به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشکلات ازدواج با زن بزرگ تر

مشکلات ازدواج با زن بزرگتر

مسائل مربوط به اختلاف سنی مناسب در ازدواج همواره از دغدغه هایی است که انسان در طول زندگی خود دچار آن می شود. اختلاف سنی نا مناسب می‌تواند یک ازدواج را دچار مشکلات فراوانی بکند. از جمله این مسائل مشکلات ازدواج با زن بزرگتر است. مردها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عشق، استقلال بیشتر زنان در سنین بالاتر، پختگی بیشتر و… جذب زنی با سن بالاتر از خودش شود. اما مشکلات ناشی از ازدواج با زن بزرگتر چیست؟ در این مقاله به طور مختصر این مشکلات را بیان کرده و برخی راه ای مقابله با آن هارا ذکر می‌کنیم.

مشکلات ازدواج با زن بزرگتر چیست ؟

  •  اثر پیری 

اگر مرد 40 ساله ای هستید و خیلی سریع با یک زن 56 ساله ازدواج کرده اید ،  همسرتان را بعد از مدتی ، به شکل یک خانم سالمند مشاهده خواهید کرد. مردی که با زن خیلی مسن ازدواج می کند به دلیل اختلاف سن و تأثیر آن در ظاهر بیرونی زن به طرز چشمگیری علاقه به همسر خود را از دست می دهد. –

  • کیفیت روابط جنسی

هنگام ازدواج با زن بزرگتر ،  معمولاً رابطه جنسی گرمی برای ماهها یا سالهای آغاز رابطه و ازدواج برقرار می شود. با این وجود ، به دلیل این واقعیت که زن از مرد پیرتر است ، اولین چیزی که می رود صمیمیت و کیفیت رابطه جنسی است.همانطور که همه ما می‌دانیم با افزایش سن ، میل جنسی کم می شود.  این موارد برخی از حقایق مشکلات با زن بزرگتر از خود هستند.

  • بلوغ در رابطه 

برخی از آقایی که با زن بزرگتر از خود ازدواج می کنند ، احساس می کنند که بلوغ در رابطه است. با طولانی تر شدن زندگی ، فرد به احتمال زیاد درمی یابد که بلوغ با افزایش سن مشاهده می شود و ​​ازدواج با زن مسن به معنای ازدواج با فرد بالغ تر است. اما آن ها نمی دانند که همین احساس بلوغ از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر است. با گذشت زمان و افزایش سن ، شما بلوغ یک زن بزرگتر از خود را ، پیرشدن و بی انگیزگی می‌دانید و احساس می کنید هیجان به اندازه ی کافی در زندگی تان نیست.

  • فرزندپروری

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر ، این است که فرزندپروری بسیار دشوارتر و استرس آورتر از زمانی است که همسر شما کم سن تر از شما است. به لحاظ جسمی و انرژی برای تربیت و رسیدگی به فرزندان ، یک خانم بزرگتر از شما با اختلاف زیاد ، ممکن است مانند یک مادر جوان خوب نباشد.

  • پذیرش خانواده 

از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر می توان به پذیرش و نحوه برخورد خانواده مرد با همسر او اشاره کرد. طبق رسومات و باور اجتماعی ما ، شوهر همیشه بزرگتر از همسر خود بوده است. ازدواج با زنی که از شما بزرگتر است ، خصوصا اگر اختلاف سنی بیشتر از یک یا دو سال بوده و در ظاهر افراد محسوس باشد ، می تواند مخالفت و واکنش منفی خانواده ها خصوصا خانواده ی مرد را همراه داشته باشد. و خوب می‌دانیم که ازدواج تنها وصلت و ارتباط دو نفر با هم نیست. ارتباط دو خانواده با هم است. و شما نمی توانید در بستری که پذیرفته نشده اید ، به راحتی زندگی کنید. در مشاوره ی پیش از ازدواج در ارتباط با خانواده ها و پذیرش آن ها نسبت به این ازدواج نیز ، جلساتی تشکیل خواهد شد. پس اگر فکر می کنید در تصمیمتان بسیار مصمم هستید ، حتما از یک مشاور ازدواج برای این موضوع کمک بخواهید.

مشکلات ازدواج با زن بزرگتر

  • عدم برخورداری از اعتبار عقلی توسط همسرتان

از نظر علمی ثابت شده است که زن ها ، زودتر از مردان به رشد عقلی می رسند. یکی دیگر از دلایل اینکه مرد باید بزرگتر از زن باشد ، این است که آن ها از نظر رشد عقلی ، هم تراز با یکدیگر باشید. وقتی همسرتان از شملا بزرگتر باشد ، از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر از خودتان ، این خواهد بود که او به عقل و صلاحدید شما به اندازه ی خودش اعتماد نمی کند و فکر شما برای او اعتبار کافی را ندارد.

  • استحکام و قدرت زن ، اقتدار مرد را کم می کند 

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر که بسیار محتمل است ، پایین آمدن اقتدار مرد است. زنی که از شما بزرگتر است ، خود را عاقل تر و با تجربه تر می‌داند. رفتارها و تحکم همسر ، اقتداری که مرد باید در زندگی داشته باشد را زیر سوال می برد.

  • زنان بزرگتر کنترل کننده هستند 

طبق تحقیقات و مراجعه ی زوج هایی که شامل این شرایط بوده اند به مشاوران ازدواج ، در روابطی که زن بزرگتر از مرد است ، زن می خواهد مرد را مانند پسر بچه ای نوجوان کنترل کند. و این برای یک مرد بسیار تحمل ناپذیر است و شخصیت وی را متزلزل می کند.

ازدواج با زن بزرگتر در مردان زیر سی سال با ۸۰ درصد طلاق مواجه خواهد شد. مشاوران ازدواج می گویند اگر دختر و پسر هر دو بیش از سی سال سن داشته باشند ، به دلیل تکامل رشد عقلی آن ها و رسیدن به جایگاه اجتماعی تقریبا ثابتی ، خطر کمتر در ازدواج دیده می شود. اما در مواردی که مرد کمتر از سی سال داشته و همسر او بیش از سی سال سن دارد ، می تواند بسیار خطرناک بوده و در ۸۰ درصد مواقع به طلاق منجر خواهد شد.

  • « تو جای مادر من هستی ،‌ تو همسن پسر من هستی » 

شاید تفاوت سنی شما و همسرتان واقعا به اندازه ی یک مادر و فرزند نباشد اما ، هنگام مشاجرات و دعواها یا زمان متقاعد کردن هم ، از این واژه ها استفاده کنید. این یکی از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر است. شما جملات تلخی برای زخمی کردن هم دارید. این موضوع می تواند اعتماد به نفس هر دوی شما ، خصوصا خانم تان را از بین ببرد. همچنین شما دچار کمبود اعتماد به نفس شوید. اگر ازدواج کرده اید و حالا در این شرایط هستید ، حتما با یک مشاور روانشناس صحبت کنید و از او کمک بخواهید.

  • جذب دختران کوچکتر از خود می شوید

بعد از مدتی زندگی با زنی بزرگتر از خود ، مقایسه ی سنتان با هم ، و کاهش اعتماد به نفستان در برابر زنی که احساس می کند پخته‌تر از شماست و بیشتر از شمل می فهمد ، شما جذب زنان کوچکتر از خود می شوید تا بتوانید با نشان دادن نفوذ و اقتدار خورد ، اعتماد به نفس تضعیف شده ی درونتان را زنده کنید. و ممکن است باب خیانت یا جدایی در زندگی شما باز شود.

نمیتوان قضاوت کرد و نسخه صادر کرد که  ازدواج با زن بزرگتر در همه ی موارد با شکست رو برو خواهد شد. در همه ی موضوعات ، استثنا وجود دارند. بهترین لطفی که شما می توانید در حق خودتان و زنی که برای ازدواج انتخاب کرده اید ، بکنید این است که به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید و اجازه دهید او شرایطتان را بررسی کرده و به شما در تصمیم گیری کمک کند.

آیا ازدواج با زن بزرگتر روی کیفیت روابط جنسی نیز تاثیر می‌گذارد؟

هنگام ازدواج با زن بزرگتر ،  معمولاً رابطه جنسی گرمی برای ماهها یا سالهای آغاز رابطه و ازدواج برقرار می شود. با این وجود ، به دلیل این واقعیت که زن از مرد پیرتر است ، اولین چیزی که می رود صمیمیت و کیفیت رابطه جنسی است.همانطور که همه ما می‌دانیم با افزایش سن ، میل جنسی کم می شود.  این موارد برخی از حقایق مشکلات با زن بزرگتر از خود هستند.

آیا ازدواج با زن بزرگتر حتما به طلاق می‌انجامد؟

نمیتوان قضاوت کرد و نسخه صادر کرد که  ازدواج با زن بزرگتر در همه ی موارد با شکست رو برو خواهد شد. در همه ی موضوعات ، استثنا وجود دارند. این را بدانید که وجود عشق و علاقه در یک رابطه همواره می تواند باعث پیروزی آن رابطه شود. همپنین کمک گرفتن از یک مشاور در این راه نیز می تواند کمک شایانی به شما بکند.

آیا زنان بزرگتر کنترل گری بیشتری دارند؟

بله. طبق تحقیقات و مراجعه ی زوج هایی که شامل این شرایط بوده اند به مشاوران ازدواج ، در روابطی که زن بزرگتر از مرد است ، زن می خواهد مرد را مانند پسر بچه ای نوجوان کنترل کند. و این برای یک مرد بسیار تحمل ناپذیر است و شخصیت وی را متزلزل می کند.

4.6/5 - (426 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

50 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
وحید هادی پور
13 روز قبل

سلام وقت بخیر بازنی ۱۰سال از خودم زندگی میکنم خیلی کنترل چی وشخصین مردانه منو رخته بهم اختلاف نظر یاصلیغه زیاد داریم دررابطه با رابطی جنسی مقایس میکنمش باافراده جوان تر از خودم ویک وقتهایی تمایل پیدام میکنم به رابط زیر زمینی ولی عشق به بچه ۷ساله پسرم جلویی تمام وسوس هایی فکری ازمن میگیره که واین موعضو ۲ماه هست که اینم تاثیری نداره مغزم به دنبال فرار ازاین موعضو فقط میگم خسارت به بچه ام وارد نشه خیلیم به طلاق فکر کردم به خاطره بچه به حاله روز خودم دارم خیانت میکنم

تنها
4 ماه قبل

سلام دوستان من با زني ازدواج كردم كه. ده سال از خودم بزرگتره،كلا نابود شدم،نكنيد..به جووني خودتون رحم كنيد،افسرده ميشيد،زودپير ميشيد،همه قشنگي دو ماه اوله..بعدش زندگي ميشه جهنم..نميتوني هم طلاق بدي…

محمد
6 ماه قبل

سلام
من 25 سالم بود که سه سال با خانمی در رابطه بودم بعد از سه سال ازدواج کردیم من 28 سالم بود و خانمم 10 سال از من بزرگتره و دو تا بچه دیگه از همسر اولش داره که با همسر قبلی اش زندگی میکنند
همه چی اولش خوب بود
الان صاحب دو تا فرزند شدیم خودمون
هیچ چیز کم نداریم از لحاظ مالی و مادی
ولی من یکسری توقع ها دارم که خانمم درون اش نمیبینمم
من خودم احساس خیلی بدی دارم تو زندگی
ناراحتم
بخاطر همه چیز
دوست دارم جدا شم
ولی نمیدونم چکارکنم ؟

مختار
6 ماه قبل

سلام خانم بنده ده سال ازمن بزرگتره من ۴۵سالمه وخانمم۵۵ سالشه سه ساله یائسه شده و میلی به رابطه نداره من چطورمیتونم غریزموسرکوب کنم.آقایون توروخدااین کارونکنیدبدبخت میشیددنیاتون جهنم میشه

دانیال ریگی
8 ماه قبل

سلام من ۲۱ سالمه که عاشق دختری ۲۸ساله شدم و خیلی دوستش دارم و۲ ساله ذهن منو درگیر خودش کرده و به غیر اون به هیچکس نمیتونم فکر کنم ایا مطرح ازدواج کردن با این خانوم و ازدواج کار درستیست ؟؟؟

استادمحزون
8 ماه قبل
پاسخ به  دانیال ریگی

خیربعداپشیمان میشوی

ناشناس۳۵
4 ماه قبل
پاسخ به  دانیال ریگی

دقیقا تجربه من اینکه حتی ی جایی میرسه که اون میخواد واست تعیین کنه که چجوری حرف بزنی و اگر بخوای اجازه این اقتدارو بهش ندی با افسردگی و غم و تلخی زندگیتو زهر میکنه ولی خودش متوجه نمیشه

ابی
3 ماه قبل
پاسخ به  دانیال ریگی

نه بروهم سن بگیر

محمدمهدي
10 ماه قبل

من و همسرم 8 سال پيش و با مخالفت خانواده ها و بدون اجازشون عقد كرديم. اون موقع من 34 و همسرم 43 سالش بود. خيلي همو دوس داشتيم اما از همون اول مادرم به شدت مخالف بود و تا الان هم قبول نكرده و كلي حرف از طرف خانومم به مادرم زدن و مادرم هم يه سري حرفا زد كه به گوش خانومم رسوندن. بخاطر اين حرفا كمتر از يك سال بعد از زندگي مشتركمون ناراحتي هاي خانومم شروع شد و هر از چند گاهي براي مدت طولاني رفت و آمد نكرد و سر هر حرف و حديثي كلي با هم دعوامون ميشه و خانومم اصلا تو هيچ كاري از من نه اجازه ميگيره و نه اطلاع ميده. من اين وسط خيلي خيلي اذيت شدم اما با همه اين حرفا خيلي دوسش داشتم و دارم (اينم بگم كه بچه دار هم نشديم)، بخاطر همين حرفا ميخوام اينو بگم كه زندگي مشترك فقط دوست داشتن نيست. الانم هم درخواست جدايي دادم اما بازم خيلي مرددم اما مطئنم آينده خوبي در اين زندگي براي جفتمون نخواهد بود. در كل به عنوان كسي كه اين تجربه را داشته خواستم بگم تا جايي ميتونيد با خانم بزرگتر از خودتون ازدواج نكنيد چون هم خودتون و بيشتر طرف مقابلتون را دچار مشكل ميكنيد.

هانیه
1 سال قبل

آیا ازدواج با زن بزرگتر با فاصله سنی زیاد در سکس برای مرد مضراست؟

استادمحزون
8 ماه قبل
پاسخ به  هانیه

بله باعث بی میلی مردمیشه

نورا
1 سال قبل

چه طرز فکر سنتی و احمقانه ای،اتفاقا من تمام ازدواج هایی که دیدم که خانم از آقا بزرگتر بوده منجر به زندگی پایدارتر و مستحکم تری شده چون خانم دیگه اون خامی ها و بچه بازی و لوس بازی ها رو نداره و زندگی روی مدار آرامش طی میشه.این مدل طرز فکر فقط مخصوص جوامع عقب مونده و بسیار سنتی و مردسالار هست

پوریا کورد
1 سال قبل
پاسخ به  نورا

بله درسته چون در زمینه هایی خانم بزرگتر است و اگر مرد اشتباهی کند زن به او گوش زد میکند و از مشکل جلوگیری میشود

ناشناس۳۵
4 ماه قبل
پاسخ به  نورا

اتفاقا چون اون بچگی و نازو و لوس بازی سر کسی درنیاورده ،حالا میخواد با شوهرش تجربه کنی ولی اون خانم حوصله و شوق کمتری داره نسبت به قبلش

شبنم
2 ماه قبل
پاسخ به  نورا

البته در این نوع ازدواج زن به خوشبختی واحساس رضایت میرسه نه مرد

آریو
30 روز قبل
پاسخ به  نورا

ایولله

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره