درمان افسردگی پیش از قاعدگی

مشاور افسردگی پیش از قاعدگی چیست؟ مشاور ازدواج نشانه ها و زمان آغاز سندروم پیش از قاعدگی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

درمان افسردگی پیش از قاعدگی در زنان

عموما برخی بانوان پیش از شروع دوران قاعدگی حدودا یک هفته پیش از PMS دچار احساسات ناخوشایند و تنش هایی می شوند که به آن سندروم پیش از قاعدگی می گویند.
اغلب بانوان دو هفته پیش از شروع این دوران با علائم متعددی مثل سردرد، نفخ، درد و حساس شدن سینه ها و..مواجه می شوند اما حائز اهمیت است که تمامی بانوان دچار این سندروم نبوده و در صورتی که تنها چندین علائم را دارند نمی توان این سندروم را به تمامی آن ها نسبت داد.
از آنجا که این سندروم تاثیر بسیاری بر روی بانوان می گذارد، ممکن است همراه با افسردگی، اضطراب به میزان زیاد و..ایجاد گردد چنانچه ممکن است برخی بانوانی که دچار سندروم پیش از قاعدگی هستند نیز قصد خودکشی داشته باشند بنابراین مهم است که جهت درمان افسردگی پیش از قاعدگی در زمان مناسب اقدام نمود.
این مسأله مهم است که توجه داشته باشیم نیاز است پیش از شدت یافتن علائم سندروم پیش از قاعدگی نیز حتما به دکتر روانشناس متخصص مراجعه نمود.
لذا در صورتی که این سندروم کنترل نگردد می تواند بر زندگی بانوان تاثیر بسیاری گذاشته و زندگی شخصی و اجتماعی ایشان حتی اطرافیانشان را به چالش می کشاند.
درمان افسردگی پیش از قاعدگی

منظور از افسردگی پیش از قاعدگی چیست؟

سندروم پیش از قاعدگی حدودا 14 روز پیش از شروع پریود با علائمی مثل سردرد، نفخ و..آغاز می گردد چنانچه این علائم همراه با افسردگی و اضطراب شروع می شود که به آن ها اشاره شد.
در ادامه در خصوص درمان افسردگی قبل از پریود توضیحات بیشتری ارائه می دهیم توصیه می کنیم مطالب ذیل را مطالعه نمایید.

آیا جلسات مشاوره روانشناسی روان آرام آنلاین برگزار می شوند؟

افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی کلینیک روان آرام هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام نمایند تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

آیا افسردگی قبل از پریود از بین می رود؟

مهم است که در زمان مناسب به درمانگر متخصص مراجعه نمود تا به خوبی به کنترل و مدیریت احساسات و هیجانات پیش از پریود و به هنگام آن پرداخته شود. در صورت مراجع به درمانگر متخصص و مجرب می توان در این امر نتایج مطلوبی را مشاهده نمود.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی چقدر است؟

تعداد این جلسات بر اساس نیاز مراجع و تشخیص درمانگر متغیر بوده و به همین سبب میزان هزینه این جلسات وابسته به این عوامل تعیین می گردد که می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

4.5/5 - (74 امتیاز)

نشانه های افسردگی پیش از قاعدگی

در این بخش قصد داریم به برخی احساسات و علائمی که سندروم پیش از قاعدگی در بر دارد اشاره می کنیم، باید اشاره کنیم که نمی توان این علائم را برای همه یکی دانست..
از جمله برخی این علائم عبارتند از:
  1. خستگی
  2. تغییرات خواب
  3. تغییرات اشتها اعم از پرخوری و کم خوری
  4. عدم تمایل به برقراری رابطه زناشویی
  5. خشمگینی
  6. غم
  7. اضطراب
  8. تحریک پذیری
  9. تغییرات در خلق
  10. دردهای عضلانی
  11. گریه کردن به صورت دوره ای
  12. و..

لذا در صورتی که پیش از شروع دوران قاعدگی خود با این علائم مواجه می شوید و به مرور این علائم با شدت بیشتری بروز می یابند توصیه می شود به درمان افسردگی پیش از قاعدگی پرداخته شود.

درمان افسردگی پیش از قاعدگی

سندروم پیش از قاعدگی چه زمانی آغاز می شود؟

علائمی که از بابت PMS وجود دارند نیز در دوران دوم سیکل پریود بروز پیدا می کنند.
عموما سندروم پیش از قاعدگی حداقل پنج و حداکثر هفت روز قبل از شروع پریود، آغاز می گردد..شاید با خود بگویید این سندروم در چه زمانی اتمام می گردد؟ با شروع خونریزی سندروم پیش از قاعدگی به مرور از بین می رود.
بنابراین مهم است که جهت درمان افسردگی پیش از قاعدگی در زمان مناسب اقدام نمود تا این علائم در طی زمان شدت نیافته و بتوان بروز علائم را کنترل کرد.

آیا درمان افسردگی پیش از قاعدگی مهم است؟

گاهی اوقات سندروم پیش از قاعدگی به سبب شدید بودن علائمی که دارد می تواند فرد و اطرافیان او را با مشکلاتی مواجه سازد که این نیز می تواند باعث بروز آسیب های جسمی و روانی گردد.
بنابراین مهم است که حتما جهت درمان افسردگی قبل از پریود اقدام نمود تا بتوان با کنترل احساساتی که در این دوران در فرد شکل می گیرد، از بروز چالش های متعدد جلوگیری نمود.
چنانچه با حضور در جلسات روان درمانی می توان سبب ایجاد تغییراتی در سبک زندگی شده و اگر درمانگر تشخیص دهد که بهتر است علاوه بر روان درمانی از دارو درمانی استفاده شود، داروهای مناسب برای مراجع را تجویز می کند.
در اغلب مواقع درمانگر از داروهای ضد افسردگی برای مراجعین استفاده می کنند.

افراد مستعد ابتلا به افسردگی پیش از قاعدگی

در صورتی که هر یک از علائم زیر در افراد دیده شود ممکن است ایشان مستعد ابتلا به افسردگی پیش از قاعدگی باشند.

بنابراین مهم است که از جلسات درمان افسردگی پیش از قاعدگی به خوبی بهره مند گشت.

راهکارهای درمان افسردگی پیش از پریود

همانطور که بیان گردید مهم است که به درمان افسردگی پیش از پریود پرداخت تا از بروز مشکلات شدید روانی و حتی جسمانی جلوگیری نمود.

1.ورزش

با انجام برخی ورزش های آرام بخش می توان به درمان افسردگی پیش از پریود کمک نمود.
لذا با ورزش می توان احساست بهتری را تجربه نمود..

2.داروی ضد افسردگی

در اکثر اوقات درمانگر جهت بهبود وضعیت افسردگی مراجعین داروهای ضد افسردگی را تجویز می نماید زیرا با مصرف این دارو میزان احساسات ناخوشایند افراد کاهش یافته و می توانند بهتر این احساسات را در خود کنترل کنند..

3.مدیتیشن

یکی از راه های درمان افسردگی پیش از قاعدگی نیز تنفس عمیق و مدیتیشن می باشد؛ با مدیتیشن و دم و بازدم اصولی می توان میزان استرس و افسردگی را در خود کاهش داد.

4.رژیم غذایی مناسب

با کاهش میزان مصرف چربی و مواد غذایی شور، شیرین و..می توان احساسات بهتری را تجربه نمود.
این نیز مهم است که به نوع تغذیه توجه نموده و بدین سبب با مصرف غذاهای سالم و مناسب، به درمان افسردگی پیش از قاعدگی کمک نمود.

5.مصرف مسکن

برای کاهش درد عضلات مثل حساس بودن سینه، سردرد و..می توان قرص های مسکن درد را مصرف نمود.
چنانچه خوب است با مراجعه به درمانگر، به درمان افسردگی پیش از قاعدگی پرداخت.

علت افسردگی پیش از قاعدگی در زنان چیست؟

پیشتر اشاره نمودیم که تمامی بانوان دچار افسردگی پیش از قاعدگی نمی شوند.
اینکه برخی بانوان دچار سندروم پیش از قاعدگی می شوند به دلیل این است که ایشان نسبت به تغییرات هورمونی حساس تر هستند و به همین سبب علائم PMS نیز در این افراد با شدت بیشتری بروز می یابد.

بهترین روش درمان افسردگی قبل از پریود

CBT

بانوانی که دچار سندروم پیش از قاعدگی هستند باید در جلسات درمان شناختی رفتاری حضور یابند.
این جلسات کمک می کند بانوان بتوانند علائم سندروم پیش از قاعدگی خود را مدیریت و کنترل سازند.
سی بی تی یا جلسات درمانی شناختی رفتاری به بانوانی که دچار سندروم پیش از قاعدگی هستند کمک می کند تا بتوانند به هنگام بروز علائم، از روش های مناسبی برای مقابله و واکنش بهتر با تغییرات به وجود آمده بهره گیرند.

دارو درمانی

زمانی که میزان علائم سندروم پیش از قاعدگی در بانوان شدید باشد درمانگر داروهای ضد افسردگی برای مراجعین تجویز می کند، این داروها می تواند به کاهش افسردگی در ایشان کمک کند.

سبک زندگی سالم

توصیه می گردد بانوان مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی نیز سبک زندگی سالمی را پیش گیرند.
می توان فعالیت فیزیکی داشته و با پیاده روی احساسات بهتری را تجربه نمود و میزان افسردگی و استرس را در خود کاهش داد با تنظیم نمودن میزان خواب می توان تغییرات مثبت در خود را مشاهده نمود زیرا کم خوابی می تواند تاثیراتی منفی بر روی افراد بگذارد.
و..
بسیار مهم است که بانوان جهت درمان افسردگی پیش از قاعدگی به درمانگری مراجعه کنند که به ایشان اعتماد دارند، لذا تخصص درمانگر بسیار مهم است و نیاز است وی به نیازها و دغدغه های بانوان در این دوران توجه بسیاری داشته باشد.
چنانچه اگر بانوان قصد دارند با حضور در جلسات روانشناسی به درمان افسردگی پیش از قاعدگی بپردازند، می توانند از جلسات مشاوره فردی کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند.
تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.
بسیار مهم است که جهت درمان افسردگی قبل از پریود حتما به روانشناسی مجرب و متخصص مراجعه نمود زیرا با بهره مندی از راهنمایی های تخصصی ایشان می توان احساسات و هیجانات خود را به خوبی کنترل نمود.
بنابراین توصیه می گردد جهت درمان حتما از روانشناسی مجرب کمک بگیرید که بدین سبب می توان به راحتی از خدمات کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردید.