به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره ازدواج با زن مطلقه

مشاوره ازدواج با زن مطلقه

اهمیت جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه

طبیعتا می دانیم که ازدواج چه برای بار اول چه دوم و..بسیار می تواند مقوله سختی باشد چرا که تصمیم و‌ انتخاب افراد برای شریک زندگی شان تاثیر بسیاری در نتیجه ازدواج ایشان خواهد داشت.

مسلما جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه نیز می تواند به مردان کمک کند تا بتوانند به خوبی از پس تصمیم و مسئولیتی که گرفته اند بربیایند.

در این جلسات روانشناس از مشکلات و احتمالات حتی مزایای ازدواج با زن مطلقه صحبت می کند و بدین سبب مرد برای ازدواج با زن مطلقه آمادگی بیشتری پیدا می کند.

چه بسا اگر مرد خودش هم برای بار دوم قصد ازدواج داشته باشد زن و مرد می توانند در جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه نیز با آسودگی خاطر بیشتری در خصوص تصمیمشان برای ازدواج دوباره و..صحبت کنند.

چنانچه در ادامه به برخی مزایا و مشکلات احتمالی ازدواج با زن مطلقه اشاره می کنیم.

مشاوره ازدواج با زن مطلقه

مزایای ازدواج با زن مطلقه چیست؟

تصمیم گرفتیم ابتدا به مزایای ازدواج با خانم مطلقه اشاره کنیم بنابراین خوب است در این بخش از محتوا همراهمان باشید.

منطقی و واقع بین

عموما بانوانی که برای بار دوم ازدواج می کنند نسبت به خانم های مجرد واقع بین تر هستند چرا که فرضا اغلب این بانوان رسم و رسومات ساده تری را برای ازدواج در نظر می گیرد و با چیزهای کوچک و ساده هم خوشحال می شود.

نسبت به بانوان مجرد درک بیشتری از زندگی مشترک دارد

از آنجا که بانوان مطلقه تجربه یک بار زندگی مشترک را داشته اند درک بهتر و بیشتری نسبت به بانوان مجرد دارند چرا که فرضا می‌دانند در هر موقعیتی با توجه به شرایط چه واکنشی نشان دهند و چگونه با مرد تعامل کرده و ارتباط برقرار کند.

مستقل

در جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه نیز در اغلب اوقات قابل مشاهده است که این بانوان مستقل بوده و مشغول به کار می باشند به طور کل استقبال بیشتری نسبت به بانوان مجرد دارند.

این نیز برای شروع زندگی مشترک بسیار تاثیرگذار می باشد چرا که مرد و زن می توانند در مواقع لزوم از کمک های مالی یکدیگر بهره مند شوند و حتی در امورات مالی و خرج و مخارج هایی که در زندگی وجود دارند واقع بینی بیشتری داشته باشند.

مسئولیت پذیر

پیشتر اشاره نمودیم که بانوان مطلقه نیز به سبب تجربه ای که از زندگی مشترک داشته اند واقع بینی بیشتری دارند چه بسا این بانوان مسئولیت پذیری بالایی در زندگی شان دارند چرا که پیشتر به اکثر امورات و وظایف خود در زندگی مشترک تسلط یافته و حال آماده شروع زندگی دوباره خود با مرد دیگری می باشند.

همراهی بیشتری با مرد دارد

از آنجا که بانوان مطلقه سختی ها و خوشی های بسیاری را تجربه نموده اند در شرایط سخت زندگی بهتر با شرایط کنار می آیند و همراه و همدم همسرشان هستند.

این بانوان به سبب تجربیات خود در زندگی می توانند به همسرشان در مواقع لازم نیز کمک هایی کنند.

مشکلات احتمالی و معایب ازدواج با زن مطلقه

احتمال دارد خانم مطلقه دارای فرزند باشد

زمانی که خانم مطلقه دارای فرزند باشد ممکن است تصمیم گیری برای ازدواج از جانب مرد کار سختی باشد چرا که مرد باید بسنجد آیا آمادگی پذیرش مسئولیت نگهداری از فرزند را دارد یا خیر؟

  • آیا می تواند فداکاری های لازم را برای فرزندشان داشته باشد یا خیر؟
  • آیا می تواند زخم ها و ناراحتی های او از طلاق مادرش را بهبود بخشیده و پدر خوبی برایش باشد؟
  • آیا می تواند اعتماد کودک را به خود جلب کند تا کودک به وی تکیه کند؟
  • و..

چه بسا اگر مردان تصمیم به ازدواج با خانم مطلقه که دارای فرزند می باشد، گرفتند مهم است از جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه بهره مند گردند.

بدبین و قضاوت گر

اغلب بانوان ممکن است به سبب خیانتی که دیده اند یا اختلافاتی که با همسر قبلی خود داشته اند و..از ایشان طلاق گرفته باشند به همین سبب ممکن است در ازدواج مجدد خود نسبت به همسرشان بدبین بوده و ترس از دست دادن و رها شدن داشته باشند به همین سبب همسر خود را قضاوت کرده و رفتارهایی را انجام می دهند که ممکن است برای رابطه ایشان با همسرش مشکل آفرین باشند.

احساس مالکیت

بانوان مطلقه نیز عموما ممکن است به سبب تجربه تلخی که از طلاق خود داشته اند نیز بر همسر دوم خود احساس مالکیت داشته باشند چرا که نگران هستند همسرشان را از دست بدهند.

به همین سبب رفتارهای تملک آمیز نیز ممکن است در بانوان مطلقه در اکثر مواقع مشاهده شوند.

تجربیات تلخ و زخم های روحی

پیش از تصمیم به ازدواج با زن مطلقه باید علت طلاق را از وی جویا شد. چرا که در اغلب مواقع مشکلات روحی زن سبب جدایی وی از همسر قبلی اش شده است.

به همین سبب توصیه می گردد در ازدواج با زن مطلقه به این موضوع اهمیت داده و در صورتی که زن به سبب مشکلات روحی خود از همسر قبلی اش جدا شده نیز، توصیه می گردد مرد به هنگام صحبت با روانشناس متخصص در جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه به این موضوع اشاره نموده و راهنمایی های لازم را دریافت کند‌.

عدم تعهد

در اغلب مواقع نیز زن مطلقه ممکن است برای فراموش کردن همسر قبلی خود وارد رابطه دیگری شود به همین سبب تعهدی به مرد ندارد.

به همین سبب اگر مردان قصد ازدواج با خانم مطلقه را دارند بهتر است که پیش از اینکه دیر شود علت اصلی زن از شروع رابطه مجدد را جویا شده و اگر زن تمایلی به جدی شدن رابطه و ازدواج نداشت، مرد برای ادامه دادن به این رابطه بهتر و منطقی تر تصمیم گیری کند تا در آینده به مشکل نخورده و پشیمانی برای وی حاصل نگردد.

احتمال پشیمانی

ممکن است پس از گذشت زمان زن از اینکه از همسر قبلی خود جدا شده است پشیمان شود و بخواهد مجددا در کنار ایشان باشد.بنابراین توصیه می کنیم پیش از شروع رابطه با زن مطلقه نیز مردان حتما از جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه بهره مند گردند.

علاقه نداشتن به مرد

برخی اوقات بانوان مطلقه تنها هدفشان از ازدواج این است که بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند و در جامعه آسیب نبینند به همین سبب با مرد دیگری ازدواج می کنند و این احتمال وجود دارد که هرگز به همسر خود علاقه ای نداشته باشند.

و..

احتمالات دیگری هم وجود دارند که به برخی از رایج ترین و مهم ترین آن ها اشاره نمودیم.تنها کافیست مردان پیش از ازدواج با زن مطلقه نیز از جلسات مشاوره روانشناسی به خوبی بهره مند گردند.

مشاوره ازدواج با زن مطلقه

نکاتی که پیش از ازدواج با زن مطلقه باید بدانید

1.دلسوزی دلیل مناسبی برای ازدواج نیست

دلسوزی دلیل و انگیزه خوبی برای ازدواج با زن مطلقه نیست چه بسا این نیز تنها احساسی موقتی و زودگذر می باشد و به مرور زمان ممکن است مرد از ازدواج با زن پشیمان شود.

2.به رضایت خاطر والدینتان اهمیت دهید

رضایت والدین در ازدواج با زن مطلقه بسیار مهم است چرا که اگر خانواده با این ازدواج موافق نباشند زن بیش از پیش اذیت می شود.به همین سبب توصیه می گردد ابتدا با والدین خود مشورت نمایید سپس در صورت تایید ایشان قصد خود از ازدواج با زن را به وی بیان دارید.

3.جویای علت طلاق زن شوید

بسیار مهم است که پیش از ازدواج با زن، علت طلاق او از همسر سابق را جویا شد.

این نیز حق شما است که علت جدایی او را بدانید و با آگاهی کامل تصمیم گیری کنید..زمانی که شما علت طلاق را جویا شوید دیگر از قضاوت کردن زن دور می شوید.

البته باید بررسی کنید که آیا حرف های زن با واقعیت و رفتارهای مطابقت دارد یا خیر..

بهتر است یادآور شویم بهتر است زمانی که زن به بدگویی پشت همسرش پرداخته و تمامی تقصیرها را بر گردن وی انداخت، بیشتر فکر کنید و با روانشناس متخصص مشورت نمایید چرا که طلاق زمانی شکل می گیرد که زن و مرد هر دو به اندازه ای در آن تقصیر داشته اند و همیشه یک نفر به طور صد درصد مقصر اختلافات زناشویی نیست..

بنابراین توصیه می کنیم حتما از جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه بهره مند گشت.

4.معیارهایتان برای ازدواج را تعیین کنید

هدف خود از ازدواج با زنی که تجربه زندگی مشترک داشته است را بسنجید..این نکته مهم است که در انتخاب همسر عجله نکنید بلکه با دید باز تصمیم گیری کنید.

تمامی جوانب را در نظر بگیرید و معیارهای خود را از ازدواج مشخص کنید.

5.ازدواج قبلی زن را مدام به او یادآور نشوید

بسیار مهم است که به هنگام بحث و اختلاف هرگز ازدواج اول زن را به او یادآور نشده و گذشته را برای وی زنده نکنید..این نیز بسیار می تواند برای رابطه حال خطرناک باشد و زن با احساس گناه و یا حتی مزاحمت و..به سر ببرد و فکر کند شما او را تحقیر کرده یا برایش دل می سوزانید.

و..

با زن مطلقه ازدواج کنیم یا خیر؟

هیچکس نمی تواند بگوید ازدواج با مرد یا زنی که از همسرش طلاق گرفته است اشکال دارد ولی مهم است که احتیاط کرده و شرایط را به خوبی سنجید.
در ازدواج با زن مطلقه نباید عجله کرد و باید در مدت زمان مناسبی نیز از زن به خوبی شناخت پیدا کرد.

توصیه می کنیم حتما پیش از ازدواج با زن مطلقه نیز با روانشناس متخصص مشورت نمایید تا بتوانید به خوبی تصمیم گیری کنید.

این نکته مهم است که هر فردی که تجربه طلاق را دارد لزوما به معنی این نیست که فرد نامناسبی برای ازدواج می باشد چه بسا ممکن است اغلب این افراد در ازدواج دوم خود نیز زندگی بسیار خوبی را نیز بسازند.

چه بسا می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره ازدواج با زن مطلقه نیز  با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله در جلسات مشاوره روانشناسی کلینیک روانشناسی می توان هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین شرکت نمود تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

اگر زن مطلقه دارای فرزند باشد چه کنیم؟

توصیه می گردد اگر زن مطلقه دارای فرزند است؛ مرد پیش از جدی شدن رابطه با روانشناس صحبت نماید تا بتواند با توجه به شرایط موجود بهترین تصمیم را اتخاذ نماید.

4.7/5 - (88 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره