به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی (+ 11 توصیه مهم روانشناسان)

توصیه هایی درباره اولین رابطه جنسی

از آنجا که صحبت ها و نظرات متعددی در خصوص اولین رابطه جنسی و درد آن وجود دارد تصمیم داریم در اینباره صحبت نماییم.
درست است که ممکن است اولین رابطه جنسی با درد همراه باشد با این وجود نمی توان خاطره و لذت خوش اولین رابطه جنسی را نادیده گرفت.

آیا اولین رابطه جنسی با خونریزی همراه است؟

احتمالا شنیده اید که در اولین رابطه سکس نیز باید خونریزی وجود داشته باشد که نشانه خوبی برای افراد می باشد ولیکن لازم است این را یادآور شویم که نوع بکارت بانوان با یکدیگر متفاوت می باشد و در اولین رابطه جنسی نیز همه بانوان دچار خونریزی نمی شوند.
از دیگر تصوراتی که علاوه بر خونریزی در رابطه جنسی وجود دارد این است که مرد یا زن تنها با دخول دچار تحریک می شوند.
لذا نیاز است که توصیه ها و نکات لازم بر اولین رابطه جنسی را بیان داریم تا افراد اطلاعات کامل تری از این امر داشته باشند..

توصیه های مهم روانشناسان برای اولین رابطه جنسی

1.آرام پیش بروید

بسیار مهم است که زوجین بدانند در اولین رابطه جنسی خود نیاز نیست که تصور کنند در مسابقه شرکت کرده و باید سریع عمل کنند لذا بهتر است آرام پیش رفته و با حرکات ملایم و آرام نیز لحظات خاطره انگیزی را برای یکدیگر برقرار نمود.
با حرکات آرام و آهسته نیز می توان با تمرکز بیشتری پیش رفته و لذت بیشتری را هم تجربه نمود.

2.داشتن بلوغ روانی و جسمی

بلوغ روانی و جسمی زوجین به این معنی است زوجین آمادگی لازم برای برقراری رابطه جنسی را داشته باشند چرا که وقتی طرفین بلوغ و آمادگی کافی برای معاشقه را نداشته باشند نمی توانند به خوبی نیازهای جنسی یکدیگر را ارضاء سازند.

3.توجه لازم به کیفیت رابطه عاطفی

چه در اولین رابطه جنسی و سایر روابط جنسی نیز لازم است بدانیم کیفیت رابطه عاطفی بر کیفیت رابطه جنسی تاثیرگذار می باشد و این رابطه بالعکس هم بوده و اگر زوجین رابطه عاطفی خوبی نداشته باشند رابطه جنسی با کیفیتی را نخواهند داشت و بالعکس اگر افراد در رابطه جنسی نتوانند نیازهای

4.زمان بیشتری برای عشق ورزی بگذارید

با معاشقه کردن به آرامی می توان لذت جنسی را بیشتر نموده و آرامش ذهن را افزایش داد..
این نوع معاشقه می تواند سبب خیس شدن آلت جنسی زن و همچنین بهتر شدن نعوظ مرد می گردد.
چه بسا پیش نوازی در رابطه جنسی می تواند سبب موارد ذیل گردد:
  • لمس کردن بدن
  • لمس کردن آلت تناسلی
  • ماساژ یکدیگر
  • صحبت از مسائل جنسی
  • بوسیدن
  • در آغوش گرفتن
و..که سبب کیفیت بالای رابطه جنسی زوجین می گردد.
اولین رابطه جنسی

5.نداشتن پوزیشن تکراری

بهتر است در رابطه جنسی از پوزیشن های جنسی متعددی استفاده نمود.
در اولین رابطه جنسی نیز خوب است که از پوزیشن های آسان تر بهره گرفت که می توان با بهره مندی از جلسات مشاوره جنسی نیز رابطه سکس لذت بخشی را تجربه نمود.
از آنجا که ممکن است بهره گیری از پوزیشن های جنسی سخت تر برای اولین بار برای زن و مرد خصوصا زن دشوار باشد بهتر است برای ثبت لحظات عاشقانه به آرامی پیش رفت و به شکلی ساده عشق ورزی نمود.

6.بهره گیری از لوبریکانت

یکی از مسائلی که ممکن است اغلب افراد در اولین رابطه جنسی خود تجربه نمایند استرس و اضطراب می باشد که این مقوله احتمال خشکی آلت تناسلی مرد را افزایش می دهد.
در صورتی که مرد قصد دخول دارد نیز خوب است از لوبریکانت استفاده نماید تا دخول بدون درد انجام گیرد زیرا زمانی که آلت تناسلی خشک باشد ممکن است دخول برای اکثریت بانوان دردناک باشد.

7.انتظار بالایی از یکدیگر نداشته باشید

طبیعتا در اولین رابطه جنسی زوجین تجربه سکس و معاشقه را ندارند بنابراین نباید از خود انتظار داشته باشند که در دفعات اول چندین ساعت رابطه جنسی برقرار سازند.
بنابراین ممکن است در اولین رابطه جنسی ارگاسمی صورت نگرفته و یا رابطه سکس بین زوجین زیاد طول نکشد.

8.شناخت علایق یکدیگر

خوب است که زوجین جهت افزایش کیفیت رابطه جنسی شان، علاقمندی های یکدیگر را جویا شوند تا بتوانند به خوبی به عشق ورزی بپردازند.
چه بسا زمانی که زوجین بدانند طرف مقابل به چه نوع پوزیشن، چه نوع عشق ورزی و..علاقمند است می توانند رابطه جنسی صمیمانه تری را تجربه نمایند.
حتی زمانی که زوجین بدانند کدام عضو اندامشان بیش از سایر اندام ها تحریک شده و نیاز جنسی ارضاء می شود بهتر می توانند با یکدیگر معاشقه کنند.

9.انتخاب مکان مناسب

اولین رابطه جنسی نیز نیاز است که در محل مناسبی انجام گیرد چرا که اولین خاطره افراد از رابطه جنسی شان بسیار مهم بوده و اگر افراد در محیط مورد نظر دارای استرس و اضطراب باشند این خاطره می تواند بر ایشان تا سال ها تاثیرگذار باشد.
چه بسا بهداشتی بودن محل مورد نظر بسیار مهم و ضروری است چرا که محیط هایی که بهداشتی نیستند می توانند سبب بروز. عفونت در افراد گردند و فرقی نمی کند فرد زن باشد یا مرد..
بنابراین توصیه می گردد محلی برای اولین رابطه جنسی انتخاب شود که علاوه بر امن بودن، بهداشتی بوده و آرام باشد تا رابطه جنسی بدون استرس و نگرانی، بدون وجود مزاحمت صوتی و..انجام گیرد.

10.اهمیت به رعایت نظافت شخصی

مهم است که چه در اولین رابطه جنسی چه در تمامی روابط سکس نیز نظافت شخصی را رعایت نمایند..مسلما هر یک از افراد می دانند که بی توجهی به نظافت شخصی می تواند میل جنسی را کاهش دهد بنابراین خوب است که پیش از شروع رابطه جنسی دوش گرفته و به پاکیزگی خود اهمیت داد‌.
علاوه بر اهمیت پاکیزگی و جلوگیری از بی میلی جنسی نیز ممکن است افراد دچار عفونت شوند.
بنابراین خوب است که پیش از شروع رابطه جنسی نیز از ژل های شستشو مخصوص دستگاه تناسلی استفاده نمود.

11.بهره گیری از وسایل پیشگیری

در برقراری رابطه جنسی خصوصا اولین بار مهم است که از وسایل پیشگیری جهت جلوگیری از بروز بیماری استفاده نمود‌.
فرضا مهم است که پیش از برقراری رابطه جنسی واکسن مخصوصی را با مشورت و تجویز دکتر متخصص زده و احتمال بروز بیماری را کاهش داد.
یکی از این وسایل پیشگیری کاندوم می باشد که می توان از آن در تمامی روابط جنسی استفاده نمود تا حفظ سلامت شخص و همسر به خوبی حفظ گردد.
از دیگر توصیه های روانشناسان در این امر عبارتند از:
  • دور نگه داشتن استرس و اضطراب
  • فراموشی مشکلات پیش از رابطه جنسی
  • اهمیت به اختلال ارگاسم
  • بیشتر نمودن میزان میل جنسی
  • استراحت پیش از رابطه جنسی
  • و..
به طور کل توصیه می گردد زوجین جهت بالاتر شدن کیفیت رابطه جنسی حتما از مشاور روانشناس مشورت بگیرند.

اولین رابطه جنسی

میزان درد پس از اولین رابطه جنسی چقدر است؟

طبیعتا در اولین رابطه سکس با دخول آلت تناسلی، زن درد کمی را تجربه خواهد کرد ولی اگر این درد زیاد باشد نیاز به بررسی تخصصی دارد بنابراین می توان از دکتر متخصص زنان کمک گرفت.

آیا احساس منفی پس از سکس طبیعی است؟

پس از اولین رابطه سکس نیز ممکن است افراد دچار احساس منفی شوند و حتی از خود متنفر گردند چرا که به سبب این رابطه جنسی خصوصا پیش از ازدواج دچار پشیمانی شده و احساس گناه می کنند.
بنابراین توصیه می گردد افراد جهت برقراری رابطه جنسی با فردی معاشقه کنند که برایشان مهم بوده و همچنین وی به ایشان توجه نماید.
چه بسا افراد می توانند جهت پیشگیری از احساس گناه و کاهش آسیب های روحی مثل پشیمانی و آسیب های جسمی نیز با دکتر روانشناس فردی صحبت کنند..

چگونه از ترس اولین رابطه جنسی جلوگیری کنیم؟

خوب است که جهت برقراری اولین رابطه جنسی نیز ابتدا با دکتر متخصص زنان صحبت نمود تا تمامی راه های پیشگیری و محافظت در برابر بیماری نیز از طریق وی به افراد ارائه گردد.
چرا که خوب است زوجین جهت کیفیت بالای رابطه جنسی و کاهش اضطراب و استرس نیز از جلسات مشاوره جنسی بهره مند گشت.

چرا بعد از اولین رابطه جنسی پریود نمی شویم؟

اهمیت به پریود شدن پس از رابطه جنسی الزامی است چرا که اگر بانوان پیش از رابطه جنسی پریود منظمی داشته اند و پس از اولین سکس پریودشان عقب افتاده است نیاز می باشد که تست بارداری داده و با دکتر زنان متخصص صحبت نمایند.
می توان جهت تشخیص بارداری یا عدم آن از بی بی چک استفاده نمود.
چه بسا علل دیگری هم مثل عفونت می توانند سبب پریود نشدن پس از اولین سکس گردد که مهم است جهت بررسی تخصصی با دکتر زنان متخصص صحبت نمود.

آیا زن در اولین رابطه جنسی به ارگاسم می رسد؟

این نیز جالب توجه است که برخی افراد در طی اولین رابطه سکس نیز به ارگاسم نمی رسند و این امر در برخی بانوان بیشتر است چرا که بانوان به سبب میزان اضطراب و استرسی که تجربه می کنند فرضا درد دخول و..ممکن است به ارگاسم نرسند.
به همین سبب خوب است که زن با کمک دکتر روانشناس پیش از برقراری رابطه جنسی، هیجانات خود را مدیریت کرده و اصول درست برقراری رابطه سکس را بیاموزند.

چگونه از بارداری در رابطه جنسی جلوگیری کنیم؟

مهم است که در برقراری رابطه سکس خصوصا اولین رابطه، حتما از وسایل پیشگیری مثل کاندوم استفاده نمود چرا که کاندوم از جمله امن ترین این وسایل می باشد.
همچنین خوب است پیش از برقراری رابطه جنسی نیز از دکتر متخصص زنان مشورت گرفت.
این احتمال وجود دارد که در حین سکس، کاندوم دچار پارگی شود و احتمال بارداری را افزایش دهد بنابراین مهم است که پس از سکس در اسرع وقت حتما جهت پیشگیری از بروز بارداری با دکتر زنان متخصص مشورت نموده و معاینه شد.
از آنجا که برقراری اولین رابطه جنسی نیز می تواند سبب بروز احساساتی مثل اضطراب و..گردد مهم است که جهت بالا بودن کیفیت رابطه جنسی و پیشگیری از بروز بیماری با دکتر روانشناس و مشاوره جنسی صحبت نمود.
بدین جهت کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله این جلسات علاوه بر حضوری به صورت آنلاین برگزار می شوند که می توان جهت بهره مندی با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

چگونه رابطه جنسی بهتری داشته باشیم؟

توصیه می گردد حتما با روانشناسی مجرب مشورت نموده و علاوه بر آن به علایق همسرتان توجه داشته باشید و برای بهتر شدن رابطه جنسی تان با یکدیگر صحبت نمایید تا با آگاهی از نیازهای یکدیگر معاشقه کنید.

4.7/5 - (84 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره