به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
افسردگی در دوران کرونا

افسردگی در دوران کرونا

اگر انزوا، اضطراب، عدم اطمینان اقتصادی و هجوم روزانه اخبار بد ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا، خسارت زیادی به روحیه شما وارد می کند، شما تنها نیستید. در ایالات متحده، تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر بنیاد خانواده، احساس کرده اند که بیماری همه گیر به سلامت روانی آن ها آسیب می زند و این تصویر در سراسر جهان تکرار می شود. استرس در انزوای اجتماعی، نگرانی در مورد شغل، پول و سلامتی و احساس عمیق از دست دادن که در حال حاضر بسیاری از ما تجربه می کنیم، می تواند برای اولین بار افسردگی در دوران کرونا را تحریک کند یا علائم را در صورت تشخیص شما تشدید کند.

افسردگی در دوران کرونا

هنگامی که از افسردگی رنج می برید، زندگی به طرز قاطعی مبهم و ناامید به نظر می رسد. این می تواند در توانایی شما برای فکر مستقیم، تخلیه انرژی و تداخل در زندگی روز اختلال ایجاد کند. حتی در شرایطی که برخی کشورها و مناطق محدودیت های خانه نشینی را کاهش می دهند، بعید به نظر می رسد که زندگی به این زودی ها کاملاً عادی شود. اما مهم نیست که در حال حاضر با چه محدودیت هایی روبرو هستید، این استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند تا با تنهایی مقابله کنید، افکار منفی را کاهش دهید، روحیه خود را بهبود ببخشید و با علائم افسردگی در دوران کرونا کنار بیایید.

افسردگی کرونا

چگونه COVID-19 بر افسردگی تأثیر می گذارد؟

شیوع کرونا، یک زمان ناراحت کننده و نامشخص است. شما ممکن است شغل خود را از دست داده باشید، از نظر مالی درگیر باشید و نگران این باشید که آیا اقتصاد رونق می گیرد یا خیر. یا با ادامه فاصله اجتماعی ناامید شده اید. زندگی در دوران ویروس کرونا می تواند تأثیر زیادی بر روحیه شما بگذارد.

۱.انزوا و تنهایی به افسردگی در دوران کرونا دامن می زند.

انسان موجودی اجتماعی است. دور شدن از عشق، حمایت و ارتباط نزدیک خانواده و دوستان می تواند باعث افسردگی در دوران کرونا شود یا علائم موجود را بدتر کند. ماه ها فاصله گرفتن از اجتماع و پناه بردن به خانه، می تواند احساس انزوا و تنهایی را برای شما ایجاد کند و مجبور شوید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

۲. یک رابطه آشفته ممکن است حتی از تنهایی هم بدتر باشد.

در حالی که روابط قوی و حمایتی برای بهزیستی ذهنی شما بسیار مهم است، بودن یک رابطه ناآرام، ناخوشایند یا توهین آمیز در دوران قرنطینه، حتی می تواند برای خلق و خوی شما خسارتی بیش از تنهایی داشته باشد و موجب افسردگی در دوران کرونا باشد.

۳. اضطراب می تواند منجر به افسردگی شود.

 تمام ترس و عدم اطمینان در مورد COVID-19 به معنای طبیعی بودن نگرانی است. اگرچه نگرانی شما از کنترل خارج می شود، می تواند باعث وحشت و اضطراب شود. از آن جا که اعتقاد بر این است که اضطراب و افسردگی ناشی از همان آسیب پذیری بیولوژیکی است، یکی اغلب می تواند به دیگری منجر شود.

۴. سطح استرس در حال افزایش است.

 تجربه یک تغییر اساسی در زندگی خود، مانند مرگ یکی از عزیزان، از دست دادن شغل، تشخیص بیماری جدی یا مشکلات مالی یا روابطی، می تواند فشارهای روحی و طاقت فرسایی را به همراه داشته باشد. در نتیجه این همه گیری، ممکن است همزمان چندین مورد از این عوامل استرس زا را به همراه داشته باشد و باعث آسیب پذیری بیشتر در برابر افسردگی در دوران کرونا شوید.

۵. ما به روش های ناسالم مقابله روی آورده ایم.

بی حوصلگی، تنهایی و استرس ناشی از زندانی بودن، مبارزه اقتصادی یا …، می تواند راه های ناسازگاری برای کنار آمدن داشته باشد. شاید در تلاش برای خوددرمانی کردن خلق و خوی خود و کنار آمدن با استرس، زیاد بنوشید، از مواد مخدر یا تغذیه نامناسب استفاده کنید. اگر چه این روش ها ممکن است یک تنفس کوتاه داشته باشند، اما در طولانی مدت علائم افسردگی در دوران کرونا را بسیار بدتر می کنند. در عوض، می توانید از راهکارهای سالم زیر برای تقویت روحیه و کاهش افسردگی استفاده کنید.

افسردگی در دوران کرونا

کاهش افسردگی در دوران کرونا

۱. تمرکز خود را تغییر دهید.

برای بهبودی از افسردگی در دوران کرونا، هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد و یافتن انرژی و انگیزه برای برداشتن اولین قدم ممکن است دشوار باشد. اما شما کنترلی بیش از آن چه تصور می کنید، بر روحیه خود دارید.

درست است که این زمان ها دردناک و نگران کننده است، اما درعین حال، افسردگی در دوران کرونا می تواند اوضاع را حتی از آن چه هست واقعاً بدتر کند. وقتی افسرده هستید، همه چیز از طریق لنزهای منفی فیلتر می شود. با شناخت ساده آن، می توانید تمرکز خود را تغییر داده و اولین قدم را برای احساس خوش بینی بیشتر بردارید.

۲. حواس خود را پرت کنید.

هنگامی که افسرده هستید، از کار خارج می شوید و از شبکه اجتماعی خود جدا هستید، به نظر می رسد افکار منفی که در ذهن شما بارها و بارها تکرار می شود و هرگز پایان نمی یابند. اما می توانید با تمرکز بر چیزی که به زندگی شما معنا و هدف می بخشد، چرخه افسردگی در دوران کرونا و افکار منفی را بشکنید. شاید چیزی وجود داشته باشد که شما همیشه می خواستید یاد بگیرید، مانند یک زبان جدید یا یک ساز موسیقی. یا شاید شما همیشه دوست داشته اید یک رمان بنویسید، آشپزی کنید یا گیاه پرورش دهید. تمرکز بر روی یک پروژه یا هدف، حتی یک هدف کوچک، می تواند شما را از افسردگی در دوران کرونا رها کند معنا را به روزهای شما بیفزاید.

۳. منابع ساده شادی را پیدا کنید.

در حالی که نمی توانید خود را مجبور به تفریح ​​کنید، اما می توانید خود را وادار به انجام کارهایی کنید که باعث افزایش روحیه شما در طول روز می شود. سعی کنید با گوش دادن به موسیقی نشاط بخش (حتی بلند شدن و رقصیدن) و یا پیدا کردن یک بهانه برای خندیدن شادی را به خود هدیه دهید.

۴. دریافت اخبار را محدود کنید.

شما می خواهید مطلع باشید، اما دریافت بیش از حد اخبار منفی، فقط به افسردگی در دوران کرونا دامن می زند. هر چند وقت یک بار اخبار یا رسانه های اجتماعی را بررسی کنید و خود را به منابع معتبر محدود کنید.

۵. یک روال منظم را حفظ کنید.

کم یا زیاد خوابیدن، کنار گذاشتن وعده های غذایی یا ورزش و غفلت از مراقبت های شخصی فقط باعث افسردگی در دوران کرونا می شود. از طرف دیگر، ایجاد و حفظ یک برنامه روزمره، ساختار را به روز شما می افزاید، حتی اگر تنها باشید. سعی کنید زمان مشخصی را برای ورزش، برقراری ارتباط با دوستان و … در نظر بگیرید.

۶. ابراز قدردانی کنید. 

هنگامی که افسرده هستید، به خصوص افسردگی در دوران کرونا ، به نظر می رسد که همه چیز در زندگی تاریک و ناامید کننده است. اما حتی در تاریک ترین روزها، معمولاً می توان چیزی را پیدا کرد که بتوانید از آن سپاسگزار باشید. به عنوان مثال زیبایی غروب خورشید یا تماس تلفنی یکی از دوستان. قدردانی شما می تواند از تفکر منفی جلوگیری کند و روحیه شما را تقویت کند.

۷. حرکت کنید.

 ورزش یکی از آخرین کارهایی است که احساس می کنید هنگام افسردگی در دوران کرونا ، می خواهید آن را انجام دهید. اما همچنین یکی از موثرترین راه های تقویت روحیه شماست. در حقیقت، ورزش منظم می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی در تسکین افسردگی موثر باشد. حتی اگر هنوز در قرنطینه هستید، روش های خلاقانه ای وجود دارد که می توانید حرکت را در برنامه روزانه خود جای دهید.

۸. تکنیک های آرام سازی را تمرین کنید.

گنجاندن یک روش آرام سازی مانند مدیتیشن، شل کردن تدریجی عضلات، یا یک تمرین تنفسی در برنامه روزانه شما می تواند از چرخه تفکر منفی و افسردگی در دوران کرونا جلوگیری کند و همچنین تنش و اضطراب را تسکین دهد.

۹. خوب بخوابید.

همانطور که افسردگی می تواند کیفیت خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد، خواب کم نیز می تواند در افسردگی در دوران کرونا نقش داشته باشد. وقتی به خوبی استراحت کرده اید، حفظ تعادل احساسی و داشتن انرژی و تمرکز بیشتر برای مقابله با سایر علائم افسردگی آسان تر است. تغییر در عادات روزانه و برنامه های منظم قبل از خواب می تواند به بهبود خواب شما در شب کمک کند .

افسردگی در دوران کرونا

علائم افسردگی در بحران ویروس کرونا

علائم افسردگی عبارتند از:

  • غم یا تحریک پذیری غیرمعمول، حتی در صورت تغییر شرایط نیز ادامه می یابد.
  • از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که روزگاری از آن ها لذت می بردید.
  • تغییرات در وزن
  • تغییر در الگوی خواب
  • سستی
  • خودارزیابی خشن”من زشت هستم. من خوب نیستم. “
  • حساس بی ارزشی، ناامیدی
  • افکار یا اقدام به خودکشی

اگر چندین مورد از این علائم حداقل به مدت دو هفته وجود داشته باشد، می توانند افسردگی در دوران کرونا را نشان دهند.

نتیجه گیری

همانطور که بحران ویروس کرونا همچنان ما را در چنگال خود نگه داشته است، یکی از مواردی که باید مراقب آن باشیم افسردگی در کودکان و همچنین خود ماست.

احساس آرامش در این زمان بی تحرکی اجباری و عدم اطمینان مداوم اجتناب ناپذیر است و بیشتر ما در تلاش هستیم تا مثبت بمانیم. اما افسردگی چیزی فراتر از احساس ناراحتی یا داشتن روزهای بد است. کسی که به نظر می رسد در یک روحیه منفی گیر کرده است، احساس ناامیدی می کند و قادر به لذت بردن از هیچ چیز نیست. ممکن است افسردگی داشته باشد و برای برگشتن به کمک نیاز داشته باشد. اگر برای مقابله یا کاهش افسردگی در دوران کرونا ، روش های ذکر شده در این مقاله را امتحان کرده اید و احساس بهتری ندارید، می توانید از مشاوره آنلاین یا ویزیت روانشناس در منزل استفاده کنید.

4.6/5 - (447 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره