به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

روانشناس افسردگی نوجوانان

مشاور آیا نیاز به روانشناس افسردگی نوجوانان داریم؟ مشاور ازدواج روانشناس افسردگی نوجوانان کیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول روانشناس افسردگی نوجوانان

نیاز به روانشناس افسردگی نوجوانان

از آنجا که نوجوانان در سنین بلوغ تا حدودی دچار حساسیت های فردی خاص خودشان می شوند و ممکن است علاوه بر روحیات، خلقیات و نوع روابط و خصوصیات اخلاقی شان متفاوت از پیش گردد لذا به سبب تغییر این خلقیات احتمال بروز افسردگی در این سنین افزایش افسردگی در آن ها وجود دارد.

بنابراین بهترین کار برای جلوگیری از افزایش این میزان افسردگی، مراجعه نزد روانشناس افسردگی نوجوانان می باشد.

پس از مراجعه نزد روانشناس افسردگی نوجوانان در طی این جلسات دکتر روانشناس راهکارهایی را برای علت یابی و ریشه یابی افسردگی نوجوان ایفا می دارد.مشکلاتی به مانند عناوین ذیل که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در اکثر نوجوانان نشان از افسردگی می باشد.

مشکلات ناشی از افسردگی نوجوانان

نیاز است این علائم با تشخیص احتمالی روانشناس افسردگی نوجوانان تایید شده و بعد به درمان نوجوان پرداخته شود.

بنابراین در صورت وجود چنین علائم افسردگی یا علائم بیشتر دیگری نیاز است که نوجوان به همراهی یکی از والدین به نزد دکتر روانشناس افسردگی نوجوان که به صورت تخصصی به درمان مشکلات روانشناختی نوجوانان می پردازد مراجعه کرده و در طی زمان این افسردگی کاهش یافته و بهبود یابد.

باید اذعان نمود این علائم و نشانه ها ممکن است شدت و میزان متفاوتی از دیگر نوجوانانی که دچار افسردگی هستند، باشند..

بنابراین بهتر است در صورت وجود تعدادی کمی از این علائم، نوجوان با والد از کمک های تخصصی دکتر خانم و آقا که به عنوان روانشناس افسردگی نوجوانان که در حیطه خود دارای تجربه بسیار می باشد بهره برد.

دلایل بروز افسردگی در نوجوانان

به چه دلیل اکثر نوجوانان دچار افسردگی شده و در سنین بلوغ این مسئله بیش از پیش پررنگ شده و والدین و دیگر اعضای خانواده را نگران می سازد؟چرا نوجوان به مراجعه نزد روانشناس افسردگی نوجوانان نیاز پیدا می کند؟

هر یک از نوجوانان ممکن است دلایل روانشناختی خاص خود مثل تجربیات ناگوار کودکی، سبک تربیتی، محیط پیرامون و..را نیز داشته و به سبب آن ها دچار افسردگی شده باشد ولیکن رایج ترین دلایل افسردگی در بین نوجوانان عناوین ذیل می باشند:

اضطراب و استرس

در سنین نوجوانی به سبب فشارهای درسی یا خانوادگی نوجوان ممکن است دچار استرس شده و این استرس در طی زمان به روح و روان وی آسیب رسانده و نوجوان با سعی در مخفی نگه داشتن این اضطراب و استرس نیز فشار زیادی را متحمل شده و با درک نشدن و ترس از ابراز این استرس دچار افسردگی گردد.

خوب است که با مراجعه به روانشناس آقا یا خانم افسردگی نوجوانان به ایشان کمک کرده تا احساسات موثر خود را تقویت کرده و کمتر دچار اضطراب و استرس گردد.

مقایسه شدن از طرف والدین و مقایسه کردن خود با دیگر نوجوانان

اصولا برخی والدین به اشتباه می پندارند که اگر فرزندشان را با دیگری مقایسه کنند فرزندشان اشتباهات خود را اصلاح نموده یا از آن ها یاد می گیرند و عمل می کنند در حالیکه بزرگترین آسیبی که والدین می توانند ندانسته بر فرزند خود تحمیل کنند مقایسه کردن او با دیگران باشد.

بهتر است والدین توانایی های فرزند خود را به او یادآور شده و به جای مقایسه وی با دیگران به او کمک کنند تا اشتباهات و کوتاهی های خود در درس و..را جبران کرده و توانایی ها و مهارت هایش را افزایش دهد

اگر والدین نمی دانند چگونه به این مسئله رسیدگی کنند می توانند از کمک های تخصصی یک روانشناس افسردگی نوجوانان بهره مند شوند.

تحقیر شدن و دعواهای دیگر اعضای خانواده با نوجوان

گاهی ممکن است نوجوان با دیگر خواهر ها و برادر هایش رابطه خوبی نداشته باشد یا به سبب وجود مسئله ای از طرف ایشان یا حتی والدین تحقیر شده و نوجوان خود را کمتر از دیگران دانسته و احساس پوچی کند و احساس کند والدین دیگر خواهر برادرهایش را بیشتر از وی دوست دارند.

این احساس و افکار از جانب نوجوان ممکن است آسیب روحی روانی شدیدی مثل افسردگی در وی وارد آورده و در طی زمان و درمان نشدن بیشتر و بیشتر گردد.

مشکلات و بیماری های جسمانی یا اعصاب و روان

وجود بیماری یا ناتوانی جسمی گاهی ممکن است این حس را در برخی نوجوانان تداعی کند که متفاوت از دیگران بوده و از این بابت احساس خوبی نداشته باشد لذا نمی تواند برخی کارها را انجام داده و به این سبب دچار ناراحتی و گوشه گیری گردد.

در این اوقات بهره مندی از کمک های تخصصی دکتر روانشناس افسردگی نوجوانان بسیار مهم بوده و می تواند در الگوی فکری اشتباه نوجوان تغییری ایجاد گردد.

تجربیات ناگوار

برخی نوجوانان در طی دوران کودکی یا نوجوانی خویش دچار تجربیات تلخی مثل کتک و سرزنش شدن از جانب والدین، تجاوز و..داشته باشند و به آن سبب فشار روانی بسیاری بر وی فائق آمده  باشد و وی دچار افسردگی شده باشد..

در این مواقع واجب و ضروری است که وی با روانشناس افسردگی نوجوانان صحبت کرده و درمان را شروع کند.

در غیر این صورت احساسات منفی ناشی از این فشارهای روانی سنگین و شدید ممکن است عواقبی مثل خودکشی یا رفتارهای بزهکارانه و رابطه های جنسی نامشروع متعدد و.. را در نوجوان افزایش دهد.

افکار منفی بین اعضای خانواده و شخص نوجوان

گاهی طرز تفکر والدین با نوجوان متفاوت بوده و ایشان دارای افکار منفی بسیاری هستند و مانع نوجوان در شروع هر کاری مثل مستقل شدن، بیرون رفتن با دوستان و..می شوند..

والدین به جای شنیدن حرف های وی با او مخالفت نموده و افکار منفی خود را به میان می آورند و به نوعی احساس بی اعتمادی به نوجوان می دهند..

این نیز موجب ایجاد احساس عدم درک و شنیده شدن در نوجوان شده و احساس می کند بسیار تنها می باشد و به مرور ممکن است افکار منفی والدین بر نوجوان تاثیرگذار واقع گردد.

ممکن است نوجوان هم به سبب افکار منفی والدین این الگو را به ارث برده و درباره دیگران و هر کاری بی اعتماد باشد و به این سبب نتواند روابط پایدار و مطمئنی را بر خلاف میل باطنی خویش داشته باشد و دچار افسردگی گردد.

بیماری های ژنتیکی ارثی

بیماری های ژنتیکی و مادرزادی نوجوان ممکن است سبب گردد وی احساس خوبی نسبت به خود و زندگی نداشته باشد..

بنابراین بهتر است حتی با داشتن رابطه خوب با فرزندشان، وی را به نزد روانشناس افسردگی نوجوانان برده و اجازه دهند با کمک های تخصصی روانشناس احساسات بهتر و موثرتری در نوجوان شکل گیرد زیرا ممکن است و احتمال دارد نوجوان دچار افسردگی یا خشم نهفته و سرکوب شده باشد.

عدم توانایی ارتباط با همسالان و مسخره شدن

گاهی ممکن است نوجوان به سبب خجالت کشیدن یا عدم اعتماد به نفس کافی نتواند با دیگران ارتباط برقرار کرده و به این سبب تنها بماند بنابراین این احساس به مرور موجب بروز افسردگی در وی گردد.

فشار و مشکلات درسی

برخی نوجوانان ممکن است به سبب مشکلات تحصیلی و فشارهای درسی نتوانند به علاقمندی های خود رسیده و مجبور به درس خواندن های طولانی مدت کنند این نیز به مرور بر روی احساسات و افکار وی تاثیر مخربی خواهد گذاشت.

بنابراین بهتر است در صورت وجود چنین مسئله ای والدین مهارت های برنامه ریزی را به ایشان آموزش دهند در غیر این صورت ممکن است علائمی از پرخاشگری و افسردگی در وی ایجاد گردد.

به سبب افسردگی ممکن است نوجوان کامل درس را رها کرده و انرژی کافی برای رسیدگی به درس هایش نداشته باشد.بنابراین بهتر است در این صورت نوجوان به نزد دکتر روانشناس افسردگی نوجوانان رفته و با او صحبت کند.

اصول روانشناسی و کمک های تخصصی ایشان بسیار می تواند احساسات آسیب دیده نوجوان را ترمیم دهد.

ناراحتی از چیزی در خانه

ممکن است والدین در خانه مدام در حال دعوا باشند یا مشکلات مالی و..نیز در خانه سبب ناراحتی های مداوم نوجوان گردد و علائم افسردگی را در وی افزایش دهد بنابراین در این مواقع بهتر است والدین توجه بیشتری به احساسات فرزند خود داشته باشند.

طلاق والدین

احتمال بروز افسردگی در بین فرزندان طلاق به سبب جدایی والدین بسیار زیاد است زیرا نوجوان نیاز به وجود هر دو والد در کنارش دارد ولیکن با وجود نبود یکی از والدین نیز دچار احساساتی مثل تنهایی و گوشه گیری می کند و نمی خواهد با دیگران در ارتباط باشد تا دیگران از این موضوع مطلع نشوند.

این مسئله ممکن است آسیب روانی جدی را در وی ایجاد نماید بنابراین ضروری است نوجوان حتما از کمک های روانشناس افسردگی نوجوانان بهره برد.

تک فرزند بودن

گاهی از آنجایی که نوجوان در خانه تنها بوده و نمی تواند به خوبی با والدین ارتباط گیرد و نیاز به خواهر یا برادر داشته باشد احساس خوبی نداشته و دچار گوشه گیری گردد.

و..

این علل ممکن است پیش از نوجوانی در وی بوده باشد ولیکن در سنین نوجوانی میزان ناراحتی ها و افکار مخرب و منفی نوجوان افزایش یافته و با تجمع شدن این احساسات در طی زمان سبب افسردگی نوجوان گشته..

لذا بهتر است والدین از  خود درمانی پرهیز کرده و نوجوان خود را نزد دکتر روانشناس افسردگی نوجوانان برده و در این مسیر برای بهبودی و کاهش میزان افسردگی نوجوان به همراه روانشناس کمک های لازم را با نظر تخصصی دکتر روانشناس به عمل برساند.

روانشناس افسردگی نوجوانان

مراجعه به روانشناس افسردگی نوجوانان موثر است؟

بله.روانشناس می تواند به خوبی و با آرامش با نوجوان صحبت کند و علت افسردگی را دریابد.و پس از آن با مشاوره هایی با نوجوان و در صورت نیاز با والدین نیز به ارائه راهکارهای درمانی متناسب با وضعیت نوجوان می پردازد.
بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناس افسردگی نوجوانان بسیار بهتر از خود درمانی از سوی والدین می باشد زیرا روانشناس از روش های اصولی و تخصصی موثر روانشناسی استفاده کرده و از راه درست به مشکلات روانشناختی نوجوان رسیدگی می کند.

فواید بهره مندی از جلسات روانشناسی افسردگی نوجوانان چیست؟

افزایش اعتماد به نفس نوجوان-افزایش خود دوستی نوجوان-کاهش افکار منفی و توانایی کنترل احساسات-افزایش توانایی برقراری ارتباط صحیح با والدین و دیگران-از بین رفتن افکار خودکشی و مقایسه خود با دیگران-افزایش احساسات مطلوب-افزایش تفاهم فکری والدین و نوجوان و..

مشکلات خانوادگی موثر بر بروز افسردگی در نوجوانان چیست؟

اختلاف و درگیری بین والدین-طلاق والدین-بی اعتمادی والدین به نوجوان-نگرانی های مستمر و محدودیت های نوجوان از جانب والدین-مشکلات مالی-عدم ارتباط خانواده با دیگر فامیل ها و اطرافیان-طرز فکر و رفتارهای متضاد والدین با نوجوان و..

4.6/5 - (122 امتیاز)

روانشناس افسردگی نوجوانان چه کسی است؟

دکتر روانشناس افسردگی نوجوانان به سبب تخصص در درمان نوجوانان پسر و دختر و آشنایی بیشتر نسبت به خلقیات و واکنش های مشترک ایشان و رفتار با والدین و اطرافیان نیز بهترین فردی است که می توان برای درمان گوشه گیری و افسردگی نوجوانان به صورت اصولی به او اعتماد کرده و از وی کمک گرفت.

روانشناس افسردگی نوجوانان با صبر و حوصله و نیز صحبت با نوجوان به مشکلاتی که مسبب ناراحتی و افسردگی وی شده است پی می برد..

لذا ممکن است هر روانشناس افسردگی نوجوانان دختر و پسر نیز از راهکارهای متعدد برای درمان افسردگی نوجوان استفاده نماید بهتر است به تخصص، حرفه و تجارب او در زمینه اعتماد نموده تا بهبودی نوجوانان دختر و پسر نیز بیش از پیش افزایش یابد.

روانشناس افسردگی نوجوانان به درمان چه چیزهایی می پردازد؟

دکتر روانشناس افسردگی بنا به مشکلات روانشناختی هر یک از نوجوانان به ایشان کمک کرده و سعی به بهبودی ایشان می کند.

روانشناس افسردگی نوجوانان

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

روانشناس افسردگی نوجوانان

نشانه های افسردگی شدید و افکار خودکشی در نوجوانان

توصیه می گردد در صورت مشاهده نشانه های زیر توجه بیشتری به نوجوان داشته و او را به روانشناس افسردگی نوجوانان برد.

این مثال ها بسیار مهم و حیاتی هستند و علائم تذکری هستند که نوجوان با ابراز آن ها به دنبال توجه عاشقانه والدین خود دارد بنابراین بهتر است به جای لج کردن با وی به او گوش داده، محبت کرده و او را نزد روانشناس برد.

بهترین دکتر روانشناس افسردگی نوجوانان

کلینیک روانشناسی روان آرام به سبب وجود برترین روانشناسان نوجوان و درمان افسردگی ایشان می تواند به والدین و نوجوانان کمک کنند تا میزان افسردگی وی کاهش یافته و بهبود یابد.

تمامی روانشناس به صورت تخصصی به این مسئله پرداخته و با تمام وجود راهنمایی ها و راهکارهای درمانی افسردگی نوجوانان دختر و پسر را ایفا می کنند.

لذا والدین می توانند برای بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی افسردگی نوجوانان با کلینیک تماس حاصل کنند.

بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
خستح
4 ماه قبل

علت افسردگی ها همش خانواده
علت خودزنی خانواده بسه بابا بزارین ماهم زندگی کنیم همش شما تصمیم میگیرین

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره