به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

ممکن است است سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ اکثر کسانی که در شرف ازدواج هستند با این سوال مواجه می‌شوند که آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟ برای پی بردن به پاسخ این سوالات و پیرامون اینکه آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ مقاله زیر رامطالعه کنید.

مشاوره قبل ازدواج چیست؟

حتما شما هم جمله‌ی “ازدواج هندوانه در بسته است” را از زبان بزرگترها یا در فیلم ها شنیده‌اید. البته که در اینجا هم هدف از مطرح کردن سوال آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ این نیست که ادعا کنیم هندوانه را به شرط چاقو می‌دهیم.

پس چرا پرسش “آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟” مطرح شد ؟؟؟?

احتمالا شما هم چیز هایی در مورد سوالات آشنایی قبل از ازدواج و سوالات قبل از خواستگاری و … را شنیده باشید و برایتان پذیرفته شده باشد. زیرا پرسش و پاسخ جهت شناخت است و یکی از لازمه های ازدواج نیز شناخت و آگاهی نسبت به یکدیگر است اما در این بین آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

شاید جالب باشد برایتان که بدانید سوالات آشنایی قبل از ازدواج و خواستگار و … در جلسات مشاوره قبل از ازدواج نیز مطرح می‌شود ولی با این تفاوت که مشاور ازدواج آن‌ها را مطرح کرده و پاسخ ها را تحلیل و تفسیر می‌کند.

معمولا مردم هنگام تصمیم گیری های مهم از دیگران و بخصوص کسانی که در آن رشته سواد یا تجربه دارند مشورت می‌گیرند که این کار بسیار روی درصد موفقیت و تصمیم گیری درست تاثیر دارد؛ هنگام ازدواج نیز شما از بزرگ تر ها و اطرافیان مشورت می گیرید اما در اینجا متخصص کسی نیست که ازدواج کرده است زیرا اکثر مردم ازدواج کرده اند چه موفق و چه ناموفق بلکه باید از متخصص و باسواد در این حوزه کمک بگیرید و اینجاست که به پاسخ سوال آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ می‌رسید.

کارکرد مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

کارکرد مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

طبیعتا وقتی سوال آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ مطرح می‌شود از صورت سوال مشخص است که کارکرد مشاوره قبل از ازدواج در امر ازدواج است اما خب به چه صورت؟

پروسه مشاوره قبل از ازدواج فرصتی در اختیار زوج‌ها قرار می‌دهد تا با یکدیگر آشنایی بیشتر پیدا کرده و به درک بهتری از یکدیگر برسند. چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج ممکن است زوج ها دچار مشکلات و چالش‌هایی شوند؛ هنگام بروز این مشکلات قبل از ازدواج اگر به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید احتمال اینکه بعد ها به زوج درمانی و مشاوره ازدواج نیاز پیدا کنید کمتر خواهد بود و این خود پاسخی مهم به سوال آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ است.

اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

شاید هنوز به پاسخ آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ نرسیده باشید.اما باید این را بدانید که پاسخ سوال آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟ همیشه بله است.

حتی اگر در نهایت عشق و تفاهم تصمیم به ازدواج گرفته‌اید باز هم مشاوره قبل از ازدواج ضروری و لازم است و این را زمانی که زندگی مشترکتان آغاز شود به طور ملموسی حس خواهید کرد.

شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که پس والدین‌مان چه؟ مگر آن‌ها برای مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کردند؟ پس چرا با هم زندگی می‌کنند و از هم جدا نشده‌اند؟

مسئله اینجاست که همیشه شرایط میتواند از شرایط موجود بهتر یا بدتر باشد همچنین ازدواج ناموفق لزوما به معنی جدایی نیست. گاهی دو نفر سال ها با یکدیگر زندگی میکنند و در کنار هم پیر  می‌شوند اما ازدواج موفق را تجربه نکرده اند.

شناخت نسبت به عقاید و ارزش‌ها در مشاوره قبل از ازدواج

آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟ برای اطلاع از ارزش‌ها و انتظارات و آرزوها و اهداف؛ بله

در طی سوالات آشنایی قبل از ازدواج طرفین درباره عقاید و ارزش‌های یکدیگر آگاهی پیدا می‌کنند اما برای درک بهتر آن‌ها و رسیدن به تحلیل و تفسیری درست از آن‌ها مشاوره قبل از ازدواج لازم است. این درک عامل مهمی در شکل گیری تعامل و هماهنگی در زندگی مشترک می‌باشد.

مشاوره قبل از ازدواج برای بررسی مسائل حساس یکدیگر

آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟  برای آگاهی از حساسیت ها و چالش‌های یکدیگر؛ بله

مشاوره قبل از ازدواج زمینه را برای آینده نگری شما فراهم می‌کند در واقع سرنخ هایی در مورد وضعیت ارتباطات، مشکلات مالی، خانواده، تربیت فرزندان و مذهب را به شما می‌دهد و اینگونه شما می‌توانید در حل و بهبود آن‌ها از مشاور ازدواج کمک بگیرید.

شناخت پیدا کردن نسبت به خود و یکدیگر با مشاوره قبل از ازدواج

آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟  برای شناخت نسبت به خود و یکدیگر؛ بله

معمولا زوج‌ها دوران آشنایی را قبل از ازدواج طی می‌کنند و در آن تا حدودی به شناخت از یکدیگر می‌رسند. مشاوره قبل از ازدواج به افراد این امکان را می‌دهد تا نسبت به خود و یکدیگر شناخت بیشتری پیدا کرده و همچنین دلایلی که پشت رفتارهایشان است را بدانند و در صورت تمایل در جهت بهبودشان تلاش کنند.

این آگاهی و شناخت به رابطه صمیمانه و عمیق زوجین بعد از ازدواج کمک شایانی می‌کند.

کسب و آموزش مهارت‌های ارتباطی در مشاوره قبل از ازدواج

آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟  برای برای آموزش و کسب مهارت‌های ارتباطی ؛ بله

ارتباط است که ازدواج را به وجود می‌آورد از این جهت بسیار اهمیت دارد که زوجین رابطه‌ی موثر و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته باشند. حل چالش ها، التیام بخشیدن به درد ها یکدیگر، همدلی و … همه در بستر رابطه شکل می‌گیرند.

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ یا بعد از ازدواج؟

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ یا بعد از ازدواج؟

تا به اینجا به پاسخ این سوال که آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ پرداخته شد اما سوال دیگری که به وجود می‌آید این است که آیا مشاوره بعد از ازدواج یا همان زوج درمانی می‌تواند جایگزین مشاوره قبل از ازدواج باشد؟

خیر?

درست است که هر دو مشاوره هستند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در مشاوره قبل از ازدواج ممکن است به این نتیجه برسید که شما برای ازدواج با هم مناسب نیستید و ازدواج موفقی را تجربه نخواهید کرد.

اگر پاسخ سوال آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ دریافت کرده باشید متوجه خواهید شد که باید مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید و انواع دیگری از مشاوره را جایگزین آن نکنید.

پروسه جلسه مشاوره قبل از ازدواج

پروسه جلسه مشاوره قبل از ازدواج

هر نوع جلسه مشاوره‌ای پروسه مختص خود را دارد که تا حدودی هم به یکدیگر نزدیک هستند. پروسه جلسه مشاوره قبل از ازدواج به این صورت است که در جلسه اول معارفه و آشنایی بین مراجعه کننده و مشاور ازدواج برقرار می‌شود. در این جلسه مشاور توضیحات و یک سری هدف گذاری‌ها برای جلسات آتی در نظر می‌‌گیرد و آن‌ها را با مراجعین در میان گذاشته و نظرشان را جویا می‌شود.

در جلسه دوم به تحلیل و شناخت هر کدام از زوجین پرداخته می‌شود. سوالاتی بین زوجین مطرح می‌شود و در نهایت پاسخ ها توسط مشاور ازدواج تحلیل و بررسی می‌شود در همین راستا ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌ها، اهداف و انتظارات طرفین مشخص خواهد شد.

در جلسات آتی نیز به موضوعات و مسائل مهم در زندگی مشترک پرداخته می‌شود و این مسائل مهم شامل ارتباطات، حل مسئله، تفاهم در مورد مسائل مالی و تصمیم‌گیری‌های زندگی مشترک بحث خواهد شد. مذاکره و تعامل با خانواده‌ها نیز از بخش‌های مهم مشاوره قبل از ازدواج است در این جلسه، زوج‌ها به بحث و بررسی در مورد نقش خانواده و تعامل با آنها می‌پردازند این مسائل نیز شامل؛ تفاهم در مسائل فرهنگی، مذهبی و خانوادگی و…

پس از رسیدن به پاسخ آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ برای دریافت وقت مشاوره قبل از ازدواج می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

دریافت وقت مشاوره قبل از ازدواج

4.6/5 - (85 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره