به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره خانواده در منزل

مشاوره خانواده در منزل

هر خانواده ای در برهه ای از زمان مشکلات و معضلاتی را پشت سر می گذارد و رسیدگی همه جانبه به آن ها برای جلوگیری از هرگونه بحران بسیار مهم است. موارد بسیاری وجود دارد که موجب از هم پاشیده شدن خانواده ها شده اند؛ زیرا مشکلات ایجاد شده رفع نشده است. این واقعیت که خانواده متشکل از افراد مختلف با دیدگاه های مختلف است، گاهی اوقات می تواند آن را سخت کند. اما اگر راه درست دنبال شود، کار ساده ای خواهد بود. رویکردهای مختلفی وجود دارد که می تواند برای مقابله با مشکلات مختلف مورد استفاده قرار گیرد و به همین دلیل توصیه می شود خانواده درمانی و مشاوره دریافت کنید. با توجه به پاندمی کرونا در جهان و لزوم ماندن در خانه، بهتر است از مشاوره خانواده در منزل کمک گرفته شود. در این مقاله به مزایای مشاوره خانواده و ملاقات وی در منزل اشاره شده است:

مشاوره خانواده در منزل

مراجعه به یک مشاوره خانواده می تواند کمک زیادی به خانواده شما برای مقابله با مشکلات بزرگ کند و اطمینان حاصل کند که هر گونه نگرانی به روش صحیح برطرف شده است. مشاوره می تواند به شما کمک کند قبل از اینکه یک مشکل بزرگ شود، مشکل را برطرف کنید و رسیدگی به آن را آسان تر کنید.  ملاقات با مشاوره خانواده در منزل ، علاوه بر مزیت های داشتن مشاوره، مزیت های بیشتری نیز دارد.

مزایای مشاوره خانواده در خانه

1. بهبود ارتباطات درون خانواده

معمولاً یافتن اعضای خانواده که تلاش زیادی برای ارتباط با یکدیگر دارند، بسیار دشوار است. این امر گاهی اوقات می تواند بین اعضای خانواده فاصله ایجاد کند. با داشتن یک مشاور خانواده در منزل ، می توانید درک درستی از نقش هر یک از اعضا در خانواده داشته باشید و همچنین نشان دهید که چقدر باز بودن و صداقت در برقراری ارتباط مهم است. همچنین اگر عضوی از خانواده تمایلی به مراجعه به کلینیک های روان درمانی نشان نمی دهد، مشاوره در محیط خانه می تواند با او ارتباط برقرار کند.

یک مشاور به شما کمک می کند تا در محیط خانه خودتان که احساس امنیت می کنید، مکالمه را شروع کنید و اعضا می توانند نظر خود را در مورد موضوع ارائه دهند. این اولین قدم خانواده برای بهبود ارتباطات درون خانواده خواهد بود. اعضای خانواده می توانند بدون ایجاد تضاد در روند کار، یکدیگر را درک کنند.

مشاوره خانواده در منزل

2. تقویت روابط و تقویت پیوندها در حریم امن خانه

این اتفاق طبیعی است که خواهر و برادر هر از گاهی درگیری خاص خود را داشته باشند، و گاهی اوقات آنقدر جدی نیست، اما مواردی وجود دارد که باید در کمترین زمان ممکن با آنها برخورد شود. اگر به موقع حل نشوند، می تواند منجر به قطع ارتباط در خانواده شود.

دیدن یک مشاور خانواده در منزل ، به شما این فرصت را می دهد که فرزندان خود را بسیار بهتر درک کنید و بتوانید به آن ها کمک کنید احساسات خود را بهتر بیان کنند و آن ها را کنار هم قرار دهد. بچه ها موقعیت های بهتری برای کنار آمدن با مشکل و درک یکدیگر خواهند داشت. اگر بچه ها یاد بگیرند که مشکلات را به تنهایی حل کنند، می توانند در بزرگسالی این کار را انجام دهند. این یکی از مهمترین مزایای مشاوره است. همچنین یکی از مزیت های مشاوره خانواده در منزل این است که در مواردی که لزوم به ترک جلسه توسط یکی از اعضای خانواده باشد، آن شخص به جای انتظار در کلینیک، می تواند به راحتی به اتاق خود برود.

3. ایجاد عزت نفس

عزت نفس برای کنار آمدن با هر چالش اساسی در زندگی لازم است. افرادی که با عزت نفس پایین رشد می کنند، معمولاً در معرض فشار همسالان قرار دارند و به راحتی می توانند متقاعد شوند که کارهایی را برخلاف میل خود انجام می دهند. در مقابل، افرادی که از عزت نفس بالایی برخوردار هستند، می توانند تصمیم بگیرند. عزت نفس پایین باعث ایجاد مشکلات بین فردی و مشکلات سلامتی نیز می شود.

اگر والدین انگیزه نداشته باشند و از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشند، احتمال این که فرزندان آن ها نیز با همین مشکل روبرو شوند، بسیار زیاد است. یک مشاوره خانواده در منزل برای خانواده ای که اعتماد به نفس و عزت نفس پایینی دارند، بسیار مفید است. این افراد در مراجعه به کلینیک ها و بودن در اجتماع احساس خجالت می کنند. مشاوره خانواده در منزل ، کمک زیادی به شما می کند تا این مسئله را بازیابی کنید و به کودکان و والدین کمک می کند تا یکدیگر را بشناسند و درک کنند تا آنها احساس بهتری نسبت به خود و ارزش خود در جامعه داشته باشند. به این ترتیب ، خانواده می تواند زندگی مثبت تری داشته باشد و شانس موفقیت در زندگی را بهبود بخشد. عزت نفس هنگام موفقیت بسیار مهم است و مشاوره خانواده در رفع آن کمک می کند.

مشاوره خانواده

4. شادی بیشتر در خانواده

تکنولوژی، تأثیرات مثبت و منفی بر خانواده ها گذاشته است. انجام وظایف و برقراری ارتباط بسیار آسان تر شده است، اما گزینه های جایگزینی نیز برای مقابله با مشکلات فراهم کرده است. وقتی افراد دچار استرس می شوند یا با مشکلی روبرو می شوند، به ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند و تلویزیون روی می آورند. این رویکرد، مخرب است؛ زیرا شما از مشکلات خود غافل می شوید، یا از آنها فرار می کنید، و این می تواند بر اعضای خانواده تأثیر منفی بگذارد.

مشاوره خانواده در منزل ، شما را در محیط خانه خودتان دور هم جمع می کند و ساعاتی را با شما صحبت خواهد کرد. خانواده شما عادت می کنند تا در زمان تنهایی، دور هم جمع شوند و در مورد مشکلات و نگرانی ها صحبت کنند.

5. افزایش سلامت روان و جسم

آرامش برای سلامتی جسمی و روانی مهم است. آرامش زمانی حاصل می شود که مردم یکدیگر را درک کنند و مایل به انجام کارهایی با هم به صورت تیمی باشند. وقتی احساس می کنید شخصی آماده شنیدن مشکلات شماست و از هر روشی که می تواند به شما کمک می کند، خانواده از هماهنگی بیشتری برخوردار می شود.

در شرایط فعلی دنیا که خارج از شدن از خانه و حضور در موقعیت های عمومی، می تواند تهدید کننده سلامت جسمی ما و ایجاد استرس برای خانواده باشد، مشاوره خانواده در منزل ، خطرهای جسمی و استرس را کاهش می دهد.

6. ایجاد خانواده و ازدواج موفق

بسیاری از کودکان این روزها بر اساس آن چه در شبکه های اجتماع ، تلویزیون، دوستانشان و… می بینند، پیام ها و عقایدشان را شکل می دهند. مشاوران خانواده این موضوع را به بسیاری از طلاق ها و از هم پاشیدگی های خانوادگی مربوط می دانند که در گذشته اخیر افزایش یافته است. خانواده هایی که تلاش کرده اند تا یک مشاور خانواده در منزل داشته باشند، در مراحل اولیه قبل از شدت یافتن مشکلات، توانسته اند آن ها را برطرف کنند. این به خانواده این فرصت را می دهد تا با آن کنار بیایند و بتوانند رابطه را بهبود بخشند و با هم ارتباط برقرار کنند.

همیشه موضوعاتی پیش خواهد آمد و نکته مهم نحوه برخورد با آنهاست. در شرایط فعلی که ممکن است تا چندسال ادامه داشته باشد، خانواده برای دوری از پاندمی کرونا، زمان های بیشتری را در خانه و کنار یکدیگر سپری می کنند. اگر خانواده ارتباط خوبی داشته باشند، این دوران در خانه ماندن برای آن ها لذت بخش خواهد بود. اما در خانواده هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند، در خانه ماندن مشکل ساز خواهد بود. مشاوره خانواده در منزل به بهتر شدن ارتباط خانواده در زمان کرونا کمک می کند.

مشاوره خانواده در منزل

7. ارتباط بهتر والدین و کودک

برقراری ارتباط مناسب بین کودک و والدین بخش مهمی از یک خانواده موفق است. والدین می خواهند احساس کنند کودکان به آن ها احترام می گذارند و بچه ها نیز می خواهند احساس کنند که شنیده می شوند. با داشتن یک مشاور خانواده در منزل و در شرایط فعلی کرونا، والدین و بچه ها فرصت یادگیری ارتباطات مناسب را خواهند داشت و می توانند ارتباط بهتری برقرار کنند و با هر مشکلی به طور موثر کنار بیایند.

نتیجه گیری

مطالعاتی وجود دارد که نشان داده بسیاری از افرادی که با مشکلات اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، از نوجوانی شروع به عمل کردند. در دوران نوجوانی ، خانواده ستون فقرات وجود کودک است. بعضی اوقات نحوه عملکرد آن ها بازتاب احساسی است که آن ها نسبت به آنچه در کانون خانواده می گذرد، دارند. تغییرات مثبت و منفی روی سایر اعضای خانواده تأثیر می گذارد. همچنین نوجوانان در سن بلوغ به دلیل غرور و تشدید احساسات خود، تمایلی به مراجعه به روانشناس ندارد. داشتن مشاوره خانواده در منزل ، می تواند روش مناسبی باشد تا نوجوانان نیز از مشاوره برخوردار شوند.
https://dspsychology.com.au/9-family-counseling-benefits
4.6/5 - (450 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره