به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی

مشاور مشاور ازدواج مرکز مشاوره سرویس ها

آیا با تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی آشنا هستید؟ تا به حال برای درمان افسردگی به روانشناس مراجعه کرده‌اید؟ درمان افسردگی با روش بهتر است یا سایر روش‌ها؟ برای پر بردن به پاسخ این سوالات و سایر سوالات مربوط به تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی  مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

CBT

تکنیک های cbt برای درمان افسردگی | درمان افسردگی با روش cbt | پکیج درمان شناختی رفتاری افسردگی

تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی

افسردگی برای شما دنیای تاریک و راهی بن بست در ذهن شما خواهد ساخت به گونه‌ای که گمان می‌کنید به پوچی و آخر زندگی رسیده‌اید اما اینطور نیست؛ تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی به کمک شما خواهند آمد و شما را از این احساسات و دنیای تاریک ی که برای خود ساخته‌اید نجات خواهد داد.

اما چگونه؟

در ادامه قرار است به چیستی تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی و انواع تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی پرداخته شود. بعد از خواندنش قطعا به پاسخ سوال‌تان خواهید رسید.

افسردگی چیست؟

در طبقه بندی اختلالات روانشناسی ، افسردگی نوعی اختلال خلقی محسوب می‌شود که متاسفانه بسیار شایع است. احساس افسردگی همراه با احساس غم و غصه، از دست دادن و عصبانیت و … شناخته می‌شود.

متاسفانه بسیاری از افراد به افسردگی مبتلا هستند اما از آن مطلع نیستند و همین دلیلی است برای مراجعه به روانشناس و بکارگیری تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی? جالب است بدانید که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین زده‌اند که ۸/۱ درصد بزرگسالان آمریکایی ۲۰ سال به بالا، در هر دوره ۲ هفته ای از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ افسردگی را تجربه کرده‌اند.

نشانه های افسردگی در انسان‌ها مخلف به یک شکل بروز پیدا نمی‌کند همچنین عوارض آن نیز در زندگی افراد متفاوت است در مورد برخی افراد روی روابط‌شان تاثیر گذاشته و در مورد برخی دیگر در عملکرد شغلی شان؛ نکته‌ای که در اینجا وجود دارد حالت ثابت غم ، اندوه ، نا امیدی و غصه در فرد است که در تمام موارد خود را نشان می‌دهد.

در ادامه به برخی از نشانه ههای شاخص افسردگی پرداخته می‌شود که در صورت بروز آن‌ها لازم است برای استفاده از تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی اقدام کنید.

نشانه های افسردگی در انسان

نشانه های افسردگی در انسان

اگر حداقل سه مورد از موارد بالا را در خود حس کردید شما به تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی احتیاج دارید و بهتر است هر چه زودتر به روانشناس مراجعه کنید.

تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی چیست؟

تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی چیست؟

رفتاردرمانی شناختی(CBT) یک روش درمانی است که برای طیف وسیعی از مشکلات از جمله درمان شناختی رفتاری افسردگی به کار می‌رود و بسیار مورد توجه روانشناسان و مراجعه کنندگان مبتلا به افسردگی بوده است. درمان افسردگی با روش cbt سبب بهبود قابل توجه عملکرد و کیفیت زندگی افرادی که تحت درمان هستند خواهد شد.

تکنیک های cbt برای درمان افسردگی از راهبردهای شناختی جهت تغییر الگوهای فکری و از استراتژی های رفتاری جهت تغییر رفتارهای ناسالم و تبدیل شدن آن ها به رفتارهای سالم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این استراتژی می‌توانند شامل ژورنالیسم، نقش آفرینی، تکنیک های آرام سازی شوند که حواس فرد را پرت می‌کنند. در واقع تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی به شناسایی و ایجاد تغییر در الگوهای فکری غلط یا تحریف شده، پاسخ های عاطفی و رفتارها می‌پردازد.

مراحل درمان شناختی رفتاری افسردگی

مراحل درمان شناختی رفتاری افسردگی

در این قسمت به تکنیک های cbt برای درمان افسردگی پرداخته خواهد شد اما این مطالب صرفا جهت آشنایی شماست و برای درمان قطعی و دریافت پکیج درمان شناختی رفتاری افسردگی باید به روانشناس مجرب مراجعه کنید.

مانند هر پروسه درمانی دیگر ابتدا فرد مشکوک را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و برای اینکار از تست های تشخیصی افسردگی، مصاحبه و پرسش و پاسخ های بسیار بهره می‌گیرند تا در مورد میزان افسردگی، ریشه افسردگی و وضع موجود بیمار اطلاعات لازم را کسب کنند و برای به کار گیری تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی برنامه ریزی کنند.

درمان افسردگی با روش cbt در بخش اول شامل راهبردهای رفتاری می‌شود. در واقع تمرکزش روی تغییر رفتارهایی می‌باشد که ممکن است سبب بروز یا بدتر شدن افسردگی شوند در نتیجه باید آن ها را با رفتارهای شادی بخش جایگزین نمود.

4.5/5 - (72 امتیاز)

 

استراتژی های رفتاری در درمان شناختی رفتاری افسردگی

استراتژی های رفتاری در درمان شناختی رفتاری افسردگی

تا به اینجا در مورد تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی و چیستی آن و همچنین نشانه‌ها افسردگی صحبت شد در این قسمت به استراتژی‌هایی که در پکیج درمان شناختی رفتاری افسردگی بکار گرفته می‌شود پرداخته خواهد شد?

در بخش بعدی درمان افسردگی با روش cbt مربوط به استراتژی‌ها شناختی است. یک سری الگوهای فکری تحریف شده در ذهن انسان وجود دارند که در راستای این افکار مشکلاتی برای بیمار پیش خواهد آمد. در واقع هدف از تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی این است که بیمار به درک بهتری از خود و رفتارها و انگیزه‌های دیگران برسد همچنین مهارت‌های حل مسئله را جهت مقابله را آموزش ببیند و به خود و توانایی‌های خود اعتماد کند. این تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی شامل?

به عنوان مثال : «هیچ کس مرا دوست ندارد» یا «من بی ارزش هستم»

در تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی بیمار می‌آموزد هنگامی که این افکار منفی به ذهنش می‌آیند آنها را شناسایی کرده و ارزیابی اش کنند. در اینجا نوشتن بسیار کمک کننده است. وقتی افکارتان را روی کاغذ بیاورید دید آگاهانه تری نسبت به آن ها خواهید داشت.

بعد از شناسایی افکار خودآیند نوبت بررسی آن‌هاست تا بتوان آن ها را ریشه یابی و در نهایت کنترل نمود برای اینکار انجام تست های رفتاری انجام می‌شود.

 

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی

تا به اینجا درمورد تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی ، استراتژی‌های درمان افسردگی با روش cbt و همچنین جزئیات پکیج درمان شناختی رفتاری افسردگی صحبت شد. لازم بود کسانی به افسردگی دچار هستند از روش درمان شناختی رفتاری افسردگی اطلاع پیدا کنند تا برای برای بهبود وضعیتشان اقدام کنند.

کلینیک روان آرام با سابقه‌ای بالا و روانشناسانی مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره در رابطه با تکنیک های درمان شناختی رفتاری افسردگی می‌باشد. برای رزرو وقتی مشاوره به صورت حضوری و آنلاین می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید?

رزرو وقت برای درمان شناختی رفتاری افسردگی

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره