به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ آیا ممکن است در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به این نتیجه برسیم که نباید ازدواج کنیم؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سوال در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ مقاله زیر را مطالعه نمایید تا با آشنایی بیشتری در جلسه مشاوره قبل از ازدواج حضر پیدا کنید.

معمولا کسانی که در جلسه مشاوره قبل از ازدواج شرکت می‌کنند هنوز با مشکلی مواجه نشده اند و در واقع برای پیشگیری از بروز مشکل به مشاوره مراجعه می‌نمایند به همین خاطر این سوال برایشان مطرح می‌شود که در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ برخی هم دچار مشکلاتی شده اند و در جلسه مشاوره قبل از ازدواج به دنبال حل آن و ورود به مرحله ازدواج هستند یا اینکه بدانند آیا با این مشکلات میتوانند وارد مرحله ازدواج بشوند یا خیر. در هر صورت باید یک سری پرسش و پاسخ هم برای شناخت بیشتر مشور ازدواج از  زوجین و هم بررسی مشکلات در نهایت راهنمایی آنان اتفاق بیفتد. در ادامه به موضوعاتی که در مشاوره قبل از ازدواج مطرح می‌شود اشاره خواهد شد:

9 موضوع برای در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟

9 موضوع برای در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟

موضوعاتی که در ادامه مطرح می‌شوند در واقع بخشی یا شاخص ترین موضوعاتی هستند که در پاسخ به سوال در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ مطرح می‌شوند. این نکته را به خاطر داشته باشید که شما بسته به نیاز ها و ملاک هایتان می‌توانید سوالات و موضوعاتی دیگر را به آنها اضافه نموده و مطرح نمایید. از این بابت جای نگرانی نیست زیرا مشاوران پرسشگرانی حرفه ای هستند و به خوبی در سوق دادن شما به سمت مطرح نمودن مسائل مهم مهارت دارند.

بررسی صمیمیت زوجین در جلسه مشاوره قبل از ازدواج

بررسی صمیمیت زوجین در جلسه مشاوره قبل از ازدواج

برای سنجش صمیمیت ملاک های مختلفی وجود دارد. متاسفانه برقرار نبودن صمیمیت بین زوجین کم کم به سمت سردی رابطه و بروز اختلافات شدید خواهد رفت. از جمله مواردی که نشانه صمیمیت زوجین است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مطرح کردن مسائل مختلف با یکدیگر بدون ترس از قضاوت
  • پذیرش تفاوت ها در فرهنگ و رفتار و سلیقه و …
  • آگاهی از نیاز های عاطفی یا به اصطلاح قلق یکدیگر
  • داشتن تفریحات و سرگرمی های مشترک
  • تلاش و توانایی خوشحال کردن یکدیگر

بررسی میزان میل جنسی در جلسه مشاوره قبل از ازدواج

بررسی میزان میل جنسی در جلسه مشاوره قبل از ازدواج

رابطه جنسی بخش مهمی از رابطه را در بر می‌گیرد. وجود نارضایتی های جنسی پیامدهای منفی بسیاری در رابطه خواهد داشت. موکول کردن صحبت های جنسی به بعد از ازدواج از سر حیا و خجالت و غیره احتمال نارضایتی بعد از ازدواج را بالا خواهد برد از این رو یکی از پاسخ های مهم به سوال در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ مسائل و نیاز های جنسی است.

مشاور قبل از ازدواج به طرفین کمک خواهد کرد تا نیازهای خود را بشناسند و برای ارضا آنها با یکدیگر به توافق برسند.

بررسی میزان تعهد و وفاداری در جلسات مشاوره ازدواج

بررسی میزان تعهد و وفاداری در جلسات مشاوره ازدواج

داشت تعهد و وفاداری از ارکان اصلی یک رابطه است چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج. این تعهد تا حدود زیادی از سمت زوجین نیز قابل بررسی است اما توسط مشاور نیز باید مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. در این مورد سوالاتی از سوی مشاور ازدواج در جلسه مطرح می‌شود که نشان می‌دهد آیا این میزان از تعهد برای شروع یک زندگی مشترک و جدی کافی است؟ آیا پیش بینی می‌شود این تعهد در دراز مدت نیز ادامه داشته باشد؟

اینکه در مورد تعهد در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ یا چگونه آن را مطرح کنیم سوالی مهم است. در اوایل شروع رابطه یا قبل از ازدواج معمولا قول و قرار هایی به شکل هیجانی و برنامه ریزی نشده بین طرفین مطرح می‌گردد اما نباید روی آنها حساب جدی باز کرد و لازم است برای بررسی دقیق آنها با مشاور ازدواج مطرحشان کنید.

باقی مواردی که می‌توان در جلسه مشاوره قبل از ازدواج مطرحشان نمود شامل؛

  • تیپ های شخصیتی
  • نیازها
  • میزان عشق و علاقه
  • سرگرمی ها و تفریحات
  • مسئولیت پذیری و وظایف
  • مسائل مالی

در مطالب بالا به خوبی به پاسخ سوال در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ پرداخته شده است امید است که با بررسی این موضوعات بتوانید جلسه مطلوبی را پشت سر بگذارید. برای دریافت سوالات بیشتر در مورد سوالات آشنایی قبل از ازدواج میتوانید به مقاله زیر مراجعه نمایید?

سوالات آشنایی قبل از ازدواج

4.5/5 - (71 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره