به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ویزیت روانشناس در منزل

ویزیت روانشناس در منزل

ویزیت روانشناس در منزل بویژه در زمان شیوع کرونا، می تواند یک راه درمان موثر برای انبوهی از مشکلات روحی و روانی باشد. صرف صحبت در مورد افکار و احساسات خود با یک فرد حامی می تواند باعث شود که شما احساس بهتری داشته باشید. به خودی خود ابراز نگرانی یا صحبت در مورد موضوعی که ذهن شما را سنگین کرده است، می تواند بسیار شفابخش باشد. در این مقاله به مزیت های مراجعه به روانشناس یا ویزیت روانشناس در منزل اشاره شده است:

ویزیت روانشناس در منزل

در صورت نیاز به حمایت اضافی، دیدگاه بیرونی یا راهنمایی های تخصصی، گفتگو با یک درمانگر یا ویزیت روانشناس در منزل می تواند به شما کمک کند. در حالی که حمایت دوستان و خانواده مهم است، اما درمان متفاوت است. روانشناسان شنوندگان آموزش دیده حرفه ای هستند که می توانند به شما کمک کنند تا ریشه مشکلات خود را پیدا کنید، بر چالش های احساسی غلبه کنید و تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید.

برای بهره مندی از روش درمانی ، نیازی به تشخیص مشکل روانی نیست. بسیاری از افراد در درمان برای نگرانی های روزمره به دنبال کمک هستند: به عنوان مثال مشکلات ارتباطی، استرس شغلی، یا اعتماد به نفس.

چرا درمان و نه دارو؟

تصور این که بتوانید با مصرف هر روز یک قرص مشکلات خود را برطرف کنید، جذاب به نظر می رسد. اگر فقط به همین راحتی بود! مشکلات روحی و روانی دلایل مختلفی دارد و دارو درمانی یک مرحله ای نیست.

دارو ممکن است به کاهش علائم خاص کمک کند، اما با عوارض جانبی همراه است. دارو به شما کمک نمی کند روابط شما درست شود، به شما کمک نمی کند بفهمید با زندگی خود چه کار می کنید یا به شما درک این را نمی دهد که چرا به انتخاب ناسالم در زندگی خود ادامه می دهید.

درمان می تواند وقت گیر و چالش برانگیز باشد ، زیرا احساسات و افکار ناراحت کننده اغلب به عنوان بخشی از روند درمان به وجود می آیند. با این حال، مشاوره روانشناسی در منزل و تجربه ی درمان، مزایای طولانی مدت فراتر از تسکین علائم را فراهم می کند. درمان به شما ابزاری می دهد تا زندگی خود را متحول کنید. برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران، ساختن زندگی مورد نظر خود و کنار آمدن با هرگونه چالشی که سر راه شما قرار گیرد.

انتخاب روانشناس مناسب

آن چه در  انتخاب یک درمانگر یا ویزیت روانشناس در منزل مهم است، احساس ارتباط ، ایمنی و پشتیبانی است. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا به نظر می رسد که روانشناس واقعاً به شما و مشکلات شما اهمیت می دهد؟
  • آیا احساس می کنید که درمانگر شما را درک می کند؟
  • آیا روانشناس شما را برای آنچه که هستید قبول می کند؟
  • آیا با افشای اطلاعات شخصی به این فرد احساس راحتی می کنید؟
  • آیا احساس می کنید که می توانید با این درمانگر صادق و صریح باشید؟ اینکه شما مجبور نیستید چیزی را پنهان کنید و یا وانمود کنید که نیستید.
  • آیا درمانگر شنونده خوبی است؟ آیا او بدون انتقاد یا قضاوت گوش می کند؟  احساس شنیدن می کنید؟

روانشناس در خانه

مزایای روانشناس:

  • یک درمانگر خوب می تواند به شما کمک کند تا به جلو حرکت کنید.
  • ویزیت روانشناس در منزل به شما زمان و مکان می دهد تا مشکلات خود را برطرف کنید.
  • درمان به شما کمک می کند دیدگاه متفاوتی نسبت به مشکلات و مسائل بدست آورید.
  • درمان محیطی امن، بدون قضاوت و احترام را فراهم می کند.
  • روانشناس می تواند به شما کمک کند تا در زندگی خود سلامتی و تعادل بدست آورید.
  • روانشناس اغلب باعث می شود شما با وضوح بیشتری فکر کنید و تصمیم بهتری بگیرید.
  • از طریق درمان، شما انگیزه، اعتماد به نفس و قاطعیت بیشتری به دست می آورید.
  • درمان می تواند به بهبود و حفظ روابط کمک کند.
  • روانشناس به آزادسازی پتانسیل واقعی شما کمک می کند.

چگونه گفتار درمانی با روانشناس می تواند به شما کمک کند ؟

گاهی اوقات صحبت با غریبه آسانتر از خویشاوندان یا دوستان است. در حین گفتگو درمانی، یک روانشناس یا درمانگر آموزش دیده به صحبت های شما گوش می دهد و به شما کمک می کند بدون اینکه قضاوت کنید، پاسخ های خود را در مورد مشکلات پیدا کنید. ویزیت روانشناس در منزل به شما فرصتی می دهد تا صحبت کنید ، گریه کنید، فریاد بزنید یا فقط فکر کنید. این فرصتی است تا با شخصی که به شما و نظرات شما احترام می گذارد، به گونه ای دیگر به مشکلات خود نگاه کنید.

معمولاً شما با روانشناس به صورت فردی صحبت خواهید کرد. بعضی اوقات درمان های گفتاری در گروه ها یا زوجین در منزل نیز انجام می شود.

اگرچه انواع مختلفی از گفتاردرمانی وجود دارد، اما همه آن ها یک هدف مشابه دارند: کمک به شما در احساس بهتر بودن.

برخی از افراد می گویند كه درمان گفتاری باعث برطرف شدن مشكلات آن ها نمی شود، اما كنار آمدن با آنها راحت تر خواهد شد.

ویزیت روانشناس در منزل برای مشکلات بهداشت روان

مشاوره روانشناسی در منزل می تواند برای بسیاری از موارد مفید باشد، از جمله:

افرادی که دارای شرایط سلامتی طولانی مدت هستند، در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند و ثابت شده است که گفتار درمانی به آن ها کمک می کند. در صورت داشتن موارد زیر، بهتر است ویزیت روانشناس در منزل را امتحان کنید و در شرایط شیوع کرونا از خانه خارج نشوید:

  • دیابت
  • اسکلروز چندگانه
  • بیماری قلبی
  • سکته مغزی
  • کمردرد

ملاقات با روانشناس در خانه برای افراد بالای ۶۵ سال

افراد مسن، به ویژه مبتلایان به افسردگی، مانند سایر افراد از مکالمات درمانی بهره مند می شوند. افسردگی در زندگی، به ویژه بالای 65 سال، اغلب به عنوان یک قسمت طبیعی از پیری در نظر گرفته می شود. گفتار درمانی با درمانگر ممکن است به افراد مبتلا به زوال عقل و افرادی که از آن ها مراقبت می کنند نیز کمک کند و بهتر است با ویزیت روانشناس در منزل اتفاق بیافتد تا سلامت جسمی افراد مسن مورد خطر قرار نگیرد.

آیا صحبت با روانشناس موثر است؟

هیچ راهی سریع و روان برای بهبودی وجود ندارد. این روندی است که پر از پیچ و تاب و چرخش و عقب نشینی گاه به گاه است. گاهی اوقات، آن چه در ابتدا به نظر یک مسئله سرراست است، به یک مسئله پیچیده تر تبدیل می شود. صبور باشید و نسبت به عقب ماندگی های موقت ناامید نشوید. شکستن الگوهای قدیمی و جا افتاده، آسان نیست.

به یاد داشته باشید که رشد دشوار است و شما یک شبه فرد جدیدی نخواهید شد. اما با ویزیت روانشناس در منزل ، باید متوجه تغییرات مثبتی در زندگی خود شوید. به عنوان مثال ممکن است روحیه کلی شما در حال بهبود باشد. ممکن است احساس ارتباط بیشتری با خانواده و دوستان داشته باشید. یا بحرانی که ممکن است در گذشته شما را غرق کرده باشد، این بار شما را آنقدر پرتاب نمی کند.

ویزیت روانشناس در منزل

ارزیابی پیشرفت شما در درمان

  1. آیا زندگی شما به سمت بهتر تغییر می کند؟ به قسمت های مختلف زندگی خود نگاه کنید: کار، خانه و زندگی اجتماعی خود.
  2. آیا شما اهدافی را که خود و روانشناستان تعیین کرده اید، برآورده می کنید؟
  3. آیا درمان شما را به چالش می کشد؟ آیا شما را فراتر از منطقه امن خود کشانده است؟
  4. آیا احساس می کنید که شروع به درک بهتر خود می کنید؟
  5. آیا احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری دارید؟
  6. آیا روابط شما بهتر شده است؟

چه زمانی باید درمان را متوقف کرد؟

زمان قطع درمان بستگی به شما و شرایط فردی شما دارد. در حالت ایده آل، وقتی شما و روانشناس توافق کنید که اهداف خود را برآورده کرده اید، ویزیت روانشناس در منزل را متوقف خواهید کرد.

ترک درمان می تواند دشوار باشد. به یاد داشته باشید که رابطه درمانی یک پیوند قوی است و پایان دادن به این رابطه یک ضرر است. حتی اگر درمان موفقیت آمیز باشد. در این مورد با درمانگر خود صحبت کنید. این احساسات طبیعی است.

نتیجه گیری

داشتن شخصی برای گفتگو و مشاوره، که به طور خاص برای شنیدن و کمک به شما در حل مسائل حضور دارد، بسیار ارزشمند است. روانشناسان در برخورد و گفتگو در مورد موضوعات دشوار مهارت دارند، بنابراین مشاوره روانشناسی در منزل باعث می شود که افکار و احساسات ریشه دار، دیگر ریشه دار نباشند.

کار با یک درمانگر به شما کمک می کند تا افکار و احساسات خود را به صدا درآورید و با آن ها روبرو شوید و نه این که آن ها را درون بطری کنید، که ممکن است منجر به افسردگی، اضطراب، استرس و بیماری شود. از طریق گفتگو ، این فرصت را خواهید داشت که احساسات و افکار خود را عملاً با سرعت خودتان منعکس و پردازش کنید. خواه احساس خشم، غم، اندوه، کینه یا گناه یا احساسات دشوار دیگری را داشته باشید.

با گذراندن این روند با یک درمانگر ، بینش ارزشمندی در مورد افکار خود کسب خواهید کرد و آن ها را درک خواهید کرد. رفتارها را می توان شناسایی کرد و به خودآگاهی و شفافیتی دست می یابید که به نوبه خود درک بیشتری از دلیل احساسات، تفکر و انجام آن چه انجام می دهید، به شما می دهد.

4.6/5 - (443 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره