به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
افسردگی بعد ترک اعتیاد چقدر طول میکشد

افسردگی بعد ترک اعتیاد چقدر طول میکشد؟

برای دریافت اینکه اینکه افسردگی بعد ترک اعتیاد چقدر طول میکشد؟ یا نحوه رفع بروز این نوع افسردگی چگونه است؟ و… مقاله‌ی زیر را با دقت بخوانید.

چرا افراد بعد از ترک اعتیاد افسرده می‌شوند؟

درست است که اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی تاثیر بسیار بدی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد و طبیعتا بعد از ترک مواد مخدر انسان باید به شادابی و نشاط برسد اما متاسفانه همیشه همه چیز اینقدر خوب پیش نمی‌رود و بعضی افراد بعد از ترک اعتیاد دچار افسردگی بعد از ترک اعتیاد با شدت‌های مختلفی می‌شوند.

سوالی که بسیاری از افراد دارای اعتیاد می‌پرسند این است که چقدر طول می‌کشد اثر مواد مخدر از بدنمان بیرون برود؟

لازم است بدانید که بلافاصله بعد از ترک مواد مخدر اثر آن‌ها در بدن از بین نخواهد رفت. همانطور که اثر گذاری مواد مخدر و مشروبات الکلی بر بدن به مرور اتفاق افتاده است، از بین رفتن اثرات آن نیز به مرور اتفاق خواهد افتاد.

افسردگی بعد از ترک مواد مختلف چقدر طول میکشید؟

افسردگی بعد از ترک مواد مختلف چقدر طول میکشید؟

اینکه افسردگی بعد ترک اعتیاد چقدر طول میکشد بستگی به موارد مصرفی نیز دارد که در ادامه به هر کدام به صورت جداگانه پرداخته خواهد شد.

  • افسردگی بعد از ترک مصرف الکل

جالب است بدانید که علائم ترک مصرف الکل معمولا چند ساعت پس از قطع نوشیدن آن شروع شده و طی سه روز به اوج خود می‌رسد. در پروسه ترک مشروبات الکلی، معمولا علائم مصرف الکل تا چند هفته وجود دارد و سبب آزار فرد خواهد شد؛ اما در نهایت از بدن او خارج می‌شود. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که در طی قطع مصرف الکل به مدت دو تا سه روز نیز ممکن است برخی افراد دچار دلیریوم ترمنس شوند.

دلیریوم ترمنس چیست؟ سندرمی قوی که در افراد مبتلا به مصرف الکل مزمن رخ می‌دهد و به عنوان سندرم ترک شناخته شده و علت بروز آن قطع ناگهانی مصرف الکل است.

افسردگی بعد ترک مشروبات الکلی

  • ترک مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر شامل اعتیاد به الکل، کوکائین، حشیش، هروئین، اکستازی، حشیش یا داروهای تجویز شده می‌شود و به دلیل تنوع بالای مواد مخدر، تغییرات مختلفی در بدن مصرف کنندگان هر کدام از مواد مذکور رخ خواهد داد. در پروسه‌ی ترک مواد مخدر بدن در چالش با عامل مصرفی برای ترک آن است. ترم موارد مخدر موقتی است و بعد از ترک احتیاج به امتناع و خودداری است اما دریافت کمک و پشتیبانی حرفه‌ای در این دوره بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در موفقیت آمیز بودن پروسه ترک موثر خواهد بود.

به غیر از ترک مواد مخدر به روش ارگانیک، ترک دارو نیز وجود دارد که در این روش با استفاده از داروها نشانه‌هایی را که بدن بعد از ترک تجربه می‌کند کاهش می‌دهد. اینکه چه موادی را ترک کرده‌اید و شدت اعتیاد چقدر است در دوز و نوع دارو ها تاثیر گذار خواهد بود

پاسخ اینکه افسردگی بعد ترک اعتیاد چقدر طول میکشد؟

پاسخ اینکه افسردگی بعد ترک اعتیاد چقدر طول میکشد؟

افسردگی بعد از ترک طبیعی است زیرا افسردگی از نشانه‌های طبیعی برگشت بدن از حالت سرخوشی و هیجان به یک حالت سالم‌تر و طبیعی‌تر می‌باشد. عامل بروز علائم افسردگی را می‌توان به خاطر ایجاد تغییرات شیمیایی و بیولوژیکی در مغز دانست. این به این معنی نیست که باید به تنهایی با اینافسردگی دست و پنجه نرم کنید. شما می‌توانید در صورت شدت افسردگی یا قابل تحمل نبودن آن برایتان به روانشناس مراجعه کنید.

روانشناسان رویکردهای درمانی مناسبی و موثری در این رابطه دارند که قطعا به شما کمک خواهد کرد که این پروسه را به راحتی پشت سر بگذارید. لازم به ذکر است که برخی افراد دارای اختلالات خلقی هستند که در دوره مصرفشان با مواد مخدر پوشانده یا مخفی شده اند و در نهایت در پروسه ترک خودشان را نشان می‌دهند. البته که برای اختلالات خلقی هم میتوان به مشاور مراجعه نمود.

مهم است که در این دوران ناامید نشوید زیرا این ناامیدی ممکن است سبب بازگشت شما به سمت مواردی که ترکش کرده‌اید شود.

افسردگی بعد ترک اعتیاد چقدر طول میکشد؟

مدت زمان افسردگی بعد از ترک اعتیاد به مواد مصرفی و خو فرد بستگی و دارد و برای همه یکسان نیست.

4.5/5 - (79 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره