به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی

مشاور علائم اختلال اضطراب اجتماعی مشاور ازدواج علل اضطراب اجتماعی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

اهمیت بهره مندی از جلسات مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی

جالب توجه است که اضطراب اجتماعی نیز در دسته اختلالات اضطرابی می باشد که در این نوع اضطراب نیز فرد دچار ترس مداوم از چیزی می شود که آن را هم تهدید نمی کند بدین معنی که میزان ترس فرد از میزان خطر موجود نیز بیشتر می باشد.

چه بسا قصد داریم درباره این نوع اختلال اضطرابی نیز بیشتر صحبت کنیم بنابراین پیشنهاد می کنیم از مطالعه ادامه مطالب نیز غافل نشوید.

منظور از اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟

به اختلال اضطراب اجتماعی social anxiety نیز فوبیای اجتماعی می گویند که فرد به هنگام قرارگیری در جمع و یا انجام کاری در برابر آن ها نیز دچار ترس و اضطراب می شوند.

چه بسا جالب توجه است که این اختلال سبب می گردد فرد در به انجام رساندن فعالیت های زندگی خود به مشکل خورده و زندگی شان مختل گردد.

ویژگی های افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی social anxiety

خوب است که با برخی علائم اختلال اضطراب اجتماعی آشنا شویم..

مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله جلسات مشاوره اضطراب اجتماعی نیز در صورت عدم شرایط حضور در کلینیک روان آرام به صورت آنلاین و مجازی برگزار می گردند تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

آیا اضطراب اجتماعی قابل درمان است؟

در صورتی که در زمان مناسب جهت درمان اقدام نمود و نیز به روانشناس متخصص جهت درمان مراجعه کرده و همکاری های لازم را با ایشان داشت می توان شاهد کاهش و درمان اضطراب اجتماعی بود.

چگونه دریابیم که دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستیم؟

در محتوا به برخی از مهم ترین و رایج ترین علائم اختلال اضطراب اجتماعی اشاره نمودیم چه بسا با بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی هم می توان به نتیجه مشخصی دست یافت..

4.7/5 - (86 امتیاز)

علل بروز اختلال اضطراب اجتماعی social anxiety چیست؟

به طور کل عوامل ژنتیکی و محیطی نیز سبب بروز اختلال اضطراب اجتماعی می شوند.

چه بسا زمانی که یکی از بستگان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی بوده باشد میزان احتمال بروز اختلال بر افراد بسیار بیشتر می گردد.

عوامل محیطی هم به سبب برخی موقعیت ها و رفتارها در محیط سبب بروز اختلال اضطراب اجتماعی social anxiety می شوند فرضا اگر فرد در دوران کودکی خود تجربه نامطلوبی داشته باشد یا مصیبتی را پشت سر گذاشته باشد همچنین از سوی اطرافیان خصوصا والدین یا هم کلاسی ها در مدرسه و..مورد بدرفتاری قرار گرفته باشد نیز احتمال بروز اضطراب اجتماعی نیز در افراد بیشتر می گردد.

بنابراین باید به علل بروز اضطراب اجتماعی نیز توجه داشت و در صورتی که یکی از بستگان به این اختلال مبتلا بوده است یا علائم بروز اختلال به مرور در فرد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد نیز در اسرع وقت به دکتر روانشناس مراجعه نمود.

مراجعه به درمانگر متخصص می تواند سبب پیشگیری از بروز اختلال اضطراب اجتماعی شده و روند درمان را سریع تر سازد.

مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی

راهکارهای درمان اضطراب اجتماعی چیست؟

مهم است که اختلال اضطراب اجتماعی در زمان مناسب نیز درمان گردد چرا که شدیدتر شدن علائم می تواند سبب مختل شدن زندگی فردی و اجتماعی شان گردد.

از جمله رایج ترین روش های درمان اضطراب اجتماعی نیز روان درمانی و دارو درمانی می باشد که در ادامه به سایر روش های درمانی هم اشاره می گردد.

روان درمانی

درمان شناختی رفتاری نیز یکی از رویکردهای روان درمانی می باشد که می تواند در درمان اضطراب اجتماعی نیز تاثیر بسیاری داشته باشد.

هدف از بهره گیری از رویکرد شناختی رفتاری در درمان اختلال اضطراب اجتماعی این است که رفتارها و باورهایی که سبب شکل گیری و حتی تشدید و حفظ اضطراب در فرد می شوند نیز حذف شوند تا بتوان میزان اضطراب را در فرد کاهش داد.

در درمان با رویکرد شناختی رفتاری فرد درمی یابد که اجتناب و فرار از موقعیت های اضطراب زا سبب افزایش اضطراب شده و درک مضر بودن ترس و اضطراب را از فرد می گیرد.

در طی جلسات شناختی رفتاری نیز نیاز است فرد برای اینکه اضطرابش درمان شود با موقعیت استرس زا و اضطراب آفرین مواجه شود.

فرایند درمان اضطراب اجتماعی در جلسات درمانی

1.معرفی فرد به موقعیت اضطراب آور

2.به فرد یادآور می شود که ممکن است در هر موقعیتی به هر دلیلی توسط دیگران مورد تایید واقع نشود بنابراین خوب است که اعتماد به نفس خود را تقویت نموده تا بتواند میزان هیجانات و احساسات خود را در برابر انتقاد یا حتی طرد شدن توسط دیگران حفظ و کنترل کند.

3.در این مرحله به فرد آموخته می شود که اگر از سوی افراد در موقعیت طرد شد با این مسأله کنار بیاید.جهت کنار آمدن فرد با این مسأله نیاز است فرد بزرگ ترین ترس خود را تصور نموده و با کمک درمانگر نیز بهترین واکنش ها را در برابر این ترس فرا می گیرد.

البته باید یادآور شویم تنها این روش ها برای کاهش و درمان اضطراب فرد مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه از روش ها و راهکارهای درمانی دیگری هم جهت درمان اضطراب استفاده می گردد.

فرضا فرد می آموزد که در موقعیت های ترس آور نیز چگونه نفس بکشد..فرضا تنفس عمیق و تنفس عمیق باید توسط درمانگر متخصص فرا گرفته شود.

این نکته حائز اهمیت قرار می گیرد که مواجه شدن با موقعیت اضطراب آور نیز به یکباره و ناگهانی نبوده و به تدریج اتفاق می افتاد به نوعی که فرد آماده مواجه شدن با موقعیت را به خوبی داشته باشد..

چه بسا تا زمانی که مراجع برای مواجه شدن با این موقعیت آمادگی نداشته باشد و اجازه آن را به درمانگر ندهد نمی توان وی را با موقعیت استرس زا مواجه نمود.

بسیار مهم است که جهت بهره مندی از جلسات درمانی شناختی رفتاری به درمانگری مراجعه نمود که بسیار حرفه ای و کاربلد بوده و تجربه کاری بسیاری در درمان داشته باشد.

در جلسات مشاوره درمانی نیز ممکن است در صورت تشخیص درمانگر بهترین راه درمان مراجع نیز درمان گروهی باشد تنها مهم است که مراجعین مشکلات مشابه با هم را داشته باشند.

چه بسا علاوه بر درمان شناختی رفتاری ممکن است درمانگر از سایر روش ها برای کاهش و درمان اضطراب اجتماعی در مراجعین استفاده کند فرضا:

درمان حمایتی مثل خانواده درمانی یا زوج درمانی

شاید سوال پیش آید که چرا از زوج و خانواده درمانی جهت کاهش اضطراب اجتماعی بهره گرفته می شود؟

چرا که مهم است اطرافیان شناخت کاملی از علائم اضطراب اجتماعی داشته و بدانند چه واکنش ها و رفتارهایی در برابر علائم اضطراب اجتماعی داشته باشند.

دارو درمانی

در اغلب اوقات درمانگر نیز جهت کاهش و درمان اضطراب اجتماعی نیز علاوه بر جلسات مشاوره اضطراب اجتماعی نیز از دارو درمانی بهره می گیرد چرا که نتایج درمان را بسیار بهبود می بخشد.

بسیار مهم است که درمانگر از داروهایی با دوز مناسب بهره گیرد تا میزان اضطراب اجتماعی فرد به مرور زمان کاهش یافته و درمان گردد.

باید توجه داشت که داروهای تجویزی به مراجع نیز باید در تناسب با نوع اضطراب اجتماعی باشد فرضا برخی افراد به هنگام سخنرانی در جمع دچار اضطراب می شوند و برخی در هر هنگام که در برابر دیگران قرار می گیرند نیز دچار اضطراب می شوند.

چه بسا مهم است که داروهای درمانی برای کاهش اضطراب نیز توسط درمانگر متخصص تجویز گردد و افراد به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک از داروهای درمانی اضطراب استفاده نکنند چرا که ممکن است خطرات بسیاری برای افراد ایجاد گردد.

بنابراین مهم است که جلسات توسط مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی نیز با تخصص بالایی انجام گیرد..

مواجهه درمانی

در این روش درمانی نیز مراجع در موقعیتی نسبتا ترس آور قرار می گیرد تا با ترس و اضطراب خود مواجه شود و جهت انجام اینکار به او از سوی درمانگر

کمک می شود.

گاهی ممکن است جهت مواجه سازی نیز درمانگر موقعیت اجتماعی مصنوعی ای را پیاده ساخته و خود نقش غریبه را برای مراجع بازی کند همچنین ممکن است این موقعیت اجتماعی واقعی باشد..

آیا درمان اضطراب اجتماعی به طول می انجامد؟

بسیار مهم است که مراجعین جهت درمان اضطراب اجتماعی خود صبور بوده و عجله نداشته باشند که سریعا میزان اضطراب شان کاهش یابد..

همچنین روش های درمانی برای هر یک از مراجعین با توجه به شدت علائم و سن و..ایشان نیز با دیگران متفاوت می باشد بنابراین بهتر است مراجعین به روش درمانی درمانگر که تخصص بالایی در زمینه درمان دارد اعتماد نمایند.

حائز اهمیت است که مراجع جهت درمان با درمانگر همکاری لازم را داشته و راهکارهای مورد نظر درمانگر را به خوبی اجرایی نماید.

چه بسا گاهی اوقات برخی افراد دچار اختلال اضطراب اجتماعی نبوده و تنها به سبب خجالت کشیدن از دیگران از حضور در برخی موقعیت ها اجتناب می ورزند و این نیز در طی جلسات مشاوره فردی، مشاوره و روانشناس اضطراب و مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی نیز به خوبی با بررسی علائم نیز تعیین می گردد.

مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی

جلسات مشاوره و روانشناس اضطراب اجتماعی روان آرام

افرادی که دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستند نیز مهم است که در اسرع وقت از جلسات درمانی نیز بهره گیرند در غیر این صورت میزان اضطراب فرد نیز ممکن است فعالیت های فردی و بین فردی افراد را مختل سازد.

لذا تخصص درمانگر بسیار در درمان اضطراب اجتماعی مهم است بنابراین می توانیم به کلینیک روانشناسی روان آرام اشاره کنیم..

به سبب تخصص بالای درمانگران کلینیک روانشناسی روان آرام نیز افراد می توانند جهت درمان نیز به صورت حضوری و آنلاین با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره