به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
بهبود روابط عاطفی با همسر

10 راه بهبود روابط عاطفی با همسر

راه های بهبود روابط عاطفی با همسر

در زندگی مشترک بسیار مهم است که زن و مرد روابط عاطفی خوبی در کنار روابط جنسی شان داشته باشند..زمانی که زن و مرد رابطه عاطفی قوی و موثری با یکدیگر داشته باشند می توان به پایداری زندگی مشترک شان نیز امیدوار بود..

ولیکن در عصر امروز اغلب اختلافات و ناراحتی ها بین زوجین افزایش یافته و نمی دانند چگونه می توانند دوباره رابطه خود را بهبود بخشند..بنابراین لازم دانستیم به 10 راه بهبود روابط عاطفی با همسر اشاره کنیم تا زوجین با بهره مندی از نکات اشاره شده نیز بتوانند به درک روشن تر و عمیق تری از یکدیگر دست یافته و به زندگی شان روشنی بیشتری ببخشند.

بهبود روابط عاطفی همسر

10 راه بهبود روابط عاطفی با همسر

  • قرار نیست همیشه پیروز میدان باشید!
  • به جای پیش داوری کردن، رو به روی آینه بایستید
  • با کلامتان، گوش هایتان و دست هایتان همدلی کنید..
  • لازم است که یکدیگر را بلد باشید
  • فراموشکار نباشید، ریز بین باشید
  • به جای تغییر دادن، یکدیگر را رشد دهید
  • نخواهید که تقلیدی از عاشقانه های دیگران باشید
  • در عشق ورزیدن به یکدیگر سخت نگیرید ( به سادگی عاشقی کنید )
  • رفاقت با یکدیگر را امتحان کنید
  • چشم هایتان را ببندید اما نه بر روی هم!

قرار نیست همیشه پیروز میدان باشید!

یکی از راه های بهبود روابط عاطفی با همسر، مدارا کردن است..متاسفانه برخی زوجین می پندارند زمانی که اختلاف و بحثی بین یکدیگر پیش آمد باید تا جایی که در توان دارند با یکدیگر دعوا کنند تا به نتیجه ای مطلوب دست یابند در صورتی که فراموش می کنند زندگی مشترک شان گوهری است که باید آن را حفظ کنند و مراقبش باشند نه اینکه دستشان را بلرزانند تا گوهر بر زمین افتاده و ترک بردارد!

بهتر است زوجین به جای دعوا کردن و تلاش برای نشان دادن اینکه ” تو مقصری نه من! ” دست برداشته و با آرامش و صحبت کردن به حل اختلاف خود بپردازند.

به جای پیش داوری کردن، رو به روی آینه بایستید

یکی دیگر از دلایلی که می تواند رابطه گرم و عاشقانه زوجین را بر هم زند، داوری ها، قضاوت ها و تهمت هایی است که ممکن است در ذهن برخی زوجین خطور کرده و بر زبان آید..

در زندگی مشترک ممکن است اختلافات متعددی پیش آید که نیاز باشد صبوری به خرج داده و با کمک یکدیگر به حل مسائل پرداخت ولیکن برخی زوجین به سبب اینکه احساسات بسیاری را برای حل مسائل رو می کنند نمی توانند به خوبی تمرکز نموده و برای شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت، طرف مقابل خود را با قضاوت ها و تهمت های متعدد مقصر می دانند و..

ولیکن بهتر است زوجین بیاموزند که اگر انگشت اشاره شان را رو به روی همسرشان گرفته اند، سه انگشت دیگر نیز رو به روی خودشان است!

بنابراین برای بهبود روابط عاطفی با همسر خویش نیاز است که ابتدا با نقاط ضعف خود در رابطه عاطفی که سبب بروز مشکلات و دعواها شده رو به رو شوند، آن ها را بپذیرند و سعی در کاهش این نقاط و افزایش نقاط قوت خود جهت حفظ رابطه عاطفی عاشقانه شان با همسر نیز نمایند.

با کلامتان، گوش هایتان و دست هایتان همدلی کنید..

همدلی کردن می تواند یکی از موثر ترین راه های بهبود روابط عاطفی با همسر می باشد..بهتر است زوجین در زمان هایی که همسرشان ناراحت یا خشمگین است با او همدلی کرده و با کلام خویش نیز با بیان حرف های عاشقانه، دلگرم کننده و امیداور کننده نیز انرژی حال خوب خود را به همسرشان نیز تزریق نمایند..

زمانی که شنونده خوبی برای شنیدن دلشکستگی ها  و غم های همسرشان باشند، می توانند رابطه عاطفی عمیقی را برای یکدیگر تداعی و رقم زنند.

و مهم تر از همه اینکه چه در ناراحتی ها و سختی ها چه در روزهای عادی زندگی نیز، تنها کافیست زوجین دست های خود را باز کرده و یکدیگر را در آغوش بگیرند و انرژی عشق خود به یکدیگر را القاء دارند..

لازم است که یکدیگر را بلد باشید

جهت بهبود روابط عاطفی با همسر، نیاز است که زوجین یکدیگر را بلد باشند..یعنی بدانند علایقشان چیست، با چه چیزهایی خوشحال و با چه چیزهایی ناراحت می شوند..بدانند که چگونه می توانند عشق خود به همسرشان را با شدت و اعتماد خاطر بیشتری ابراز دارند.. با ابراز علاقه کلامی، ابراز علاقه فیزیکی یا جنسی و..

بنابراین بلد بودن یکدیگر می تواند بسیار به زوجین کمک کند تا روابط عاطفی شان با یکدیگر را قوت ببخشند..

فراموشکار نباشید، ریز بین باشید

یکی دیگر از راه های بهبود روابط عاطفی زن و شوهر نیز این است که محبت ها و عاشقانه های یکدیگر را فراموش نکنند..گاهی برخی زوجین به هنگام بروز اختلاف در زندگی شان تمام خوبی های یکدیگر را فراموش کرده و تنها به مواردی اشاره می کنند که مخالف آن ها هستند یا به سبب وجود شان عصبی و ناراحت می شوند و..

ولیکن لازم است زوجین به خاطرات خوبی که از همسرشان و در کنار ایشان داشته اند هم توجه کنند، به درک عشق و دوست داشتن عمیق همسرشان نسبت به خود برسند و به هنگام بروز اختلافات نیز طوری رفتار نکنند گویی همسرشان آدمی از سرزمینی دور افتاده و ناشناخته است که نیاز است به او آموخت در رابطه عاطفی اش چه کار کند و چه کار نکند! و..

ریز بین بودن نیز می تواند کمکی برای بهبود روابط عاطفی با همسر باشد تا ایشان با یادآوری خوبی های همسرشان نیز، ملایم تر و آگاهانه تر به حل اختلافات بپردازند..اگر زوجین خاطرات خوب یکدیگر را در نظر نگیرند ممکن است اختلافات و بحث های ادامه داری در زندگی شان شکل گیرد که به سادگی قابل حل نباشند.

بهبود روابط عاطفی همسر

به جای تغییر دادن، یکدیگر را رشد دهید

یکی از مهم ترین راه های بهبود روابط عاطفی با همسر نیز این است که نخواهند یکدیگر را تغییر دهند، تغییر می تواند از ساده ترین مسائل مثل سبک پوشش تا پیچیده ترین آن ها یعنی طرز فکر و عقیده باشد..

بنابراین بهتر است زوجین به جای تغییر دادن یکدیگر، تفاوت های هم را پذیرفته و با وجود تفاوت ها نیز تلاش کنند برای ارتقاء احساسات درونی، رشد شخصیتی و پیشرفت شغلی و..یکدیگر به هم کمک کنند..

زمانی که زوجین در کنار یکدیگر به هم کمک می کنند تا رشد و پیشرفت کنند نیز می توانند رابطه عاطفی بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند و عشق و علاقه شان به یکدیگر ژرفای عمیق تری یابد.

نخواهید که تقلیدی از عاشقانه های دیگران باشید

نکته مهمی که نیاز است بیان کنیم این می باشد که برای بهبود رابطه عاطفی با همسر نیز مهم است که زوجین سبک و روش خاص خود را برای عشق ورزی و ابراز علاقه به همسر خود داشته باشند نه اینکه هر کاری که دیگران در رابطه شان انجام می دهند تکرار کنند!

این روش می تواند روش ساده و کوچکی باشد ولی زمانی که زوجین می دانند با بهره گیری از این روش کوچک و خاص می توانند یکدیگر را خوشحال کنند و نشان دهند نسبت به یکدیگر بی توجه نیستند و هدفشان در زندگی بهبود روابط عاطفی شان با هم می باشد نیز می توانند روز به روز در رابطه عاطفی شان با یکدیگر بهتر و موثرتر عمل کنند..

به نوعی که عشق ورزی شان به یکدیگر در طی زمان دیگر از روی نیاز یا عادت نبوده بلکه ارزشی است که همواره برای تشکر از وجود یکدیگر در زندگی هم ابراز می دارند و قدر این موهبت که در کنار هم هستند را می دانند.

بنابراین..

 بهتر است زوجین برای بهبود روابط عاطفی با همسر خویش نیز به جای امتحان کردن راه هایی که شاید حتی طرف مقابلشان را خوشحال نمی کند سعی نمایند سبک خود را با شناخت علاقمندی های همسرشان پیاده نموده و به او عشق بورزند.

فرضا:

برای بهبود روابط با همسر می توان با یکدیگر به پیک نیک رفت یا به رستوران مورد علاقه وی، تماشای فیلمی خنده دار و عاشقانه در سینما و..رفته و ساعاتی را به یکدیگر اختصاص داد، می توان در منزل ماند و به جای صحبت از کار و دغدغه های دیگر تنها به یکدیگر محبت نمود و با یکدیگر از خاطرات خوب، خنده دار و عاشقانه اوایل زندگی شان صحبت نمایند و..

در عشق ورزیدن به یکدیگر سخت نگیرید (به سادگی عاشقی کنید)

جهت بهبود روابط عاطفی با همسر نیز در عشق ورزیدن و ابراز علاقه عاطفی نیز نیازی به یادگیری فرمول های سخت ریاضی و فیزیک و..نیست بلکه تنها کافیست به سادگی عاشق کرد..

ابراز علاقه در ساده ترین حالت ممکن می تواند شوخی ها و مسخره بازی های بین زن و شوهر باشد، می تواند درست کردن غذای مورد علاقه همسر یا تهیه یکی از وسایل مورد علاقه همسر و..باشد.

بنابراین سخت نگرفتن در عشق ورزی می تواند تعهد و وفاداری بسیاری را کسب نماید..البته منظور از ساده عاشقی کردن این نیست که دیگر به علایق همسر توجه نکرده و رابطه پایدار را تنها در محبت کلامی، درست کردن غذای مورد علاقه و..دانست..

زمانی که زوجین به نیازها و احساسات یکدیگر توجه کنند، برای علایق کوچک و بزرگ هم ارزش قائل شوند و..یعنی زندگی عاشقانه را سخت نگرفته اند و دوست دارند متعهدانه با یکدیگر زندگی کنند..

منظور از سخت گرفتن این است که فرضا زوجین نمی دانند باید چگونه به هم محبت کنند..نمی دانند از هر لحظه در کنار هم بودن چگونه استفاده کنند و..تا بتوانند به خوبی به مدیریت رابطه عاطفی خویش بپردازند.

رفاقت با یکدیگر را امتحان کنید

رفیق و دوست بودن با همسر می تواند تاثیر بسیاری بر بهبود روابط عاطفی با همسر باشد..زمانی که با یکدیگر تفریح می کنند، غمخوار یکدیگر هستند و در سختی ها به وجود هم تکیه می کنند، به یکدیگر کمک کرده و مهم تر از همه به یکدیگر نیز اعتماد و اطمینان دارند نیز می تواند سبب افزایش عاشقانه های عاطفی زوجین با یکدیگر گردد.

چشم هایتان را ببندید اما نه بر روی هم!

منظور از این جمله این است که جهت بهبود روابط عاطفی با همسر نیز مهم است که در برخی مواقع چشم ها را بر روی برخی اتفاقات و مسائل زندگی بست نه اینکه به سبب وجود مشکلی کوچک تنها راه حل شدن مشکل را جدایی دانست..

زمانی که می گوییم چشم ها بر روی مشکلی بسته شود منظور این نیست که زوجین اجازه دهند مشکل همچنان ادامه دار باشد بلکه نیاز است تصمیمات عجولانه ای نگرفته و به جای نادیده گرفتن یکدیگر نیز برای حل اختلاف نزد روانشناسی مجرب و متخصص مراجعه نمایند..

بدین جهت پیشنهاد می دهیم زوجین جهت بهره مندی از راه های اصولی بهبود روابط عاطفی با همسر نیز به کلینیک روانشناسی روان آرام مراجعه نمایند..

زوجین می توانند برای حضور در جلسات مشاوره رابطه عاطفی زن و شوهر نیز با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

بهبود روابط عاطفی همسر

آیا می توان با مراجعه به دکتر روانشناس به بهبود روابط عاطفی پرداخت؟

بله زوجین می توانند با حضور در جلسات مشاوره روانشناسی نیز راه های اصولی بهبود روابط عاطفی و جنسی خود را نیز فرا گیرند..بدین سبب می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا بهبود روابط عاطفی تاثیری بر رابطه جنسی بین زوجین دارد؟

بله زمانی که زوجین رابطه عاطفی خوبی با یکدیگر داشته باشند می توانند رابطه جنسی عاشقانه تری را در کنار هم تجربه کنند.

آیا جلسات مشاوره رابطه عاطفی نیز به صورت آنلاین هم برگزار می گردند؟

بله در صورتی که زوجین نتوانند در جلسات حضوری شرکت نمایند می توانند از جلسات آنلاین کلینیک روان آرام بهره گیرند.

4.6/5 - (84 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره