به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
نحوه صحیح زندگی زناشویی

نحوه صحیح زندگی زناشویی

همه ما می دانیم که حفظ روابط، به ویژه ازدواج چقدر دشوار است. زندگی زناشویی سرشار از خودگذشتگی و سازش است. اما ویژگی‌ های یک ازدواج موفق و نحوه صحیح زندگی زناشویی چیست؟ در این مقاله به نحوه صحیح زندگی زناشویی و یک ازدواج شاد و موفق اشاره شده است:

نحوه صحیح زندگی زناشویی

اگر ویژگی هایی که به عنوان نحوه صحیح زندگی زناشویی در ادامه این مقاله بیان شده است را خواندید و به فکر ازدواج خودتان افتادید و لبخندی زدید، این نشان می دهد که شما تاکنون ازدواج موفقی داشته اید. با ثبات، متعهد بودن و برقراری ارتباط، ازدواج شما دوام می آورد. تلاش برای موفقیت، در ازدواج مهم است. اگر در آستانه ازدواج هستید یا از ازدواج خودتان راضی نیستید، ادامهٔ این مقاله را مطالعه کنید و به یاد داشته باشید که همیشه کمک گرفتن از یک مشاور ازدواج حتی در ازدواج‌های شاد و موفق نیز می تواند به دوام و کیفیت رابطه شما، کمک بسیاری کند.

 

۱.زن و شوهر با هم مسائل را حل می کنند.

همه زوج های متاهل با هم مشاجره و سوء تفاهم دارند. یکی از ویژگی های نحوه صحیح زندگی زناشویی ، حفظ جریان ارتباطی باز بین زن و شوهر است. زن و شوهرهایی که قبل از پیچیده شدن مسائل، کنار هم بنشینند و مسائل خود را حل و فصل کنند، در ازدواجشان خوشبخت ترند.

داشتن بحث های سالم و گوش دادن به دیدگاه های یکدیگر از ویژگی های یک ازدواج موفق است.

 

۲. آنها از یکدیگر حمایت می کنند.

زوج های متاهل می توانند اهداف شغلی متفاوتی داشته باشند. آن چه مهم است این است که یک زن و مرد در ازدواج، چقدر اهداف یکدیگر را پشتیبانی می کنند و یکدیگر را بالا می برند. زوجین در یک ازدواج موفق به یکدیگر انگیزه می دهند و برای رسیدن به اهداف دیگری با هم همکاری می کنند.

 

۳.زوج موفق می دانند که در آینده چه می خواهند.

زوجین در یک ازدواج موفق با نحوه صحیح زندگی زناشویی ، دیدگاه روشنی از جایی که در آینده خود را می بینند، دارند. آنها در مورد آینده خود با هم بحث می کنند و تصویر واضحی از چگونگی گذران زندگی مشترک خود دارند. تصمیم گیری درباره آینده با هم، نشانه ازدواج سالم است.

 

۴. در نحوه صحیح زندگی زناشویی ، اعتماد وجود دارد.

اعتماد، پایه و اساس هر رابطه ای است. ازدواج هایی که بر پایه ستون های اعتماد بنا شده اند، بسیار سخت تخریب می شوند. وقتی هر دو همسر به یکدیگر اعتماد می کنند، به طور خودکار احساس تفاهم بین آن دو وجود دارد. وقتی هر دوی شما به هم اعتماد دارید، تمایل دارید که چیزهای بیشتری را با یکدیگر تقسیم کنید و این باعث می شود هر دو به هم نزدیکتر شوید.

نحوه صحیح زندگی زناشویی

۵. زوج های موفق، بهترین دوستان هم هستند.

«بهترین دوست هم بودن» یکی از ویژگی های نحوه صحیح زندگی زناشویی است. فقط وقتی هر دو بهترین دوست هم باشید و به یکدیگر اعتماد داشته باشید، می توانید خودتان باشید. در یک ازدواج موفق، زوج عمیق ترین و تاریک ترین ترس های خود را با یکدیگر و همچنین شادترین لحظه های خود را با دیگری تقسیم می کنند.

 

۶. آنها با هم سازش می کنند.

ویژگی اصلی ازدواج و نحوه صحیح زندگی زناشویی ، سازش است. در یک ازدواج موفق، هر دو همسر یکدیگر را در اولویت مهمی قرار می دهند. برای خوشحال کردن یکدیگر و نیازهای همسر خود تلاش می کنند.

 

۷. زوج موفق بهم احترام میگذارند.

برای یک ازدواج موفق، احترام یک اساس ضروری است. همسرانی که به عقاید و تصمیمات یکدیگر احترام می گذارند، به احتمال زیاد در ازدواج خوشبخت می شوند. برابری یکی از کلیدهای احترام و نحوه صحیح زندگی زناشویی است. وقتی با همسرتان برابر رفتار می کنید و او را بخشی مساوی از تصمیمات خود تصور می کنید، هر دو بیشتر به یکدیگر احترام می گذارید. احترام به همسر یکی از ویژگی های اساسی یک زن و شوهر خوشبخت است.

 

۸. نحوه صحیح زندگی زناشویی ، بخشش است.

همسران در ازدواج، اشتباه می کنند. بعضی از اشتباهات می تواند مانند کمبود وقت کافی، اولویت دادن به کار و … کوچک باشند؛ در حالی که بعضی از اشتباهات می توانند بزرگ باشند؛ مانند خیانت به همسر… ما به عنوان یک انسان، اشتباه می کنیم. گاهی اوقات، تصمیم گیری در مورد بخشش و کنار آمدن با اشتباه همسر، به عهده شخص مقابل است. ثابت شده است که زن و شوهرهایی که شریک زندگی خود را بخشیده اند و فرصتی دیگر به آنها داده اند، در ازدواج خوشبخت ترند. اگر اشتباهی مانند خیانت رخ داد و تصمیم گیری دشوار شد، بهتر است حتما از مشاور زوج درمانی کمک بگیرید.

 

۹. در نحوه صحیح زندگی زناشویی ، افراد مانند روز اول عاشق یکدیگرند.

۳۰ سال پس از یک ازدواج خوشبخت که با نحوه صحیح زندگی زناشویی  جلو رفته است، شما همچنان عاشق یکدیگر هستید و جرقه های رابطه شما هنوز وجود دارد. برای یک زوج، مهمترین عناصر یک ازدواج موفق، عناصری است که باعث ادامه ازدواج می شود. یکی از آنها عشق است.

 

۱۰. در ازدواج موفق، افراد با هم رشد می کنند.

هیچ رابطه و ازدواجی کامل نیست. هرچه بیشتر در ازدواج سرمایه گذاری کنید، رشد بیشتری با هم خواهید داشت. ازدواج به مرور زمان طول می کشد تا تکامل یابد و تقویت شود و نیاز دارد تا نحوه صحیح زندگی زناشویی را رعایت کنید. تنها هنگامی که هر دو همسر از اشتباهات خود درس می گیرند و در زندگی مشترک رشد می کنند، می توانند بر ساختن آینده مشترک تمرکز کنند.

نحوه صحیح زندگی زناشویی

۱۱. نحوه صحیح زندگی زناشویی ، متعهد بودن است.

در ازدواج ها، پايين و بالای زيادی وجود دارد که ادامه هم خواهد داشت. در بعضی مواقع احساس می کنید که از ازدواج پشیمان شده اید و اعتماد به یکدیگر را از دست داده اید. در چنین زمانی، آن دسته از زوج هایی که متعهد هستند و برای نجات ازدواج خود به سختی کار می کنند، زوج هایی هستند که قادر به غلبه بر موانع ازدواج هستند. کنار گذاشتن و پایان دادن رابطه، در ازدواج راه ساده ای است. اگر واقعاً می خواهید یک ازدواج طولانی و موفق داشته باشید، تعهد، یک ویژگی ازدواج است که هر دو همسر باید داشته باشند.

 

۱۲. آنها قدردان یکدیگر هستند.

همسران در یک ازدواج موفق همیشه تلاش های یکدیگر را می پذیرند.آنها از یکدیگر قدردانی می کنند و تمام تلاش خود را برای تقسیم مسئولیت ها و همکاری تیمی انجام می دهند. قدردانی از یکدیگر به تقویت روحیه هم کمک می کند و همسران از این که تلاش هایشان توسط دیگری تأیید می شود، خوشحال می شوند.

 

۱۳. در ازدواج موفق، وفاداری جنسی وجود دارد.

وفاداری جنسی در نحوه صحیح زندگی زناشویی ، چیزهایی فراتر از بدن ماست. این وفاداری شامل چشم، ذهن، قلب و روح ماست. وقتی ذهن خود را مشغول تخیلات جنسی درباره شخص دیگری می کنیم، وفاداری جنسی را از بین برده ایم. از رابطه جنسی خود هر روز محافظت کنید و آن را کاملاً به همسرتان اختصاص دهید.

نحوه صحیح زندگی زناشویی

۱۴. زوج های موفق، فروتن اند.

همه ما نقاط ضعفی داریم و روابط همیشه این ضعف ها را نشان می دهند. یک عنصر اساسی در یک ازدواج سالم، توانایی پذیرش کامل نبودن، اشتباهات و نیاز به بخشش است. احساس برتری نسبت به شریک زندگی خود، موجب رنجش می شود و از پیشرفت رابطه شما جلوگیری می کند.

 

۱۵. نحوه صحیح زندگی زناشویی ، گذراندن وقت با کیفیت است.

روابط بدون سرمایه گذاری در زمان کار نمی کنند. رابطه با همسرتان باید صمیمی ترین و عمیق ترین رابطه شما باشد. بنابراین، بیش از هر رابطه دیگری به زمان بیشتری نیاز دارد. در صورت امکان هر روز برای همسرتان وقت بگذارید. اگر فرزندانی دارید، چند مدت یکبار آن ها را به کسی بسپارید و برای یک قرار دو نفره با هم زمان آزاد کنید.

 

۱۶. زوج موفق با هم صادق اند.

صداقت، پایه و اساس همه چیز در یک ازدواج موفق است. صداقت باعث اعتماد می شود و ساختن اعتماد زمان بر است و از بین بردن آن با یک اشتباه اتفاق می افتد. یک دروغ، می تواند اعتماد چند ساله را در ازدواج شما خراب کند. به همین یکی از مهمترین کلیدهای نحوه صحیح زندگی زناشویی ، صادق بودن با همسرتان است.

 

۱۷. زوج موفق، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

همسران در نحوه صحیح زندگی زناشویی ، تا آن جا که ممکن است با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. آنها مطمئناً درباره برنامه های کودکان، لیست مواد غذایی و صورتحساب ها بحث می کنند. زن و شوهر موفق، همچنین امیدها، رویاها، ترس ها و اضطراب ها را با هم در میان می گذارند. ارتباط صادقانه و صریح، پایه و اساس بسیاری از موارد دیگر می شود، مانند: تعهد ، صبر و اعتماد.

 

۱۸. زوج موفق، از خودگذشتگی می کنند.

شاید هرگز در هیچ نظرسنجی نشان داده نشود، اما ازدواج های بسیاری توسط خودخواهی بیش از حد، از بین می رود. نظرسنجی ها علت از بین رفتن ازدواج ها را، امور مالی، عدم تعهد، خیانت یا ناسازگاری می دانند، اما علت اصلی بیشتر این دلایل خودخواهی است. یک فرد خودخواه فقط به خودش متعهد است، صبر کمی نشان می دهد و هرگز نمی آموزد که چگونه یک همسر موفق باشد. برای یادگیری نحوه صحیح زندگی زناشویی ، ابتدا بیاموزید که شما علاوه بر «من»، به «ما» تبدیل شده اید.

 

نتیجه گیری

یک ازدواج موفق و سالم از بسیاری از چیزهای موقتی که در زندگی دنبال می کنیم، ارزشمندتر است و همیشه طولانی تر خواهد ماند. طبق آمارها، تقریبا در هر یک ساعت در ایران، ۲۰ طلاق اتفاق می افتد. ۲۰ زوج، ۴۰ انسان که روزی عاشقانه مسیری را برای تمام عمر خود شروع کرده‌ اند، به شکست خود اعتراف می کنند و از هم جدا می شوند. تلخ تر این است که بسیاری از این ازدواج ها قابل نجات هستند؛ اما با سوتفاهمات و کم آگاهی ها از بین می روند. با یادگرفتن نحوه صحیح زندگی زناشویی و متعهد بودن به آن، می توان ازدواج های بسیاری را نجات داد و به زندگی های موفق تبدیل کرد

 

این که ما بهترین دوست همسرمان باشیم چه تاثیری در زندگی زناشویی مان دارد؟

فقط وقتی هر دو بهترین دوست هم باشید و به یکدیگر اعتماد داشته باشید، می توانید خودتان باشید. در یک ازدواج موفق، زوج عمیق ترین و تاریک ترین ترس های خود را با یکدیگر و همچنین شادترین لحظه های خود را با دیگری تقسیم می کنند.

چگونه می توانیم با همسرمان وقت با کیفیت بگذرانیم؟

روابط بدون سرمایه گذاری در زمان کار نمی کنند. رابطه با همسرتان باید صمیمی ترین و عمیق ترین رابطه شما باشد. بنابراین، بیش از هر رابطه دیگری به زمان بیشتری نیاز دارد. در صورت امکان هر روز برای همسرتان وقت بگذارید. اگر فرزندانی دارید، چند مدت یکبار آن ها را به کسی بسپارید و برای یک قرار دو نفره با هم زمان آزاد کنید.

آیا وجود مشاجره و سو تفاهم در زندگی زناشویی عادی است؟

همه زوج های متاهل با هم مشاجره و سوء تفاهم دارند. یکی از ویژگی های نحوه صحیح زندگی زناشویی ، حفظ جریان ارتباطی باز بین زن و شوهر است. زن و شوهرهایی که قبل از پیچیده شدن مسائل، کنار هم بنشینند و مسائل خود را حل و فصل کنند، در ازدواجشان خوشبخت ترند.
داشتن بحث های سالم و گوش دادن به دیدگاه های یکدیگر از ویژگی های یک ازدواج موفق است.

4.7/5 - (386 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره