به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟ آیا شما تجربه مراجعه به مشاوره ازدواج را دارید؟در جلسه مشاوره ازدواج به چه مسائلی پرداخته می‌شود؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به جلسات مشاوره ازدواج و اینکه در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

6 موضوع مهم در جلسه مشاوره ازدواج

از جمله مشاوره های مهم، مشاوره ازدواج است که در جلساتی دو نفره و سه نفره برگزار می‌گردد. در طی این جلسات طبیعتا سوالاتی مطرح می‌گردد آنچه قبل از مراجعه به مشاوره ازدواج ممکن است در ذهن افراد شکل بگیرد این است که در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟ خب طبیعتا در جلسه مشاوره ازدواج مشخص است که برای چه چالش ها و مشکلاتی مراجعه نموده‌اید در نتیجه باید مسائل مربوط به ازدواج را مطرح نمایید. اما همین هم مسائل متعددی را در بر میگیرد مانند مسائل مالی، مسائل جنسی و شغلی و  محل زندگی و … . در ادامه به موضوعات مهمی که در جلسه ازدواج باید مطرح کنید اشاره خواهد شد تا بتوانید در این مورد به خوبی عمل کنید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که مشاور خوب باید پرسشگری حرفه ای باشد و هر گاه مراجعه کننده مسائلی غیر مهم یا حاشیه‌ای را مطرح نمود، یا برایش سوال پیش آمد که در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟بتواند او را به سمت درستی هدایت نماید.
بیماری‌های جسمی و روحی

بیماری‌های جسمی و روحی

هر شخصی ممکن است دارای بیماری های روحی و جسمی باشد که خب این مسائل شخصی هستند اما زا آنجایی که بعد از ازدواج طرف مقابل نیز با این مسائل تا حدودی درگیر خواهد شد و در روند و کیفیت زندگی مشترک تاثیر گذار خواهد بود از این رو در پاسخ در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟ باید بدانید که موضوع بیماری های روحی و جسمی خود را مطرح نمایید.

صداقت در بیان ملاک‌ها و عقاید

صداقت در بیان ملاک‌ها و عقاید

انسان ها بر حسب تجربه زیسته خود و تاثیری که از محیط پیرامون و مطالعات خود میگیرند به یک سری عقاید و باور پایبند هستند که این ها تاثیر مستقیمی بر تصمیم گیری هایشان روی زندگی دارد. در زندگی مشترک طرفین تحت تاثیر تصمیمات یکدیگر هستند و برخی تصمیمات را مشترکا میگیرند از این رو لازم است در جلسات مشاوره ازدواج در مورد عقاید و باور های یکدیگر پرسش و پاسخی اتفاق بیفتد.

عشق و علاقه

عشق و علاقه

یکی از پایه های مهم زندگی مشترک عشق و علاقه‌ای است که بین طرفین برقرار می‌باشد. میزان علاقه و جنس علاقه انسان ها با هم متفاوت است حتی کسانی که در یک رابطه و زندگی مشترک حضور دارند ممکن است جنس علاقه ی متفاوتی با هم داشته باشند. شاید در ابتدا به نظر مسئله ی مهمی نیاید اما این جنس و میزان علاقه روی اولویت بندی زوجین و تصمیم گیری هایشان تاثیر مستقیم دارند و در صورتیکه به درستی مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد می‌تواند مشکل ساز شود.

در مورد عشق و علاقه در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟ از این موضوع که عشق و علاقه به خوبی قبل از ازدواج به پختگی و بلوغ رسیده است اطمینان حاصل نمایید. مبادا که بنا به عصایدی سنتی این موضوع به بعد از ازدواج موکول شده باشد.

اهداف و امیال

اهداف و امیال

هر شخصی به به عقاید و توانمندی های خود یک سری اهداف و آرزو را دنبال می‌کند. این آرزو و اهداف در واقع یک مسیر فرضی را در زندگی مشخص می‌نمایند. عدم تطابق مسیر زندگی زوجین یا عدم همراهی و پذیرش آن مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت. از این رو کسانی که به دنبال پاسخ سوال در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟ هستند باید این نکته را بدانند که صحبت در مورد باورها و عقاید اهمیت بالایی دارد و باید به این مسئله پرداخته شود.

وظایف و مسئولیت

وظایف و مسئولیت

هر شخصی در زندگی مشترک دارای یک سری وظایف و مسئولیت است که تعهد و پایبندی به این مسئولیت هاست که به جریان موفق زندگی و همچنین بالا رفتن کیفیت آن کمک می‌نماید. هر شخصی بسته به توانمندی ها و مسئولیت پذیری اش یک سری وظایف را به عهده میگیرد و مهم است که زوجین در این مورد به اتفاق نظر برسند در غیر این صورت با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند در نتیجه باید میزان توانمندی ها و مسئولیت پذیری طرفین در جلسات مشاوره ازدواج بررسی گردد.

مسائل مالی

مسائل مالی همیشه مطرح بوده هست چه در روابط کاری و چه در روابط عاطفی. در گذشته این چنین بود که امور منزل و فرزند پروری به عهده خانم و امور بیرون خانه و کسب درآمد با مرد بود اما بعد ها این روند تغییر پیدا کرد و زنان نیز به شکلی گسترده وارد صنعت شدند و به کسب درآمد پرداختند از این رو خانم نیز با مسائل مالی درگیر شدند و تقسیم هزینه ها صورت گرفت. کسانی که به دنبال پاسخ در جلسه مشاوره ازدواج چه بگوییم؟ هستند حتما باید به مسائل مالی نیز بپردازند و هر کس جایگاهش و میزان مشارکتش را در هزینه ها باید عنوان نماید و در موردش به اتفاق نظر برسند.

4.5/5 - (76 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره