به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره رفتار با همسر

مشاوره رفتار با همسر

نحوه مشاوره رفتار با همسر چیست؟

یکی از مهمترین مسائلی که در حال حاضر بیش از گذشته اهمیت دارد نحوه رفتار با همسر می باشد بنابراین بسیار مهم است که زوجین بدانند چگونه با یکدیگر رفتار کنند که عشق بیشتری را از یکدیگر دریافت نمایند.

به همین سبب قصد داریم در ادامه درباره موثرترین راه ها جهت بهبود رابطه عاطفی زوجین صحبت کنیم.

۱۶ راه رفتار مطلوب با همسر چیست؟

همانطور که بیان کردیم بسیار مهم است که زوجین جهت افزایش میزان عشق و علاقه شان نسبت به یکدیگر از موثرترین راه ها بهره گیرند تا بتوانند با رفتار مناسب خود، رابطه نزدیک تری با همسرشان داشته باشند.

از همین رو در ادامه به ۱۶ راه موثر جهت بهبود رفتار با همسر اشاره می کنیم:

1.با همسرتان مهربان باشید

بسیار مهم است که رابطه عاطفی زوجین با یکدیگر خوب باشد بنابراین تاکید می ورزیم تا جای ممکن به همسرتان مهر بورزید..

مهرورزی به همسر نباید بیمارگونه باشد اما نیاز است که در حد تعادل نسبت به وضعیت رابطه عاطفی با همسر مهربان بود، چه بسا اگر زوجین با یکدیگر مهربان نباشند نمی‌توانند علاوه بر اینکه دوست و رفیق همدیگر باشند عاشق هم باشد چرا که ایشان بیش از هر انسان دیگری به عشق و محبت یکدیگر نیاز دارند و اگر عشق و محبت بینشان کمرنگ باشد می تواند تاثیراتی منفی بر زندگی شان ایجاد سازد.

2.به حرفهای او گوش دهید

اینکه آدمی کسی را داشته باشد به حرفهای او گوش دهد و در مواقع لازم تنها سکوت کرده و شنونده باشد بسیار ضروری است، خوب است که زوجین بر اساس اصول مشاوره رفتار با همسر به یکدیگر گوش داده و حرف در یکدیگر را بشنوند..

بنابراین زمانی که هر یک از زوجین به یکدیگر نیاز دارند تا حرف بزنند و با گوش دل درک شوند نیز مهم است که همسر حضور پر رنگی داشته باشد.

برخی زوجین از روابط سرد خود گله مند هستند با اینکه هیچ یک از آنها در مسیر درد و دل کردن و مشورت کردن با همسر نیز قرار نگرفته اند، در حالی که اگر زوجین بدانند با درد و دل کردن و شنیدن و درک کردن ناراحتی ها و خوشی های یکدیگر تا چه حد می توانند رابطه نزدیک تری داشته باشند هرگز از شنیدن و همدلی با همسر خود دست بر نمی دارند.

3.حرف دلتان را به او بزنید

یکی از راه هایی که می توان رابطه عاطفی و زناشویی را بهبود بخشید نزدیک بودن به همسر می باشد، منظور از نزدیکی تنها نزدیکی فیزیکی نیست بلکه مهم است که دل های زوجین با یکدیگر جفت بوده و بتوانند در هرحال و شرایطی با یکدیگر صادق بوده و خالصانه رفتار کنند..

زمانی که زوجین ناراحتی های خود را، دلمشغولی های شان را و و تماما هر آنچه که در ذهن و قلب شان می گذرد را به یکدیگر بگویند می توانند رابطه بهتری با هم داشته باشند چرا که فکر و ذهن شان پیش هم بوده و سعی می کنند برای خوشحالی و آرامش خاطر یکدیگر تلاش کند و راهی بیابند.

4.همدم همسرتان باشید

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم یکی از مسائلی که در جلسات مشاوره رفتار با همسر بسیار مهم است همدم و همدل بودن زوجین با یکدیگر می باشد.

اینکه زوجین در شادی ها و غم ها کنار هم باشند و پشتوانه یکدیگر در سختی های مسیر خوشبختی باشند بسیار مهم است، چرا که اگر فرد بدون همراهی همسرش در پستی بلندی های زندگی تلاش کند ممکن است با خستگی روحی و روانی مواجه شده و نسبت به همسر خود دل سرد شود..

یکی از راه های صمیمیت بیشتر با همسر تکیه کردن به او در هر زمان و روزی است.

مشاوره رفتار با همسر

5.همسرتان را محدود نکنید

وقتی زوجین این تصور را دارند که باید برای حفظ زندگی مشترکشان همسر خود را محدود کنند مثلاً همسرشان نباید با دوستانش رفت و آمد کند، همسرش نباید تنها بیرون برود و‌‌..

در حالیکه خوب است زوجین به یکدیگر فضا بدهند و به ارزش ها و نیازهای همسرشان اهمیت دهند..

درست است که زن و مرد زندگی مشترکی را شروع کرده اند اما هر انسانی نیاز دارد که به ارزش های فردی و شخصی خود نیز رسیدگی کند فرضا ملاقات با دوستان در بازه های زمانی مشخص بدون اینکه به زندگی مشترکشان نیز لطمه وارد گردد، به تنهایی پیاده روی کردن، خلوت با خود و فکر کردن و…

بنابراین مهم است که زوجین به ارزش های فردی یکدیگر احترام بگذارند.

6.اختلافات را هوشمندانه حل کنید

برخی زوجین اختلافات خود را با دعوا و کدورت حل می‌کند که این نیز سبب می گردد به مرور زمان عشق و دلبستگی شان به یکدیگر کمرنگ تر گردد..

در حالیکه یکی از راه های افزایش عشق و محبت به همسر نیز حرکت کردن اختلافات به صورت منطقی می باشد.چه بسا وقتی زوجین اختلافات خود را هوشمندانه حل می کنند می توانند از بروز اختلافات مشابه به مرور زمان جلوگیری کنند.

7.به زیبایی های همسرتان توجه کنید

بسیار با ارزش است که زوجین زیباییهای همسرشان را با چشم دل دیده و این زیبایی را به همسرشان یادآور شوند، این نیز می تواند بهبود رابطه عاطفی زوجین را میسر سازد.

8.راه های کنترل خشم را فرا گیرید

اصولاً یکی از عللی که سبب اختلافات مکرر زوجین میشود عدم کنترل خشم در زوجین می باشد یکی از راه های موثر جهت کاهش کدورت های زن و مرد در زندگی مشترک فراگیری مهارت های کنترل خشم می باشد.

بنابراین توصیه می گردد جهت کاهش و ابراز صحیح خشم با مشاور متخصص صحبت شود که بدین جهت می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

مشاوره رفتار با همسر

9.مهارت های زندگی را بیاموزید

بسیار مهم است که زن و مرد بدانند در هر موقعیتی چگونه با یکدیگر رفتار کنند، چگونه با یکدیگر صمیمی بوده و چگونه به یکدیگر عشق بورزند..

بنابراین با بهره گیری از مهارت های زندگی زناشویی و مهارت های ازدواج می توان رابطه خوبی را با همسر برقرار نمود به شرط اینکه زوجین این مهارت ها را در زندگی خود نیز پیاده سازند.

اصول مهارت های ازدواج را نیز می توان در جلسات مشاوره روانشناسی مجرب فرا گرفت.

10.جهت بهبود وضعیت زندگی تان، اصولی مشورت بگیرید

متاسفانه برخی زوجین به هنگام بروز اختلاف از دوستان و آشنایان خود در جهت بهبود وضعیت مشورت می گیرند درحالی‌که امین ترین و مجرب ترین شخص برای حل اختلافات زناشویی به کمک وی روانشناس می باشد..

زمانی که زوجین برای حل دعواهای خود از روانشناس کمک میگیرند می توانند علت بروز اختلاف را درک کرده و به صورت تخصصی آن را حل کنند و از بروز اختلافات مشابه به مرور زمان جلوگیری کنند..

در حالی که مشورت با دوستان و آشنایان تنها می تواند به صورت موقت دعوا و کدورت را خاموش کرده و کاهش دهد در حالی که ممکن است در طی زمان زوجین مجدد بر سر موضوعات تکراری با یکدیگر دعوا کنند.

11.به رفتارهای درست و غلط خودتان هم نگاهی بیندازید

برخی زوجین انتظار دارند همسرشان خودش را تغییر دهد تا رابطه عاطفی شان بهبود یابد..

در حالی که در زندگی مشترک مهم است که زن و مرد هر دو به رفتارهای درست و غلط خود نگاه کند و هر آنچه که سبب بروز اختلافات مکرر در زندگی شان می شود نیز به کمک روانشناس تغییر تغییر داده و کاهش یا افزایش دهند.

مثلاً کاهش عصبانیت و افزایش مهرورزی به یکدیگر

12.به نیازها و عواطف همسرتان توجه کنید

مهم است که زن و مرد به نیازهای عاطفی و جنسی یکدیگر توجه کنند و برای هر یک از این نیازها وقت بگذارند، این نیز سبب می گردد عشق و محبت زوجین به یکدیگر افزایش یابد و آرامش روانی بیشتری داشته باشند.

13.برای همسرتان خودتان باشید

نیاز نیست برای همسرتان نقش بازی کنید بلکه خوب است خودتان باشید، نیاز نیست مواقعی که باید ناراحتی تان را ابراز کنید سکوت کنید و نیاز نیست خودتان را فرشته ای نشان دهید که نه عصبانی می شود، نه غمگین می شود و نه هیچ چیز دیگر..

بلکه مهم است راه های ابراز صحیح هیجانات را یاد گرفته و احساساتتان را به همسرتان نشان دهید و خودتان باشید..

14.عشق خود را به صورت کلامی و فیزیکی ابراز کنید

خوب است که زن و مرد در طی روز با یکدیگر صحبت کرده و از محبت کلامی بهره گیرند مثلاً روز کاری خود را بابی آن دوستت دارم ها و.. ساخته و با محبت فیزیکی مثل بوسه و آغوش نیز عشق خود به یکدیگر را ابراز کنند.

15.از همسرتان تشکر کنید

خوب است که زوجین بدانند تلاش های ایشان در زندگی مشترک نیز وظیفه نبوده و تماماً عشق و تمایل به یکدیگر سبب خستگی ها و تلاش های مکرر می باشد بنابراین خوب است زن و مرد از یکدیگر بابت خستگی ها و حتی بودنشان در کنار یکدیگر تشکر کنند.

16.به ظاهر خود برسید

از دیگر راه های موثر در بهبود وضعیت زندگی زناشویی زوجین و افزایش تمایل برقراری ارتباط با همسر نیز، رسیدگی به ظاهر می باشد اینکه زوجین به خاطر صمیمیت زیاد به همسر خود از رسیدگی به خودشان امتناع ورزند می توانند سبب کاهش عشق همسر به خود باشد..

خوب است که زن و مرد آراستگی و تمیزی خود اهمیت دهند، موهایشان را شانه کنند، بدنشان بوی خوبی بدهد، دندانهای سفید و تمیزی داشته باشند

و..

خوب است که زوجین به ظاهرشان با ورزش کردن، تغذیه مناسب، روتین پوست و موی مناسب و.‌.رسیدگی کنند.منظور از رسیدگی به ظاهر جراحی های زیبایی نیست و هر یک از زوجین با اهمیت به سلامت جسم خود نیز می توانند زیبایی را به ارمغان آورند.

مشاوره رفتار با همسر

چرا مشکلات رفتاری در زندگی مشترک به زوجین آسیب می زند؟

زمانی که زوجین نتوانند رابطه موثری با یکدیگر داشته باشند، نتوانند اختلافات خود را به خوبی حل کرده، به عقاید و نظرات هم احترام بگذارند، نتوانند به خوبی به یکدیگر اعتماد کرده و مدام درگیر شک و تردید به هم باشند مسلما به مرور زمان درگیر اختلافات شدیدتری می شوند..

مهم است که رفتارهای آسیب زننده شناسایی و کاهش یافته و رفتارهای مطلوب جایگزین شوند.

لذا توصیه می گردد زوجین از راهنمایی های تخصصی مشاور روانشناسی مجرب بهره گیرند و رابطه سالم، عاشقانه و نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند..

بنابراین جهت بهره مندی از جلسات مشاوره زوج درمانی می توان از روانشناسان مجرب کلینیک روانشناسی روان آرام کمک گرفت.کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل نمود چرا که علاوه بر جلسات حضوری می توان از جلسات آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گشت.

در صورت وجود مشکل زوج درمانی موثر است؟

بله با حضور در این جلسات می توان به صورت ریشه ای به علت بروز مشکل پی برده و با کمک درمانگر نیز به حل مشکل پرداخت.

اگر همسرمان خیلی تندخو باشد چه کنیم؟

مهم است که حتما با روانشناس متخصص در اینباره صحبت کرده و اطلاعات لازم را با ایشان در میان گذاشت تا در صورت ارائه راهکارهای موثر به نتایج دلخواهی دست یافت.

4.6/5 - (87 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره