به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

چگونه متوجه می‌شوید که یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه چیست؟ این سوال جزو آن دسته سوالاتی است که ارزش بررسی کردن دارد. همان طور که هر فرد باید برای معاینه فیزیکی خود به طور منظم چکاپ شود، نیاز است هر از گاهی سلامت رابطه را چک کند که آیا این زندگی زناشویی موفق است یا خیر؟

افراد وقتی به زندگی زناشویی خود می نگرند و نگاه دقیق تری می‌اندازند، با چند سوال مواجه می‌شوند. زندگی زناشویی موفق و عاشقانه چگونه به نظر می‌رسد؟ زندگی عاشقانه چه زندگی است؟ داشتن یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه نیاز به مواردی دارد که در عادات رابطه سالم نهفته است.

افراد با یک مرور بر نشانه های ازدواج سالم می‌توانند، متوجه زندگی زناشویی موفق شوند و زندگی زناشویی خود را از عاداتی که شادی را از رابطه می‌گیرد، نجات دهند و رابطه ماندگار و قدرتمندی بسازند. اگر افراد به عنوان یک زوج در رابطه طولانی مدتی باشند، باید زندگی زناشویی خود را با سوالاتی بررسی کنند. چه چیزی باعث ایجاد یک زندگی زناشویی موفق می‌شود؟ آیا نشانه هایی از یک رابطه موفق وجود دارد؟

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

11 شاخص قدرتمند زندگی زناشویی موفق

1- پذیرش خود

یکی از نشانه های کلیدی و مهم زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، پرورش خود پذیری است. اولین قدم برای یک رابطه خوب، پرورش پذیرش خود افراد می باشد. فرد وقتی خود را همراه با نقاط قوت و ضعف خود بپذیرد، یک علامت زندگی زناشویی موفق است. چرا که پذیرش افراد باعث بهبود روابط می‌شود.

اصولا قبل از این که انتظار داشته باشید که با شخصی رابطه خوبی داشته باشید، باید ابتدا با شخص خودتان رابطه خوبی داشته باشید. برای ازدواج خیلی مهم است که افراد نسبت به خود احساس بدی نداشته باشند. چرا که اگر فرد نسبت به خود احساس خوبی نداشته باشد و انتظار داشته باشد که تمام نیازهای عاطفی و عزت نفس خود که لازم دارد را همسرش برآورده کند، کاملا غیرمنطقی است.

فرد دیر یا زود ناامید خواهد شد و سپس احساس بدتری نسبت به خود خواهد داشت. در حالی که فرد وقتی خود را همان طور که هست بپذیرد، انگیزه اش به جای خواستن و نیاز، عشق ورزیدن و کمک کردن خواهد بود و در راستای بهبود شخصیت و پیشرفت خود تلاش خواهد کرد.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

2- پذیرفتن مسئولیت احساسات

احساسات در زندگی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. احساسات به روابط رنگ های مثبت و منفی، روشن و تاریک می‌بخشند. یک روش سالم برای تجربه احساسات در یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه این است که طرفین ازدواج احساسات خود را بپذیرن. نادیده گرفتن احساسات و خفه کردن احساسات به جای رویارویی با آن ها و برخورد و پذیرش با احساسات، خطرناک است.

احساسات منفی در قلب رخنه می‌کند و کم کم قلب پر از احساسات منفی می‌شود. احساسات به طرز معجزه آسایی ناپدید نمی‌شوند. آن ها امکان دارد باعث انفجار شوند و بدبختی را برای رابطه بوجود اورد. پس افراد نباید احساسات منفی که از طرف مقابل گرفته اند و دلخوری برایشان پیش آمده، انباشته شود. در یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، عواطف به صورت آشکار و آزاد، بدون انباشته شدن، ابراز می‌شوند.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

3- مشخص کردن مرزهای شخصی

در یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه افراد در رابطه خود مرزهای شخصی خود را به طرفین اعلام می‌کنند. هر یک از طرفین باید مرزهای شخصی خود را دقیق و واضح به طرف مقابل بگوید و مرزهای مشترک خود را به عنوان یک زوج مشخص کنند‌.

این مرزها شامل هرچیزی از جمله پول تا فضای شخصی و یا حتی خط قرمزهای زندگی می شود. افراد باید در رابطه مرزها و انتظارات خود را به طور واضح به طرف مقابل خود بگویند و برای نگه داری مرزهای طرفین و رعایت آن ها تلاش کنند.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

4- برخورد با مشکلات

در هر زندگی مشکلاتی پیش می‌آید. اگر فردی بگوید که در زندگی زناشویی خود هیچ مشکلی ندارد، باعث نگرانی و شک در مورد سلامت آن رابطه می‌شود. چرا که امکان دارد نشانه بی علاقگی کامل یا مطیع بودن یکی از شریک ها باشد. هنگامی که دو انسان کاملا متفاوت و مجزا که در فرهنگ های خانواده مختلف بزرگ شده اند، تصمیم می‌گیرند که ازدواج کنند، پیدا شدن مشکلات منطقی و اجتناب ناپذیر است.

حال در زندگی زناشویی موفق و عاشقانه این درگیری ها سالم می‌باشند. چرا که طرفین در رویارویی با مشکلات به عنوان یک هم تیمی روی هم حساب می‌کنند. در درگیری سالم تمرکز افراد بر روی حل آن مشکل و ترمیم رابطه است. زندگی برنده شدن در بحث و یا گرفتن امتیاز نیست. مشکلات می‌تواند باعث نزدیکی بیشتر افراد در رابطه شود. بهترین نشانه یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، توانایی زوج برای حل مشکلات به صورت تیمی است.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

5- لذت بردن و خوشگذرانی

گواهی اوقات زندگی زناشویی به قدری پر از استرس و تنش می‌شود که لذت بردن و خوشگذرانی به کل فراموش می‌شود. درحالی که یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه زمانی تحقق می یابد که افراد بتوانند باهم خوش بگذرانند و از گذران وقت با یکدیگر لذت ببرند.

افراد باید تمام تلاش خود را برای بازیابی بخشی از لذت های زندگی وسط بگذارند. برای مثال باهم کلاس ثبت نام کنند، باهم به تماشای یک تاتر بروند، بلیط سینما بخرند و به تماشای فیلم بنشینند و…. را انجام دهند.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

6- حمایت از یکدیگر

در یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، یک زوج که حرف های شریک خود را می‌شنود، احترام می‌گذارد، نظرخواهی می‌کند، و با او صادقانه برخورد می‌کند و…حمایت می‌شود. افراد در زندگی زناشویی موفق عاشقانه، از خود سازش نشان می‌دهند و پذیرای انتقاد های سازنده هستند.

در یک ازدواج سالم و موفق، زن و شوهر درکنار همسر خود احساس امنیت و آرامش می‌کنند. داشتن یک ساختار حمایتی خوب در رابطه، ضروری است. منزوی بودن یکی‌از زوجین نشان می‌دهد که رابطه ناسالمی را پیش می‌برند. یک رابطه ی توهین‌ آمیز همیشه با انزوا همراه می‌شود.

یکی از طرفین طرف دیگر را حمایت نمی‌کند و او را از تمام فعالیت های اجتماعی مانند وقت گذراندن با دوستان، خانواده و….محروم می‌کند. در یک ازدواج سالم و موفق، هر دو طرف از دوستی های مختلفی که با دیگران دارند، لذت می‌برند.

7- قضاوت نکردن

افراد در یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، عجولانه نتیجه گیری نمی‌کنند و درباره افکار شریک زندگی خود تصورات از پیش تعیین شده، ندارند. آن ها ابتکار عمل را در پرس و جو کردن، نظرخواهی و…در دست می‌گیرند و در حین گوش دادن به شریک زندگی خود، صبور می‌باشند و هیچ قضاوتی نمی‌کنند.

آن ها روی موارد مختلف به درستی بحث می‌کنند و دیدگاه های خود را به طور جزئی باز می‌کنند و از کلی گویی دوری می‌کنند. تلاش خود را می‌کنند که طرف مقابل از هرگونه سوتفاهمی به دور بماند.

8- پذیرفتن اشتباهات

خیلی از زندگی ها به خاطر نپذیرفتن اشتباهات هر یک از طرفین به هم می‌ریزد. در یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، افراد بالغ برای پذیرفتن اشتباهات خود طفره نمی‌روند و با عذرخواهی کردن، آن را نشان می‌دهند و اثبات می‌کنند که از کار اشتباه خود پشیمان می‌باشند.

افراد برای جبران اشتباه پیش آمده تلاش می‌کنند و اصلاحاتی را انجام می‌دهند که دیگر این اشتباه تکرار نشود. این باعث پیشرفت رابطه و همبستگی بیشتر می‌شود.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

9- احساس امنیت

زندگی همیشه توپ های مشکلات خود را به سمت افراد پرتاب می‌کند و یک شریک خوب، فردی است که در این مشکلات هوای طرف دیگر را دارد و پشتش را خالی نمی‌کند. از بزرگ ترین مزیت های یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، آن است که فرد می‌داند کسی هست تا مراقبش باشد و بتواند به او تکیه کند.

در یک ازدواج موفق زوج ها، به جای اضافه کردن بار زندگی بر روی شریک خود در صدد کاهش آن می‌باشند. اگر فرد مقابل به مشکلات شریک خود بیفزاید و یا شرایط را برای او دشوار تر کند، این ازدواج یک ازدواج موفق و سالم نیست.

در یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، زوج ها برای رسیدن به راه حل مشکلات و کاهش شدت آن به تفاهم می‌رسند و با کمک هم مراحل سخت را می‌گذرانند. آن ها برای امنیت همسرشان تلاش می‌کنند و برای امنیت او اهمیت قائل می‌شوند.

10- رابطه جنسی

روابط جنسی معنا دار، دلپذیر و لذت بخش است. این لذت در صورتی پیش می‌آید که رابطه در سلامت باشد‌. رابطه جنسی به تنهایی ملاک یک زندگی زناشویی موفق و عاشقانه نیست. اما کم ارزش دانستن رابطه جنسی در یک رابطه، نشان دهنده مشکلاتی در آن رابطه می‌باشد.

گرچه اگر هردو طرف در رابطه بدون هیچ اجبار و اکراهی راضی باشند، جای نگرانی ندارد. با این حال، اگر هر یک از طرفین در ازدواج، از فقدان احساس صمیمیت در این مسائل رنج بکشد، این موضوع می‌تواند حتی منجر به خیانت شود.

رابطه جنسی صمیمیت را تقویت می‌کند و صمیمی ترین عمل فیزیکی است که افراد در رابطه می‌توانند تجربه کنند. ارگاسم جنسی باعث آزاد شدن سرتوتین می‌شود که باعث شادی و نشاط می‌شود و همچنین در تنظیم خلق و خوی افراد موثر است. پس یک رابطه جنسی موفق به شادی و محبت بین افراد می افزاید. افراد می توانند در صورت مشکل در روابط جنسی خود از مشاوره جنسی بهره مند شوند.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

11- کنار گذاشتن مسائل بی اهمیت

یکی از مواردی که در زندگی زناشویی موفق و عاشقانه دیده می‌شود، توانایی زوج ها در کنار گذاشتن مسائل بی اهمیت است. اشتباه و دعوا در هر زندگی احتمال دارد پیش آید. اما مهم است که افراد اجازه ندهند که این مشکلات و اختلافات باعث کینه توزی شود‌.

افراد باید از شرمسار کردن شریک خود بپرهیزند و به او بیشتر عشق و علاقه بورزند. رها کردن اختلافات و اشتباهات گذشته یکدیگر، نشانه بارز یک زندگی عاشقانه است. در زندگی زناشویی موفق و عاشقانه، زوج های موفق تفاوت های خود را حل می‌کنند و با تجاربی که به دست می‌آورند، زندگی را بهتر ادامه می‌دهند.

زندگی زناشویی موفق و عاشقانه

اگر افراد متوجه شدند که شاخص های قدرتمند گفته شده را تا حدودی نداشتند، ازدواج موفق و سالم را تا حد زیادی ندارند. لطفا علائم هشدار دهنده را جدی بگیرند. رابطه یک روزنامه روزانه نیست، بلکه کتابی با ارزش است که هر روز به آن اضافه می‌شود. در نتیجه برای رابطه خود ارزش قائل شوید و در صدد بهبود آن باشید. در صورتی که نیاز به راهنمایی های بیشتر داشتید، می‌توانید با مشاوره زوج درمانی به روابط خود کمک کنید.

معنای ازدواج موفق چیست؟

ازدواج زمانی موفق است که بین زوجین تفاهم و مدارا وجود داشته باشد. اگر دو شریک یکدیگر را درک کنند، مهم نیست که با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند. چرا که می‌توانند باهم مشکلات را حل کنند. زمانی که ازدواج موفق باشد، فضایی برای ایجاد یک خانواده موفق فراهم می کند.

قانون طلایی ازدواج چیست؟

با شریک خود طوری رفتار کنید که دوست دارید او با شما آنگونه رفتار کند و فردی باشید که دوست دارید با همچین فردی ازدواج کنید.

یک همسر خوب در زندگی چه خانمی است؟

یک همسر خوب هم مراقب و هم دلسوز خانواده است. او به نیاز های خانواده حساس است و تمام تلاش خود را برای یافت راه حل مشکلات و نیازهای خانواده می‌کند. هنگامی که شوهرش ناامید است، متوجه می‌شود و سعی می‌کند او را شاد و دلگرم کند.

4.4/5 - (90 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره