به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشکلات ازدواج با زن مطلقه

مشکلات ازدواج با زن مطلقه

مشکلات ازدواج با زن مطلقه

یک زن پس از تجربه ی تلخ طلاق ، ممکن است فکر کند احساسات و دوست داشتنی وجود ندارد. بله آن ها دیواری را در اطراف احساسات خود کشیده اند و حق هم دارند. نجات پیدا کردن از آشفتگی هایی که پس از وقوع طلاق به وجود می آید ، مرحله ی بسیار دشواری است. اما آنها واقعاً می توانند احساس کنند که پس از طلاقشان ، باید زندگی را از دید منطق و با نادیده گرفتن احساساتشان سپری کنند. در بسیاری از موارد بهتر است که به روانشناس ازدواج مراجعه کنید. در این مقاله در رابطه با مشکلات ازدواج با زن مطلقه صحبت خواهیم کرد.

-کودکان از زندگی گذشته !

یکی از مشکلات ازدواج با زن مطلقه که شما باید پیش از اقدام ، آن را در خود حل کنید ، کودکانی است که ازدواج قبلی به جا مانده اند. شما باید این موضوع را پیش از اقدام برای ازدواج بپذیرید که به دلیل حضور کودکان مشترک ، همیشه رشته ای بین همسر شما و همسر سابق او وجود دارد و شما نمی توانید مانع از نبود آن شوید.

-سردی در ابراز عشق!

یکی از دیگر مشکلات ازدواج با زن مطلقه ، این است که آنها نسبت به احساسات مربوط به عشق و اشتیاق های عاشقانه ، کمتر علاقه نشان می دهند و آن را ابراز می کنند ، زیرا او قطعاً در ازدواج قبلی خود بارها جمله هایی مانند  “برای همیشه عاشقت هستم” ، “هرگز تو را ناراحت نمی کنم” ، “برای همیشه با هم می مانیم” و غیره شنیده است  ، اما او تجربه کرده و  فهمیده است ، که اینها فقط کلماتی بودند که لحظه به لحظه صحبت می شدند و این اتفاق نمی افتد.

کسی که می گفت هرگز او را رها نمی کند و برای تمام عمرشان با هم می مانند ، امروز نیست ، تبدیل به یک غریبه شده است و جز درد و رنج چیزی باقی نمانده است.  بنابراین ، در بعضی مواقع  از گفتن جملات یا نشان دادن علایقی که احساس می کنند ممکن است دیگر کلمات صحیحی نباشند ، دریغ می کنند. پیش از تصمیم برای ازدواج با زن مطلقه ، این موضوع را در خود حل کنید. شما می توانید صبور باشید تا دیدگاه منفی او نسبت به این موضوع از بین برود اما نمی توانید با این که او تغییر خواهد کرد ، ازدواج کنید.

 

مشکلات ازدواج با زن مطلقه

-گاهی ممکن است احساس غریبگی کنید !

اگر با شخصی که طلاق گرفته است ، ازدواج می کنید ، این مسئله را بپذیرید که ممکن است گاهی احساس کنید که شما یک غریبه هستید. اگر او از زندگی سابق خود ، فرزند داشته باشد ، تصمیم هایی گرفته می شود در ارتباط با فرزندان که شما نمی توانید و نباید که در آن ها دخالت کنید. اگر فرزندان با شما زندگی می کنند ، شما اجازه ی تصمیم گیری برای فرزندان را ندارید ، و این ممکن است به شما حس این را بدهد که نفر سومی هستید که نقشی در زندگی همسرتان ندارید.

-هرگز نمیتوانید قضاوت کنید !

از مشکلات ازدواج با زن مطلقه این است که شما اجازه ی قضاوت کردن ندارید. اگر بخاطر فرزندان ، همسر شما با همسر سابق و یا خانواده ی همسر سابقش در ارتباط است ، شما نباید او را قضاوت کنید. ممکن است ناراحت شوید یا حسادت کنید اما شما پذیرفته اید که این ارتباط به ناچار همیشه وجود خواهد داشت.

-درباره ی کودکانش نباید سرزنشش کنید!

یکی از مشکلات ازدواج با زن مطلقه  که صاحب فرزند از همسر سابق است ، این است که شما حق سرزنش کردن او را بخاطر فرزندانش ندارید. حتی تا وقتی که به عنوان عضوی از خانواده و پدرخوانده توسط کودکان پذیرفته نشده اید ، حق سرزنش فرزندان را نیز ندارید. هر قدر هم حق با شما باشد یا عصبانی باشید. بچه های یک زن مطلقه حتما تنها دلیلی بوده اند که بعد از طلاق و در دوران سخت افسردگی بعد از آن  ، بسیاری از صبح ها از رختخواب بلند می شوند. مسئولیتی  که نسبت به کودکان داشته اند و کاری که برای آنها باید انجام می داده اند ، به آن ها کمک کرده اند که دوام بیاورند.

داشتن کودکان در اطراف آنها باعث شده است که  احساس شادی ، دوست داشته شدن و  تنها نبودن را تجربه کنند. . آن ها نمی توانند زندگی خود را بدون فرزندانشان تصور کنند. سرزنش های شما ، باعث می شود که همسرتان احساس کند که به خاطر تنها نبودن و ازدواج مجدد وی ، کودکانش ، احساسات آن ها و آینده شان تحت تاثیر قرار گرفته است. او احساس خودخواهی می کند و نمی تواند خودش را بخاطر ازدواج با شما ببخشد.

 

مشکلات ازدواج با زن مطلقه

-او را به یاد طلاقش نیندازید!

اگر من جای تو بودم ، نابود می شدم. تو خیلی قوی بودی که پس از آن اتفاق زنده مانده ای. تو که تجربه این چیز ها را قبلا داشته ای.

شما تحت هیچ شرایطی  ، پس از ازدواج نباید در مورد طلاق او صحبت کنید. حتی اگر می خواهید به او حرف امیدوار کننده ای بزنید. نگاه سخت و معنادار جامعه به یک زن مطلقه ، احساس معمولی بودن را از او گرفته است و فرد تنها خواسته اش این است که یک فرد معمولی باشد و تجربه ای را که شاید در آن تقصیری هم نداشته است ، مدام برایش یادآوری نشود.

 

-برخورد خانواده خود را مدیریت کنید !

اگر شما با تمام مسائل و چالش ها کنار آمده اید ، باید بدانید یکی از مهم ترین مشکلات ازدواج با زن مطلقه ، پذیرفته شدن او توسط خانواده تان است. متاسفانه دید جامعه و عوام نسبت به زن مطلقه یک دید ناامیدانه و مضنون است. طرز فکرهایی مانند اینکه این زن اگر می توانست زندگی و شوهر داری کند ، طلاق نمی گرفت.  نیش و کنایه ها و نگاه های معنادار خانواده شما می تواند یک زن مطلقه را نابود کند ، اعتماد به نفسش را با خاک یکسان کند و زندگی با شما را برایش از مجرد و تنها بودن نیز سخت تر کند .

اگر او فرزند دارد و کودک یا کودکانش با شما زندگی می کنند و در ارتباط با خانواده تان هستند ، رفتار نادرست خانواده تان می تواند کودکان را سرخورده کند و در آن ها عقده هایی از زمان کودکی به جای بگذارد . همسرتان و کودکانش این حق را دارند که زندگی ای طبیعی داشته باشند و از محبت ها و احترام های خانواده خودش و شما بهره مند شوند . این پذیرش را شما پیش از ازدواج باید از خانواده تان بگیرید و در تمام طول زندگی مشترکان برای نگه داشتن آن تلاش کنید .

طلاق شاید یکی از تلخ ترین شکست ها و ناکامی هایی باشد که یک شخص در زندگی اش تجربه می کند . این ناکامی و ناامیدی در خانم ها به دلیل شرایط اجتماعی بسیار بیشتر است . پس اگر مطمئن نشده اید که با این چالش ها کنار آمده اید و تا پایان زندگی تان می توانید به آنها پایبند باشید برای ازدواج اقدام کنید . زیرا مشکلات ازدواج با زن مطلقه برای شما وجود دارد اما نتایج آن می تواند برای آن زن بسیار گران تر و جبران ناپذیر تر تمام شود .

4.6/5 - (328 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره