به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چک کردن گوشی همسر

چک کردن گوشی همسر

چک‌ کردن گوشی همسر درست است یا خیر ؟

یکی از اتفاقات رایج که بین اغلب زوجین رخ میدهد چک‌کردن گوشی همسر میباشد .اغلب زوجین تصور میکنند که اگر تلفن همراه همسرشان را چک بکنند میتوانند از بروز احتمالاتی مثل خیانت جلوگیری کنند و چک‌کردن تلفن همدیگر میتواند اعتماد بین ایشان را تقویت کند..

اما میدانیم که چک‌کردن گوشی همسر به صورت مخفیانه و پنهانی میتواند سبب تشدید اضطراب در زوجین گردد چرا که مداوم نگران پیام ها و تماس های همسرشان هستند و مواظب این هستند که نکند همسرشان بهشان خیانت کند بنابراین به مرور زمان دچار بی اعتمادی به همسرشان میشوند و با هر رفتار و حرکت همسرشان دچار حساسیت و زودرنجی میشود.

 

چک کردن گوشی همسر

علل چک‌کردن گوشی همسر چیست ؟

علل متعددی میتواند سبب این شود که زوجین در زندگی مشترک خود بخواهند تلفن همراه همسرشان را چک کنند در این بخش قصد داریم به برخی از این علل اشاره کنیم

1.ضعف روابط عاطفی بین زن و مرد

یکی از مهمترین عللی که سبب چک‌کردن پنهانی گوشی همسر می‌شود این است که زن و مرد رابطه عاطفی قوی و پررنگی با یکدیگر ندارند..

منظور این است که زمانی که زن و مرد در زندگی مشترکشان نزدیکی و صمیمیت زیادی داشته باشند و بتوانند احساس خوبی در کنار یکدیگر داشته باشند به هیچ عنوان نگران و دلواپسی این را ندارند که نکند همسرشان بهشان خیانت کند و به همین سبب گرفتار چک‌کردن مداوم گوشی همسرشان نمی‌شوند چرا که اوقات بسیاری را در کنار یکدیگر به خوبی سیر میکنند..

در حالی که..

وقتی زن و مرد رابطه عاطفی خوبی با یکدیگر نداشته باشند در طول روز کمتر با یکدیگر صحبت کنند به نیاز ها و احساسات یکدیگر توجه نکنند و به یکدیگر عشق نورزند ممکن است که نگرانی ها و اضطراب زن و مرد از بروز خیانت در همسرشان بیشتر شود و این نیز سبب چک‌کردن تلفن همراه مرد یا زن میشود..

2.عدم ابراز علاقه به یکدیگر

بله درست است یکی از عواملی که سبب چک‌کردن پنهانی گوشی همسر میشود این است که زن و مرد به اندازه کافی و به خوبی به یکدیگر ابراز محبت و علاقه نمیکنند چرا که وقتی زن و مرد از عشق و علاقه همسرشان به خود مطمئن باشند هرگز به سراغ چک‌کردن تلفن همراه همسرشان نمی‌روند و دچار نگرانی های بی مورد نمیشوند..

اما اگر در رابطه عاطفی بین زن و مرد هیچ کدام به خوبی در طول روز به یکدیگر عشق نورزند و عشق و علاقه خود را ابراز نکنند به مرور زن و مرد تصور میکنند که به اندازه روز اول یکدیگر را دوس ندارند و از همدیگر دور شدند و این نیز سبب می‌شود که کنجکاو باشند که پشت تلفن همراه ایشان چه میگذرد

3.استفاده بیش از حد از تلفن همراه

یکی از عوامل بروز شک در زوجین استفاده بیش از حد از تلفن همراه میباشد زمانی که زن و مرد به صورت مکرر و بدون برنامه ریزی خاصی از تلفن همراهشان استفاده کنند.

فرضا تماس های بیش از حد و مشکوکانه داشته باشند ساعات طولانی در حال پیام دادن به شخصی باشند و … سبب میگردد که زن و مرد تشویق شوند و کنجکاو شوند که به چک‌کردن گوشی همسرشان بپردازند چرا که دوست دارند بدانند همسرشان پشت تلفن همراه چیکار میکند و چگونه سرش را گرم میکند

4.کاهش تفریح و وقت گذرانی با همسر

زمانی که زن و مرد در اوقاتی که در کنار یکدیگر هستند پس از برگشتن به خانه از سرکار و … نیاز دارند که به عواطف و احساسات یکدیگر توجه کنند..

ولی..

وقتی این نیاز و توجه را از سوی همسرشان ندارند و نمیتوانند به خوبی در کنار یکدیگر تفریح کنند و به فعالیت های مورد علاقه شان بپردازند گرفتار تلفن همراه می‌شوند و زمانی که استفاده از تلفن همراه بین هریک از زوجین شدید میگردد طرف مقابل حساس میشود و دوست دارد که تلفن همراه همسرش را چک کند تا بداند چرا همسرش تا این حد از تلفن همراه استفاده میکند..

به طور کل علل متعددی میتواند سبب بروز شک و تردید به همسر و چک‌کردن گوشی همسر گردد که مهم است این عوامل و علل را شناخت و از بروز انها پیشگیری نمود.

چرا زوجین گوشی همسرشان را چک میکنند؟

برخی بر این امر معتقدند که چک کردن گوشی همسر به معنی بی اعتمادی به وی نیست بلکه تنها قصد داریم اعتماد و اطمینان به یکدیگر را در زندگی مشترک افزایش دهیم..

فرضا زمانی که زن گوشی همسرش را چک میکند برای این است که به وی اعتماد بیشتری پیدا کند اما میدانیم که وقتی زن و مرد تلفن همراه یکدیگر را چک میکنند دچار حساسیت های بیشتری میشود و افزایش اعتماد تبدیل به بی اعتمادی در همسرشان میشود..

چرا که ممکن است زن و مرد مسائل را از یکدیگر مخفی کند چرا که میدانند همسرشان حساس است در حالی که وقتی زن و مرد احساس اعتماد را به یکدیگر بدهند در زندگی مشترک به صورت عملی این اعتماد را به یکدیگر نشان دهند هرگز نیاز ندارند برای افزایش اعتمادشان به یکدیگر تلفن همراه چک‌ کنند

چک کردن گوشی همسر

چک‌کردن گوشی همسر چه عواقبی دارد؟

دلخوری های متعدد

زمانی که زن و مرد تلفن همراه یکدیگر را چک میکنند سبب بروز احساسات ناخوشایندی در یکدیگر میشوند چرا که زن و مرد با خود فکر میکنند مگر همسرم به من اعتماد ندارد یعنی من تا این حد برای او کم ارزش هستم که من را چک میکند و از این قبیل دغدغه ها و دلخوری ها ممکن است بین زوجین پیش بیاید..

طلاق عاطفی

زمانی که زوجین به یکدیگر اعتماد نداشته باشند و به صورت مداوم تلفن همراه یکدیگر را چک کنند از یکدیگر سردتر می شوند چرا که از یکدیگر احساس نارضایتی پیدا میکنند این امر باعث می‌شود که به مرور زوجین دچار طلاق عاطفی شوند یعنی در کنار یکدیگر زندگی میکنند ولی هیچ علاقه و اشتیاقی به یکدیگر ندارند و منتظرند که در انتهای شب یا آغاز روز تلفن یکدیگر را چک کنند تا از بروز خیانت و اتفاقات دیگر جلوگیری کنند..

عادت به چک‌کردن یکدیگر

در پاسخ به این سوال که چک‌کردن گوشی همسر چه حکمی دارد باید بگوییم زمانی که زن و مرد به صورت مستمر تلفن همراه یکدیگر را چک میکنند این امر به مرور به عادت تبدیل میشود و تمایل زوجین به چک‌کردن یکدیگر تشدید مییابد..

بنابراین روزها شب ها هرروز و هرساعت ممکن است گرفتار چک‌کردن تلفن همسرشان شود و این نیز میتواند سبب اختلافات مکرر بین ایشان شده و مشکلاتی را در زندگی زوجین تایید آورد.

عذاب وجدان

زمانی که زوجین پس از چک‌کردن تلفن همراه همسرشان متوجه میشوند که هیچ خیانتی در کار نیست دچار عذاب وجدان می‌شوند و به سبب این عذاب وجدان ممکن است حال روحی بدی پیدا کرده و رابطه شان با همسرشان سرد شود چرا که نمیتواند در چشمان اون نگاه کرده و مثل قبل با او رفتار کند

بنابراین به مرور زمان رابطه عاطفی زن و مرد کمرنگ میشود..

چگونه تلفن همراه همسرم را چک نکنم؟

در این بخش می خواهیم به برخی پیشنهادات متخصصین و مشاوران در جلسات مشاوره زوج درمانی اشاره کنیم که میتواند سبب کاهش چک‌کردن گوشی همسر شود

توصیه میکنیم:

1.قبل از اینکه تلفن همراه همسرتان را چک کنید به خوبی فکر کنید

از روی کنجکاوی به این امر دست نزنید چرا که وقتی از روی کنجکاوی و یا مشاهده رفتارهای مشکوکانه از همسرتان به چک‌کردن تلفن همراه وی می‌پردازید ممکن است هر روز و هر ساعت نگران این باشید که نکند همسرتان به شما خیانت کرده باشد و چک‌کردن تلفن همسرتان برایتان تبدیل به عادتی شود که نتوانید آن را از سرتان بیرون کنید..

به این فکر کنید که آیا رفتارهای همسرم باعث شده که من تلفن همراه وی را چک کنم یا مشکل از این است که خود من نسبت به دیگران به خصوص همسرم بی اعتماد هستم؟.. اگر رفتار های همسرتان سبب این امر شده با وی صحبت کنید..

قبل از اینکه بخواهید به صورت پنهانی آن را چک کنید با همسرتان به گفت‌وگو بپردازید و علت رفتارهای شک‌ برانگیز او را جویا شوید؛ اگر مشکلی دارید با یکدیگر حل کنید و در صورت نیاز از روانشناس کمک بگیرید..

اما اگر خودتان بدون وجود رفتار های مشکوکانه از همسرتان نسبت به ایشان بی اعتماد هستید توصیه میکنیم حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهره‌مند گردید..

چرا که ممکن است این بی اعتمادی ناشی از تجربیات ناگواری باشد که در دوران کودکی تجربه کردید.

بنابراین توصیه میکنیم برای اینکه روابطتان با همسرتان به مشکل نخورد حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گردید

2.با یکدیگر حرف بزنید

اگر مسئله ای شما را ناراحت کرده و باعث شده که نسبت به همسرتان مشکوک شوید با همسرتان صحبت کنید و آن موضوع را در میان بگذارید..

حرف زدن بسیار میتواند به شما کمک کند که سوءتفاهم ها را کنار هم حل کنید ممکن است رفتار همسرتان دلیل دیگری داشته باشد اما شما با توجه به سوءتفاهم های ذهنیتان درک دیگری از آن رفتار داشته باشید بنابراین به صورت واضح مسئله را از همسرتان جویا شوید..

3.همسرتان شریک زندگی شماست

اگر همسرتان رمز تلفن همراه شما را بداند کاملا عادی است که تمایل ایشان به چک‌کردن تلفن همراه شما کاهش یابد اما اگر شما به صورت مکرر رمز تلفن همراه خود را تغییر دهید یا نخواهید همسرتان رمز تلفن همراه همسرتان را بداند این امر به مرور باعث میشود که همسرتان به شما شک کند و رابطه تان به مشکل بخورد..

چرا که همسرتان بر این باور است که اگر موضوع پنهانی در زندگی مشترکتان نبود به هیچ عنوان رمز تلفن همراهتان را از ایشان پنهان نمی‌کردید و رفتار های مشکوکانه ای از خود نشان نمی دادید..

اما اگر به هر دلیلی فرضا به سبب شغل خود و … تمایل ندارید که همسرتان از برخی اطلاعات در گوشی همراهتان مطلع باشد خوب است به جای اینکه با دعوا و کدورت مسئله را پیش ببرید بهتر است با همسرتان در این باره صحبت کنید و شرایط را برای وی توضیح دهید.

اگر این احساس را دارید که همسرتان در حال خیانت کردن به شما هست توصیه میکنیم که با آرامش خاطر و نه با عصبانیت با ایشان صحبت کنید و احساس خود را با ایشان در میان بگذارید..

به همسرتان بگویید که چرا فکر میکنید ایشان به شما خیانت می‌کند و چه رفتار های از او سر زده و این احساس را دارید اگر همسرتان با شما همراهی نکرد و به سوال های شما و به حرف های شما توجهی ننمود..

توصیه میکنیم با مشاور روانشناس صحبت کنید چرا که مشاور روانشناس به شما کمک میکند تا این مسئله را به خوبی حل کنید

4.هرچه که برای خود نمی خواهید برای همسرتان هم نخواهید

اگر دوست ندارید همسرتان تلفن شما رو چک کند شما هم نباید این اجازه را به خود بدهید که تلفن همراه همسرتان را چک‌کنید رفتارهای مشکوکانه از خود نشان ندهید و سعی کنید که رابطه عاطفی خوبی را با همسرتان راسته باشید به دین شکل همسرتان بیشتر به رابطه تان توجه کرده و به احساسات و نیاز های شما اهمیت میدهد..

اما اگر بخواهید رفتارهای سردی با یکدیگر داشته باشید و مدام یکدیگر را چک‌کنید احتمال احتمال بروز خیانت در بین شما افزایش می یابد.

5.مشکلات را در کنار یکدیگر حل کنید

وقتی زوجین زمانی که با یکدیگر به اختلاف میخورند به جای اینکه برای حل کردن مشکل به وجود آمده زمان بگذارند به سراغ گوشی هایشان میروند و چند ساعتی را در فضای مجازی طی میکنند در صورتی که اگر رابطه شان برایشان مهم باشد سعی میکنند با همسرشان وقت گذرانده و به حل کردن مشکل بپردازند..

زمانی که زوجین بلافاصله پس از اختلاف به سراغ تلفن همراهشان میروند این احساس در همسرشان ایجاد میگردد که نکند این اختلاف عمدی بوده تا همسرش از وی فرار کند و به سراغ تلفن همراهش برود این تصورات و این سوءتفاهم ها در خیلی از زوجین پیش می آید..

بنابراین توصیه میکنیم به جای اینکه برای فراموشی مشکل به وجود آمده به سراغ تلفن همراهتان بروید از ناراحتی تان کم کنید؛ با همسرتان صحبت کنید و مشکل را با گفتگو حل نمایید.

به طور کل معجزه حرف زدن با یکدیگر را دست کم نگیرید زمانی که رفتار های همسرتان باعث شد که احساس نگرانی کنید و فکر کنید که رفتار های همسرتان مشکوک است با ایشان صحبت کنید و احساساتتان را به وی بیان کنید.

زندگی مشترک را به مثابه یک بازی بچگانه مثل دزد و پلیس ندانید و به دنبال این نباشید که دست همسرتان را رو کنید این امر مهم است که بدانید چک‌ کردن تلفن همراه همسرتان نمیتواند سبب تحکیم رابطه تان شود و با چک‌کردن مداوم همسر خود آرامش خاطر و صمیمیت بین تان از هم رفته و رابطه تان از هم میپاشد

این مهم است که بدانید..

در زندگی مشترک هم هریک از زوجین دارای حریم خصوصی برای خود هستند و نباید حریم خصوصی را نقص کرد بنابراین زمانی که زوجین به جای چک‌کردن تلفن همراه یکدیگر باهم حرف میزنند نشان دهنده این است که هنوز هم برای هم مهم هستند و و برایشان اولویت دارند..

چرا که زن و مرد نگران این هستند که نکند کوچکترین اتفاقی سبب اختلاف و از بین رفتن رابطه صمیمانه شان شود و زندگی مشترکشان مختل گردد..

بنابراین صحبت کردن با همسر میتواند آرامش بسیاری را در افراد برقرار سازد و روابطشان را محکم تر کند..

و..

چه بسا افراد می توانند جهت کسب اطلاعات تخصصی و جلسات مشاوره زوج درمانی با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین اقدام نمایند..تنها کافیست با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمود.

زوج درمانی در کاهش بی اعتمادی زوجین تاثیر دارد؟

در صورتی که زوجین به روانشناسی مجرب مراجعه نمایند، راهکارهای درمانی را به خوبی انجام دهند و..می توانند میزان بی اعتمادی به یکدیگر را با کمک روانشناس کاهش دهند..

4.4/5 - (73 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره