به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

روانپزشک اختلال دو قطبی

مشاور اهمیت درمان اختلال دو قطبی مشاور ازدواج چگونگی درمان اختلال دو قطبی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

روانپزشک اختلال دو قطبی

ذهن انسان مانند جسم او همواره در معرض بیماری های مختلف و البته خطرناک است که دچار شدن به آن ها می تواند زندگی هر کسی را تا آخر عمر درگیر کند. یکی از این بیماری های ذهنی اختلال دو قطبی یا Bipolar disorder که می تواند زندگی یک شخص را رو به نابودی ببرد.همانطور که بیماری های بدنی از طریق یک متخصص درمان می شود بیماری روانی نیز به کمک یک متخصص اعصاب و روان درمان می شود که در این موضع یک روانپزشک اختلال دو قطبی می باشد.

اگر نیاز دارید با یک روانپزشک اختلال دو قطبی صحبت کنید با ما در این مطلب همراه باشید چرا که ما در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد.

اهمیت مراجعه به روانپزشک اختلال دو قطبی

بیماری که به این اختلا دچار می شود علائم بسیار شدید و وخیم روحی را تجربه می کند که مهم ترین های آن به این شرح می باشد :

حتی چند مشکل این چنینی می تواند هر کسی را از پای در بیاورد. پس اگر حس می کنید که باید با یک روانپزشک اختلال دو قطبی صحبت کنید همین حالا با ما تماس بگیرید.

روانپزشک اختلال دو قطبی

چگونه دکتر روانپزشک اختلال دو قطبی این بیماری را درمان می کند؟

البته که روش های مختلفی برای درمان موثر تر این بیماری وجود دارد که بهتر است به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد. پزشک اختلال دوقطبی این روش ها را برای درمان این بیماری به کار خواهد گرد:

اصولاً برای درمان کردن این اختلال سه دسته دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند: داروهای تثبیت کننده خلق و خو، داروهای ضد روان پریشی و داروهای ضد افسردگی که توان‌مند به کنترل کردن بیماری فرد هستند.

همچنین در صورت مصرف بیش از حد و اندازه دارو امکان مسمومیت و یا عود کردن علائم بیماری وجود دارد. به این علت متخصصین هشدار می دهند که فرد بیمار تنها فقط تحت نظر پزشک از دارو استفاده کند و از کم یا زیاد کردن دوز داروها به طور بسیار جدی خودداری کند زیرا می تواند عوارض سنگینی داشته باشد.

راه های مختلف دیگری جهت کاهش این بیماری وجود ندارد و شک نداشته باشید که یک روانپزشک خوب اختلال دو قطبی با ترکیب درست این روش ها بهترین مسیر درمانی را در پیش میگیرد.

برای درمان بیماری دو قطبی باید به چه کسی مراجعه کرد ؟

تنها یک روانپزشک خوب می تواند به شما در درمان این بیماری کمک نماید.

روش های درمان اختلال دو قطبی به چه صورت است ؟

دارو درمانی ، روان درمانی ، الکتروشوک و... روش های درمان این بیماری هستند که لزوما باید توسط دکتر تجویز شوند.

درمان بیماری دو قطبی چقدر طول می کشد؟

این بیماری یک بیماری حاد و شدید محسوب می شود که بسته به شرایط ممکن است ماه ها به طول بیانجامد.

4.6/5 - (405 امتیاز)

روانپزشک اختلال دو قطبی برای درمان چگونه این بیماری را ریشه یابی می کند ؟

علت های این بیماری می تواند گوناگون باشد که مهم ترین آن ها به این شرح می باشد. روانپزشک بیماری دو قطبی سعی می کند که با استفاده از انواع روش ها این ریشه ها را در فرد جستجو کرده و به درمان آن ها بپردازد :

عوامل محیطی :

بدون شک اولین ریشه ای که یک روانپزشک اختلال دو قطبی خوب آن را برسی می کند ریشه های محیطی است. هرچند که این بیماری ممکن است در درجه اول از عوامل ژنتیکی تاثیر بگیرد اما در نهایت این محیط است که بابت تشدید این حالات روحی می باشد. پس اهمیت دارد که برای درمان موثر این بیماری عوامل محیطی شناسایی و حذف شوند.

عوامل ژنتیکی :

ژنتیک یکی عوامل تاثیر گذار در بروز این بیماری است. منظور از ژنتیک در اینجا ریشه های خانوادگی نیست بلکه برخی از افراد به طور خاص به گونه ای به دنیا می ایند که بیشتر از دیگران در معرض مبتلا شدن به این بیماری قرار میگیرند. باید در نظر داشته باشید که درمان های روانپزشکی می تواند بر این ژنتیک غلبه کند و به همین علت است که یک متخصص و روانپزشک اختلال دو قطبی نیاز می باشد.

عوامل بیولوژیکی :

اختلالات هورمونی ، وضعیت شیمیایی مغز و … از مهم ترین عواملی می باشد که می تواند در این بیماری و تشدید آن تاثیر گذار باشد. در این مواقع است که دکتر روانپزشک اختلال دو قطبی بر اساس شرایط بیولوژیکی شما اقدام به تجویز دارو های مربوطه می کند و پس از مشاهده روند بهبودی به مرور این دارو ها را کم و کمتر می کند تا مغز شما در کنترل کردن این بیماری به طور مستقل عمل نماید

تاریخچه خانواده :

بدون شک یکی از عواملی که به عنوان ریشه های مهم این بیماری مورد برسی قرار میگیرد موارد مشابه در خانواده است. اگر در خانواده فرد سابقه اختلال دو قطبی علی الخصوص در افراد نزدیک مشاهده شده است ممکن است در نتیجه ارث یا محیط مقداری از این بیماری به فرد انتقال داده باشد. روانپزشک اختلال دو قطبی این ریشه را نیز شناسایی کرده و به حذف آن کمک می کند.

روانپزشک اختلال دو قطبی

برای شناسایی این ریشه ها راه هایی مختلفی وجود دارد که تنها متخصص این بیماری می تواند آن را به خوبی شناسایی کند. اگر نمی دانید چگونه می توانید با یک دکتر روانپزشک اختلال دو قطبی صحبت کنید همین حالا با مرکز مشاوره روان ارام تماس بگیرید.

کلینیک تخصصی روان ارام با ارائه بهترین با کیفیت ترین جلسات مشاوره به شما در حل مشکلاتتان کمک خواهد کرد.

 

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

روانپزشک اختلال دو قطبی

روانپزشک اختلال دو قطبی با چه افرادی رو به رو است ؟

هر انسانی در حیات خصوصی خود دارای مشکلات و بالا پایین‌های خاص خود می‌باشد. فردی که دو قطبی است تغییراتی به مراتب شدیدتر از حد در خلق و خوی خود دارد. این تغییرات شدید خلق و خو می‌تواند باعث بهم خوردن و خراب شدن زندگی روزمره و ارتباطات فرد بیمار با دیگران شود.

از جمله بیماری اختلالات روانی، بیماری مانیاست. این افراد به افسردگی شدید دچار می‌شوند و حداقل به مدت یک هفته احساس ناراحتی غیر طبیعی و زودرنجی را در خود احساس می‌کنند. همچنین امکان دارد رفتار‌های پر‌ خطر و تحریک کننده‌ای از خودشان بروز دهند و رفتار های غیر قابل کنترلی را از خود نشان می دهند. به همین علت است که برای چنین افرادی مراجعه به روانپزشک اختلال دو قطبی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

بیماری اختلال دوقطبی را در بیشتر موارد با افسردگی اشتباه می‌گیرند در صورتی که تفاوت های پنهانی با افسردگی دارد و به مراتب بسیار خطرناک‌تر از آن می‌باشد.در صورت افزایش بیماری و درمان نکردن آن، فرد بیمار دچار جنون و رفتارهای پرخاشگرانه می‌شود که می‌تواند سبب تمیال داشتن فرد بیمار به خود کشی کردن و پایان دادن به حیات خود شود.

نوجوانانی که به این اختلال دوقطبی دچار هستند  معمولاً مشکلات دیگری از جمله افسردگی، جنون، بیش فعالی، اضطراب و تمایل به مصرف کردن مواد مخدر و مصرف سیگار را نیز دارند. کارشناسان با تحقیق و بررسی کردن بر روی نوجوانان و افراد بزرگسال که به اختلال دوقطبی دچارند، دریافتند که بیش از ۶۰٪ از آنها دچار سوء مصرف مواد مخدر و سیگار هستند که این باعث کند شدن و بی اثر شدن روند درمان در آنها می شود. وجود این ویژگی هاست که درمان هرچه سریع تر این بیماری را مهم می کند !

افراد مبتلا به این بیماری به سرعت حالت عوض می‌کنند یعنی: دریک لحظه از حالت شادی و خوشحالی به حالت ناراحتی و عصبی بودن تغییر می کنند به همین دلیل نام این بیماری اختلال دو قطبی شده است، زیرا فرد بیمار به طور ناگهانی و به سرعت ۱۸۰ درجه تغییر در رفتار خود می دهند، تغییرات در خواب و بی خوابی های چند روزه یکی دیگر از علائم این بیماری است. 

تنها کسی به قادر به درمان این بیماری خواهد بود یک روانپزشک اختلال دو قطبی است . ما اینجاییم تا به شما بهترین پزشکان و متخصصان این بیماری را معرفی کنیم

روانپزشک اختلال دو قطبی

درمان بیماری توسط روانپزشک اختلال دو قطبی

ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با این بیماری و درمان آن توسط متخصص آشنا کنیم. به همین علت است که تاکید داریم برای درمان کردن بیماری افراد حتما باید تحت نظر روانپزشک اختلال دو قطبی قرار بگیرند،

هرچه بیماری زودتر تشخیص داده شود، طول درمان و پاسخ به داروهای تجویز شده از سوی روانپزشک به سرعت بیشتری انجام می‌شود و داشتن امید به زندگی سالم و طبیعی در بیمار افزایش فراوانی می یابد. به همین خاطر درنگ نکنید همین حالا با ما تماس بگیرید. امکان ثبت درخواست مشاوره به طور آنلاین و از طریق این صفحه نیز برای شما فراهم شده است.

مرکز تخصصی مشاوره ، رواشناسی و روانپزشکی روان آرام به شما در ارتقا کیفیت زندگی کمک خواهد کرد.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره