به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره رابطه عاطفی

مشاور مشاوره رابطه عاطفی چیست؟ مشاور ازدواج مثال نیاز به مشاوره عاطفی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول مشاوره رابطه عاطفی

مشاوره رابطه عاطفی

انسان ها برای گذران زندگی خود نیازهایی دارند که در صورت پاسخ صحیح به آن ها می توانند از زندگی خود لذت ببرند . این نیازها بسته به دوره سنی آن ها می تواند شکل متفاوتی داشته باشد . یکی از این نیازها که هر انسانی در وجود خود به آن احتیاج دارد نیاز عاطفی می باشد . انسان ها با برقراری روابط عاطفی سعی می کنند تا به این نیاز پاسخ درستی بدهند و آن را برطرف سازند . لازم به ذکر است برای درک بهتر این مسئله ، مشاوره رابطه عاطفی می تواند به شما کمک کند .

در این مطلب قصد داریم تا ابتدا رابطه عاطفی را تعریف کنیم و سپس به بررسی تاثیر مشاوره رابطه عاطفی در زندگی انسان ها بپردازیم .

بیشتر بخوانید

مشاوره رابطه عاطفی چیست ؟

به تعاملات عاطفی که میان انسان ها شکل می گیرد رابطه عاطفی می گویند . برای درک بهتر این نوع رابطه به مثال های زیر توجه کنید .

وقتی یک مادر برای فرزندش غذا تهیه می کند و با محبت به او غذا می دهد نوعی رابطه عاطفی میان آن ها شکل گرفته است .

وقتی یک همسر به استقبال شوهرش که از سرکار آمده است و به او خسته نباشید می گوید نوعی رابطه عاطفی میان آن ها شکل گرفته است .

وقتی یک دوست به عیادت دوستش که بیمار است می رود نوعی رابطه عاطفی میان آن ها شکل گرفته است .

همانطور که در مثال ها می بینید رابطه عاطفی چیز غیرعادی و عجیب و غریبی نیست و هر انسانی ممکن است به شیوه های مختلف از این نوع رابطه در زندگی روزمره خود استفاده می کند . به عبارتی دیگر می توان ابراز احساسات میان انسان ها به هر نحوی را رابطه عاطفی نامید . از آن جا که این نوع رابطه یکی از نیازهای هر انسانی محسوب می شود ، مشاوره رابطه عاطفی می تواند به شما درک وسیعی از این نوع رابطه و نحوه درست استفاده آن را یاد بدهد .

مشاوره رابطه عاطفی

اکنون که با رابطه عاطفی آشنا شدید زمان آن رسیده است تا تاثیر استفاده از مشاوره رابطه عاطفی در زندگی افراد را با یکدیگر بررسی کنیم .

مشاوره رابطه عاطفی چه تاثیری بر زندگی افراد دارد ؟

همان طور که در بالا اشاره شد رابطه عاطفی یکی از نیازهای هر انسانی محسوب می شود و بهتر است برای درک بهتر زوایای مختلف آن و همچنین نحوه درست استفاده و به کارگیری آن از مشاوره رابطه عاطفی استفاده کرد . مشاوره رابطه عاطفی با بررسی دقیق این نوع رابطه از جنبه های گوناگون باعث می شود که شما دانش و آگاهی کافی برای پاسخ صحیح به نیاز عاطفی به دست بیاورید . برای درک بهتر این مسئله به مثال های زیر و تاثیری که مشاوره رابطه عاطفی می تواند بر روی این مسائل بگذارد توجه کنید .

رابطه عاطفی به آن دلیل دارای اهمیت است که افراد از نظر عاطفه تامین شده و سپس به دیگر بخش های زندگی خود رسیدگی می نمایند. در چنین شرایطی باید بدانید که دریافت مشاوره رابطه عاطفی معقول ترین کاری ست که از پسش بر خواهید آمد. مشاوره رابطه عاطفی می تواند بخش مهمی از زندگی تان که بعد عاطفی را شامل می شود هندل کند تا از مشکلات دیگر در ابعاد دیگر زندگی رهایی یابید.

چرا مشاوره رابطه عاطفی اهمیت دارد؟

انسان ذاتا موجودی عاشق پیشه است! از هنگام به دنیا آمدن عاشق مادر است و در بزرگ سالی نیز عشق است که باعث زندگی بهتر وی می شود. پس آن چه که باید مد نظر داشته باشید آن است که به چه صورت می توانید این عشق را برای خود پایدار کرده و نگهداری نمایید.

همان طور که می دانید عشق نیز مانند یک گیاه است که نیاز به مراقبت و پرورش دارد. با پرورش دادن آن می توانید زندگی بهتری را تجربه کنید معمولا افرادی که از نظر عاطفی و احساسی تامین هستند در زندگی شغلی و تحصیلی خود نیز افراد موفق تری به نظر می آیند پس با خیالی آسوده مشاوره رابطه عاطفی را انتخاب کرده و از این خدمات برای بالا تر رفتن کیفیت زندگی خود استفاده نمایید. به یقین پشیمان نخواهید شد

 

در مشاوره رابطه عاطفی یک مشاور ور روانشناس خبره و با تحصیلات مرتبط شما را راهنمایی خواهد نمود نه فردی که تنها از تجربیات شخصی خود برای شما نسخه بپیچد. پس معقولانه ترین رفتار آن است که از متخصص ترین افراد روان آرام برای مشاوره رابطه عاطفی کمک و همیاری بخواهید و بگیرید

 

 

برای خواندن مطالب بیشتر  در حوره روابط می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

مشاوره رابطه قبل از ازدواج

روانشناسی مشکلات زناشویی

مشاوره خیانت های زناشویی

دوستی قبل از ازدواج

 

چگونه رابطه ی عاطفی همسر و فرزندم را محکم تر کنم؟

با برنامه ریزی برای گذراندن زمان بیشتری بین همسر و فرزند صورت می گیرد

چگونه رابطی عاطفی عمیق برقرار کنیم؟

با شناخت ویژگی های شخصی طرف مقابلتان می توانید روی نقاط قوت رابطه تمرکز کنید و رابطه ی عمیق تری برقرار کنید.

2.ایا مردان می توانند رابطه ی عاطفی برقرار کنند؟

بله مردان هم به می توانند.

3.چگونه رابطه ی عاطفی همسر و فرزندم را محکم تر کنم؟

4.5/5 - (326 امتیاز)

مثال برای مشاوره رابطه عاطفی

فرض کنید در یک روز به هنگام عصر مرد پس از اتمام کار برای صرف ناهار و استراحت به منزل خود می رود . همسرش هم با کمال بی رغبتی یک غذای نامطبوع برای همسرش آماده کرده و به خاطر ناراحتی که دارد با شوهر خود هم غذا نمی شود و به بهانه خستگی به استراحتگاه می رود و شوهرش به تنهایی غذایش را می خورد و از اینکه همسرش توجه کافی به وی نداشته است خسته و ناراحت به انتظار فردا می رود .

حال فرض کنید این زوج به یک روان شناس حرفه ای در زمینه مشاوره رابطه عاطفی مراجعه کرده باشند . اکنون به توصیه مشاور در خصوص مثال بالا توجه کنید . مشاور به زن می گوید که مردان نیز همچون زنان نیاز عاطفی و نیاز به توجه دارند و چه بسا دوست داشته باشند تا این توجه از سوی همسرشان باشد . همچنین می گوید پس از ایجاد آرامش و اعتماد به نفس در همسر خود می تواند از یک کوه که پشتش ایستاده برای حل مشکلاتش بهره بگیرد . حال به سناریو بالا که پس از به کارگیری توصیه مشاور اتفاق می افتد توجه نمایید .

این بار زن با تهیه یک غذای خوشمزه و مطبوع منتظر همسرش می نشیند و به خوبی از او استقبال می کند و از او به خاطر زحمت هایش برای گذران زندگیشان تشکر می کند . حال که زن توانسته با این کار موجب افزایش اعتماد به نفس شوهرش شود ، در برابر خود یک کوه استوار می بیند که می تواند مشکلات زن را با قدرت برطرف کند . در این صورت هم مرد به عواطف و احساسات خاص مردانه اش توجه شده است و هم زن راه حلی آسان برای حل مشکلاتش یافته است . برایند این دو مسئله یک گام مثبت به سمت خوشبختی خواهد بود .

همان طور که در مثال های بالا دیدید مشاوره رابطه عاطفی می تواند یک راهکار خوب و منطقی در پاسخ صحیح دادن به نیاز عاطفی انسان ها باشد . کلینیک روان شناسی روان آرام با بهره گیری از بهترین مشاوران آماده ارائه انواع خدمات مشاوره به شما عزیزان می باشد . شما می توانید مسائل و مشکلات خود را با متخصصین ما در میان بگذارید و از توصیه ها و راهنمایی متخصصان ما بهره مند شوید

 

مثال بعدی:

فرض کنید همسری برای شوهر خود غذای مورد علاقه اش را تدارک دیده است و با کلی ذوق و شوق منتظر رسیدن شوهر خود از سرکار می باشد . از آن طرف شوهرش بر اثر مشغله های روزمره و کاری خود حوصله چندان زیادی ندارد و خسته و کوفته با دلی پر وارد منزل می شود و عوض تشکر و لذت بردن از غذایش تمام عقده های روزانه اش را سر همسر خود پیاده می کند و نه تنها باعث رنجش خاطرش می شود به یک نیاز اساسی در وی پاسخ نادرستی داده است .

حال فرض کنید این زوج به یک روان شناس و مشاور باتجربه در زمینه مشاوره رابطه عاطفی مراجعه کرده باشند . حال به توصیه مشاور و تاثیر مشاوره در اتفاقی که در بالا ذکر شد توجه کنید .

مشاور در این مشاوره به مرد گوشزد می کند درست است که زن می تواند غمخوار و پشتیبان شوهر خود در حادثه ای باشد اما قبل آن لازم است تا احساسات او جریجه دار شود . حال سناریوی بالا را با در نظر گرفتن این توصیه بررسی می کنیم .

این دفعه مرد می داند که برای ابراز احساسات منفی ( خستگی و مشغله های روزمره )خود و کاهش بار زیاد روی خودش نیاز به ایجاد یک محرک در همسرش دارد . بدین منظور پس از رسیدن به منزل و صرف غذای مورد علاقه اش از او تشکر می کند . همین تشکر ساده یک جرقه کافی برای جریحه دار کردن احساسات بسیار قدرتمند همسرش می باشد و در ادامه می تواند نسبت به تخلیه احساسات منفی روزمره خود اقدام کند و از قدرت احساسات همسرش در ایجاد آرامش در روح و روان خودش لذت ببرد .

در این صورت نه تنها همسرش به نیاز عاطفی اش پاسخ درست دریافت کرده است بلکه خود مرد هم از بیان احساسات منفی خودش احساس آرامش خواهد کرد .

در این مثال تاثیر یک توصیه خوب از مشاور در مشاوره رابطه عاطفی در زندگی یک زوج را مشاهده کردید .

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره رابطه عاطفی
بپیوندید
اطلاع از

23 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ماهی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من توی رابطه ایی هستم که دو ساله شد و طرف مقابلم خیلی شرایط بدی داره چطور میتونن بهتر درکش کنم چون ما کمتر از دو ساعت باهم صحبت میکنیم
طرفی م باهاش هستم تقریبا ۴ ماه وضعیتش بهم ریخته از صبح ساعت ۷ تا ۹ شب سر کاره و من میخوام ک یکاری بکنم ک رابطمون پیشرفت بکنه ارزش بذاریم برای هم
راهنمایی کنید ممنون میشم❤️

علی
1 سال قبل

سلام علی هستم دانشجو
یک ترم کامله کا با یکی از همکلاسی هام رابطه دارم …اوایل خیلی خوب بود ولی بعد چند ماه میگه که تایم میخواد ….منم دادم بعد از تایم دوباره برگشت همه بازم خوب بود تا اینکه یکم به هم از قبل نزدیک تر شدیم …بعد از اون جریان میگه که بیا دوست ساده باشیم ….منم گفتم باش..ولی باز هم همون چت های همیشگی و بحث های عاشقانه رو داشتیم ….ما تمام کار هایی که دو عاشق انجام میدن رو انجام می‌دادیم بعد منم گفتم قصدم ازدواجه …اونم زیاد جدی نگرفت منم بهم برخورد برای همین من کات کردم …اونم حتی ازم خواهش کرد بمونم ولی من بلاکش کردم بعد به واسطه دوستش بهم زنگ زد که برگردم …منم گفتم حتما پشیمون شده ولی بازم همون اش و همون کاسه ….و اینکه از به خانواده تقریبا سخت گیرن و تک دختره ….الان دقیقا من باید چکار کنم ..بازم میگم من برای ازدواج می‌خوامش

Behy
1 سال قبل

سلام من ۱۷سالمه با ی پسری به مدت ۲سال رابطه داشتم خیلی دوستش داشتم توی قلبم عمیقا دوستش داشتم و به گفته اون،اونم منو دوست داشت خیلی رابطه خوبی باهم داشتیم اما دوست داشتن منو باور نمیکرد….تقریبا ۶ماه قبل بخاطر اینکه با دوستم رفته بودم پیش دوست پسرش که دوستم تنها نباشه باهام بهم زد من خیلی اصرار و بهمان کردم اما قبول نکرد اخر تصمیم گرفتیم بعد ۲سال که من کنکورمو بدم بازم حرف بزنیم اونم قبول کرد..که خبر بهم رسید که ی ماه یا شاید کمتر بایکی دوست شده و دوست دخترش هم مدرسه‌ی منه*من از این قضیه عصبی شدم و تو ی ویس تمام حسای ک بهش داشتم و چطور همه چیو خراب کرد چطور بهم ضربه زد توضیح دادم قبل از این ماجرا هر وقت که منو میدید سرشو میچرخوند اونور اما بعد از ویس فرستادنم ۲،۳بار دیدمش خیلی پریشان و ناراحت بنظر میومد و نگام میکرد داشتم خودمو کنترل میکردم اما این روزا نمیدونم ی حسی دارم انگار با روحش یه پیوند محکمی دارم حس میکنم حالشو حس میکنم که خیلی درد میکشه از هر لحاظ و دل عاشق من اینو نمیتونه قبول کنه که اون داره عذاب میکشه و برام سخته اینو باور کنم با اینکه منو به شدت عذاب داد ولی من نمیدونم نمیتونم عشقم نسبت بهشو کم کنم با اینکه میدونم دیگه دوست دختر داره..همین دیروز که وقتی میخواستم بخوابم ی حس عجیبی در من ایجاد شد احساس کردم اومده الان پیشم با اینکه میدیدم هچکس تو اتاق نیست اما واقعااا ایمان داشتم که کنارمه و حتی باهاشم حرف زدم و اونم باهام حرف زد(من حرف میزدم و تو ذهنم انگار کس دیگه‌ی بود که جواب منو میداد بدون اینکه تو اون جوابا دخالتی من بکنم)
خیلی دلنشین بود ولی یهو حس ترس کردم پاشدم رفتم که دست و صورتمو بشورم وقتی ک خودمو تو اینه دیدم ی حس عجیبی اومد از خودم ترسیدم انگار که به یک غریبه نگا میکنم خیلی ترسناک بود انگار که من،من نبودم!گاهی دچار این اتفاق میفتم که وقتی تو اینه خودمو میبینم میترسم انگار که روحم داره به جسم ی غریبه نگاه میکنه و چیزی درون منه و خودمو تو اون لحظه باور ندارم
اما اون روز گه رفتم دست و صورتمو بشورم و اون اتفاق افتاد با اینکه ترسیده بودم اما حس ارامی داشتم انگار این چیزی که درونمه با ادمی که دوستش دارم ارتباط برقرار میکنه و هی ناخواگاه شروع کردم به گفتن این جمله تو قلبم(نترس!نترس!این برای اینکه میتونی با الیار(پسری که دوستش دارم)لازمه نترس!اون کنارته الان و ازت محافطت میکنه و این پیوند برای برقراری ارتباط بین ۲تاتون لازمه)
بعدش اومدم و خوابیدم و تو خوابم دیدم که الیار اومده بهم میگه میخوام بیام پیشت و به طرز عجیبی باهام خوب رفتار میکرد…
لطفا بهم کمک کنین میدونم وضعیت روحیم اصلا مناسب نیست و وقتی میبینم اون ناراحت هستش و حس میکنم که داره عذاب میکشه نمیتونم نفس بکشم ولی خودم تا خر خره دارم عذاب میکشم
اگه اطلاعی از اون پیوند که حس میکنم بینمونه اطلاعاتی دارین بهم بگین ممنون میشم??

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  Behy

سلام دوست عزیز؛ حتما به روانشناس مراجعه کنید. شما باید ارتباطتون با واقعیت حفظ بشه.

Behy
1 سال قبل

فعلا شرایط مراجعه به روانشناس ندارم شما کمی میتونین بهم کمک کنین؟!

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  Behy

سلام دوست عزیز؛ این یک فرایند کلینکال است. نیاز به مصاحبه بالینی دقیق و بررسی شرایط شما هست که در اینجا امکانپذیر نیست.

Mohi
1 سال قبل

سلام من ۱۶ سالمه و چهار ساله ک ی پسری رو دوست دارم پنج ماه تو رابطه بودم تا اینکه ی ماه پیش از هم جدا شدیم از چند ماه قبل ترش حوصله نداشت و ب چیزای الکی گیر میداد و با همه تقریبا دعوا میکرد تا اینکه ی روز بهم گفت حوصله و اعصاب برای ی رابطه ندارم می‌خوام تنها باشم و امسال سال بدیه برام نمیدونم می‌خوام چیکار کنم من بهش گفتم چرا نمیذاری مشکلت رو با هم کنیم گفت حل نمیشه نمی‌خوام هم حل بشه خودشم تاکید داشت ک هنوز دوسم داره ولی نمیتونه باهام باشه منم تنه‌اش گذاشتم الان فهمیدم ک پسرا ک گاهی اوقات میخوان تنها باشم طبیعیه و بهش غار تنهایی مردا میگن ولی نباید زیاد طول بکشه و اگ طول کشید باید ب مشاور مراجعه کنین و اینکه وقتی دید حالم بده بهم گفت هر وقت خواستی پیام بده حرف بزنیم چند بار ک حرف زدیم سرد برخورد کرده باهام اصلا نمیدونم چیکار باید بکنم اینکه چهار سال دوسش دارم سخته برام فراموشش کنم می‌خوام بهش زمان بدم چون هم کار می‌کنه هم مدرسه می‌ره هم آموزشگاه خیلی دلم میخواد برگرده و نمیدونم این وضعیت بد تا کی بذاره ادامه داشته باشه? اگ میشه سریعا راهنماییم کنین

Bbbbb
2 سال قبل

سلام من دوسال با ی رابطه هستم ولی اصلا بهم اهمیت نمیده باور کنید اگه ی سال بهش پیام ندم پیام نمیده چه قهر باشیم چه نباشیم منم عاشقش هستم چکار کنم ک بهم اهمیت بده؟؟؟کمکم کنین تورخدا

تیم محتوا روان آرام
2 سال قبل
پاسخ به  Bbbbb

آیا از احساسات و نیازهاتون صحبت کردید؟

porya
3 سال قبل

سلام من یه پسر 20 ساله هستم ، دختر مورد علاقمم 20 سالشه ، ما از اول رابطه خیلی با هم بحث داشتیم و … وقتی 3 ماه از رابطمون میگذشت ، به خاطر پسرخالش که قبلا باهاش بود و اینکه فامیل بودن و خجالت چشم هم چشمی ، با من تمووم کرد ، خیلی اصرار کردم ولی تموم کرد ، تا اینکه بعد یه هفته قرار گذاشتیم و گفت اونو نمیخوام و آشتی کردیم ، بعدش چهار ماه با هم بودیم که براش خواستگار اومد ، میخواست بره ، راضی بود ، بازم با من ، با دعوا و گریه های هردومون تموم کرد ، ولی خانوادش راضی نشدن و نرفت ، الان که چند روز میگذره ، من میگم اگه نرفتی ، برگرد با هم باشیم ، میگه ن ، حوصله هیچکسو ندارم ، دوست ندارم ، به دلم نمیشینی و … ، منم تو این مدت خیلی بهش وابسته شدم و ازش خواهش کردم و حتی به التماسم رسید ، ولی اون صبح بلاکم کرد و الان تازه از بلاک درم آورده ، میگم شاید اون منو نخواد ، ولی من اونو خیلی میخوام ، چیکار کنم که به رابطه برگرده و منو دوست داشته باشه ، لطفا کمکم کنید ، من هر جور شده میخوام بهش برسم

سیما
3 سال قبل

سلام
من تو رابطه ای هستم که هر 2 به بم علاقه داریم و 2 ساله باهم در ارتباط ایم
اما طرف مقابله من علاقه به ازدواج نداره و صرفا به خاطر تمایل من به ازدواج و جدی تر شدن رابطه ، به ازدواج فکر می کنه
بنظرتون تو همچین شرایطی چکار باید کرد؟ من به فکر تمام کردن رابطه افتادم ، چون بنظرم ازدواج این مدلی نتیجه خوبی نخواهد داشت

یاسمن معلم
3 سال قبل

سلام من دختری ۱۷ ساله هستم که کلاس یازدهم میرم که یک سال هس با یه پسر از ارومیه ۱۸ ساله که امسال دوازدهم میره آشنا شدم از طریق فضای مجازی و الان خیلی خیلی عاشق هم هستیم ولی اصلا نتونستیم توی این یه سال همدیگه رو از نزدیک ببینیم من تو تبریز زندگی میکنم و اونم توی ارومیه،چون سن مون کمه و خانواده هامونم خیلی سخت گیر هستن و ارتباط مونو نمیدونن و اگه بدونن نمیزارن باهم باشیم بخاطر همین نه من میتونم برم ارومیه اونو ببینم نه اون میتونه بیاد،خودش که میگه با ماشین غریبه نمیتونم بیام آشنا هم ندارم با اون بیام و میترسم که بیام چون سنم هم کمه و منم که دختر ۱۷ ساله با خانواده ای مذهبی اصلا شرایطشو ندارم که برم ارومیه ببینمش درست هم نمیدونم که من برم ارومیه اونو ببینم،اگه میتونستم میرفتم ولی شرایطشو هم ندارم،برای یدونه کلاس رفتن از خونه هزار بار سوال جواب میشم و با دوستامم نمیزارن هیچوقت بیرون برم که حداقل به این بهونه برم ارومیه ببینمش،دلمون برای همدیگه خیلی تنگ شده و خیلی بی صبریم که همدیگه رو ببینیم به همدیگه هم خیلی وابسته شدیم الان تنها فکر و ذکرمون این شده که بتونیم همدیگه رو ببینیم تنها مشکل مون اینه و اینکه چیکار کنیم بتونیم همدیگه رو از نزدیک ببینیم

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره