به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره بلوغ نوجوانان

مشاوره بلوغ نوجوانان

مشاوره بلوغ نوجوانان

نوجوانان می توانند از مشاوره بلوغ نوجوانان برای بحث در مورد موضوعات مختلف بهره مند شوند ، نوجوانان در این دوره از زندگی وارد مرحله ی بلوغ می شوند که مرحله ی بسیار حساسی برای خود نوجوان و والدین اوست و می تواند مشکلات و چالش هایی را بخاطر تغییراتی در رفتار و فیزیک نوجوان همراه داشته باشد .

این که آیا نوجوان شما از نظر معمول کمی بد خلق تر به نظر می رسد یا در در مدرسه مشکلاتی دارد ، می تواند دلیلی برای مشاوره بلوغ نوجوانان باشد .  تشخیص اینکه آیا نوجوان شما می تواند از کمک های حرفه ای بهره بگیرد ، دشوار است . مطمئناً برای وقایع در حال تغییر زندگی یا نگرانی های اساسی ، یه مشاور نوجوان می تواند کمک کننده باشد .  ملاقات با یک درمانگر می تواند از تبدیل شدن مشکلات جزئی به مشکلات اساسی جلوگیری کند . اگر فکر می کنید نوجوان ممکن است از صحبت با یک مشاور سود ببرد ،  حتما برای آن اقدام کنید  گاهی ، چند جلسه درمانی کوتاه مدت می تواند تفاوت زیادی در بهبود کلی نوجوان شما داشته باشد.

 

مشاوره بلوغ نوجوانان

مواردی که نوجوانان در دوره بلوغ تجربه می کنند و نیاز به مشاوره بلوغ نوجوانان دارند :

1-افسردگی

اختلالات خلقی اغلب در سالهای نوجوانی شروع می شود . و اگر درمان نشود ، افسردگی می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد . اگر به نظر می رسد نوجوان شما تحریک پذیر ، منزوی شده است  ،  با یک مشاوره بلوغ نوجوانان صحبت کنید . تشخیص دقیق و مداخله زودهنگام از مؤلفه های مهم درمان موثر هستند .

 2-اختلالات اضطراب

طبیعی است که  گاهی اوقات نوجوانان نگران شوند ، اما برخی از نوجوانان دچار اضطراب شدید می شوند . این که نوجوان شما در تنش و استرس است ، یا اینکه دائماً اتفاقات بدی را پشت سر می گذارد ، درمان یک مشاور می تواند تسکین ترس های او باشد .

 3-مشکلات رفتاری

یک درمانگر می تواند به شناسایی مشکلات بالقوه سلامت روان ، نقص مهارت و یا مشکلات اجتماعی که ممکن است در دوران بلوغ موجب رفتارهای غیرطبیعی و پرتنش نوجوان شما شود ، کمک کند .

4- مسائل مربوط به سوء مصرف مواد

متأسفانه ، مواد مخدر و الکل می توانند برای نوجوانان در سن بلوغ به مشکلات جدی تبدیل شوند . یک مشاوره بلوغ نوجوانان می تواند این معضل را تشخیص دهد و برای جلوگیری از ابتلا به آن و یا درمان کمک کند .

 5. استرس

نوجوانان با استرس زیادی روبرو هستند . فشار برای موفق شدن در امتحان یا نگرانی درمورد اینکه پس از دبیرستان چه کاری باید انجام شود ، باعث استرس می شود و این استرس می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد . مشاوره بلوغ نوجوانان می تواند یک نوجوان را در یادگیری مهارت های مدیریت استرس ، کمک کند  و این چیزی است که در طول زندگی به آن ها کمک می کند .

 6. مسائل مربوط به مدرسه

ضرب و شتم ، نمرات ناخوشایند ، و موضوعات مربوط به معلم ، تنها معدود مشکلات مربوط به مدرسه است که بسیاری از نوجوانان آن را تجربه می کنند . نوجوانان اغلب مطمئن نیستند که برای کمک به چه کسی مراجعه کنند . درمان و مشاوره سن بلوغ ، می تواند به نوجوانان کمک کند و مهارتهایی به آنها می دهد که به آنها کمک می کند تا با موفقیت در دبیرستان حرکت کنند. 

7. مشکلات حقوقی

دزدی ، دعوا و برخی اعمال غیرقانونی تنها برخی از دلایلی است که نوجوانان به خصوص پسران در سن بلوغ را با قانون دچار مشکل می کند . مشاوره بلوغ نوجوانان می تواند به یک نوجوان کمک کند تا یاد بگیرد که چگونه انتخاب های سالم تری داشته باشد تا از این امر جلوگیری شود .

8- عزت نفس پایین

در حالی که اکثر نوجوانان با مسائل مربوط به اعتماد به نفس می جنگند ، برخی از افراد مسائل مربوط به عزت نفس جدی را تجربه می کنند . وقتی این موضوعات بدون درمان باقی بمانند ، نوجوانان در معرض خطر بیشتری از جمله مشکلاتی نظیر سوء مصرف مواد و عدم موفقیت دانشگاهی قرار دارند و تا بزرگسالی و شاید پایان عمر مشکل نداشتن عزت نفس را همراه خود خواهند داشت . درمان می تواند به تقویت عزت نفس نوجوان کمک کند .

 9. تروما

یک تجربه مانند مرگ عزیز ، یا یک تجاوز جنسی ، رویدادهای آسیب زا می تواند تاثیری در تمام عمر داشته باشد . و این اتفاق در سن بلوغ تاثیرات بسیار شدید تری بر نوجوان می گذارد .  درمان می تواند مقاومت را افزایش داده و تأثیر رویداد آسیب زا بر زندگی نوجوانان را کاهش دهد . در بسیاری از این موارد به خصوص آزار جنسی ، نوجوان نمی خواهد با والدین خود یا نزدیکان در مورد آن صحبت کند . گاهی هیچوقت در مورد آن ها اقرار نمی کنند . یک مشاور بی طرف و متخصص به او کمک می کند تا درباره ی این خاطرات بد صحبت کنند و احساس بدشان که گاهی توأم با خجالت و شرمندگی است ، بهبود پیدا کند .

10. غم و اندوه

نوجوانان اندکی متفاوت از بزرگسالان با اندوه روبرو هستند و از دست دادن فرد مورد علاقه می تواند به خصوص در دوران نوجوانی و بلوغ دشوار باشد . مشاوه بلوغ نوجوانان می تواند به نوجوان کمک کند تا احساسات خود را بهتر شناخته و در مدیریت آن ها موفق تر عمل کند .

مشاوره بلوغ نوجوانان

وظایف مشاوره بلوغ نوجوانان

مشاور بلوغ نوجوانان می بایست با نوجوان یک رابطه خوب برقرار کند .  شنونده ی بسیار خوبی برای نوجوان باشد . به نوجوان این اطمینان را بدهد که رازدار خوبی است و والدینش از مسائل با خبر نخواهند شد . در مورد تمام جنبه های سن بلوغ آگاه بوده و با نوجوان درباره آن ها صحبت کند . مانند تغییرات فیزیکی که بسیاری از نوجوانان نسبت به آن ها ناراضی و افسرده می شوند .

پیامدهای منفی درمورد دوره بلوغ نوجوانان :  

 تفکر مخرب نوجوانان به طور کلی ترجیح می دهند از همسالان خود درخواست کمک کنند . این امر حاکی از این است که بعید است در اولین موارد از مشاوره بزرگسالان کمک بگیرند . این اتفاق می تواند بسیار خطرناک باشد . مشاوره یکی از روشهای مهم درمان برای مشکلات مربوط به بلوغ نوجوانان است. به عنوان یک فرآیند تعاملی در ارتباط با مشاوری که برای کمک به نوجوان در سن بلوغ آموزش دیده است ، بسیار حیاتی است .  عقب ماندگی و اختلالات شخصیتی نوجوانان مانند برخی از اختلالات روانپزشکی (افسردگی ، ADHD ، واکنش تبدیل و غیره)

سن بلوغ مهم ترین مرحله ی رشدی فرزند شما از مرحله ی کودکی به جوانی و بزرگسالی است . او روزهای سختی را پشت سر میگذارد و ممکن است تصمیمات غلط و اختلالاتی که ممکن است دچار آن شود ، تا پایان عمر همراه وی باشد . استفاده از مشاوره بلوغ نوجوانان ، اقدامی است که هر پدر و مادری باید برای نوجوانان خود انجام دهند .

4.5/5 - (441 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

12 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
1 سال قبل

سلام من دختر هستم و ۱۵ سالم هس
من میخوام موهای زائدمو بزنم ولی مادرم اجازه نمیده میگه بلوغ زودرس میارع با این ک من ب بلوغ رسیدم ولی اون میگه((اینو من نمیگم استادای دانشاگاه میگن)) ک ب نظر من دلیل بسیار چرتی برای نزدن موهای زائد هس بعضی وقتا زورم میاد ک حتی خودم نمیتونم برای بدنم تصمیم بگیرم و برای زدن پشمام باید از مادرم اجازه بگیرم این منو تا مرز خودکشی میبره گاهی وقتا وقتی ب این فکر میکنم ک همه بچه ها ط مدرسه شیو کردنو حتی صورتشنو اصلاح کردن باعث میشع تمام کسایی ک این عقایده پوسیده ک(( دختر نباید قبل از ازدواج شیو کنع))رو در ذهنشون پرورش میدن و بقیه رو هم بابت این اذیت میکنن لعنت کنم

محمد
1 سال قبل

سلام من پسر هستم ۱۳ سالم هست قدم ۱۶۴ وزنم ۶۴ هست مایه بی رنگ و لزج از من بیرون رخت ولی موهای زیر بازوم وناهیه الت تناسلی در امده من به بلوغ رسیدم

Am!r
1 سال قبل

سلام من ۱۶ سال دارم با یه دختری دوست هسم و همدیگر رو ام دوس داریم ولی این وسط هی یه فکر چرت و مزخرف میاد ب ذهنم و این منو اذیت میکنه این فکره اینه ک تو این دختره رو دوست نداری و نباید داشته باشیو باهاش حرف میزنی بهش اهمیت نمیدی و…… افکار منفی مدام به سراغم میان اگه میشه بهم کمک کنید این افکار منفی رو از خودم دور کنم نمیدونم از وسواس فکریه یا نه چون خیلی اذیتم میکنه آقای دکتر من چند باری پیام دادم اما جواب منو ندادین اگه میشه کمکم کنید??نمیدونم بخاطر سن بلوغه یا چی

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  Am!r

سلام دوست عزیز؛ احتمال اینکه دوران بلوغ افکار منفی تون رو تقویت کرده باشه وجود داره و پیشنهاد میکنم به کمک روانشناس فردی افکار منفی تون رو ریشه یابی کنید و راهکارهای لازم رو دریافت کنید.

ناشناس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر سن پسر من ده سال ونیم ه .اطراف آلت تناسلی ش موی کم رنگ ،نه مجعد درامده ..وعرقش هم بو گرفته .ایا بلوغ زودرس نیست؟

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  ناشناس

سلام دوست عزیز؛ در حال حاضر برای فرزندتون حریم خصوصی قائل باشید مهمتر از سن بلوغ ایشونه.

taha khosravi
2 سال قبل

سلام ببخشید من پسر هستم و یک ماه دیگر به 16 سال میروم و هنوز بلوغم کامل نشده قدم رشد نکرده وصدایم کامل دورگه نشده و بیضه هایم فقط بزرگ شده ایا من تا پایان تابستان به بلوغ کامل میرسم چون من الان از همه ی دوست هام کوچکتر هستم و داعما تمسخر میشوم و این موضوع به شدت روی ارامش روان من تاثیر گذاشته و باخاطر همین موضوع به شدت از اجتماع دوری میکنم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
2 سال قبل
پاسخ به  taha khosravi

سلام دوست عزیز؛ زمان و میزان بروز علائم بلوغ در همه یکسان نیست. به خیلی عوامل مثل ژنتیک خانواده و تغذیه و عوامل محیطی و… بستگی داره. در برخی از نوجوانان در سنین بالاتر این علایم بروز پیدا میکنه. اگر خیلی نگران هستید متونید برای اطمینان و بررسی بیشتر،از متخصص غدد کمک بگیرید.

رسول
2 سال قبل

سلام من ۱۴ سالمه و فکر میکنم دچار بلوغ دیر رس هستم ۱۴ سالمه اما التم کوچکه و اسپرم هم ندارم لطفابه من کمک کنید مغزم داره میپکه

تیم محتوا روان آرام
2 سال قبل
پاسخ به  رسول

سلام دوست عزیز امیدوارم که حالتون خوب باشه در این زمینه باید به ارولوژ مراجعه کنید

علی
2 سال قبل

سلام
من امروز رفتم دستشویی 1هر چی زور کردم دستشوییم نیومد و بعد از چند دقیقه یک ماده بی رنگ چسبناک و چرم آمد بیرون بند هم نمیاد همین جوری میاد
نمی دونم چیکار کنم نگرانم لطفاً جواب بدید
راستی تقریباً 13 سالمه

امیر
1 ماه قبل
پاسخ به  علی

اتفاقا سوال من هم همین بودمن14سالمه.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره