به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

بهترین روانشناس آقا

مشاور بهترین روانشناس آقا کیست؟ مشاور ازدواج مزایا مراجعه به روانشناس آقا مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

روانشناس آقا بهتر است یا روانشناس خانم؟ آیا روانشناس آقا درک بهتری از مراجعه کننده‌ی آقا دارد؟ آیا یکسان بودن جنسیت مراجعه کننده و روانشناس در کیفیت جلسه مشاوره تاثیر دارد؟مزایای انتخاب روانشناس همجنس و غیر همجنس چیست؟

چرا جنسیت روانشناس آقا مهم است؟

صحبت کردن پیرامون مسائل شخصی یا جنسی  برای برخی افراد مشکل است. خانم‌هایی که به روانشناس آقا مراجعه می‌کنند بعضا در مراحل درمان از صحبت کردن درباره برخی مسائل که در روند درمان موثر است به دلیل خجالت یا برخی تعصبات و سلایق شخصی خودداری می‌کنند و این مسئله روند درمان را دچار مشکل می‌کند. در مقابل هم برخی آقایان از بازگو کردن مشکلات شخصی و جنسی به روانشناس خانم دچار خجالت می‌شوند.

اما این تنها دلیلی نیست که بیماران و مراجعین روانشناس‌ها جنسیت روانشناس را به عنوان یکی از ملاک‌های انتخاب بهترین روانشناس قرار می‌دهند. در اینجا به چند مورد دیگر اشاره خواهد شد:

پس نمی‌توان گفت روانشناس آقا بهتر است یا خانم زیرا بهتر بودن در این جایگاه بستگی به میزان راحتی بیمار در مقابل روانشناس دارد تا بتواند مسائلش را بازگو کند. برخی در مقابل روانشناس مرد و برخی در مقابل روانشناس خانم راحت هستند و این برتری ایجاد نمی‌کند.

مزایا مراجعه به روانشناس آقا برای خانم ها

 

مزایا مراجعه به روانشناس آقا برای خانم‌ها

مراجعه به روانشناس آقا برای مراجعه کننده خانم‌ و روانشناس خانم برای مراجعه کننده آقا از مزایایی برخوردار است برای مثال اگر شما از جمله افرادی هستید که روابط عاطفی ناموفقی با جنس مخالفتان داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم به روانشناس غیرهمجنس مراجعه کنید تا قدری از بدبینی و بی‌اعتمادیتان نسبت به جنس مخالف کم شود.

مزایا مراجعه به روانشناس آقا برای آقایان

 

مزایا مراجعه به روانشناس آقا برای آقایان

مراجعه به روانشناس برای افرادی که تا به حال مورد درمان قرار نگرفته‌اند می‌تواند چالشی پراسترس باشد. معمولا در این موقعیت افراد با انتخاب روانشناس همجنس که بنا به عقیده خودشان به دلیل تجربیات مشترک حاصل از جنسیتشان درک بهتری از آن‌ها دارند، از استرس این چالش می‌کاهند.

در ادامه به نکته مهمی اشاره خواهد شد:

جنسیت روانشناس نباید اولویت اول شما باشد و بهترین روانشناس آقا باید فارغ از جنسیت بتواند بهترین روانشناس باشد که این موضوع ارتباطی با جنسیتش ندارد و به میزان سواد و مطالعه و تجربه او باز می‌گردد.

واضح است که به صرف جنسیت یک روانشناس نباید میزان توانمندی او در روانشناسی را نادیده بگیریم.

 

روانشناس آقا درک بهتری از مراجعه کننده‌ی آقا دارد؟

روانشناس با علم و مطالعات خویش شما را درک و مورد درمان قرار می‌دهد و جنسیت در این مسئله دخیل نیست.

چطور بفهمیم روانشناسان معروف مناسب ما هستند یا خیر؟

معروفیت عوامل زیادی دارد مانند تبلیغات، موقعیت و...
اگر دلیل معروفیت روانشناس مدنظر شما مهارت و سوادش باشد می‌توان انتظار داشت روانشناس مناسبی برای شما باشد.

4.7/5 - (88 امتیاز)

9ویژگی بهترین روانشناس آقا

9 ویژگی‌ بهترین روانشناس آقا

کلینیک روان آرام با ملاک قرار دادن عناوین زیر، روانشناسان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا بتواند بهترین خدمات را به مراجعین ارائه دهد

  1. اشتیاق به یادگیری در روانشناس
  2. روانشناس قضاوت نمی‌کند
  3. روانشناسی همدل
  4. روانشناس شنونده خوب
  5. خودآگاهی روانشناس
  6. ارجاع روانشناس به همکاران
  7. روانشناس پولکی
  8. روانشناس امانت دار
  9. روانشناس صبور

 

انسان‌ها همواره در حال تغییر هستند در نتیجه علم مطالعه‌ی روان انسان‌ها که علم روانشناسی است نیز احتیاج به بروز شدن دارد. روانشناس خوب جهت درک واقعیت جامعه و مردم حال باید همواره به دنبال یادگیری و مطالعه‌ی منابع جدید رشته‌ی روانشناسی باشد.

روانشناسان در طول درمان با بیمارانی مواجه می‌شوند که ویژگی‌های شخصیتی متفاوت و بعضا رفتارهای نادری دارند. بیماران از تجربیاتی با درمانگر خود صحبت می‌کنند که ممکن است برای مردم عادی مزحک، ترسناک ، تاسف‌بار و… باشد. روانشناس حرفه‌ای هرگز در طول درمان بیماران را قضاوت نمی‌کند. قضاوت در جایگاه درمانگر سبب سرخوردگی و مایوس شدن از ادامه روند درمان توسط بیمار می‌شود.

روانشناس خوب به بیمار کمک می‌کند تا احساسات خود را بروز دهد و از واکنش‌های هیجانی و احساسی نسبت به بیمار خودداری می‌کند.

میل به شنیده شدن در انسان الاخصوص در شرایط بحرانی روحی و روانی از دلایل اولیه مراجعه به روانشناس است. پس روانشناس حرفه‌ای سعی می‌کند شنونده خوبی باشد.

روانشناسان هم مثل سایر انسان‌ها دارای احساسات و عواطف و خصیصه‌های رفتاری هستند. برقراری ارتباط موثر با چندیدن نفر در طول روز کار آسانی نیست و این نیازمند خود آگاهی بالای روانشناس است.

حتما در بازی‌های فوتبال دیده‌ای که سماجت یک بازیکن در ندادن پاس گل جهت ثبت گل به نام خودش باعث از دست رفتن موقعیت می‌شود، در صورتی که اگر پاس گل از سمت هم تیمی اتفاق می‌افتاد یک گل به اسم تیم ثبت می‌شد.

در رواندرمانی نیز روانشناس باید آگاه باشد که همه‌ی بیماران را نمی‌تواند درمان کند و او هم در شغلش مثل سایر افراد نقاط ضعف و قوت دارد. در این موقعیت با ارجاع بیمار به یک روانشناس دیگر یا روانپزشک می‌تواند به روند درمان بیمار کمک شایانی کند.

طول روند درمان عوامل متفاوتی می‌تواند داشته باشد؛ گاهی مشغله‌ی زیاد بیمار اجازه مراجعه پیوسته یا پیاپی را به اون نمی‌دهد، گاهی روانشناس بازه‌ی زمانی نسبتا بلند مدتی را بسته به شدت اختلال و مشکل بیمار در نظر می‌گیرد اما نکته‌ی مهم این است که نباید روانشناس مادی گرایی را انتخاب کنید که صرفا جهت دریافت حق مشاوره بیشتر روند درمان را طولانی می‌کند.

در جلسات رواندرمانی بین بیمار و روانشناس صحبت‌هایی رد بدل می‌شود که فاش شدن آن‌ها ممکن از عواقب بدی برای بیمار داشته باشد یا مسائل شخصی باشد که قاعدتا بیماری نمی‌خواهد در حضور شخص دیگری بیان شود پس لازمه‌ی یک روانشناس حرفه‌ای این است که امانت‌دار بیمارش باشد و اسرار او محافظت کند.

صبر و بردباری از ویژگی‌های مهم روانشناس است. روانشناس با بیماران متفاوتی سر و کار دارد که بعضا فراز و نشیب‌هایی را در طول درمان تجربه کرده‌اند و ممکن است روش‌های درمانی درمانگر را زیر سوال ببرند یا در آن مداخله کنند در اینجا صبور بودن روانشناس اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

بهترین روانشناس آقا

 

انتخاب بهترین روانشناس شما

بعد از بررسی تمامی ملاک‌های گفته شده نیز باید دقت داشته باشید که روانشناس مناسب شما ممکن است با روانشناس مناسب دوست یا همکارتان متفاوت باشد و این ربطی به میزان توانمندی آن روانشناس ندارد. شاید دوستتان برای مشاوره ازدواج به روانشناس مراجعه کرده است اما شما برای درمان فوبیای فضای بسته ،قطعا تحصیل کرده‌های رشته روانشناسی تا حدودی منابع یکسانی جهت مطالعه در دانشگاه داشته اند اما قطعا تفاوتی در میزان آگاهی و سوادشان وجود دارد.

همانطور که گفته شد روانشناسان مانند سایر افراد جامعه نقاط ضعف و قوتی در کارشان دارند پس مهم است شما برای چه مسئله‌ای به روانشناس مراجعه می‌کنید و روانشناسی که انتخاب می‌کنید در حل چنین مسائلی خبره است یا خیر.

مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج، مشاوره جنسی، مشاور خانواده، مشاور ارتباطی، مشاوره کودک و نوجوان از جمله اهداف مراجعه کنندگان به روانشناس‌ها هستند

پس باتوجه به این موضوع روانشناسی که دوست یا همکارتان از آن تعریف و تمجید کرده و معتقد  است دوره‌ی درمان موثری داشته برای شما نیز مناسب و کارآمد باشد.

حتی اگر مسئله‌ی شما با دوستتان یکسان باشد باز هم ممکن است روش درمانی این روانشناس مورد پسند شما نباشد.

پس اگر بعد از یک جلسه یا چند جلسه یا حتی طی کردن یک دوره درمانی به نتیجه مطلوبتان نرسیدید نباید از درمان نامید شوید تنها لازم است با تحقیق و دقت بیشتری سراغ روانشناس دیگری بروید .

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره