به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
تشخیص قصد ازدواج

تشخیص قصد ازدواج(دختر و پسر)

نشانه‌های تشخیص قصد ازدواج(دختر و پسر) چیست؟

یکی از مسائلی که در عصر امروز حائز اهمیت است تعدد برقراری رابطه‌ی عاطفی بین دختران و پسران میباشد در اغلب مواقع این روابط به ازدواج ختم می‌شود و یکی از مهمترین سوالاتی که بین دختران و پسران که البته بیشتر این سوالات بین دختران ایجاد میگردد این است که تشخیص قصد ازدواج چگونه است؟

اینکه چگونه میتوان دریافت طرف مقابل قصد دارد با من ازدواج کند؟ و تا چه زمانی همراه و در کنار من است ؟در این روابط برخی از دختران و پسران تنها برای گذران وقت و سرگرمی یا حتی سوءاستفاده های عاطفی و جنسی با یکدیگر در رابطه هستند و برخی قصد و هدفشان از برقراری این رابطه ازدواج و تشکیل خانواده است حال در ادامه قصد داریم به نشانه های پسری که قصد ازدواج دارد اشاره کنیم.

نشانه های پسری که قصد ازدواج با شما را دارد

1.از آینده با شما صحبت میکند

مسلما پسری که قصد تشکیل خانواده با شما را داشته باشد تلاش میکند از آینده با شما صحبت کند و زمانی که شما درباره این مسئله صحبت میکنید پریشان نشده و دچار پرخاشگری نمی‌گردد..

چرا که اگر پسران به دلیل شروع حرف از ازدواج دچار پریشانی میشوند نیز نشانه‌ی این است که تصمیم جدی برای این قضیه ندارند و همچنین پریشان شدن وی به هنگام صحبت از ازدواج نشان دهنده‌ی تفاوت های درونی وی می‌باشد..

چرا که شخص میداند قرار نیست با شما رابطه طولانی مدتی داشته باشد ولی با این وجود نمی‌خواهد شما را ترک کند و رابطه اش را به عنوان پارتنر با شما ادامه دهد که البته این اتفاق بسیار میتواند به دختر آسیب بزند و مشکلاتی را برای سلامت روان وی ایجاد سازد.

بنابر این اگر در رابطه‌ای هستید که پسر با صحبت از ازدواج و تشکیل خانواده دچار پریشانی می‌شود توصیه میکنیم که حتما با روانشناس صحبت کنید چرا که ممکن است به مرور زمان دچار آسیب روحی شوید.

2.از ازدواج حرف می زند

پسری که قصد ازدواج با دختری را که با او در رابطه عاطفی قرار دارد را نداشته باشد به هنگام صحبت از ازدواج تلاش میکند که حرف را عوض کرده یا به آن توجهی نداشته باشد و یا بحث و تنشی را در رابطه ایجاد می‌سازد که سبب میگردد دختر دیگر تمایلی به صحبت از ازدواج نکند.

این وضعیت ممکن است بدین معنی باشد که پسر علاقه ای به ازدواج ندارد ولی میخواهد با شما در رابطه عاطفی بماند و یا هر دلیل دیگری که از صحبت کردن از ازدواج فرار می‌کند..

گاهی پسران به این دلیل ازدواج نمی‌کنند که یا حرف از ازدواج را نمی‌زنند چرا که می‌ترسند آرامشی که الان در دوران مجردی دارند را با ازدواج از دست بدهند بنابراین اگر پسر در رابطه عاطفی از ازدواج صحبت نکند ممکن است از این امر حرف نزده و اشاره‌ای به آن نداشته باشد.

تشخیص قصد ازدواج(دختر و پسر)

3.شما را به خانواده‌اش معرفی میکند

شما را به خانواده‌اش معرفی میکند یکی از نشانه های تشخیص قصد ازدواج در پسران این است که دختر مورد علاقه ‌شان را به خانواده خود معرفی میکنند در حالی که پسر اکر قصد ازدواج با این دختر را نداشته باشد او را از دیگران مخفی کرده و تمایلی ندارد ک خانواده‌اش را با او آشنا سازد.

4.خانواده‌اش را به ازدواج کردن با شما راضی می‌کند

زمانی می‌توان عشق یک پسر را واقعی دانست که تلاش کند خانواد‌اش را راضی کند که با دختر مورد علاقه اش ازدواج کند پسر عاشق خانواده‌اش را قانع میکند که دختر مورد علاقه اش برای ازدواج با او مناسب است حتی اگر خانواده اش از بابت خوب بودن دختر دچار شک باشند پسر نیز این شک‌ و تردید را با دفاع کردن از او از بین می‌برد.

چه بسا اگر پسر در برابر نظرات مخالف خانواده‌اش ساکت بماند و یا نتواند دلیل منطقی خود را از این ازدواج بیان دارد این نیز می‌تواند نشان دهد پسر علاقه‌ای به ازدواج با دختر مورد نظرش را ندارد و مخالفت ها و مسائل دیگر را بهانه ازدواج نکردن می‌کند.

5.شما را دوست دختر خود نمیداند

پسری که قصد ازدواج با شما را داشته باشد القابی مثل همسر و … را به شما می دهد و رابطه تان را رابطه رسمی در نظر میگیرد در صورتی که اگر پسری رابطه عاطفی اش با شما را جدی نگیرد و شما را تنها دوست دختر خود بداند احتمالا شما را به عنوان همسر خود نمی بیند بنابراین بهتر است به صورت کاملا جدی و واضح با او صحبت کنید و این مسئله را در نظر بگیرید

6.به برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج پافشاری نمی‌کند

پسری که واقعا قصد ازدواج با دختر مورد علاقه اش را داشته باشد برای برقراری رابطه جنسی در دوران دوستی و قبل از ازدواج پافشاری نمی‌کند خصوصا اگر دختر با این امر مخالف باشد و بخواهد پس از ازدواج کردن کردن با پسر رابطه جنسی برقرار کند.

بنابراین..

اصرار کردن پسر برای برقراری رابطه جنسی میتواند نشانه‌ی بدی بوده و این مسئله را روشن سازد که او به عقاید زن احترام نمی‌گذارد و حاضر است با ناراحت کردن شما برای خواسته خود اصرار کند درحالی که پسر عاشقی که قصد ازدواج با دختری را داشته باشد به هیچ عنوان قبل از ازدواج رسمی از او تقاضای برقراری رابطه جنسی نمی‌کند.

7.از اینکه دیگران شما را بشناسند هراسان نمیشود

یکی دیگر از نشانه های تشخیص قصد ازدواج در پسران نیز این است که پسر دختر مورد علاقه ای که با او در رابطه است را از دیگران مخفی نمیکند و برای رابطه عاطفی که با او دارد ارزش و احترام قائل است در صورتی که پسری قصد ازدواج با دختری را نداشته باشد او را از دیگران مخفی کرده و حاضر نیست با او در اجتماع خصوصاً اطرافیان نزدیک حضور داشته باشد.

تشخیص قصد ازدواج

8.برای ازدواج با دختر بهانه جویی نمیکند

یکی از نشانه‌های تشخیص ازدواج در پسران نیز این است که برای ازدواج کردن با دختر بهانه جویی نمیکند فرضا بهانه هایی از قبیل الان فرصت مناسبی نیست و … را پیش نیاورده و تلاش میکنند شرایط لازم برای ازدواج کردن با دختر را فراهم سازد در حالی که پسری که قصد ازدواج با دختر را نداشته باشد علاوه بر بهانه جویی نیز تلاشی برای اقدام به ازدواج هم نمیکند.

9.از اهداف و برنامه هایش برای شما میگوید

پسری که قصد ازدواج با دختر را داشته باشد از اهداف خود و برنامه هایش برای آینده با او حرف میزند فرضا اینکه قصد دارد در آینده چه سبک زندگی را فراهم سازد یا چه برنامه‌هایی برای بهتر شدن وضعیت شغلی اش دارد و … تا بتواند به سبب آن به خواستگاری دختر رفته و شرایط ازدواج با او را مهیا سازد.

به طور کل پسری که قصد ازدواج دارد از آینده فرار نکرده و سعی نمی‌کند که به بهانه زندگی کردن در زمان خال از فراهم کردن شرایط ازدواج در آینده اجتناب ورزد.

نشانه های پسر عاشق چیست؟

  • صادقانه عشق و علاقه ‌اش را به شما ابراز می‌کند
  • تلاش میکند از خود دیروزش بهتر باشد
  • به دختر مورد علاقه اش دروغ نگفته و از او پنهان کاری نمی‌کند
  • تلاش میکند اختلافات و مشکلات را در دوران دوستی حل کند تا در آینده به مشکل نخورند
  • تمایلی به قهر و سکوت کردن چند روزه به هنگام بروز دعوا را ندارند
  • دلتنگ دختر ضده و این دلتنگی را ابراز میکند
  • در طی روز برای وقت گذراندن با دختر زمان میگذارد
  • پسر عاشق تمایل دارد علایق شما را بداند و بیشتر نسبت به شما شناخت پیدا کند
  • از آینده حرف می‌زند و بودن با شما را در آینده تصور میکند
  • و..

این نشانه ها میتوانند سبب تشخیص قصد ازدواج در پسران باشد چرا که پسری قصد ازدواج با دختری را داشته باشد در خصوص آینده با او حرف زده و تلاش می‌کند رابطه خوبی را با او برقرار سازد از این جهت که اشتباهات و ایرادات خود را اصلاح میکند و به صورت منطقی به حل اختلافات میپردازد و به خود و دختر کمک‌میکند که آگاهی بهتری از برقراری رابطه عاطفی صحیح و عمیق را برقرار سازد.

نشانه های پسری که قصد ازدواج ندارد

  • تلاش نکردن برای حل اختلافات در دوران دوستی
  • اصرار به برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج
  • قول ازدواج میدهد اما نمیداند کی!
  • ازدواج را محدودیت میداند
  • رابطه اش با دختر را مخفی نگه میدارد
  • به نیاز ها و احساسات دختر توجهی نمیکند
  • نیاز های خود را بر نیازهای دختر ارجح میداند
  • و..

جلسات مشاوره قبل از ازدواج

دختر و پسری که در رابطه با یکدیگر هستند و قصد ازدواج با یکدیگر را می توانند از جلسات مشاوره قبل از ازدواج با مشاورین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند چه بسا این جلسات به زوجین کمک می کند تا اختلافات هر چند جزئی که در رابطه شان وجود دارد را به خوبی حل سازند تا این اختلافات کوچک در آینده زمینه ساز مشکلات بزرگ تری و شدیدتری نگردند.

چنانچه برخی افراد در رابطه عاطفی شان هنوز هم نمی دانند آینده رابطه شان به کجا می رسد و به دنبال تشخیص قصد ازدواج در پارتنر خود هستند که این افراد هم می توانند از جلسات مشاوره دوستی دختر و پسر کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایند و با مشاورین کلینیک صحبت نمایند.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله این جلسات هم به صورت حضوری و هم آنلاین برگزار می شوند که افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره آنلاین با کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند.

بهترین سن ازدواج دختر و پسر چه زمانی است؟

سن ازدواج در دختران و پسران متفاوت است زیرا مهم است که افراد به بلوغ فکری خوبی در ازدواج رسیده و مستقل باشند. همچنین شرایط دیگری برای تشخیص سن ازدواج وجود دارد که خوب است درباره آن ها با مشاور روانشناس قبل از ازدواج صحبت نمود.

4.6/5 - (95 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره