به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

درمان قطعی فوبیای اجتماعی

مشاور تعریفی بر فوبیای اجتماعی مشاور ازدواج نشانه های اضطراب اجتماعی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

روش های درمان قطعی فوبیای اجتماعی چیست؟

طبیعتا تمامی انسان ها دارای واکنش های رفتاری ای هستند که در موقعیت های گوناگون این واکنش ها را از خود ابراز می دارند، یکی از این واکنش ها که تمامی افراد در موقعیت های خطرآفرین آن را تجربه میکنند نیز ترس است.

اما زمانی که صحبت از فوبیا می شود بحثی جدی تر از ترس را می طلبد زیرا زمانی که از فوبیا صحبت می کنیم منظورمان نوعی اختلال روانشناختی می باشد.

زمانی که افراد دچار فوبیا باشند نسبت به محرک ترس آور واکنش شدیدی نشان داده و ترس بسیار زیادی را تجربه می نمایند که این میزان ترس غیر طبیعی بوده و در اغلب اوقات متناسب با موقعیت پیش آمده نیست.

چنانچه فوبیا انواع متعددی دارد که یکی از آن ها فوبیای اجتماعی می باشد که در ادامه قصد داریم به برخی روش های درمان قطعی فوبیای اجتماعی یا سوشیال فوبیا اشاره کنیم.

درمان قطعی فوبیای اجتماعی

منظور از فوبیای اجتماعی چیست؟

شاید سوال پیش آید فوبیای اجتماعی چیست؟ شاید هم تا به اینجا حدس زده باشید..

باید بیان داریم فوبیای اجتماعی همان اختلال اضطراب اجتماعی است که افراد مبتلا به آن ویژگی های رفتاری خاص خود را دارند فرضا این افراد نسبت به قضاوت یا حتی انتقاد شدن می ترسند..به همین سبب این افراد به نحوی در اجتماع رفتار می کنند که دیگران نتوانند نسبت به او انتقادی داشته باشند.

پیشتر بیان نمودیم افرادی که دچار فوبیای اجتماعی هستند از برخی موقعیت ها دچار ترس می شوند، به همین سبب این افراد تلاش می کنند از رو به رو شدن با این موقعیت ها دوری کرده و به سبب این دوری زندگی اش به نوعی تحت تاثیر قرار می گیرد.

این اجتناب و ترس به مرور سبب می گردد فوبیای اجتماعی در فرد شکل گرفته و حتی شدت بگیرد که در صورت حضور در موقعیت ترس آور، فرد دچار استرس و اضطراب بسیار زیادی می شود.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله می توان علاوه بر جلسات حضوری از جلسات آنلاین روان آرام کلینیک بهره مند گشت تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

میزان شدت حملات فوبیای اجتماعی چقدر است؟

افراد با میزان شدت متغیری ممکن است دچار فوبیای اجتماعی باشند به همین سبب نمی توان میزان شدت کاملا یکسانی را برای افرادی که دچار این اختلال هستند در نظر داشت.

آیا فوبیای اجتماعی قابل درمان است؟

می توان با مراجعه به درمانگری متخصص و مجرب و بهره مندی از راهنمایی ها و روش های درمانی حرفه ای میزان شدت و بروز علائم فوبیای اجتماعی را کاهش داد.

4.6/5 - (74 امتیاز)

نشانه ها و علائم فوبیای اجتماعی

مهم است که داشتن اختلال اضطراب اجتماعی  توسط روانشناس متخصص مورد تایید قرار گیرد و با مشاهده هر نوع علائمی به دیگران برچسب نزد فرضا اگر افراد در جمع دچار خجالت می شوند نباید آن را سریعا فوبیای اجتماعی تلقی نمود ولیکن می توان برای از بین بردن شک و تردید در خصوص داشتن این فوبیا در جلسات مشاوره فردی کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردید.

از جمله برخی نشانه های فوبیای اجتماعی عبارتند از:

به طور کل درمان قطعی فوبیای اجتماعی می تواند میزان شدت بروز این علائم را در افراد کاهش داده و سبب گردد ترس ایشان از موقعیت هایی که حتی سبب ترسیدن هم نمی شوند نیز به مرور از بین رفته و یا در حداقل ترین میزان کم شود.بنابراین توصیه می کنیم حتما از جلسات مشاوره روانشناسی جهت درمان قطعی فوبیای اجتماعی بهره مند گشت.

موقعیت های ترس آور

در راستای اشاره به درمان قطعی فوبیای اجتماعی، خوب است بدانیم افرادی که دچار فوبیای اجتماعی هستند عموما در چه اماکنی دچار ترس و اضطراب می شوند که برخی از آن ها عبارتند از:

چنانچه اگر فرد از روش های درمان قطعی فوبیای اجتماعی یا سوشیال فوبیا نزد روانشناسی متخصص بهره مند نگردد ممکن است این مساله بر جنبه های متعدد زندگی اش تاثیرگذار باشند.

تمامی موقعیت هایی که بیان نمودیم محدود در ترسیدن افراد نمی شوند بدین معنی که افرادی که مبتلا به فوبیای اجتماعی هستند از بابت حضور در تمامی این موقعیت ها دچار اضطراب نمی شوند و تنها ممکن است به برخی از آن ها واکنش ترس را نشان دهند اما اگر بخواهیم به رایج ترین نشانه هایی که این افراد دارند اشاره کنیم باید بگوییم:

  1. افرادی که دچار فوبیای اجتماعی هستند از اینکه توسط دیگران خصوصا در جمع مورد تمسخر قرار بگیرد بسیار می ترسند
  2. از اینکه مورد توجه سایرین قرار بگیرند ترس دارند
  3. از مورد قضاوت قرار گرفته شدن خصوصا در جمع می ترسند
  4. و..

درمان قطعی فوبیای اجتماعی

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

درمان قطعی فوبیای اجتماعی

راهکارهای درمان فوبیای اجتماعی چیست؟

همانطور که اشاره شد افرادی که دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستند به جای آنکه با ترس های خود رو به رو شوند نیز سعی می کنند از آن ها اجتناب ورزند.

در حالی که دوری و اجتناب از مواجه شدن با این موقعیت ها مانع درمان قطعی فوبیای اجتماعی می شوند. بنابراین نیاز است این افراد به مرور و پله به پله با موقعیت هایی که به سبب آن ها دچار ترس می شوند رو به رو شوند چنانچه در این بخش قصد داریم به برخی از روش های درمان اختلال اضطراب اجتماعی اشاره کنیم که عبارتند از:

1.مواجهه درمانی برای درمان سوشیال مدیا

این روش سبب می گردد افراد به مرور بتوانند با ترس های خود تا حد امکان مواجه شوند.

این نیز مهم است که اشاره کنیم هر یک از افرادی که دچار فوبیای اجتماعی هستند نیز به اشکال گوناگون درمان می شوند زیرا در این روش بر اساس میزان شدت ترس افراد از موقعیت و همچنین نوع موقعیت نیز فرایند درمان طی می شود که این نیز برای هر یک از افراد متفاوت می باشد.

همانطور که از نام این روش مشخص است فرد با موقعیتی که از آن می ترسد مواجه می شود ولیکن اگر میزان شدت ترس افراد از موقعیت زیاد باشد در ابتدا از مواجهه به صورت حضوری استفاده نمی شود بلکه از تصویرسازی برای مراجع استفاده می گردد که مراجع سعی می کند در ذهنش با موقعیت ترس آور مواجه شود که این نیز مرحله به مرحله بوده و پس از نزدیکی به موقعیت درمانگر با روش های متعدد آرام سازی به مراجع کمک می کند تا احساس آرامش کند.

2.روان درمانی

یکی از رویکردهای موثر در درمان قطعی فوبیای اجتماعی نیز روان درمانی می باشد. در صورتی که درمانگر از تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشد نیز می توان به نتایج مطلوبی از این روش دست یافت.

چنانچه می توان جهت بهره مندی از جلسات روان درمانی کلینیک روانشناسی روان آرام با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

3.دارو درمانی

در اغلب مواقع درمانگر در کنار روش های دیگر درمان از دارو درمانی هم کمک می گیرد تا با کمک این داروها میزان ترس افراد از موقعیت های ترس آور کاهش یابد. درمانگر با توجه به بررسی وضعیت اختلال مراجع از داروهای متعددی استفاده می کند.

فرضا داروهای مسکن کمک می کنند میزان ترس و اضطراب افراد کاهش یافته و بتوانند احساس بهتری را تجربه کنند. همانطور که بیان شد نیاز است این داروها توسط درمانگر تجویز شوند زیرا میزان مصرف آن ها با توجه به شدت ترس و..می باشد.

این داروها می توانند اعتیادآور بوده و به همین سبب باید در بازه زمانی مشخصی تحت نظر تخصصی درمانگر مصرف شوند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که بنزودیاپین ها که همان مسکن ها هستند نباید توسط افرادی که به الکل و مواد و..اعتیاد دارند مصرف شود. و یا داروهایی که می توانند از بروز افزایش ضربان قلب، لرزیدن صدا و..جلوگیری کنند بهره می گیرند که می توان جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

درمان قطعی فوبیای اجتماعی

4.هیپنوتیزم

یکی دیگر از روش ها به عنوان درمان قطعی فوبیای اجتماعی نیز هیپنوتیزم می باشد.

در این روش درمانی از داروهای شیمیایی جهت درمان مراجع استفاده نمی شود و درمانگر می تواند به بررسی و درمان اغلب اختلالات مثل اختلالات اضطرابی بپردازد؛ چنانچه این روش سبب می گردد بتوان از مناسب ترین و سریع ترین روش برای درمان قطعی فوبیای اجتماعی و سایر اختلالات استفاده نمود.

در هیپنوتیزم درمانی، نیاز است که مراجعه در آرامش کامل بوده و به سبب وجود این آرامش میزان آگاهی وی به خوبی افزایش یابد تا روند درمانی با کیفیت بالاتری انجام گیرد..به هنگام هیپنوتیزم فعالیت ضمیر ناخودآگاه مراجع کم می شود و به همین سبب درمانگر می تواند به خوبی تغییرات لازم بر زندگی شخص و سایر موارد را به این ضمیر القاء سازد.

این کار برای تغییر دیدگاه مراجع در خصوص برخی موقعیت ها و..انجام می گیرد فرضا اگر فرد پیش از هیپنوتیزم موقعیتی را به عنوان تهدید و عامل ترس برای خود می دید، پس از آن می تواند دیدگاه و ذهنیتی دیگر به آن موقعیت داشته باشد االبته این امر در برخی مواقع نیاز به زمان دارد.

5.حساسیت زدایی منظم

جالب توجه است که می توان از حساسیت زدایی منظم برای درمان قطعی فوبیای اجتماعی استفاده نمود.

درمانگر در این روش درمانی موقعیتی که تا حدودی ترس را در فرد ایجاد می سازد را برقرار و از مراجع می خواهد در این موقعیت مانده تا بتواند میزان شدت ترس و فوبیای فرد را بررسی و به مرور به درمان آن بپردازد..قابل ذکر است که میزان شدت ترس در اولین موقعیت بسیار کم و به مرور بیشتر می گردد تا به مرور مراجع بیاموزد چگونه باید در موقعیت های مختلف میزان ترس و واکنش های ترس خود را کنترل نماید.

و..

باید بیان داریم روش های متعددی هستند که می توانند برای درمان قطعی فوبیای اجتماعی یا سوشیال فوبیا مورد استفاده قرار بگیرند که به برخی از آن ها اشاره کردیم..

چه بسا می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی و..با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود و به صورت حضوری در کلینیک یا آنلاین با درمانگر در ارتباط بود.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره