکان برای مراجعه حضوری میسر نباشد و شما را از انجام مشاوره منصرف کند. این درحالی است که با انجام مشاوره ازدواج تلنفی این مشکل به خوبی حل می شود. مشکلاتی که گاهی شمارا از مراجعه حضوری منصرف می کند به این شرح است :

  • مشکل رفت و آمد
  • مشکلات هزینه
  • ترس از قضاوت
  • اهمیت به حریم شخصی 
  • تنگی وقت
  • ترس از واکنش های اجتماعی
  • واهمه از واکنش های خانوادگی

این موارد ممکن است شما را از مراجعه حضوری منصرف کند. این در حالی است که در مشاوره ازدواج تلفنی به راحتی و زمانی که در خانه یا خلوت خود هستید به انجام مشاوره بپردازید.

مشاوره ازدواج تلفنی

در مشاوره قبل از ازدواج تلفنی چه مواردی مورد برسی قرار می گیرد ؟

زمانی که دو فرد به یکدیگر علاقه مند هستند باید ملاک هایی را در نظر بگیرند. تنها علاقه طرفین به یکدیگر نمی تواند ضامن ازدواج موفق آنان باشد، بلکه زوجین بایستی در مسائل مختلف با یکدیگر تفاهم داشته باشند تا در سال های بعدی زندگی دچار مشکل نشوند . تطابق مهم ترین ملاک های ازدواج موفق می تواند ضامن ازدواج مطمن باشد که در جلسات مشاوره ازدواج تلنفی به طور کامل این موارد مورد برسی قرار میگیرد. در ادامه به معرفی این ملاک ها می پردازیم:

تناسب فرهنگی :

فرهنگ در زندگی ایرانی ها حرف اول را می زند. به همین دلیل مذهب و فرهنگ مهم ترین عواملی هستند که افراد را می تواند به خوبی در کنار یکدیگر نگاه دارد. بهتر است پیش از ازدواج حتما زوجین با فرهنگ خانواده های یکدیگر آشنا شوند تا بتوانند با توجه به این موضوع اقدام به یک ازدواج موفق کنند.

تجربه ثابت کرده است خانواده هایی که از لحاظ فرهنگی در شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر قرار دارند در ادامه زندگی دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد که آن ها را در شرایط متزلزلی قرار خواهد داد. شما در جلسات مشاوره ازدواج تلنفی به خوبی می توانید به هماهنگی فرهنگی پی ببرید.

سوابق خانوادگی 

حتما شما هم می دانید که یکی از مهم ترین مسائلی که قبل از تصمیم به ازدواج مطرح می شود، تحقیقات درباره خانواده است. اگر چه هیچ شخصی این حق را ندارد تا افراد را به دلیل گذشته خانوادگی اش تحقیر کند یا مورد مواخذه قرار دهد، اما مهم است که پیش از ازدواج از این موارد آگاهی یابید.

در صورتی که در سوابق خانوادگی شما مشکلاتی وجود دارد بایستی صادقانه به طرف مقابل خود اعلام کنید چرا که در آینده مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد. همچنین اگر در این مورد مشکل دارید با انجام مشاوره ازدواج تلفنی یا حضوری می توانید این مورد را بهتر حل کنید.

سطح تحصیلات 

بهتر است زوجین از لحاظ تحصیلی در شرایط متناسبی قرار داشته باشند. چرا که تحصیلات تا حدی در جهان بینی افراد تاثیر گذار خواهد بود و به آنان کمک خواهد کرد تا درک بهتری از یکدیگر داشته باشند.

سطح اقتصادی 

بهتر است که خانواده های زوجین از لحاظ مالی در شرایط یکسانی قرار داشته باشند . هر چقدر میزان تناسب ها در زندگی افراد بیشتر باشد راحت تر می توانند در برهه های حساس زندگی همپای یکدیگر حرکت کنند. این مورد به خوبی در جلسات مشاوره ازدواج تلفنی مورد برسی قرار میگیرند.

بسیار مهم است که آقایان در هنگام ازدواج از حداقل استقلال مالی برخوردار باشند تا بتوانند مسئولیت اداره خانواده را بر عهده بگیرند.

تناسب سنی 

تناسب سنی نیز یکی از عوامل مهم دیگر در ازدواج است که نبود ان ممکن است مشکلاتی از جمله عدم درک صحیح از یکدیگر ایجاد کند. به طور معمول تناسب سنی طبیعی بین دختر و پسر را 5 سال می دانند. البته امروزه شاهد تفاوت سنی معکوس بین زوجین هستیم که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند ، البته این موضوع با توجه به درک طرفین از یکدیگر می تواند عاری از مشکلات باشد. در جلسات مشاوره ازدواج تلفنی ، مشاور با سنجیدن شرایط سنی و ویژگی های طرفین می تواند راهکارها بسیار مناسبی جهت بهبود کیفیت روابط طرفین ارائه دهد.

نکاتی که در مشاوره ازدواج  تلفنی یاد می گیرید

آگاهی از حساسیت های همسرتان

هر شخصی در زندگی خود دارای حساسیت هایی است و همسر شما نیز از این موضوع مبرا نیست . این حساسیت ها باعث ایجاد واکنش های منفی در همسرتان می شود و خاطر وی را آزرده خواهد کرد. درست است که شما مسئول این حساسیت ها نیستید اما مهم ترین موضوع آن است که از فعال کردن این حساسیت ها جلوگیری کنید و بتوانید به خوبی با همسرتان در اینباره همدردی کنید. شما می توانید این مهارت را به خوبی و با تمرین هایی که متخصص مشاوره ازدواج تلنفی به شما اموزش می دهد فرا بگیرید.

این حساسیت ها شامل حساسیت به ارزش ها ، مقدسات ، رفتارها و … می شود. وظیفه شما آن است که به خوبی این حساسیت ها را بشناسید و به خوبی با آن ها کنار بیاید.

آگاهی از حساسیت های خودتان 

شما نیز حساسیت هایی دارید که ممکن است تا به حال به شکل عمیق به ان فکر نکرده اید. این حساسیت ها نیز شامل خاطرات بدی است که ممکن است در ذهن شما سرکوب شده باشد و یا حتی ممکن است برخی از رفتارهای همسر شما را در بر بگیرد. این حساسیت ها می تواند در عمیق ترین قسمت های وجود شما باشد که به خوبی توسط روانشناس مشاوره ازدواج تلفنی قابل استخراج است.

پیشنهاد ما به شما این است که همسرتان را از آن ها آگاه سازید و تا جای ممکن در جهت کنار امدن و کنترل آن ها تلاش کنید.

کنترل خشم و پرخاشگری 

در بسیاری از مواقع پاسخ افراد به درد و ناراحتی خشم است. خشم و پرخاشگری را می توان عامل اصلی ایجاد اختلافات و حل نشدن آن ها دانست. اولین مهارتی که باید فرا بگیرید آن است که خشم خود را در مواقع حساس و حیاتی کنترل کنید. این عمل تا حد زیادی زندگی مشترک شما را از اختلافات بیشتر و غیر قابل حل دور می سازد. در جلسات مشاوره ازدواج تلفنی با ارائه انواع راهکار ها و تمارین مهم به کنترل خشم شما کمک خواهد شد.

امتناع از سرزنش

سرزنش کردن یکی از آفت های زندگی مشترک است که شرایط را برای هر دو طرف بسیار سخت و ناراحت کننده می کند. بسیاری از زوجین هنگام ایجاد اختلاف دائم به سرزنش یکدیگر می پردازند و این موضوع را تا جایی پیش می برند که عملا حل هر گونه مشکل را غیر ممکن می سازد.

یکی از مسائلی که در طول زندگی مشترک باید دو طرف به آن پایبند باشند، عدم سرزنش یکدیگر است . اگر نمی توانید این مورد را کنترل کنید و یا مهارت انجام آن را ندارید شما به مشاوره ازدواج تلفنی نیاز دارید. شما بایستی بتوانید مسئولیت اختلاف های به وجود آمده را بیابید و در حل آن ها تمام تلاش خود را به کار گیرید.

مسئولیت پذیری 

زوجین باید بتوانند مسئولیت زندگی و مشکلات را بر عهده بگیرند. اگر شما و زوجتان هنوز مهارت مسئولیت پذیری را کسب نکرده اید به شرکت در جلسات مشاوره ازدواج تلنفی نیاز دارید .در صورتی که مسئولیت کارهای خود را قبول کنید و نقشی فعال و پویا داشته باشید می توانید ادعا کنید که در جهت بهبود زندگی خود گام برداشته اید. زمانی که فعال و مسئولیت پذیر می شوید دیگر تلاشی برای تغییر همسرتان نخواهید کرد و بدین ترتیب تنها تمرکز را بر روی رفتار خود خواهید گذاشتید که در نتیجه رفتار همسر شما نیز تغییر خواهد کرد.

از منفعل بودن در زندگی مشترک بپرهیزید و همواره سعی کنید نقشی فعال داشته باشید.

همواره بهترین خود باشید

در طول زندگی سعی کنید تا در تمام مراحل بهترین رفتار ممکن را اتخاذ کنید. رفتاری منطقی و عاقلانه که به بهبود شرایط کمک می کند حتی در صورتی که همسر شما رفتاری نامناسب دارد. شما باید شان و شخصیت خود را حفظ کنید و از اتفاقات نامناسب جلوگیری کنید. بهترین خود بودن مهارتی است که به تدریج کسب می شود و در برخی از مواقع هم نیاز به راهنمایی های یک فرد متخصص را دارد . از طریق جلسات مشاوره ازدواج تلفنی ، شرایط زندگی خود را به گونه ای ایده آل تبدیل کنید.

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی

مشاوره ازدواج تلفنی در مرکز روانشناسی روان آرام

حالا که با مزایا مشاوره ازدواج تلفنی آشنا شده اید ممکن است به دنبال مرکز مشاوره مناسب با کادری مجرب باشید که پیشنهاد ما به شما مرکز مشاره روان آرام است. در زمینه این نوع از مشاوره ممکن است برای شما سوالات پیش بیاید که در این قسمت به متداول ترین آن پاسخ می دهیم. همچنین در صورت داشتن سوالات دیگر می توانید در قسمت کامنت ها مطرح کنید یا با ما تماس بگیرید.

1-آیا مشاوره ازدواج تلفنی به خوبی مشاوره حضوری می باشد؟

باید به جرئت گفت بله ! در مشاوره غیر حضوری نکاتی رعایت می شود که در حل مشکل به بهترین نحو و در سریع ترین زمان میسر است. همچنین گاهی ممکن است در طول حل مشکل ، نیاز به جلسات حضوری حس شود که در صورت امکان از طریق مشاور شما اعلام میشود. اگر امکان مراجعه حضوری نبود مشاور شما راهکار های دیگری را جهت بهبود مسائل پیدا می کند.

اطمینان خاطر داشته باشید که در صورت مراجعه به مشاوره ازدواج تلفنی خوب ، از کیفیت مراجعه حضوری بهره مند می شوید.

2- جلسات مشاوره ازدواج تلفنی به چه صورت شکل می گیرد ؟ 

مشاور غیر حضوری به شیوه ای که مراجعه کننده راحت  است با او تماس می گیرید. این تماس ممکن است به صورت تماس تلفنی باشد یا با تماس تصویری و جلسات مشاوره آنلاین صورت بگیرد. در این زمان مشاور با توجه به صلاحدید شما جلسات مشاوره تلفنی را برگزار می کند.

3-مشاور تلفنی این جلسات چه کسی می باشد ؟

متخصص حاضر در این جلسات ، روانشناس یا مشاوری است که در زمینه مربوط یعنی ازدواج تخصص دارد . متخصص شما در زمینه مشاوره تلفنی نیز مهارت دارد و به همین علت به صورت غیر حضوری نیز به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می کند.

تا اینجا با فواید مشاوره ازدواج تلفنی و تاثیر آن بر زندگی زوجین آشنا شدید . حال کلینیک روانشناسی روان آرام با بهره مندی از بهترین مشاوران آماده پاسخگویی به شما زوجین گرامی می باشد .

 

 

هزینه مشاوره ازدواج تلنفی چقدر است ؟

هزینه مشاوره ازدواج به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی به طور کلی هزینه آن از مشاوره حضوری کمتر است.

آیا مشاوره ازدواج تلفنی به خوبی جلسات حضوری می باشد؟

در صورت مراجعه به مشاور خود می توانید اطمینان حاصل پیدا کنید که مزایا مشاوره غیر حضوری در مواردی حتی بهتر نیز می باشد. مرکز مشاوره روان آرام به ارائه بهترین مشاوره در سطح کشور به خوبی به شما کمک خواهد کرد.

مزایا مشاوره ازدواج تلفنی چیست ؟

صرفه جویی در وقت و هزینه ، حفظ حریم شخصی ، عدم نیاز به رفت و آمد و ....

4.6/5 - (471 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
نجمه
3 سال قبل

سلام خانمی 42ساله هستم ازتون کمک میخام قصدم ازدواج ولی خواستگار ندارم واگر کسی هم میان به بنحوی ول میشه لطفاً کمک کنید ازدواج کنم خیلی تنهام دوست دارم برای خودم مستقل باشم کمک کنید ازدواج و صورت بگبره

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره