به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
افسردگی در دوران نامزدی

افسردگی در دوران نامزدی

ازدواج یک پیوند قانونی، شرعی و عرفی است که می تواند استرس آور باشد. شاید از بزرگترین تغییرات زندگی هر کدام از ما باشد. علاوه بر تمام هیجانات و خوشحالی ها برای زندگی در کنار کسی که دوستش داریم، ترس از موفق نشدن ازدواج و استرس این تغییر، می تواند موجب افسردگی در دوران نامزدی شود. راه های زیادی برای کاهش افسردگی در این دوران وجود دارد که به مهم ترین موارد آن، در این مقاله اشاره شده است:

 

افسردگی در دوران نامزدی:

از میان عواطف بی شماری که با یک پیشنهاد ازدواج همراه است، احساسی که افراد زیادی آن را تجربه می کنند، اضطراب و افسردگی در دوران نامزدی است. از بین تمام تغییراتی که ما آن ها را در زندگی خود ایجاد می کنیم، پیوند قانونی ازدواج با شخصی دیگر ، بسیار بزرگ است! حتی اگر شما این اتفاق را می خواستید (و حتی منتظر آن بوده اید)، آمادگی برای چنین تغییر بزرگی در زندگی اغلب شامل حل و فصل در چندین مرحله احساسی است که می تواند منجر به افسردگی در دوران نامزدی شود .

نکته مهمی که باید بدانید، افسردگی و اضطراب درگیری طبیعی است. تصمیم به ازدواج با شخصی در حباب اتفاق نمی افتد و می تواند احساسات دوستان و خانواده ما را نیز برانگیزد. وقتی با فشارهای اجتماعی نیز همراه هستید که باید ازدواج موفقی داشته باشید، افسردگی در دوران نامزدی می تواند به سراغ شما بیاید.

 

راه های کاهش افسردگی دوران نامزدی:

۱.  انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید:

با توجه به تعهدی که در حال تغییر زندگی شما است، جای تعجب ندارد که افسرده و مضطرب هستید. اما متخصصان اهمیت این نکته را به خاطر می آورند که اگرچه زندگی شما در کنار کسی که دوستش دارید، زیباتر خواهد بود، اما همیشه در زندگی همه چیز آسان نیست. اگر دلیل افسردگی در دوران نامزدی برای شما این است که مطمئن نیستید که همیشه در کنار یکدیگر خوشبخت باشید، باید انتظارات خود را واقع بینانه کنید. ازدواج پر از مشکلاتی است که ممکن است در گذر زمان رخ دهند و زندگی مشترکی موفق است که بتواند از پس مشکلات و بحران ها بربیاید.

 

۲.  روی درک افسردگی و اضطراب خود کار کنید:

اگرچه اضطراب و افسردگی در دوران نامزدی، درگیری شایعی است، اما فکر خوبی نیست که از حضور این احساس ها در زندگی خود چشم پوشی کنید. درعوض، متخصصان توصیه می کنند که خانم ها و آقایان برای درک احساساتشان کار کنند. نوشتن ترس ها و ارزیابی میزان واقعی بودن آن ها مفید است. به چالش کشیدن و تغییر ساختار افکار شما می تواند به شما کمک کند افکار مبتنی بر ترس را با ایده های واقعی تر جایگزین کنید.

 

۳. با افراد مناسب صحبت کنید:

اگر یک دوست یا عضو قابل اعتماد خانواده دارید که می دانید شما را قضاوت نمی کنند یا به خاطر احساس اضطراب از شما انتقاد نمی کند، با آنها صحبت کنید. داشتن مشاوره ازدواج، تاثیر بسیاری مثبتی در کاهش افسردگی در دروان نامزدی دارد. علاوه بر این که به شناخت بیشتر و داشتن ازدواج موفق تر کمک می کنند. بهتر است داشتن مشاوره ازدواج را مهمترین قدم خود در دروان نامزدی قرار دهید.

 

۴.  با نامزد خود ارتباط برقرار کنید:

حفظ برقراری ارتباط با نامزد خود مهم است زیرا باعث می شود ار افسردگی در دوران نامزدی مصون بمانید. شما قصد دارید تا یک عمر هر دو زمان خوش و دشوار را با هم سپری کنید. از نگرانی های خود با نامزدتان در صورتی که احساس می کنید او درک می کند، صحبت کنید. در غیر این صورت بهتر است مستقیما به یک مشاوره ازدواج مراجعه کنید و در تمام این زمان ها سعی کنید رابطه عاطفی خود را با نامزدتان تقویت کنید تا افسردگی در دوران نامزدی، شدیدتر نشود.

افسردگی در دوران نامزدی

۵.  به خودتان بیشتر اهمیت دهید:‌

خوابیدن، خوب غذا خوردن و ورزش کردن موارد مهمی هستند که می توانند در احساس بهتر و کاهش افسردگی در دوران نامزدی کمک کنند. وقتی نمی خوابیم، خوب فکر نمی کنیم و وقتی خوب فکر نمی کنیم، می توانیم داستان های واقعا دیوانه کننده ای بسازیم که افسرده ترمان می کند.

 

۶. نفس عمیق بکشید:‌

عمیق نفس کشیدن، به ذهن شما آرامش می دهد و استرس و اضطراب ما ار کم می کند. می توانید یوگا و برنامه های مراقبه را برای کاهش افسردگی در دوران نامزدی امتحان کنید.

 

۷. مشاوره قبل از ازدواج را در نظر بگیرید:

اگر به نظر می رسد هیچ چیز دیگری به کاهش اضطراب و افسردگی در دوران نامزدی کمک نمی کند، به یک مشاور مراجعه کنید.  مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما اطمینان دهد كه شما و نامزدتان در چارچوب درست ذهنی وارد این تعهد شده اید. اگر اضطراب درگیری منجر به مواردی مانند حملات هراس می شود، از پزشک و متخصصین کمک بگیرید.

 

۸. افسردگی در دوران نامزدی را بپذیرید:

افسردگی شایع است. افسردگی در دوران نامزدی در زندگی افراد بسیاری از جمله زندگی شما تأثیر می گذارد. مهم است که سلامت روان خود را جدی بگیرید و بپذیرید که در حال حاضر شما در جایی نیستید که همیشه بودید. نکته اصلی خود درمانی برای افسردگی این است که نسبت به خود و آن چه را که می گذرانید، پذیرش داشته باشید.

 

۹. اگر نیاز به ناراحت بودن دارید ، ناراحت باشید. 

سرکوب احساسات شما ممکن است یک راهبرد استراتژیک برای کنار آمدن با علائم منفی افسردگی به نظر برسد. اما این تکنیک در نهایت ناسالم است. اگر یک روز ناراحت هستید و نیاز دارید که این حس را سرکوب نکنید، ناراحت باشید. به خودتان اجازه دهید احساساتتان بروز کند. اما در  این حس باقی نمانید. دیدن سرخوردگی و جریان علائم افسردگی می تواند برای خود درمانی و کاهش افسردگی در دوران نامزدی موثر باشد.

 

۱۰. باور کنید که امروز، نشانه فردا نیست.

حال و هوای امروز، احساسات یا افکار شما متعلق به فردا نیست. اگر امروز در خوشحال بودن یا رسیدن به اهداف خود ناموفق بوده اید، به یاد داشته باشید که فرصت فردا را امتحان نکرده اید. اگر امروز احساس می کنید که ازدواج و زندگی مشترک برای شما استرس آور است و ممکن است در آن موفق نباشید، لزوما آینده طبق افکار امروز شما پیش نخواهد آمد. بپذیرید گرچه برخی روزها دشوار خواهد بود، اما برخی روزها نیز عالی خواهند بود. سعی کنید منتظر شروع تازه زندگی و ازدواج شاد باشید تا دچار افسردگی در دوارن نامزدی نشوید.

 

افسردگی دوران نامزدی

 

۱۱. اهداف قابل دستیابی تعیین کنید:

لیست طولانی برای انجام کارهای روزانه ممکن است آنقدر سنگین باشد که ترجیح دهید هیچ کاری انجام ندهید.  به جای تهیه لیست طولانی از کارها، یک یا دو هدف کوچکتر را در نظر بگیرید و آن ها را انجام دهید. هنگامی که شما یک کار کوچک انجام می دهید، مشتاق برای انجام کار کوچک دیگری می شوید. به این ترتیب، شما لیستی از دستاوردهای ملموس و نه یک لیست کارهای دست نخورده دارید. این کار می تواند افسردگی در دوران نامزدی را بهبود ببخشد.

 

۱۲. به تلاش های خود پاداش دهید:

کاهش افسردگی در دوران نامزدی، تنها شامل تغییر افکار نسبت به ازدواج نیست. شما باید برای درمان افسردگی فارغ از نامزد بودن نیز تلاش کنید. همه موفقیت های شما شایسته جشن گرفتن و تقدیر هستند. وقتی به یک هدف می رسید، تمام تلاش خود را برای تشخیص آن انجام دهید و برای آن موفقیت هر چند کوچک به خودتان پاداش دهید.

شناخت موفقیت های خود می تواند یک سلاح بسیار قدرتمند در برابر وزن منفی افسردگی باشد.

۱۳. کاری را انجام می دهید که از آن لذت می برید:

افسردگی در دوران نامزدی می تواند شما را به سمت خستگی سوق دهد و ارتباط شما را دچار اختلال کند. سعی کنید به عقب برگردید و کاری را که دوست دارید انجام دهید، کاری که آرامش بخش باشد اما پرانرژی نیز است. این فعالیت ها می تواند باعث ایجاد ظرافت های ظریف در روحیه و انرژی شما شود، که ممکن است به شما در غلبه بر علائم کمک کند.

بهتر است در انجام این کارهای لذت بخش، با نامزد خود همراه شوید. انجام فعالیت های دو نفره و شاد بودن در کنار یکدیگر، می تواند به شما اطمینان قلبی از تصمیم ازدواج دهد و افسردگی در دوران نامزدی را کمرنگ تر کند.

 

۱۴. به موسیقی گوش دهید:‌

موسیقی می تواند راهی عالی برای تقویت روحیه شما و بهبود علائم افسردگی در دوران نامزدی باشد.  همچنین ممکن است در تقویت اعتماد به نفس به شما کمک کند تا احساسات مثبت دریافت کنید.

 

۱۵. وقت خود را در طبیعت بگذرانید:

طبیعت می تواند تأثیر قدرتمندی در افسردگی در دوران نامزدی داشته باشد. افرادی که وقت خود را در طبیعت می گذرانند، سلامت روان بهتری دارند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند سطح سروتونین شما را افزایش دهد، و یک منبع موقت تقویت خلق و خوی شما باشد و افسردگی در دوران نامزدی را درمان کند.

با نامزد خود برنامه ریزی کنید که ناهار را در میان درختان  جنگل صرف کنید یا مدتی را در پارک محلی بگذرانید.

 

افسردگی دوران نامزدی

 

۱۶. وقت خود را با عزیزان سپری کنید:

افسردگی می تواند شما را منزوی کند. شما به تعامل نیاز دارید. زمان هایی را با نامزد خود در کنار خانواده او یا خودتان سپری کنید یا برای دیدن دوستانتان برنامه ریزی کنید. بودن در جمع و کنار کسانی که دوستشان دارید، به شما احساس مهم بودن می دهد و در کاهش افسردگی در دوران نامزدی کمک می کند.

 

۱۷. یوگا کنید:

استرس و اضطراب می توانند علائم افسردگی در دوران نامزدی شما را طولانی تر کنند. پیدا کردن تکنیک های آرامش بخش می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند و شادی و تعادل بیشتری را به زندگی شما وارد کند. تحقیقات نشان می دهد فعالیت هایی مانند مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق و حتی خاطره نویسی ممکن است به شما کمک کند احساس بهزیستی خود را بهبود ببخشید.

 

۱۸. آن چه می خورید و می نوشید، بر احساس شما تأثیر  می گذارد:

هیچ رژیم جادویی وجود ندارد که افسردگی در دوران نامزدی را درمان کند. اما آن چه شما وارد بدن خود می کنید، می تواند بر روشی که احساس می کنید تأثیر واقعی و معناداری داشته باشد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از گوشت های بدون چربی، سبزیجات و غلات ممکن است برای شروع عالی باشد. سعی کنید محرک هایی مانند کافئین، قهوه، نوشابه و الکل را محدود کنید.

 

۱۹. خواب کافی می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد:

اختلالات خواب همراه با افسردگی است و افسردگی در دوران نامزدی را شدید تر می کند. ممکن است خوب نخوابید، یا ممکن است خیلی بخوابید. هر دو می توانند علائم افسردگی را بدتر کنند. سعی کنید یک روال خواب سالم داشته باشید و هر شب ۸ ساعت به طور منظم بخوابید. دریافت مقدار مناسب خواب به شما کمک کند در طول روز احساس متعادل تر و انرژی بیشتری داشته باشید.

 

۲۰. درمان بالینی را در نظر بگیرید:

ممکن است صحبت کردن با یک متخصص در مورد آن چه می گذرانید، مفید باشد. روانشناس یا روانپزشک می توانند علائم شما را ارزیابی کرده و به تهیه یک برنامه درمانی بالینی متناسب با نیازهای شما در درمان افسردگی در دوران نامزدی کمک کنند. یافتن یک درمان مناسب برای شما ممکن است مدتی طول بکشد. می توانید از پزشک عمومی خود بخواهید یا شما را به یک روانشناس معرفی کند.

آیا برقرری ارتباط با نامزدمان می تواند به اهش افسردگی دوران نامزدی کمک کند؟

حفظ برقراری ارتباط با نامزد خود مهم است زیرا باعث می شود ار افسردگی در دوران نامزدی مصون بمانید. شما قصد دارید تا یک عمر هر دو زمان خوش و دشوار را با هم سپری کنید. از نگرانی های خود با نامزدتان در صورتی که احساس می کنید او درک می کند، صحبت کنید.

نکته اصلی خود درمانی برای افسردگی چیست؟

نکته اصلی خود درمانی برای افسردگی این است که نسبت به خود و آن چه را که می گذرانید، پذیرش داشته باشید.

آیا روانشناسان می توانند در درمان افسردگی دوران نامزدی کمک کنند؟

روانشناس یا روانپزشک می توانند علائم شما را ارزیابی کرده و به تهیه یک برنامه درمانی بالینی متناسب با نیازهای شما در درمان افسردگی در دوران نامزدی کمک کنند

4.6/5 - (428 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره