به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

گذری بر ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی سوالی است که بسیاری پسران با آن رو به رو شده و جویای خوب بودن یا بد بودن آن هستند.

لذا از آنجایی که در ایران ازدواج مرد بیشتر با دختری کم سن تر یا در برخی مواقع همسن صورت می گیرد پسران جوان نمی دانند باید در مورد ازدواج با دختر بزرگتری که به او علاقه دارد چه کرده و برایشان سوال است که آیا ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی درست است یا خیر!

بنابراین تصمیم داریم در اینباره بیشتر صحبت کرده و اطلاعاتی را هم در اختیار پسران جوان و هم دختران قرار دهیم.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

علل جذابیت ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی در مردان

از نظر روانشناسی و بر اساس تحقیقاتی که به عمل آمده اغلب پسرانی که در کودکی از توجه به خصوصی از سوی والدین و اطرافیان برخوردار نبودند نیز به هنگام ازدواج علاقه بیشتری به ازدواج با دختر بزرگتر دارند.

لذا در اکثر مواقع این افراد دلایلی برای ازدواج با دختر بزرگتر از خود دارند که این دلایل سبب گشته اند ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی بررسی شود.

برخی پسران به دلایل ذیل تمایل به ازدواج با دختر بزرگتر از خود با اختلاف سنی 2 الی 15 ساله هستند که سعی شده با اشاره به این دلایل برای هر دلیل نظرات تخصصی روانشناسی را هم اضافه کنیم پس توصیه می گردد مطالب پیش رو با دقت مطالعه گردد.

از دلایل تمایل به ازدواج بزرگتر در مردان عبارتند از:

  • زندگی بدون بحث و جدل
  • وجود مراقبی همچون مادر
  • حمایت مالی از جانب زن
  • پختگی زن در سکس
  • علاقه عاطفی و جنسی به زن
  • پیشرفت و موفقیت در زندگی به سبب روشن فکری دختر بزرگتر
  • و بسیاری دلایل دیگر

اعتقاد به زندگی بدون جر و بحث

اغلب پسران جوان فکر می کنند اگر با دختر بزرگتر از خود ازدواج کنند دیگر در زندگی با دعواها و بحث و جدل های گوناگون رو به رو نشده و منطق زن بیشتر از دخترهای جوان است و به قولی زن بر حسب تجربه بیشتر امروزی تر فکر می کند.

✅ لذا در بررسی های به عمل آمده از ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی، بحث و دعوا ارتباط مستقیمی با سن و سال زن نداشته و به بلوغ فکری افراد باز می گردد و سن بیشتر عملا تصدیقی بر بلوغ فکری ایشان نیست.

بنابراین می توان نتیجه گرفت ممکن است هم مردان و هم بانوانی که سن بالاتری از دختران جوان دارند نیز دارای بلوغ فکری در ازدواج نبوده و نتوان سن را ملاکی برای تعیین میزان بلوغ فکری زن و یا مرد دانست.

نیاز به مراقبت از سوی طرف مقابل

برخی پسرهای جوان و یا حتی مردان بالغ به سبب اینکه در دوران کودکی و یا حتی نوجوانی و جوانی خود از محبت والدین به خصوص مادر  و ارتباط مطلوب با آن ها به هر دلیلی برخوردار نبوده اند و نیازمند دریافت محبت از جانب شخصی غیر همجنس هستند تمایل بیشتری به ازدواج با دختر بزرگتر دارند..

زیرا می توانند به او تکیه کرده و از عشق و محبت وی همچون مادری دلسوز برخوردار گردند و نیز این نیاز سبب می گردد مردان بپندارند که ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی ایرادی ندارد و جویای بهره مندی از نظرات تخصصی روانشناس در اینباره نمی گردند.

✅ در حالی که بهترین تصمیم مراجعه به کلینیک روانشناسی و نتیجه ای تخصصی می باشد.

نیاز به ساپورت و حمایت شدن از لحاظ مالی

از آنجایی که برخی مردها و پسران جوان همچنان از استقلال مالی برخوردار نیستند ترغیب به ازدواج با دختر بزرگتر می شوند و این امر را مسئله ای عادی و حتی امروزی تلقی می دارند و اعتقاد دارند که تنها مرد وظیفه مخارج در زندگی مشترک را نداشته و بهتر است با دختری بزرگتر که بر خلاف خود دارای استقلال مالی و درآمد نسبتا خوبی هستند ازدواج کنند تا خیال مرد از گذران مخارج زندگی راحت باشد..

✅ ولیکن نیاز است که تصمیم به ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی و دکتران روانشناس مجرب نیز بررسی شده و دختر و پسر از آینده ای که پیش رو دارند اطلاعات تخصصی تری کسب کنند.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

میل جنسی بیشتر و پختگی بیشتر دختر درباره سکس

برخی پسران در عصر امروز علاقه دارند با زنی با تجربه و کسی که بلد باشد نیاز های جنسی او را ارضاء کند ازدواج کند و مرد نیز از هیجان جنسی بالای زن و تحریکات متعدد از جانب وی تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی دارد تا ازدواج با دختری که تجربه ای از این بابت نداشته و نمی داند چگونه مرد را تحریک و ارضاء کند..

✅ در حالی که گاهی در ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی زمانی که دختر و پسر با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می کنند ممکن است زن و مرد نتوانند به خوبی نیازهای عاطفی یکدیگر را به هنگام سکس ارضاء کنند و این نیز پس از چندین بار رابطه جنسی، اختلافاتی را برای ایشان رقم می زند..

زیرا یکی از مهم ترین دلایلی که سبب می گردد زندگی پایدار بماند کشش جنسی نسبت به یکدیگر  و همچنین علاقه و محبت عاطفی عمیق و واقعی به شخص مقابل می باشد و ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی تنها به دلیل ارضای نیازهای جنسی نیاز به بررسی تخصصی و تصمیم گیری با در نظر داشتن جوانب بیشتری دارد.

علاقه به دختر بزرگتر و کشش جنسی و عاطفی به او

گاهی برخی پسرها دلیل تمایل به ازدواج شان با دختر بزرگتر را تنها علاقه شخصی به او دانسته و هیچ دلیل دیگری جز دوست داشتن وی ندارند.

✅ در حالی که ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی نیازمند در نظر گرفتن تمامی اتفاقات احتمالی و بررسی همه جانبه نیز می باشد و بهتر است تنها به سبب علاقه فردی و دوست داشتن و کشش جنسی و عاطفی به زن نیز تنها به ازدواج با زن نپرداخت.

اعتقاد به پیشرفت در زندگی به سبب روشن فکری و تجارب بیشتر زن

از آنجا که در عصر امروز سن از امتیاز ویژه ای برای افراد برخوردار است این مسئله سبب گشته در جامعه کسانی که سن بیشتری دارند روشن فکرتر و باتجربه تر دانسته شوند.

به همین سبب اغلب پسرهای جوان تصمیم می گیرند با دختران بزرگتر از خود ازدواج کنند زیرا زن از قوه تعقل قوی تری برخوردار بوده و می تواند به مرد در پیشرفت کردن و ساختن یک زندگی خوب کمک کند.

✅ در حالیکه ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی که نتیجه ای خوب و پایدار داشته باشد وابسته به سن بالای زن و میزان روشن فکری ایشان ندارد زیرا همانطور که پیشتر اشاره شد ممکن است افراد تنها سن بالایی داشته باشند..

ولیکن به بلوغ فکری و عقلانی مناسبی نرسیده باشند و به قولی احساسات شان بیش از عقل و منطق نیز فرمانبردار زن باشند و  زن نتواند به خوبی در تصمیم گیری ها به مرد کمک کرده و محرک وی برای قدم برداشتن و پیشرفت نباشد.

باور مخرب و اشتباه در ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

باور مخربی که در بین اغلب پسران به سبب ازدواج با دختر بزرگتر دیده می شود این است که وی فکر می کند تنها درک منطقی و مشترک زن و مرد کافی بوده و ایشان با هم تفاهم دارند و دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت!

✅ در حالیکه طبیعت ذات آدمی با هر یک از دیگر افراد پیرامون حتی والدین متفاوت بوده و هر شخص ممکن است تضادهای فکری متعددی با افراد داشته باشد که در بطن زندگی نمایان می شوند.

لذا به همین سبب توصیه می گردد پیش از ازدواج با دختر بزرگتر نیز از روانشناسی و جلسات مشاوره ازدواج و..به جهت پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی استفاده شود.

تفاهم داشتن یکی از معیارهای مناسب برای شروع زندگی مشترک در ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی است ولیکن کافی نیست و باید موارد دیگری مثل:

  • نوع فرهنگ زن و مرد
  • میزان اختلاف سنی زن از مرد
  • مجرد یا متاهل بودن زن پیش از آشنایی با مرد
  • وجود یا عدم وجود فرزند از ازدواج قبلی زن
  • در نظر داشتن میزان اختلاف سنی و احتمالات توسط دکتر روانشناس
  • بررسی و علت یابی جدایی زن از همسر سابق به سبب طلاق
  • میزان زمان گذشته از رابطه قبلی زن با همسر سابق در صورت تاهل قبل از آشنایی با مرد
  • و..

توسط دکتر روانشناس در جلسات روانشناسی و مشاوره بررسی شوند.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

ارائه راهکارهای تصمیم گیری اصولی در ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

کلینیک روانشناسی روان آرام به سبب وجود مشاوران و روانشناسان مجرب و توانمند و سابقه کاری درخشان خود می تواند به پسران جوانی که تمایل به ازدواج با دختر بزرگتر از خود دارند ولی نمی دانند تصمیم درستی گرفتند یا خیر، کمک می کند تا ایشان با در نظر داشتن تمامی جوانب و احتمالات به صورت تخصصی نیز تصمیم مناسبی در اینباره اتخاذ کنند.

بنابراین افراد می توانند به جهت کسب اطلاع از دانستنی های ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی با کلینیک تماس حاصل کنند.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

در ازدواج با دختر بزرگتر باید احتیاط نمود؟

توصیه می گردد پیش از تصمیم جدی در ازدواج با دختر بزرگتر نیز حتما از جلسات روانشناسی و مشاوره ازدواج بهره مند شد لذا ایشان فارغ از هر گونه دخالتی در تصمیم گیری به مرد کمک نموده و بهترین راهنمایی ها را بدون اِعمال اعتقادات شخصی نیز بیان می دارد.

آیا ممکن است ازدواج با دختر بزرگتر به طلاق ختم شود؟

نمی توان با قاطعیت به این سوال پاسخ داد زیرا ممکن است دو فرد با وجود اختلاف سنی در رابطه زناشویی و زندگی شان با وجود مشکلات به حل آن ها بپردازند و برخی پس از گذشت زمان به سبب وجود اختلافات و تضادهای فکری یا مسائل دیگر تصمیم به طلاق گیرند.
بنابراین بهترین پیشنهاد بهره مندی از جلسات مشاوره پیش از ازدواج می باشد که افراد می توانند با کلینیک روان آرام به منظور حضور در این جلسات تماس گیرند تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

مشکلات احتمالی ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی چیست؟

مخالفت والدین-طرد شدن از سوی اطرافیان-کاهش میزان علاقه به سبب پیر تر دیده شدن زن نسبت به مرد-خجالت مرد از حضور در اجتماع با زن-اختلافات و تضادهای فکری-سرد شدن در برقراری رابطه جنسی به سبب عدم محبت عاطفی و صمیمیت با یکدیگر-پیدا کردن عشق واقعی در دختری دیگر و..

4.4/5 - (32 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Barat
1 سال قبل

سلام اگر اختلاف سنی زیاد نباشد واز لحاط معاشر با همدیگه سازش داشته باشید اشکالی ندارد

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره