به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
روانشناس چه کمکی می کند؟

روانشناس چه کمکی می کند؟

تجربه مراجعه به روانشناس را داشته‌اید؟ آیا می‌دانید روانشناس چه کمکی می کند؟ روانشناس چه مهارت‌هایی دارد؟ بهترین زمان مراجعه به روانشناس چه زمانی است؟ آیا می‌دانید در چه زمینه‌هایی روانشناس چه کمکی می کند؟ برا دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به “روانشناس چه کمکی می کند؟” مقاله زیر را مطالعه نمایید.

روانشناس کیست؟

روانشناس کیست؟

برای درک بهتر اینکه روانشناس چه کمکی می کند؟ و چه مهارت هایی دارد بهتر است ابتدا بدانید که روانشناس کیست؟?

روانشناس تحصیل کرده‌ی رشته‌ی روانشناسی در دانشگاه است که به احساسات، عواطف، نیازها و مکانیزم ذهن و مغز انسان تسلط دارد از این رو به درمان مشکلات مربوط به سلامت روان و روح انسان می‌پردازد.

در کنار روانشناسان عنوان های تخصصی دیگری همچون روان درمانگر، مشاور و روانپزشک را نیز می‌شنوید؛ جالب است بدانید که تمام این افراد در حوزه سلامت روان فعالیت دارند اما تحصیلاتشان با هم متفاوت است و در برخی از حوزه ها مسیرشان از یکدیگر جدا می‌شود. به عنوان مثال روانشناس از آنجایی پزشک نیست و در دانشکده روانشناسی تحصیل نموده نه دانشکده پزشکی در نتیجه نمی‌تواند دارویی تجویز نماید و هنگامی که تشخیص دد فرد مراجع کننده احتیاج به دارو درمانی دارد، او را به روانپزشک ارجاع می‌دهد.

مهارت های روانشناس چیست؟

مهارت های روانشناس چیست؟

مهارت های روانشناس است که مشخص می‌کند روانشناس چه کمکی می کند؟ و برای حل چه مشکلات و چالش هایی باید به روانشناس مراجعه کنید؟ روانشناسان بسته به تحصیلات و تخصصی که در مقاطع تحصیلی عالیه انتخاب می‌نمایند دارای مهارت هایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

مشاوره خانواده از جمله مهارت‌های روانشناس است

مشاوره‌های فردی، خانوادگی ، گروهی

شاید آشنا ترین مهارت روانشناس برای افرادی ه به دنبال پاسخ سوال”روانشناس چه کمکی می کند؟” هستند مشاوره های فردی و خانوادگی و گروهی باشد.در اطراف شما شاید کسانی بوده باشند یا هستند که برای درمان یا بهبود وضعیت سلامت روان یا مشکلاتی که در خانواده دارند به روانشناس مراجعه کرده باشند.

جلسه‌های مداخله‌ای

جلسه‌های مداخله‌ای

شاید نام درمان مداخله‌ای را کمتر شنیده باشید اما این هم یکی از مهارت های روانشناس است که در پاسخ به “روانشناس چه کمکی می کند؟” می‌توان این مورد را هم در نظر گرفت. مداخله انواع مختلفی دارد مانند ؛ مداخله آموزشی، مداخله حمایتی و مداخله‌ی رفتاری شناختی

مداخله آموزشی به این معناست که به مراجعه کننده آموزش می‌دهد تا در ارتباط با فرزندی که پرخاشگری می‌کند یا مشکوک به اعتیاد است باید چه رفتار و عملکردی داشت.

مداخله حمایتی بیشتر جنبه پذیرش دارد درواقع به فرد مراجعه کننده کمک می‌کند تا نشانه های بیماری هایی که به آن مبتلاست و یا وکنش اطرافیان و جامعه نسبت به بیماری‌اش کنار بیاید و آن ها را بپذیرد.

مداخله شناختی رفتاری بیشتر جنبه ی درمانی دارد و معمولا در کنار دارو درمانی در پروسه درمان افسردگی، پانیک، اضطراب،بی‌خوابی، احساس حقارت،کم رویی، پرخوری، پرخاشگری ، بی‌خوابی بکار گرفته می‌شود.

مدیریت  و حل بحران‌های شخصی

مدیریت  و حل بحران‌های شخصی

هر شخصی در طول زندگی خود شرایط سخت و آسانی دارد. عبور از بحران ها و پذیرش آنها قطعا با چالش هایی همراه خواهد بود که برای حل این چالش ها می‌توان از روانشناس کمک گرفت. دوست دارید بدانید در زمینه حل بحران روانشناس چه کمکی می کند؟

به عنوان مثال فردی به تازگی از همسرش جدا شده و دچار بحران هایی همچون ترس از تنهایی،افسردگی بعد از جدایی، دلتنگی، عدم توانایی در پیشبرد عموری که قبلا به صورت دو نفره با همسرش انجام می‌شده، دخالت و کنایه اطرافیان، عدم تامین نیاز جنسی و مشکل مالی و … شده است. در این هنگام روانشناس به فرد کمک می‌کند تا شرایط کنونی زندگی اش را بپذیرد و در جهت بهبود آنها تلاش کند.

ارزیابی شخصیتی

ارزیابی شخصیتی

خودشناسی در کیفیت زندگی و سلامت روان انسان اهمیت بالایی دارد. اما در رسیدن انسان به خودشناسی روانشناس چه کمکی می کند؟

در واقع یک سری آزمون ها وجود دارد که توسط دانشمندان و محققان طراحی شده است تا هم به روانشناسان در شناخت بهتر مراجعه کنندگان کمک کند و هم بتواند انسان را به خود شناسی برساند. روانشناس این آزمون ها را در جلسات اولیه در اختیار مراجعه کننده می‌گذارد و سپس پاسخ آن‌ها را تحلیل می‌نماید و راه های درمانی را پیش می‌گیرد.

رویدادهای-اجتماعی

رویدادهای اجتماعی

رویداد های اجتماعی در واقع می‌توانند کنفرانس یا ارائه نتیجه تحقیقات و آزمایشات و … در حضور عموم یا افرادی مشخص باشد که میتوان گفت “TED” یکی از برگزار کنندگان رویداد های اجتماعی است.

روانشناس چه کمکی می کند؟در پیشبرد اهداف سازمان

ایجاد جلسات مشاوره در سازمان‌ها

مدیران کسب و کارها و سازمان ها علاوه بر مهارت های تخصصی کارمندانشان و پرسنلشان به مهارت های رفتاری و فکری آنها نیز احتیاج دارند. اما در  برای داشتن محیط کاری سالم و کارمندانی با روحیه قوی و تمرکز بالا لازم است که جلساتی آموزشی در سازمان‌ها برگزار گردد. اما در پیشبرد این جلسات سازمانی روانشناس چه کمکی می کند؟، روانشناس در طی این جلسات به آموزش یک سری مهارت‌ها می‌پردازد که به کارمندان کمک می‌کند دچار فرسودگی شغلی نشوند و به کیفیت زندگی خود بیفزایند.

توسعه تکنیک‌های نوین در مشاوره روانشناسی

توسعه تکنیک‌های نوین در مشاوره روانشناسی

تصویری که عموم مردم از روانشناسان دارند، روانشناسی است که در مطب خود نشسته و مراجعه کننده هم روی مبلی در مقابل او در حال روایت چالش ها و مشکلاتش است. این تصور غلط نیست اما تنها کارکرد روانشناس هم نیست. گاهی حوزه کاری روانشناسان تحقیقاتی می‌شود در خارج از مطب نیز ادامه می‌یابد. مانند هر رشته ی دیگری که یک سری محقق و دانشمند در تلاش برای پیشرفت و توسعه آن هستند در روانشناسی نیز روانشناسان به پیشرفت و توسعه روش های درمانی و آزمون ها و… کمک می‌کنند.

بهترین زمان مراجعه به روانشناس

بهترین زمان مراجعه به روانشناس

حال که متوجه مهارت های روانشناسان شدید بهتر است در این مورد هم بدانید که چه زمانی بهترین زمان مراجعه به روانشناس است و در مراجعه در هر مقطعی از مشکلات روانشناس چه کمکی می کند؟

تصوری که از افراد مراجعه کننده به روانشناس وجود دارد فردی است که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و پس از آزمودن راه حل های بسیار و ناکام ماندن در آنها ناچار به مراجعه به روانشناس شده است. اما چنین نیست. قرار نیست حتما به مشکل بزرگی دچار شوید سپس به دنبال پاسخ این سوال باشید که روانشناس در رابطه با مشکل شما چه کمکی می کند؟ برای مشکلات کوچ نیز بهتر است به روانشناس مراجعه نمایید زیرا حل نشدن آنها می‌تواند در دراز مدت به مشکلی بزرگ تبدیل شوند همچنین قبل از بروز مشکلات نیز می‌توان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی به روانشناس مراجعه نمود.

تا به اینجا به پاسخ سوال”روانشناس چه کمکی به ما می کند؟ ” رسیده اید در ادامه به حوزه‌های مختلفی روانشناس در بهبود و درمان ها می‌توان به ما کمک کند پرداخته خواهد شد.

در درمان اختلالات روانی و اختلالات شخصیتی روانشناس چه کمکی می کند؟

در درمان اختلالات روانی و اختلالات شخصیتی روانشناس چه کمکی می کند؟

انواع زیادی از اختلالات شخصیتی و روانی وجود دارند که افراد ممکن است در دوره‌هایی کوتاه یا بلند از زندگی شان به آنها دچار شوند. این اختلالات شامل پارانوئید، خودشیفتگی، اسکیزوئید، شخصیت ضد اجتماعی و … می‌شود. اما در درمان اختلالات روانی، روانشناس چه کمکی می کند؟ همانطور که بالاتر هم گفته شد روانشناسان در طی دران تحصیلی خود به انواع اختلالات و درمان آنها مسلط می‌شود از این رو افرادی که به اختلالات خود آگاه هستند (افرادی هم که ناآگاه هستند به خاطر آسیبی و آزردگی که از علائم اختلالات می‌بینند معمولا به روانشناس مراجعه می‌کنند.) با مراجعه به روانشناس به درمان و بهبود اختلالات خود می‌پردازند.

در حل اختلافات بین زوجین روانشناس چه به ما کمکی می کند؟

شاید شما هم نام زوج درمانی را شنیده باشید و همانطور که از نامش پیداست این نوع درمان برای درمان مشکلات و چالش های بین زوجین بکار می‌رود. روانشناس با بررسی شخصیت و مشکلات و کیفیت رابطه وجین روش هایی را برای درمان آنها به کار می‌گیرند. این جلسات گاهی به صورت دو نفره با روانشناس و گاهی به صورت سه نفره با همسر و روانشناس برگزار می‌گردد.

در بهبود کیفیت روابط روانشناس چه کمکی می کند؟

انسان موجودی اجتماعی است و این موضوع انکار ناپذیر است. در بر قراری ارتباط با دیگران ممکن است انسان به مشکلات و چالش هایی بر بخورد. برای اینکه تشخیص بدهید آیا ارتباطتان در مسیر درستی قرار دارد یا اینکه ریشه مشکلاتتان چیست باید به روانشناس مراجعه نمایید.

 

4.5/5 - (76 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره