به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
اشتباهات رابطه عاشقانه

اشتباهات رابطه عاشقانه

اشتباهات رابطه عاشقانه چیست و چگونه می توان از آن ها پیشگیری کرد ؟

برای پاسخ به پرسش بالا ابتدا لازم است با رابطه عاشقانه و ویژگی های آن آشنا شد ، سپس اشتباهات رابطه عاشقانه را مورد بررسی قرار داد و در نهایت به راه های پیشگیری از این اشتباهات پرداخت .

برای آشنایی با رابطه عاشقانه و ویژگی های آن می توانید از لینک زیر استفاده کنید : راه های حفظ رابطه عاشقانه

حال که با رابطه عاشقانه و ویژگی های آن آشنا شدید به بررسی اشتباهاتی که ممکن است در این نوع رابطه به وجود بیاید می پردازیم و در مورد آنها بحث می کنیم .

اشتباهات رابطه عاشقانه

اشتباهات رابطه عاشقانه :

1- عدم از گذشت و فداکاری در رابطه عاشقانه :

گذشت و فداکاری لازمه داشتن یک رابطه عاشقانه خوب و مستمر است . اگر یک یا هر دو طرف رابطه از گذشت و فداکاری در رابطه عاشقانه شان بی نصیب باشد رابطه آنها می تواندبا مرور زمان تضعیف شده و در نهایت از هم بپاشد .

برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه کنید :

یک زن و مرد عاشق را تصور کنید . با وجود عشق بین آن ها مرد خواسته یا ناخواسته سبب تحقیر زن در مقابل دیگران می شود . اگر زن صفت گذشت و فداکاری در خود داشته باشد این صفت مرد را نادیده می گیرد تا به پیکره عشق آن ها لطمه ای وارد نشود . همین مثال را می توان به صورت عکس نیز تصور کرد . همچنین به صورت متقابل نیز برقرار است.

بدین صورت که زن یا مرد یا هردو صفات ناشایستی دارند که موجب زیر پا گذاشتن حق طرف مقابل می شود اما طرف مقابل در برابر آنها گذشت می کند .

بنابراین عدم گذشت و فداکاری به عنوان یک اشتباه در رابطه های عاشقانه شناخته می شود .

 

2- عدم برخورداری از علاقه شدید قلبی بین طرفین رابطه عاشقانه :

داشتن علاقه شدید قلبی یکی دیگر از ملزومات یک رابطه عاشقانه می باشد .

بدین صورت که طرفین رابطه عاشقانه علاقه شدید قلبی نسبت به یکدیگر دارند . نبود یا کمبود این علاقه با گذشت زمان این رابطه عاشقانه را مورد هدف قرار می دهد و سبب تضعیف آن و در نهایت از بین رفتنش می شود .

بنابراین نبود یا کمبود علاقه شدید قلبی می تواند به عنوان یک اشتباه در زمره اشتباهات رابطه عاشقانه قرار بگیرد .

 

3- عدم وجود محبت و مهربانی در طرفین رابطه عاشقانه :

محبت و مهربانی به عنوان یکی از نکات مهم در پایداری روابط عاشقانه قلمداد می شود . ضرب المثل ” از محبت خارها گل می شود ” نیز مصداق این نکته به شمار می رود .

عدم وجود مهر و محبت یا کمبود آن در هریک از طرفین رابطه عاشقانه ممکن است استحکام و پایداری رابطه عاشقانه را با خلل مواجه کند . در نتیجه ممکن است روابط عاشقانه در راستای این مشکل با گذشت زمان دچار تضعیف شده و در نهایت از بین برود .

برای درک بهتر این مسئله به مثال زیر توجه کنید :

زن و مرد عاشقی را تصور کنید . گاهی اوقات بنابر شرایط روزگار و مشکلات زندگی ممکن است غبار کمی بر روی رابطه عاشقانه آن ها بنشیند . مرد می تواند با گرفتن یک شاخه گل و یا استفاده از جمله دوست دارم و تقدیم آن به زن و همجنین زن با دو استکان چای یا پختن غذایی لذیذ و تقدیم آن به مرد این غبار را از بین ببرد .

شاید فکر کنید این مسائل بی اهمیت باشند اما هرگز اینطور نیست و می تواند در تقویت و دوام بیشتر رابطه عاشقانه ایفای نقش کند .

بنابراین عدم وجود محبت یا کمبود آن می تواند به عنوان یک اشتباه در اشتباهات رابطه عاشقانه حساب شود .

 

4- عدم دو طرفه بودن رابطه عاشقانه :

دو طرفه بودن هر رابطه عاشقانه ای یکی از ویژگی های آن محسوب می شود .

اگر رابطه عاشقانه ای یک طرفه باشد یعنی فقط یکی از طرفین رابطه به تقویت ویژگی های رابطه عاشقانه در خود بپردازند ، به احتمال قوی این رابطه با گذشت زمان گرمی خود را از دست داده و تضعیف می شود و در نهایت نابود می شود .

برای درک بیشتر این اشتباه توجه شما را به مثال زیر جلب می کنم :

زن و مرد عاشقی را تصور کنید . زن تمام ویژگی های یک رابطه عاشقانه را در خود تقویت کرده و تمام گام هایی که برای داشتن یک رابطه عاشقانه نیاز است را برداشته است . اما مرد مثل زن نبوده و فقط بخشی از این گام ها را برداشته است .

به عنوان مثال فرض کنید ویژگی از خودگذشتگی در مرد وجود ندارد . در این صورت با گذشت زمان همینکه مرد نمی تواند پا به پای زن جلو برود (به دلیل نقص در بهره گیری کامل از ویژگی های رابطه عاشقانه ) ممکن است سبب دلسردی و ناامیدی زن شود و در نتیجه رابطه عاشقانه آن ها تضعیف شود که در نهایت ممکن است این رابطه از هم بپاشد .

بنابراین عدم دو طرفه بودن رابطه عاشقانه نیز می تواند در دسته اشتباهات رابطه عاشقانه قرار بگیرد .

 

5- عدم صبوری زیاد در رابطه عاشقانه :

صبر و حوصله زیاد یکی دیگر از ویژگی های رابطه عاشقانه به شمار می رود که لازم است هر دو طرف رابطه از وجود آن در خود بی نصیب نباشند .

عدم صبوری زیاد می تواند می تواند بنیان یک رابطه عاشقانه را تضعیف کند و به مرور زمان باعث نابودی آن شود .

بنابراین عدم صبوری زیاد نیز در دسته بندی اشتباهات رابطه عاشقانه قرار می گیرد .

حال که اشتباهات رابطه عاشقانه آشنا شدیم این سوال مطرح است که چگونه باید از اشتباهات رابطه عاشقانه جلوگیری کنیم تا به رابطه عاشقانه ما لطمه ای وارد نشود ؟

 

در پاسخ به این پرسش می توان گفت کافیست اشتباهات رابطه عاشقانه را شناخت و راه ها و رفتارهایی که موجب می شود ما را به این اشتباهات نزدیک کند از خود دور کنیم . بدین منظور می توان از راهنمایی ها و توصیه های بهترین مشاوران استفاده کرد .

کلینیک روان شناسی روان آرام با بهره گیری از بهترین مشاوران آماده پاسخگویی به نیازهای شما می باشد .

شما می توانید مشکلات و معضلات خود در زمینه های مختلف را با مشاوران ما در میان بگذارید و توصیه ها و راهنمایی های آن ها استفاده کنید .

لازم به ذکر است عدم آگاهی و شناخت کافی می تواند در ایجاد مشکلات یا تشدید آن ها موثر باشد . بنابراین برای جلوگیری از ایجاد یا تشدید مشکلات خود می توانید از تخصص و تجربه آن ها بهره کافی ببرید .

 

4.6/5 - (430 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره