به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

ویژگی های دختر خوب برای ازدواج (+19 خصوصیت)

ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

همانطور که می دانیم ازدواج یکی از مهم ترین و اساسی ترین تصمیماتی است که دختران و پسران اتخاذ می کنند زیرا قرار است مستقل از زندگی نزد خانواده با فردی دیگر زندگی کرده و با چالش های متعدد زندگی مشترک رو به رو شوند.

در عصر امروز هر دختر و پسری اولویت هایی برای انتخاب همسر خود دارد تا بتواند احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری به وی کرده و احساسات خالصانه دوست داشتن را در زندگی مشترک به همسر خود ابراز نمایند.

به همین سبب در ادامه نیز قصد داریم به برخی از ویژگی های دختر خوب برای ازدواج اشاره کنیم..

آشنایی با این ویژگی ها سبب می گردد پسران و مردان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری به ازدواج با دختر پرداخته و زندگی مشترک خوبی را در کنار ایشان آغاز نماید.

ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

خصوصیات دختر خوب برای ازدواج

  • عشق و دوست داشتن
  • تفاهم داشتن با همسر
  • خودساخته و آینده نگر
  • متعهد و وفادار بودن از ویژگی های مطلوب بر ازدواج موفق
  • خوش اخلاق بودن از ویژگی های دختر خوب مناسب برای ازدواج
  • شنونده بودن
  • جذابیت ظاهری و جنسی
  • معتقد و همسو بودن با ارزش های مرد
  • مسئولیت پذیر
  • دختر خوب و مناسب برای ازدواج، خودش را به خوبی می شناسد
  • مورد اعتماد و همدلی
  • فداکار بودن
  • احترام به خانواده های خود و همسرش
  • شاد و مهربان بودن
  • دختر مناسب برای ازدواج، به مسائل مالی اهمیت می دهد
  • متفکر و باهوش بودن
  • زنی که مناسب ازدواج است می تواند در هر موقعیت، واکنش مناسبی دهد
  • صادق بودن
  • آمادگی ازدواج
  • و..

عشق و دوست داشتن

بسیار مهم است که مرد دختری را برای ازدواج انتخاب کند که به او علاقمند است و زن هم به مرد علاقه متقابل دارد.
عشق در زندگی بسیار مهم است و می تواند به صمیمیت و پایداری زندگی مشترک زوجین کمک کند.

تفاهم داشتن با همسر

زمانی که زن و مرد با یکدیگر تفاهم داشته باشند ( سلایق و علایق مشترکی داشته باشند ) بهتر و بیشتر می توانند با یکدیگر وقت گذرانده و در خصوص مسائل و دغدغه هایشان با یکدیگر صحبت کنند.
بنابراین مهم است که مردان جهت انتخاب زن خوب و مناسب خود برای ازدواج، به این موضوع توجه داشته باشند.

خودساخته و آینده نگر

دختر خوب برای ازدواج، مستقل و خودساخته بوده و به آینده زندگی مشترکشان اهمیت می دهد.

دختری که مستقل باشد در زندگی مشترک می‌تواند نقش موثر و مهمی جهت پیشبرد اهداف خود و همسرش داشته باشد و همسرش را تنها منبع ارضاء نیازهای مالی خود نمی داند.

ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

متعهد و وفادار بودن از ویژگی های مطلوب بر ازدواج موفق

پس از عشق، متعهد بودن یکی دیگر از ملاک های دختر خوب برای ازدواج می باشد.

زن مناسب ازدواج زنی است که به همسر خود وفادار باشد و مسئولیت ها و وظایف خود در قبال همسر و زندگی مشترکشان را دانسته و در عمل نیز این تعهد را نشان دهد.

خوش اخلاق بودن از ویژگی های دختر خوب مناسب برای ازدواج

زمانی که دختر اخلاق خوبی داشته باشد، خوش رو و خوش برخورد باشد زن و مرد بهتر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم با مسائل متعدد زندگی رو به رو شوند..زیرا خوش اخلاق بودن زن سبب می گردد در موقعیت های متعدد با مرد و خانواده وی به خوبی در تعامل باشد.

شنونده بودن

طبیعتا هر زن و مردی علاقه دارند با همسرشان صحبت کرده و با ایشان درباره دغدغه ها، نیازها و خواسته هایشان و…حرف بزنند و بازخورد مناسبی دریافت کنند.

از دیگر نشانه های زن مناسب برای ازدواج نیز شنونده بودن می باشد.

برخی تنها می شنوند که جواب دهند ولیکن دختر خوب برای ازدواج به حرف های همسر خود به خوبی گوش داده و شنونده خوبی برای وی می باشد و در نهایت راهنمایی های لازم را به وی کرده و یا با او همراهی می کند و..

جذابیت ظاهری و جنسی

مهم است که مرد به دختری که قصد ازدواج با او را دارد علاقه داشته و دختر برای مرد جذاب باشد.همچنین اینکه مرد نسبت به زن کشش جنسی داشته باشد بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معتقد و همسو بودن با ارزش های مرد

از دیگر ویژگی های دختر خوب برای ازدواج، مشترک بودن اعتقادات زن و مرد می باشد.

بسیار مهم است که زن و مرد اعتقادات یکسانی داشته و به ارزش ها و باورهای یکدیگر احترام بگذارند و طرز فکری همسو با اهداف و خواسته های یکدیگر داشته باشند.

مسئولیت پذیر بودن

مسئولیت پذیر بودن یکی دیگر از ملاک های دختر مناسب برای ازدواج می باشد.

این ویژگی سبب می گردد زن در زندگی مشترک، وظایف خود را به خوبی به انجام رسانده و نسبت به این وظایف نیز مسئولیت پذیر بوده و با عشق و علاقه به آن ها می پردازد.

دختر خوب و مناسب برای ازدواج، خودش را به خوبی می شناسد

خودشناسی از دیگر معقوله های مهم جهت انتخاب همسر مناسب می باشد.

زمانی که زن دارای خودشناسی باشد نسبت به علایق، نقاط قوت و ضعف، خصوصیات اخلاقی و..خود آگاهی داشته و این نیز سبب می گردد مرد شناخت بهتری از وی داشته باشد زیرا خودشناسی زن کمک بزرگی به مرد جهت شناخت خصوصیات شخصیتی وی می نماید.

ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

مورد اعتماد و همدل

مورد اعتماد بودن یعنی زن بتواند رازدار و امین باشد. زنی که مناسب ازدواج می باشد بسیار همدل و مورد اعتماد می باشد به نوعی که مرد با وی با خیالی راحت درد و دل کرده و بتواند ناراحتی های خود را با وی در میان بگذارد.

فداکار بودن

از خودگذشتگی و فداکار بودن نیز می تواند از دیگر معیارهای دختر خوب برای ازدواج باشد.

اینکه زن بخشندگی داشته و به جای قهر و دعوا به هنگام نیاز با همسرش صحبت کند تا چالش ها برطرف گردد و..بسیار می تواند در امر ازدواج مهم باشد.

از ویژگی های دختر خوب برای ازدواج، احترام به خانواده خود و همسرش می باشد

دختر خوب برای ازدواج نیز به خانواده خود و همسرش احترام می گذارد و به آن ها توهین نمی کند.

احترام گذاشتن به والدین و خانواده همسر بسیار مهم می باشد زیرا نشان دهنده نحوه برقراری روابط و تعامل زن با دیگران به خصوص همسر خویش در آینده است.

شاد و مهربان بودن

زنی که شاد و خنده رو باشد و قلب مهربانی داشته باشد برای ازدواج مناسب است زیرا خنده رو بودن زن به مرد کمک می کند مرد روحیه خود را پس از خستگی های ناشی از کار و..به خوبی حفظ کرده و با محبت ها و مهربانی های زن به خود بیش از پیش برای زندگی شان تلاش کند و..

دختر مناسب برای ازدواج، به مسائل مالی اهمیت می دهد

باید این اصل را در نظر داشت که تنها مردان نیستند که به مسائل مالی اهمیت می دهند بلکه بانوان آینده نگر نیز دارای برنامه ریزی بوده و به مسائل و مخارج مالی اهمیت می دهند‌.

بانوانی که به این مسائل توجه دارند می توانند انتخاب مناسبی برای ازدواج باشند زیرا می توانند همراه با همسر خویش جهت پیشبرد خواسته هایشان با پس انداز اصولی به خوبی قدم بردارند.

متفکر و باهوش بودن از ویژگی های زنی که مناسب ازدواج است

زنی که متفکر است می‌تواند در مواقع لازم پیشنهادات و راهنمایی های مناسب و حتی انتقادات سازنده ای نسبت به همسر خود داشته باشد و نیز می تواند جهت پیشرفت خود و همسرشان در زندگی ایده های خوب و سازنده ای ارائه دهند.

زنی که مناسب ازدواج است می تواند در هر موقعیت، واکنش مناسبی دهد

دختر خوب برای ازدواج دختری است که بتواند در موقعیت های مختلف خصوصا خشم و عصبانیت واکنش خوبی نشان دهد..فرضا بتواند به خوبی خشم خود را کنترل کرده و با بهره گیری از راهکارهای اصولی نیز بر روی احساسات خویش کنترل داشته باشد.

صادق بودن

طبیعتا هیچ مردی نمی خواهد با زنی دروغگو و پنهان کار و..ازدواج کند بنابراین از معیارهای مهم ازدواج با دختر خوب و مناسب نیز، صداقت وی می باشد.
زمانی که زن با مرد صادق باشد در هیچ موقعیتی به وی دروغ نگفته و دو رو نمی باشد و مسائل مهم را از همسر خود پنهان نمی کند.

ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

آمادگی ازدواج

از ویژگی های زن خوب برای ازدواج، بلوغ عاطفی و فکری وی و به بیان ساده آمادگی وی برای شروع زندگی مشترک می باشد.
زنی که آماده ازدواج است و به بلوغ فکری و عاطفی رسیده است در زندگی مشترک، لجبازی و قضاوت نکرده، شکاکیت ندارد، وابستگی افراطی نداشته و صرفا بر پایه احساسات تصمیم گیری نمی کند و..

بنابراین مردان می توانند جهت کسب اطلاعات تخصصی تر در خصوص شناخت و انتخاب همسر مورد علاقه خویش با در نظر داشتن معیارهای شخصی خود از کمک های روانشناسی مجرب ( جلسات مشاوره ازدواج ) بهره گیرند..تنها کافیست با روان آرام تماس حاصل گردد.

آیا می توان از جلسات مشاوره پیش از ازدواج به صورت آنلاین استفاده نمود؟

بله در صورت صلاحدید روانشناس متخصص زوجین می توانند علاوه بر جلسات حضوری از جلسات آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند تنها کافیست با کلینیک تماس حاصل گردد.

آیا جلسات مشاوره ازدواج بر شناخت بهتر زوجین تاثیرگذار است؟

بله در این جلسات با در نظر داشتن خصوصیات دختر مناسب برای ازدواج و همچنین مرد مناسب، به ارائه اطلاعات تخصصی پیش از ازدواج پرداخته می شود که تاثیرات بسیار مطلوبی را در بر دارد.

هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

از آنجا که تعداد جلسات مشاوره ممکن است با توجه به نیاز هر یک از زوجین متفاوت باشد توصیه می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کلینیک تماس حاصل گردد.

4.6/5 - (96 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره