به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره رابطه عاشقانه

مشاور مشاوره رابطه عاشقانه چیست؟ مشاور ازدواج مزایا مشاوره رابطه عاشقانه مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

مشاوره رابطه عاشقانه

وقتی یک زوج با یکدیگر پیوند ازدواج برقرار می کنند معمولا یک نوع رابطه خاص میان آن ها به وجود می آید. از این رابطه معمولا به عنوان ارتباطات عاطفی و عاشقانه  یاد می کنند. رابطه عاشقانه یک رابطه مهم در میان زن و شوهر محسوب می شود که گاهی برای حفظ آن به مشاوره رابطه عاشقانه نیاز است. یک باور غلط که ممکن است میان افراد مختلف وجود داشته باشد این است که از این رابطه به خوبی یاد نمی کنند و کسانی را که در ایجاد و برقراری این نوع رابطه قدم برمی دارند مورد تمسخر قرار می دهند و آن ها را به این نوع رابطه بدبین می کنند.

اما همان طور که گفته شد این یک باور غلط می باشد و رابطه عاشقانه می تواند به دوام و استحکام بنیان خانواده نقش مهمی ایفا کند و تاثیرات مثبتی در نحوه صحیح زندگی زناشویی داشته باشد. مشاوره رابطه عاشقانه می تواند یک راهنمای خوب و مناسب برای نحوه برقراری این نوع از رابطه باشد.

 

مشاوره رابطه عاشقانه

به مشورت و راهنمایی گرفتن و شنیدن توصیه های یک مشاور ، مشاوره رابطه عاطفی می گویند. مشاوره رابطه عاطفی دیدگاه وسیعی نسبت به این نوع رابطه به شما می دهد و شما می توانید به کمک آن زوایای مختلف رابطه عاشقانه را با دید وسیع تری مشاهده کنید و از این رابطه در زندگی خود به کار ببرید و تاثیرات مثبت آن را در زندگی خود مشاهده کنید. اگر از اهمیت مشاوره رابطه عاشقانه اطلاعی ندارید ، این مقاله را از دست ندهید.

رابطه عاشقانه چیست ؟

به تعاملات عاشقانه که میان یک زوج به وجود می آید رابطه عاشقانه می گویند. برای درک بهتر این رابطه به مثال های زیر توجه کنید تا مفهوم این رابطه برای شما بیشتر جا بیفتد.

کمک گرفتن از مشاوره رابطه عاشقانه چه کمکی به ما می کند؟

مشاوره رابطه عاطفی دیدگاه وسیعی نسبت به این نوع رابطه به شما می دهد و شما می توانید به کمک آن زوایای مختلف رابطه عاشقانه را با دید وسیع تری مشاهده کنید و از این رابطه در زندگی خود به کار ببرید و تاثیرات مثبت آن را در زندگی خود مشاهده کنید.

4.6/5 - (537 امتیاز)

مشاوره رابطه عاشقانه چه تاثیری بر زندگی زوج در محیط خانواده و محیط جامعه دارد ؟

در زیر به بررسی تاثیر مشاوره رابطه عاطفی بر زندگی زوج در محیط خانواده و جامعه می پردازیم.

مشاوره رابطه عاشقانه و تقویت استحکام و بنیان خانواده :

در یک مشاوره رابطه عاشقانه اصولی و خوب ، مشاور زوج را به برقراری درست این نوع از رابطه تشویق می کند و برقراری این نوع رابطه سبب می شود که عشق و علاقه میان زوج افزایش یابد در نتیجه منجر به ایجاد گذشت و فداکاری بیشتری در هر یک از زوجین می شود که باعث تقویت استحکام و بنیان خانواده آن ها می شود. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

مشاوره رابطه عاشقانه

فرض کنید زن و شوهری به یک مشاوره رابطه عاشقانه مراجعه کرده اند و مشاور آن ها را به برقراری رابطه عاشقانه تشویق کرده است. اکنون به طور مثال مرد بعد از اتمام تایم کاری با یک شاخه گل ناقابل به سراغ همسرش می رود و با این کار قلب همسرش را به دست بیاورد. این برانگیخته شدن احساسات زن موجب افزایش صبر و اشتیاق بیشتر به ادامه زندگی آن ها می شود به گونه ای که می تواند مشکلات را مدیریت کرده و پایه های خانواده به این صورت تقویت می شود.

حال حالتی را در نظر بگیرید مرد نه از روی عمد بلکه با ناآگاهی هیچ تعامل عاشقانه ای با همسر خود ندارد. از این رو ممکن است همسرش در شرایط سخت نتواند صبر و حوصله لازم را به خرج دهد و این باور برایش به وجود بیاید که همسرش او را آن طور که باید دوست ندارد. از این رو ممکن است پایه های خانواده آن ها به مرور زمان تضعیف شده و حتی در مواردی خاص به آسانی از هم بپاشد. با توجه به مثال بالا دیدیم که مشاوره رابطه عاشقانه می تواند به استحکام بنیان خانواده کمک کند.

تربیت درست فرزندان با مشاوره رابطه عاشقانه :

در مشاوره رابطه عاشقانه پس از توصیه مشاور به برقراری درست رابطه عاشقانه با برقراری آن سبب می شود تا هریک از زوجین از آرامش بیشتری در زندگی برخوردار باشند که حاصل از یک کار متقابل می باشد. این آرامش بیشتر به آن ها کمک می کند تا فرزندان خود را با حوصله بیشتری تربیت کنند و نسبت به مسائل مربوط به فرزندان خود با دقت بیشتری عمل کنند. در نتیجه فرزند آن ها مسیر درست تربیتی را طی کرده و اصولی و درست تربیت می شود.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره رابطه عاشقانه

رابطه عاشقانه چیست ؟

به تعاملات عاشقانه که میان یک زوج به وجود می آید رابطه عاشقانه می گویند که با انجام مشاوره رابطه عاشقانه می تواند حفظ و ارتقا یابد. برای درک بهتر این رابطه به مثال های زیر توجه کنید تا مفهوم این رابطه برای شما بیشتر جا بیفتد.

وقتی مردی برای همسر خود یک شاخه گل تهیه کند و بدون دلیلی و صرف دوست داشتن همسرش آن را به همسرش تقدیم کند ، یک رابطه عاشقانه میان آن دو شکل گرفته است.

وقتی زنی بدون دلیل خاصی و فقط صرف دوست داشتن شوهرش غذای او را با تزیین خاص و عشق و علاقه تهیه کند و با شریک شدن در صرف غذا محبت خودش را نسبت به همسرش ابراز کند میان آن دو یک رابطه عاشقانه شکل گرفته است. برای حفظ این روابط گاهی به آموزش مهارت هایی نیاز است. در جلسات مشاوره رابطه عاشقانه به خوبی این مهارت ها را می آموزید.

 

رابطه عاشقانه صرفا به بیان کلمات خلاصه نمی شود و یا حتی شاید در بعضی موارد به سادگی قابل رویت نباشد. به طور مثال فرض کنید مردی برای انجام کاری سفر یک‌ماهه به یک شهر دیگر داشته باشد و شرایطش به گونه ای باشد که نتواند همسرش را در این سفر همراه خود بیاورد. وقتی نه زن و نه شوهر با اینکه می توانند در این مدت به آسانی به همسر خود خیانت کنند پای یکدیگر می ایستند و هیچ خطایی از آن ها سر نمی زند یک رابطه عاشقانه میان آن ها شکل گرفته است که به قدری قدرتمند است که حتی شرایط دشوار هم نمی تواند خدشه بدان وارد کند. اگر روابط شما این قدرت را ندارد ، به مشاوره رابطه عاشقانه نیاز دارید.

با توجه به مثال های بالا فکر می کنم تا به اینجای کار با مفهوم رابطه عاشقانه آشنا شده باشید و وقت آن رسیده است که به بررسی مشاوره رابطه عاشقانه و تاثیری که این نوع مشاوره در زندگی زوج می گذارد بپردازیم.

مشاوره رابطه عاشقانه

چرا انجام مشاوره رابطه عاشقانه اهمیت دارد ؟ 

ممکن است عموم تصور کنند که اگر عشق حقیقی باشد هیچ گاه سرد نمی شود و نیاز به مراقبت ندارد. این تصور کاملا اشتباه می باشد. رابطه عاطفی و عاشقانه در صورت وجود زندگی را بسیار شیرین می کنند. اما این نوع از رابطه نیز باید مورد مراقبت قرار بگیرد. بی توجهی افراد به رابطه عاشقانه می تواند باعث سرد شدن و در نهایت از بین رفتن آن می شود که جدا شدن افراد را به دنبال خود می آورد. این در حالی است که با انجام مشاوره رابطه عاشقانه می توان از این ارتباط ارزشمند محافظت نمود.

با انجام مشاوره رابطه عاشقانه از روابط خود و زوجتان محافظت کنید و با افزایش و بهود کیفیت رابطه ، شیرین ترین لحظات زندگی را برای خود به ارمغان بیاورید. در این مشاوره شما تکنیک های مختلف و مهارت های لازم برای برخورد با زوج خود را می آموزید و با باعث بهبود کیفیت روابط عاطفی خود می شوید.

این امکان برای شما فراهم شده است تا از طریق سایت روان آرام به انجام مشاوره رابطه عاشقانه بپردازید و روابط عاطفی خود را به سطح پایداری برسانید.

بپیوندید
اطلاع از

32 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
امیر
5 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه عاشق دختری از فامیلامون شدم ولی فامیلای دور هست و من میترسم بگم بهش و نمیدونم که به من علاقه داره یا نه و سعی میکنم پیش اون خوش قیافه و آراسته باشم تا به خودم عاشقش کنم و زیاد همدیگه رو نمی بینیم و میترسم برم بگم بهش که به پدرو مادرش بگه و من فقط اونو برای آیندم انتخاب کردم نه برای همین سال که بدون کار و اینا ازدواج کنم باهاش و من هنوز درس میخونم تا کار و ماشین و اینا داشته باشم بعد باهم ازدواج کنیم چون میترسم که کسی دیگه ای باهاش اوکی شه بخاطر همین فقط میخوام بگم بهش که فقط باهم حرف بزنیم و با کسه دیگه ای اوکی نشه ولی به میترسم بگم که بره به پدر و مادرش بگه ‌و اگه بشه راهنماییم کنید

امیر
5 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه عاشق دختری از فامیلامون شدم ولی فامیلای دور هست و من میترسم بگم بهش و نمیدونم که به من علاقه داره یا نه و سعی میکنم پیش اون خوش قیافه و آراسته باشم تا به خودم عاشقش کنم و زیاد همدیگه رو نمی بینیم و میترسم برم بگم بهش که به پدرو مادرش بگه و من فقط اونو برای آیندم انتخاب کردم نه برای همین سال که بدون کار و اینا ازدواج کنم باهاش و من هنوز درس میخونم تا کار و ماشین و اینا داشته باشم بعد باهم ازدواج کنیم چون میترسم که کسی دیگه ای باهاش اوکی شه بخاطر همین فقط میخوام بگم بهش که فقط باهم حرف بزنیم و با کسه دیگه ای اوکی نشه وقتی درسو کار و اینا تموم شد بعد باهم ازدواج کنیم ولی به میترسم بگم که بره به پدر و مادرش بگه و پدر و مادر اون همدیگه رو میشناسیم و میدونن چقدر با ادب هستیم و فک کنم که از بابت پدر و مادر هم اوکی باشیم اگه بشه راهنماییم کنید

حوریه
5 ماه قبل

سلام، من ۲۸ سالمه، یک ساله که تو محل کارم مشغول بکار هستم، طی دو‌ماه اخیر یکی از همکاران متاهلم به من ابراز علاقه کرده، چون سختی های زیادی طی سال های اخیر داشتن من نخواستم تو ذوقشون بزنم، زیاد به ابراز احساساتشون محل ندادم ولی بازم اجازه دادم که اینکار رو بکنن،الان خانومشون به من زنگ زد و گفت که تو با شوهر من رابطه داری، من میدونم اشتباه کردم که اجازه دادم ایشون به من ابراز احساسات کنه ولی واقعا ازینکارم پشیمونم و رابطه ای بین ما نبوده، خیلی احساس گناه میکنم و میترسم آبروم تو محل کار بره، از طرفی هم واقعا میخوام همسرشون منو ببخشه، لطفا راهنماییم کنید

لعیا
5 ماه قبل

سلام من حدودا ۱۱ سالم بود که وقتی یک پسر رو دیدم یه حس عجیبی بهش داشتم الان ۱۹ سالمه تاحالا با اون پسر حرفی نزدم ولی هر میبینمش دستم میلرزه تا حالا با کسی وارد رابطه نشدم فقط به اون فکر میکنم الان من باید چیکار کنم نمیخوام خانوادم بدونن

پوریا
7 ماه قبل

سلام میشه لطفاً قیمت ویزیت رو بگید،ما خیلی همدیگر رو دوست داریم نمیخایم یه سری مشکل باعث ناراحتی و خدایی نکرده جداییمون بشه

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
7 ماه قبل
پاسخ به  پوریا

سلام دوست عزیز؛ برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در زمینه وقت ها با شماره های 02188216100 و 09905758590 تماس بگیرید.

رضا تدبیری
11 ماه قبل

درود بر شما
بنده یه مدتی هست که با دختری در رابطه هستم. اوایل مشکلی نداشتیم. ولی جدیدا احساس میکنم از دستم فراری شده یا اینکه از من خسته شده. با اینکه بعضی وقتا ابراز علاقه میکنه. یا اینکه میگه دوستم داره. ولی احساس میکنم حرفش با دلش یکی نیست. داره رابطمون روز به روز بدتر میشه. میخواستم اگه امکانش هست یکی رو برای مشاوره به ما معرفی کنید. تا بتونیم این رابطمون رو نجات بدیدم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
11 ماه قبل
پاسخ به  رضا تدبیری

سلام دوست عزیز؛ با شماره های مرکز روان آرام تماس بگیرید برای معرفی همکاران و رزرو نوبت راهنمایی تون می کنند.02188216100 و 09905758590 همه روزه 9صبح تا 9 شب

رضا
1 سال قبل

سلام من ۱۹ سالم هست و حدود یکسالی میشه که عاشق دختری شدم که دوسال ازم بزرگتره اما هرچه سعی میکنم یجوری حسمو بهش بیان کنم نمیتونم حتی نمیدونم بهتره چجوری اینکارو کنم البته استرس بعدشو هم دارم که چه اتفاقی میوفته . وقتی خودم رو تو اون شرایط میزارم انگار تو دنیا دیگم واقعا گیج و کلافه شدم . اگ راهی یا روشی هست ممنون میشم بگید . با سپاس

سحرر
9 ماه قبل
پاسخ به  رضا

سلام اون دختر دوسال ازت بزرگ تر بهتر بیخیلش بشی

تارا
1 سال قبل

سلام من اسمم تارا هست خیلی وقته با یه پسر دوست شدم دوست دارم رابطمون بیشتر باشه و جوری بشه اونم بهم وابسته بشه باید چیکار کنم ؟!
لطفا راهنمایی کنید…

:)
2 ماه قبل
پاسخ به  تارا

هیچ عشقی وجود نداره:)
اگ دوست داشته باشه همه جوره باهات راه میامد و خوشبختت میکنه

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره