به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟ آیا ممکن است به خاطر دادن اطلاعات اشتباه روند درمان مختل شود و به نتیجه مطلوبمان نرسیم؟ از کجا بدانیم در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به گفت و گو در جلسه مشاوره، مقاله زیر را بخوانید.

شما قرا رنیست به مصاحبه کاری بروید و یا مورد ارزیابی از لحاظ فن بیان و تشخیص دقیق مشکلات خود قرار بگیرید هرقدر هم که شما در گفت و گو با روانشناس و مشار خود نای باشید از آنجایی که بهترین مشاور باید پرسشگری حرفه‌ای باشد، شما را به سمت درستی هدایت خواهد نمود. طبیعتا دانستن زیر و بم زندگی شما و مسائل حاشیه ای برای روانشناس اهمیتی نخواهد داشت همچنین کمکی به روند درمان نخواهد کرد. هنگامی که شما از هیجان، احساسات و تشخیص اشتباه و … چنین مسائلی را عنوان میکنید، مشاور با رویی خوش شما را به سمت مسائل مهم هدایت خواهد کرد تا متوجه شوید در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟

موضوع مهم در جلسه مشاوره فردی

موضوع مهم در جلسه مشاوره فردی

در اولین جلسه مشاوره فردی معمولا اکثر افرادی که تجربه مشاوره را نداشته اند با این سوال مواجه می‌شوند که در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟ یا اینکه به خاطر تعدد مشکلات نمیتوانند اولویت بندی کنند که اول در مورد کدام مشک صحبت کنند. در ادامه به موضوعات مهمی که در جلسه مشاوره فردی با ید به آنها پرداخته شود اشاره خواهد شد تا شما را در رسیدن به پاسخ در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟ دچار چالش نشوید.

روابط

شاید تا صحبت از رابطه می‌شود گمان کنید که قرا راست در مورد روابط عاشقانه تان صحبت بنمایید اما رابطه طیف گسترده ای را در بر می‌گیرد و شامل روابط شما با خانواده، دوستان، همکاران و … می‌شود. از آنجایی که انسان از روابطش بسیار تاثیر می‌گیرید این موضوع اهمیت بالایی دارد همچنین میزان مرزبندی شما، رضایت مشما از روابط، مدت زمان روابط و … از جمله مسائلی هستند که مشاوره به موشکافی آنها خواهد پرداخت. پس در جواب در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟ بهتر است ب عنوان اولین موضوع به روابطتان اشاره نمایید.

مشکلات و چالش ها در زندگی

مشکلات و چالش ها در زندگی

چالش ها هستند که شما را به سمت مشاور و روانشناس و روانپزشک و … می‌کانند چی صحبت در مورد چالش ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا دلیل اصلی مراجعه شماست. اما کدام چالش ها؟

در این مورد نمی‌توان پاسخی قطعی داد که دقیقا در مورد کدام چالش باید صحبت کنید زیرا چالش های انسان ها با هم متفاوتند اما با نگاهی کلی میتوان متوجه شد که آن چالشی که شما را به فکر رفتن نزد مشاور انداخته قطعا برای شما اهمیت بیشتری داشته است پس ابتدا به همان بپردازید. انسان ها با تغییراتی که در زندگی شان اتفاق می‌افتد مانند مهاجرت، تحصیل، ازدواج و رابطه و … دچار چالش هایی می‌شوند و این ممکن است بار ها در زندگی تکرار شود.

علت مراجعه به مشاور

همانطور که بالاتر هم گفته شد چالش ها و مشکلات زندگی هستند که ما را به سمت مشاور و روانشناس می‌کشانند پس صحبت در مورد این چالش ها اهمیت بالایی دارد. این دلیل می‌تواند تصمیم گری برای یک مهاجرت، تحصیل، مشکل به خانواده و … باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که دلیل مراجعه شما در “انتخاب مشاور” و اینکه “در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟” نیز اهمیت دارد برای مسائل اگر خانم هستید و می‌خواهید در مورد مسائل زناشویی یا مشاوره جنسی صحبت کنید بهتر است به روانشناس خانم و اگر آقا هستید میخواهید در مورد مسائلی همچون زود انزالی، مشاوره جنسی و … صحبت بنمایید بهتر است به روانشناس آقا مراجعه نمایید.

محرک های روانی

محرک های روانی

هر شخصی بسته به روحیات و تجربه زیستی خود دارای یک سری محرک های روانی است. این محرک ها می‌تواند؛ صدا، بود، تصویر ، احساسات و … باشد. مشاور شما باید در جریان باشد که چه مواردی سبب آزار ، عصبانیت و منزوی شدن شما می‌شود تا بتواند به شما در مدیریت و کنترل واکنش ها کمک نماید.

تجربیات دوران کودکی

بسیاری از مسائلی که انسان امروزه به آنها دچار شد به خاطر تجربیاتش در دوران کودکی است. کودکان بسیار آسیب پذیرند و خود در تشیخ مشکلاتشان ناکام هستند از این رو این مشکات با آنها تا بزرگی همراه خواهد بود. در پاسخ به اینکه در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟ این نکته را به خاطر داشته باشید که بیشتر مشکلات انسان دارای الگویی تکرار پذیر هستند که میتواند ریشه در کودکی شان داشته باشد از این روو شما با عنوان کردن مشکلات کودکی تان و یا سرگذشت کودکی تان میتوانید در پیدا کردن این الگو ها موثر باشید.

در جلسه مشاوره فردی چه بگوییم؟ تاریخچه پزشکی

اگر پیش از مراجعه به روانشناس سابقه مراجعه به روانشناس را داشته اید حتما آن را با مشاور خود درمیان بگذارید همچنین اگر مشکلات جسمانی نیز داشته اید آن را مطرح نمایید. به عنوان مثال برخی از اختلالات جسمانی مانند اختلالات هورمونی روی وضعیت روحی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

4.8/5 - (81 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره