به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
دودلی و تردید در ازدواج

دو دلی و تردید در ازدواج

چرا دودلی و تردید در ازدواج به وجود می آید؟

1- مشکل در قبول مسئولیت پذیری

خیلی از آدم ها از شروع و ادامه دادن به راهی که تا حالا نرفته اند، دوری می کنند. چرا که باعث استرس و اضطراب آن ها می شود. این امر خود موجب دو دلی و تردید در ازدواج می شود. خیلی از مواردی که پیش می آید، تردید در ادامه رابطه است که آیا شریک زندگی آن ها همیشه با آن ها خوشحال خواهند بود؟ و یا از مسئولیت یک زندگی مستقل با شریک زندگی خود می ترسند.

دودلی و تردید در ازدواج

در هر صورت انسان هنگامی که با یک موقعیت تازه مواجه می شود و از مسئولیت های این موقعیت با خبر می شود، امکان دارد که بترسد و این ترس حدودا منطقی و طبیعی است. شما باید با فرد مقابل خود درباره این مسئولیت ها صحبت کنید و به این باور برسید که در زندگی تنها نیستید و همه بار مسئولیت زندگی روی دوش شما نخواهد بود.

2- دغدغه های مالی

دغدغه های مالی و مسائل مالی همیشه یکی از عوامل و دلایلی بوده است که جوانان را برای اقدام به ازدواج می ترساند. در هر صورت برای گذران زندگی افراد نیاز به یک ثبات مالی دارند که بدانند آینده آن ها تامین می شود. خانواده ها نیز درباره آینده فرزند دخترشان نگران هستند و این نگرانی قابل درک است.

در نتیجه بسیاری از جوانان به خصوص آقایان جوان حتی با وجود پیدا کردن فرد مناسب و گزینه ای که می خواهند، باز هم دودل می باشند. اصولا مسائل مالی مورد کم اهمیتی در زندگی نیست، ولی همه چیز هم نیست.

3- بی اعتمادی نسبت به فرد مقابل

امروزه شاهد طلاق ها و خیانت های بسیاری بوده ایم، این امر باعث شده افراد نسبت به فرد مقابل خود بی اعتماد باشند و دچار دودلی و تردید در ازدواج شوند و از طلاق و خیانت هراس داشته باشند.

دودلی و تردید در ازدواج

به هر حال این طبیعی است که وقتی فرد شاهد تجربه های ناموفق بوده و یا حتی بدتر خود یک تجربه ناموفق داشته است، نسبت به ازدواج تردید داشته باشد. زیرا با این تصور که آن ها هم احتمال دارد، دچار این مشکلات شوند، از ازدواج به طور ناخودآگاه و خودآگاه دوری می کنند و با بهانه های متعدد ازدواج خود را به تعویق می اندازند.

4- نداشتن اهداف و راه مشترک

برای زندگی مشترک، اهداف مشترک کمک کننده هستند. این که شما بچه دوست دارید، ولی شریک شما دوست ندارد و یا دوست دارید که دور از خانواده زندگی کنید، ولی شریک شما دوست دارد که با خانواده خود زندگی کند. این ها قسمتی از مسائلی است که در صورت نداشتن اهداف و راه مشترک پیش می آید، اما به این منظور نیست که رابطه افراد تمام شده است و دیگر هیچ راه نجاتی برای این رابطه وجود نداشته باشد.

همیشه یک شکی باقی است که می توان با فرد بهتری ازدواج کرد، اما شک نکنید که انتخاب الان شما بهترین انتخاب است و اکنون هنگام ایجاد تغییر و بهتر کردن رابطه است.

5- تردید به خاطر انتخاب شریک زندگی مناسب

انتخاب کردن همیشه یکی از مسائلی است که افراد در زندگی با آن مواجه می شوند. برای انتخاب یک فرد مناسب نیاز است که با آن فرد آشنایی پیدا کنید. هیچ عجله ای در شناخت فرد مقابل خود انجام ندهید. برای شناخت یک فرد حداقل 6 ماه به خود زمان دهید.

اگر اطرافیان در انتخاب به شما فشار آوردند، برای آن ها به طور منطقی توضیح دهید که برای انتخاب یک فرد در تمام طول زندگی خود، چند ماه زمان زیادی نیست. برای شناخت یک فرد و شناخت خودتان به آن فرد به خودتان زمان دهید و پس از گذر این زمان آن موقع تصمیم بگیرید.

6- ارزش های متفاوت

یکی از مسائلی که شدیدا در زندگی زناشویی تاثیر می گذارد و باعث دو دلی و تردید در ازدواج می باشد، ارزش ها هستند. این که ارزش های فرد مقابل با ارزش های شما متفاوت باشد، در صورتی که در تضاد و تناقض هم نباشند، مشکلی ایجاد نمی کند. ارزش های مشترک باعث ایجاد سازگاری و ارزش های در تضاد، باعث کشمکش های متفاوت می شوند.

بهترین کار برای جلوگیری از این موضوعات، سنجیدن ارزش هایی است که فرد مقابل به آن ها پایبند است. این ارزش ها در طول زمان کاملا مشخص می شوند و حتی اگر با صحبت کردن درباره آن ها خیالتان آسوده نشد، می توانید به خود زمان دهید تا ارزش های فرد مقابل را بشناسید.

دودلی و تردید در ازدواج

شاید برای شما خانواده با ارزش ترین موضوع باشد و برای فرد مقابل، کار و شغلش مهم ترین ارزش زندگی اش باشد. در نتیجه باعث مسائلی خواهد شد که باعث آزار شما خواهد بود. اما برای این مسائل نگران نباشید و از ازدواج دوری نکنید. به طور کامل نمی توان گفت که صد در صد فردی پیدا می شود که تمامی ارزش های شما را داشته و ارزش ها بین شما مشترک باشد. اما با شناخت درست فردی را می توان انتخاب کرد که در زندگی به مشکل بر نخورد.

7- نداشتن تفاهم اخلاقی

ترس از نداشتن اخلاق های مشابه نیز حدودا منطقی است. فردی که همیشه خوشحال است و می خندد و دنبال تفریح است، با فردی که بیشتر اوقات اخمو است و آنچنان وقتی برای تفریح نمی گذارد، قطعا در زندگی، با هم به مشکلاتی بر خواهند خورد و یا جر و بحث خواهند داشت و به طور کلی هارمونی خوبی با هم نخواهند داشت.

به روحیه خود و فرد مقابل دقت کنید، شاید شما بتوانید با فردی که شبیه شما نیست ولی در تضاد اخلاق شما نیز قرار ندارد، ازدواج کنید. ولی در ازدواج دنبال نقطه مقابل خود نباشید. درک متقابل در زندگی مشترک بسیار مهم می باشد.

بهترین راه حل دودلی و تردید در ازدواج چیست؟

چگونه دو دلی و تردید در ازدواج را از بین ببریم؟ برای کاهش تردید و از بین بردن آن راه حل های متفاوتی گفته می شود که بهترین راه حل ها خلوت کردن با خود، مشورت با افراد درست و صحبت با فرد مقابل می باشد.

1- خلوت کردن با خود

گاهی اوقات نیاز است که افراد با خود خلوت کنند و در تنهایی به مسائلی که باعث دو دلی و تردید در ازدواج آن ها شده است، فکر کنند. در این مواقع نیاز است که به خود زمان دهند تا منشا این تردید ها را پیدا کنند. حال می توان این زمان را در ورزش کردن، پیاده روی و یا مسافرت کوتاه گذراند.

دودلی و تردید در ازدواج

گاهی اوقات آن که به خود زمان دهید تا احساسات و اخلاقیات فرد مقابل را درک کنید، بسیار کارآمد و مفید است. در این راستا می توانید، مسائلی را که باعث تردید در شما شده است را کنکاش کنید و دست به حل آن ها بزنید. ممکن است در طول این زمان، یادداشت کردن و یا نوشتن، به درک مسائل بیشتر کمک کند و روش خوبی باشد.

2- مشورت با افراد درست

هنگامی که با افراد درست درباره تردید هایی که دارید صحبت کنید، می تواند برای شما مفید واقع شود. اگر شما در زندگی فردی را دارید که احساس می کنید می توانید که به او اعتماد کنید و از صمیم قلب با او احساس راحتی می کنید، حس می کنید که او همیشه خیر شما را می خواهد، با او صحبت کنید و مشورت های او را گوش کنید.

اگر احساس می کنید که نیاز دارید با کسی درباره دو دلی و تردید در ازدواج خود حرف بزنید، ولی فردی را مد نظر نداشتید، می توانید با یک مشاوره ازدواج یا روانشناس در این زمینه ها صحبت کنید و از او مشاوره بخواهید. حال شخصی که مد نظر شما می باشد، می تواند دوست یا خانواده شما و حتی مشاور باشد.

دودلی و تردید در ازدواج

پیشنهاد می شود که در چنین شرایطی با مشاوره قبل از ازدواج و یا به طور کل مشاور و روانشناس صحبت کنید، تجربه و تخصصی که یک روانشناس دارد، به شما کمک خواهد کرد تا با تردید ها و دودلی های خود کنار بیایید و آن ها را رفع کنید. مشاور از منظری که شما را قضاوت نمی کند و تک بعدی به مسائل نگاه نمی کند، می تواند مفید واقع شود.

3- صحبت با فرد مقابل

یکی از مواردی که می تواند به شما در رفع دودلی و تردید در ازدواج کمک کند، صحبت کردن و حرف زدن با فرد مقابلی است که قصد ازدواج با آن را دارید. شاید گمان کنید که منطقی نباشد، درباره تردید و دودلی که دارید با فرد مقابل صحبت کنید و منطق و ذهن شما از این کار جلوگیری کند.

شاید این احساس را داشته باشید که این کار به شدت ریسک پذیر است. صحبت درباره چیز های ناخوشایندی که شاید طرف مقابل را آزرده کند و شاید به طور کل وضعیتی که دارید را به هم بریزد. اما اگر به صورت درست، حال و وضعیت خود را توضیح دهید، امکان به هم ریختن وضعیت و ایجاد آشفتگی وجود ندارد.

دودلی و تردید در ازدواج

به هر حال این حق هر دو طرف است که احساسات خود را بیان کنند و نگرانی خود را ابراز کنند. تا وقتی درباره تردید ها و دودلی ها و نگرانی های خود با فرد مقابل خود سخن نگویید، چه گونه می خواهید به طور مشترک زندگی کنید و مشترکا مشکلات را حل کنید.

به طور کل شاید تردید و دودلی حس خوب و پسندیده ای نباشد، اما حس غیرطبیعی نیست. صحبت درباره این موارد شاید افراد را عصبی و آسیب پذیر کند، اما در عین حال می تواند یک راه خوب و مفید برای پذیرش آن ها و نشان دادن مشکلات و رفع آن ها باشد.

در نظر داشته باشید که به هنگام گفتن تردید و دودلی های خود، به صورتی صحبت نکنید که فرد احساس کند، مشکل از او می باشد. در حالی که این تردید و دودلی قبل ازدواج منطقی است و برای هر فردی امکان دارد، پیش آید. شما نباید با فرد مقابل به طوری رفتار کنید که احساس کند از او دارید انتقاد می کنید. طوری رفتار کنید که متوجه شود، به او اهمیت می دهید و قصد دارید که با اطمینان خاطر دست به انتخاب و شروع زندگی بزنید.

آیا تردید داشتن در ازدواج غیر منطقی و غیر طبیعی است؟

به طور کل اگر این تردید و دودلی زیاد از حد نباشد، غیر طبیعی نخواهد بود. اما اگر باعث آزار و اذیت شما شود، پیشنهاد می شود که با یک مشاور صحبت کنید.

برای ازدواج با چه کسی مشورت کنم؟

بیشتر افراد با خانواده خود به خصوص مادر خانواده در زمینه ازدواج، مشورت می کنند. اما بهترین فرد، فردی است که تخصص و تجربه کافی برای مشاوره دادن دارد و بتواند به افراد کمک کند.

برای رفع دودلی و تردید چه باید کرد؟

بهترین کار برای رفع دودلی و تردید در ازدواج این است که به خود و فرد مقابل زمان کافی دهید تا یکدیگر را به خوبی بشناسید.

4.6/5 - (105 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره