به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

روانشناس درمان فوبیا

مشاور فوبیا چیست؟ مشاور ازدواج راه های کاهش و درمان فوبیا مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

مراجعه به روانشناس درمان فوبیا به صورت تخصصی

محققان هنوز نتوانسته اند علت واقعی به وجود آمدن فوبیاها را بشناسند. اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که به وجود آمدن یک فوبیا می تواند به دلیل عوامل مختلف باشد.
و..از جمله مهم ترین عواملی هستند که باعث به وجود آمدن فوبیا می شود. روانشناس درمان فوبیا سعی می کند با شناسایی این عوامل، درمان مناسبی برای آن ها پیدا کند.

فوبیا یک واکنش ترس مرضی است. هنگامی که شما با موضوعی که در شما فوبیا ایجاد می کند روبرو می شوید به صورت ناخودآگاه دچار ترس می شوید. این ترس می تواند شرایط زندگی را برای شما سخت کند. به همین علت است که نقش روانشناس درمان فوبیا بسیار اساسی است. اگر با عاملی که شما را می ترساند زیاد سر و کار داشته باشید، عملا زندگی برای شما مختل خواهد شد.

در این مقاله می خواهیم به نقش روانشناس درمان فوبیا و روش های درمانی مناسب فوبیا بپردازیم:

منظور از فوبیا چیست؟

فوبیا یک نوع ترس غیر منطقی است که برای افراد مختلف اتفاق می افتد. مواردی که یک نفر از آن می ترسد، برای اشخاص دیگر اصلا ترسناک نیست و فقط شخصی که فوبیا را دارد از آن مورد می ترسد. برخی از فوبیا های رایج عبارتند از ترس از محیط بسته، فوبیا حیوانات، ترس از ارتفاع، ترس از سوزن و ترس از حشرات.

معمولا همه افراد حداقل یک فوبیا دارند. این ترس ها هیچ منطقی ندارند. حتی ممکن است خود فرد بداند که موضوعی که از آن می ترسد اصلا وحشتناک نیست و او دارد بی دلیل از آن می ترسد. منشا تعداد زیادی از فوبیاها دوران کودکی و وقایع دوران کودکی هستند.

مسئله ای که باعث ایجاد این نوع ترس می شود،‌ استرس و اضطراب زیادی را برای همه ایجاد می کند. به همین دلیل است که نیاز به روانشناس درمان فوبیا در افرادی که فوبیا دارند احساس می شود. (Phobias)

مهم است که جهت درمان حتما به روانشناس خوب برای درمان فوبیا مراجعه نمود.

روانشناس درمان فوبیا

در چه صورت حتما باید برای درمان فوبیا خود اقدام کنیم؟

1- ترس بسیار شدیدی را برایتان ایجاد می کند که از نظر حواس و جسمی مشکل پیدا کرده اید.
2- فوبیا باعث شده است که شغل تان به خطر بیفتد.
3- فوبیا برای خواب تان مشکل ایجاد کرده است.
4- در زندگی شخصی تان مشکل پیدا کرده اید.

علامت های جسمی فوبیا چه هستند؟

تنفس سخت، بهم ریختن معده، درد قفسه سینه، عرق سرد، لرزش در اندام ها

بهترین درمان برای فوبیا پیست؟

درمان مناسبی که برای فوبیا وجود دارد، مراجعه به روانشناس درمان فوبیا در کنار مصرف دارو است.

4.6/5 - (488 امتیاز)

فوبیا چه علامت هایی دارد؟

شاید این سوال ایجاد گردد که چگونه می توان نشانه های فوبیا را تشخیص داد..؟

در ابتدا نیاز است این نکته را یادآور شویم که درمان فوبیا و همچنین تشخیص وجود آن بر عهده درمانگر متخصص می باشد و نیاز است حتما از جلسات مشاوره درمانی بهره مند گردید.

اولین نکته ای روانشناس درمان فوبیا به شما می گوید این است که فوبیا چه علامت هایی دارد و چه تفاوت هایی با ترس معمولی دارد. معمولا همه ما وقتی در شرایط حساس و خطرناک قرار می گیریم علائمی مانند خشک شدن دهان و تپش قلب را تجربه می کنیم اما علامت های فوبیا بسیار بیشتر از یک ترس معمولی است.

علائم فوبیا به دو دسته علائم جسمی و علائم روانی تقسیم می شوند.

علامت های جسمی فوبیا عبارتند از:

علائم روانی فوبیا عبارتند از:

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مطالب موجود در خصوص درمان اضطراب را مطالعه کنید. کافیست بر روی لینک قرار داده شده کلیک نمایید.

چه فوبیایی نیاز به درمان دارد؟

مسئله بسیار مهمی که روانشناس درمان فوبیا به شما یادآور خواهد شد این است که همه فوبیاها نیاز به درمان ندارند. فوبیاهای مختلف همیشه احساس ناخوشایندی را برای ما ایجاد می کنند. این ناخوشایند بودن اجتناب ناپذیر است و شما نمی توانید بگویید که از فوبیای خود لذت می برید. اما فوبیا زمانی باید درمان شود که زندگی معمولی فرد را بهم می ریزد و او را با مشکلات مختلف روبرو می کند.

اگر فوبیایی که دارید زندگی تان را مختل نکرده است، نیازی نیست که نگران آن باشید. اقدام مهمی که در این شرایط می توانید انجام دهید این است که از موضوعی که ترس تان را زیاد می کند دوری کنید و آرامش را برای خودتان ایجاد کنید.

اما اگر فوبیایی که دارید یکی از شرایط زیر را برایتان ایجاد می کند احتمالا باید برای درمان آن اقدام کنید:

  1. ترس بسیار شدیدی را برایتان ایجاد می کند که از نظر حواس و جسمی مشکل پیدا کرده اید.
  2. فوبیا باعث شده است که شغل تان به خطر بیفتد.
  3. فوبیا برای خواب تان مشکل ایجاد کرده است.
  4. در زندگی شخصی تان مشکل پیدا کرده اید.

درمان مناسب برای فوبیا چیست؟

اگر به این نتیجه رسیده اید که فوبیایی که دارید زندگی شخصی تان را مختل کرده است، باید بدانید که درمان مناسبی که برای فوبیا وجود دارد، مراجعه به روانشناس درمان فوبیا در کنار مصرف دارو است.

برای بعضی از افراد درمان دارویی بهتر جواب می دهد و برای برخی افراد دیگر، جلسات مشاوره ای درمانی بهتر پاسخگو خواهد بود. اما مهم ترین و پاسخگو ترین درمانی که وجود دارد استفاده همزمان از دارو و توصیه های روانشناس خوب برای درمان فوبیا است.

راهکار دیگری که برای درمان فوبیا می توانید در پیش بگیرید استفاده از تکنیک ها و تمرینات روحی و روانی شخصی است. این تمرینات روحی و روانی به شما کمک می کند تا بتوانید در قدم های اول با ترس هایی که دارید مواجه شوید و سپس برای درمان فوبیاهایی که دارید اقدام کنید.

روانشناس فوبیا

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

روانشناس فوبیا

روش های درمانی فوبیا کدام اند؟

همان طور که پیش از این گفته شد سه روش مناسب برای درمان فوبیا وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. هر کدام از این روش ها مزایای خودش را دارد و معایبی نیز دارد.

اولین روش مواجهه به صورت انفرادی با فوبیا است. اگر این تکنیک ها جواب نداد، باید از ترکیب دارو درمانی و جلسات مشاوره استفاده کنید. البته نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که قبل از هر اقدامی بهتر است با روانشناس درمان فوبیا مشورت کنید و نظر او را جویا شوید.

1- تمرینات شخصی

استفاده از تمرینات خود درمانی برای درمان فوبیا چندین مرحله دارد. البته نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که این تمرینات درمان قطعی ندارند. این تکنیک هایی که اجرا می شوند، صرفا به شما کمک می کنند تا بتوانید با ترس هایتان مواجه شوید.

معمولا همه ما از موقعیت هایی که باعث ترس مان می شوند دوری می کنیم. اما برای درمان فوبیا باید بدانید که مواجه شدن با موضوع ترسناک یک قدم بسیار مهم اولیه است. برای این که بتوانید به خوبی از پس ترس هایتان بر بیایید، ابتدا یک لیست تهیه کنید. همه چیزهایی که از آن می ترسید را در آن لیست بنویسید.

در قدم بعدی سعی کنید که به صورت کاملا جزئی با این ترس مواجه شوید. مثلا اگر از مار می ترسید، اولین قدم تماشا کردن تصاویر مارها است. سپس در قدم بعدی سعی کنید چند فیلم از مارها در تلویزیون تماشا کنید. البته نکته اساسی این است که هیچ وقت نباید به خودتان فشار بیاورید و یا خودتان را مجبور به انجام کاری بکنید.

برای این که تبدیل به یک روانشناس درمان فوبیا برای خودتان بشوید باید قدم قدم و به آرامی سعی کنید تا با مسائل روبرو شوید. قدم بعدی شما باید این باشد که با رعایت فاصله مارها را تماشا کنید. هر کدام از این مراحل به صورت ناخودآگاه باعث می شوند که کمتر و کمتر بترسید و فوبیاهایتان را کنار بگذارید.

2- دارو درمانی

دارو درمانی برای درمان فوبیا حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. اگر دارو به صورت خودسرانه مصرف شود آسیب های جسمی و روانی را برای شما به دنبال خواهد داشت. روانشناس درمان فوبیا با مشورت هایی که با یک روانپزشک معتمد انجام می دهد شما را برای مصرف دارو راهنمایی می کند.

روش های دارو درمانی مختلفی برای درمان فوبیا وجود دارد. اما نکته اساسی در درمان های دارویی این است که شما باید دوره مصرف داروهایتان را کاملا تکمیل کنید. معمولا روانشناس درمان فوبیا توصیه می کند که درمان دارویی با جلسات مشاوره ای همراه شود و در طول دوره ای که دارو مصرف می کنید، به مشاور هم مراجعه کنید.

بهترین داروی فوبیا نیز توسط درمانگر متخصص با توجه به شدت میزان و..با یکدیگر متفاوت می باشد بنابراین خوب است از مقایسه خود با دیگران اجتناب ورزید.

3- مراجعه به روانشناس

مراجعه به مشاور روانشناس بهترین و کاربردی ترین راه درمان فوبیا است. روانشناس درمان فوبیا سعی می کند ریشه ترس های شما را بشناسد. ممکن است دلیل فوبیای شما به زمان کودکی مربوط شود و همین طور ممکن است به دلیل وقایعی باشد که دوست نداشته باشید آن ها را برای دیگران بازگو کنید.

روانشناس با آرامش کامل و بدون هیچ گونه قضاوتی صحبت های شما را می شنود. او با توصیه هایی که به شما می کند سعی می کند شما را برای مقابله با فوبیاهایتان کمک کند. او در طی جلسات مختلف و با استفاده از روش های متعدد و اساسی به شما یاری می رساند. به همین دلیل باید بگوییم که اگر به دنبال راه حلی قطعی برای درمان فوبیا می گردید باید به یک روانشناس متخصص و باتجربه مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با ما تماس بگیرید.

و..

لذا مهم است جهت درمان قطعی فوبیا و کاهش علائم آن حتما اراده و انگیزه خوبی داشت و به درمانگری متخصص مراجعه نمود تا بتوان به مرور زمان شاهد درمان و کاهش علائم فوبیا گردید.

روانشناس فوبیا

چرا درمان فوبیا مهم است؟

فوبیاها ترس های بی دلیلی هستند که ممکن است برای هر شخصی ایجاد شود و دلیل اصلی به وجود آورنده آن مشخص نیست. اما شما به عنوان کسی که فوبیا دارد نباید از این موضوع خجالت بکشید و یا این که سعی کنید آن را پنهان کنید.

پنهان کردن فوبیا هیچ کمکی به درمان آن نمی کند. به جای این کار باید با کمک راهنمایی های روانشناس درمان فوبیا بتوانید با فوبیا و ترس هایی که دارید روبرو شوید. روند درمان فوبیا معمولا طولانی مدت است. بنابراین باید بدانید که اگر برای فوبیایی که دارید،‌ دارو مصرف می کنید و یا به جلسات مشاوره می روید، باید صبور باشید.

برای درمان فوبیا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

شاید این سوال پیش آید که برای درمان فوبیا به چه دکتری مراجعه کنیم تا شاهد کاهش و کنترل شدت بروز فوبیا گردید.بسیار مهم است که جهت درمان فوبیا حتما به بهترین دکتر برای درمان فوبیا مراجعه نمود زیرا هر چه تخصص درمانگر در ارائه جلسات درمانی فوبیا بهتر و بیشتر باشد میزان نتیجه مطلوب از این جلسات به مرور حائز می گردند.

بنابراین از آنجا که درمان فوبیا امری بسیار تخصصی بوده و نیاز است که فردی مجرب و حرفه ای به درمان فوبیا بپردازد به همین سبب توصیه می گردد از راهنمایی های تخصصی کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گشت، زیرا تمامی درمانگران در کلینیک بسیار حرفه ای بوده و در امر مشاوره فردی و درمان فوبیا یا سایر اختلالات روانشناختی تجربه و تخصص بالایی دارند.

به همین سبب اگر افراد قصد دارند از جلسات مشاوره روانشناسی کلینیک روان آرام بهره مند گردند، می توانند با شماره درج شده در صفحه سایت جهت تعیین رزرو وقت با بهترین متخصصین روانشناس فوبیا در کلینیک تماس حاصل نمایند.

بپیوندید
اطلاع از

9 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
کاربر
7 ماه قبل

برای درمان فوبیا مشاوره آنلاین بهتره یا حضوری؟

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
7 ماه قبل
پاسخ به  کاربر

سلام دوست عزیز؛ جلسات حضوری موثرتره.

پرستو
7 ماه قبل

اگر فردی که بخاطر فوبیا به مشکل خورد فرضا علائم ترس پیدا شد، چجوری بهش کمک کنیم تا احساس آرامش کنه؟

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
6 ماه قبل
پاسخ به  پرستو

سلام دوست عزیز؛ کمک کنید با آرامش ریتم تنفس مناسبش رو پیدا کنه و آرومش کنید در فرصت مناسب به روانشناس ارجاع بدید.

رضا
7 ماه قبل

درمان نکردن فوبیا از دوران کودکی تا بزرگسالی خطرناکه؟ فرضا بخاطر اینکه همه چیز رو به زمان سپرد تا ترس و اضطراب هم با بزرگسالی کمتر شه

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
6 ماه قبل
پاسخ به  رضا

سلام دوست عزیز؛ بالاخره نوعی اضطراب و ترسی هست که قابل درمانه و بسته به اینکه این مسئله چقدر توی زندگی فرد تاثیر مخرب میگذاره و زندگیش رو مختل میکنه، ضرورت درمان داره. درمورد بخش دوم سوالتون میتونم بگم که به خودی خود و تنها به گذر زمان، مشکل حل نمیشه. اما شاید ممکنه با کسب آگاهی و تجربه از روشهای مواجهه سازی میزان اضطرابشون کاهش پیدا کنه. واین موضوع کاملا بستگی به میزان اضطراب و پیچیدگی مشکل فرد داره.

ثنا
7 ماه قبل

درمان فوبیا چقدر طول می کشه؟ آیا وقتی اسم بعضی حیوانات رو میشنویم و دچار ترس می شیم یعنی فوبیا داریم؟

زهره
7 ماه قبل

سلام میخواستم بدونم هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
7 ماه قبل
پاسخ به  زهره

سلام دوست عزیز؛ برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه لطفا با شماره های 02188216100 و 09905758590 تماس بگیرید.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره