به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

جلسات مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

یکی از سوالات پر تکرار بین دختران و پسرانی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند این است که مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟ و چند جلسه مشاوره برای شناخت بهتر کافی می باشد؟
به همین سبب قصد داریم به این ابهام پرداخته و در خصوص تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج صحبت کنیم.
مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

منظور از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

جلسات مشاوره قبل از ازدواج با هدف شناخت بهتر دختر و پسر از یکدیگر برگزار می شوند تا هر یک از ایشان بتوانند با آینده نگری و تصمیم گیری بهتر به انتخاب همسر بپردازند.
این جلسات کمک می کنند زوجین بتوانند آگاهی های لازم برای شروع جدی را به خوبی دانسته و برای شروع زندگی مشترکشان آمادگی پیدا کنند.
در این جلسات مشاور روانشناس با مصاحبه و سوال کردن از دختر و پسر در جلسه سعی می کند با آن ها ارتباط گیرد.
مهم و حائز اهمیت است که بیان داریم مشاور در جلسات مشاوره قبل از ازدواج هیچگونه قضاوتی درباره دختر و پسر نداشته و تنها به ایشان کمک می کند که بتوانند شریک مناسبی را برای ازدواج انتخاب کرده و در صورت داشتن خصوصیات اخلاقی که سبب بروز مشکل در آینده می شوند نیز، راهکارهایی را جهت حل مسأله ارائه می دهد.
این مسأله سبب می گردد جلسات مشاوره قبل از ازدواج و همچنین مشاوره خانواده جهت شناخت بیشتر طرفین بسیار مهم تلقی شوند، چنانچه در راستای ارائه پاسخ به سوال مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟ باید بیان داریم جلسات مشاوره ازدواج سبب می گردد زن و مرد با آگاهی بیشتر، با کسب اطلاع از معیارهای مناسب ازدواج و..بتوانند به انتخاب همسر بپردازند.

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج

در پاسخ به سوال مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟ باید بیان داریم تعداد این جلسات کاملا وابسته به میزان نیاز مراجعین و یا تصمیم گیری روانشناس جهت حل برخی تعارض های بین زن و مرد می باشد.
بنابراین نمی توان پاسخ معینی را برای سوال جلسات مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟ تعیین نمود زیرا ممکن است برخی زوجین تنها به چند جلسه برای شناخت بهتر و کامل تر یکدیگر نیاز داشته و برخی چندین ماه نیازمند بهره مندی از این جلسات باشند.

مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

چرا مشاوره قبل از ازدواج؟

طبیعتا نباید در انتخاب همسر و ازدواج کردن عجله نمود چرا که عجولانه ازدواج کردن می تواند سبب بروز مشکلات و اختلافات متعددی گردد.
همچنین جلسات مشاوره قبل از ازدواج سبب می گردد میزان احتمال بروز چالش ها و شکست در ازدواج کاهش یابد زیرا زوجین می آموزند چگونه به هنگام بروز مشکل و اختلاف به حل منطقی مشکلات پرداخته و از شدت پیدا کردن بحث جلوگیری کنند.
  • در این جلسات زوجین به خودشناسی بهتری رسیده و می توانند با آگاهی کامل از معیارها و ملاک های خود به انتخاب همسر بپردازند.
  • زوجین نسبت به احتمالات پس از ازدواج آگاهی پیدا کرده و می توانند با آینده نگری و دید بازتری وارد مرحله جدید زندگی شان شوند.
و..
لذا در راستای پاسخ به سوال مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟ به کلیاتی در خصوص اهمیت این جلسات اشاره شد.
می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره قبل از ازدواج با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود؛ این نکته حائز اهمیت است که جلسات مشاوره قبل از ازدواج هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین بوده و زوجین می توانند با توجه به شرایطی که دارند از این نوع جلسات بهره مند گردند..
ولیکن توصیه می کنیم زوجین برای شناخت بیشتر و بهتر یکدیگر در جلسات مشاوره ازدواج حضوری کلینیک روانشناسی روان آرام حضور یابند و از راهنمایی های مشاورین کلینیک بهره مند گردند.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله این جلسات در کنار جلسات مشاوره حضوری برگزار می شوند که می توان جهت بهره مندی از این جلسات تماس حاصل نمود.

چرا مشاوره ازدواج مهم است؟

بسیار مهم است که زوجین پیش از ازدواج نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند تا بتوانند تصمیم بهتری برای شروع زندگی مشترک بگیرند..در این جلسات تمامی راهنمایی های لازم در خصوص شروع زندگی مشترک، چالش ها و...به مراجعین ارائه شده و زوجین می توانند با انجام تست های شخصیت شناسی به خوبی با علایق و خلق و خوی یکدیگر و..آشنا شوند.

هزینه جلسات مشاوره ازدواچ چقدر است؟

میزان هزینه نهایی وابسته به تعداد جلسات مشاوره ازدواج دارد که برای هر یک از زوجین با توجه به نوع نیاز به بهره مندی از جلسات و یا تشخیص مشاور برای مدت زمان حضور در جلسات، این هزینه متغیر می گردد ولیکن می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

4.6/5 - (81 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره